1-)ÇOCUGUN FİZİKSEL VE MOTOR GELİŞİMİNDE ETKİNLİK SAĞLAMAK A-)Fiziksel İhtiyaçların Karşılanması ve Sağlığın korunması B-)Fiziksel Yapının Tanınması.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
ÖZEL ENVAR ilköğretim okulu
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
Kalite İlkelerinin Geliştirilmesi ve Uygulanmasında ve Uygulamaların Niteliğinin Garanti Edilmesinde «Adım Adım Derneği’nin» (ISSA) Deneyimi Mihaela Ionescu,
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
İLKÖĞRETİM DÖNEMİ ÇOCUKLARININ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
ANASINIFININ ÖNEM İ NEDEN ANASINIFI
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
REHBERLİK.
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
Aile eğitimi.
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
UYUMSUZ ÇOCUKLARIN TANINMASI VE TEŞHİSİ
KONU:okul öncesi eğitim
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
OKUL KURALLARIMIZ.  Okul işleyişi,eğitimin kesintiye uğramaması,çocuğumuzun grubuna ve öğretmenine daha kolay ve çabuk uyum sağlaması açısından aşağıda.
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ.
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
YARDIMLAŞMA VE PAYLAŞMA
SIĞINMACI ÇOCUKLARIN SORUNLARINDA ÇÖZÜM YÖNTEMLERİ (19 MART2011 UĞUR PLAZA) MÜCAHİT ŞAHİNTÜRK PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
PROJENİN AMACI: Farklı kültürlerden gelen çocuk oyunlarını tanıtarak kültürler arası etkileşimi sağlamak projenin birinci amacıdır.
Çocuğu doyuran, büyüten, eğiten ve ilk terbiyeyi veren anne, verdiği eserin sorumlusudur. (anonim)
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
GÜNDEM: 1. Toplantının açılışı, oklama kağıdının imzalanması. 2. Birinci dönem çalışmalarının değerlendirilmesi. 3. Okuma – yazma öğreniminde sınıfın.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Antalya Halk Sağlığı Müdürlüğü Bulaşıcı Olmayan Hastalıklar ve Programlar Şubesi.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
Zekâ Oyunları.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ÖZEL EĞİTİMDE AİLE EĞİTİMİ VE REHBERLİĞİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Okullarda okul dergisi, halk oyunları, mezuniyet, panel, tartışma, bilgi yarışması, turnuva, yılsonu sergisi, tiyatro ve sene sonu açılış ve kapanış törenleri.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Zekâ Oyunları. Zekâ oyunları, boş zamanlarını değerlendirmek için aktivite arayanların, günlük yaşamın stresinden kurtulmak için biraz olsun soluk almak.
Sunum transkripti:

1-)ÇOCUGUN FİZİKSEL VE MOTOR GELİŞİMİNDE ETKİNLİK SAĞLAMAK A-)Fiziksel İhtiyaçların Karşılanması ve Sağlığın korunması B-)Fiziksel Yapının Tanınması İçin Gerekli Uyarıcı Ortamın Sunulması C-)Fiziksel Yapının Etkin Bir Biçimde Kullanılması D-)Kas Gelişiminin Sağlanması 2-)ÇOCUKTA DUYGUSAL GÜVENİ SAĞLAMAK A-)Etkin Bir Sevgi Alışverişi Ortamının Yaratılması B-)Çocukta Kendine Karşı Olumlu Bir Tavrın Geliştirilmesi C-)Kişiler Arası İlişkilerde Olumlu Tavır Alışların Sağlanması

3-)ÇOCUĞUN SAĞLIKLI BİR SOSYALLEŞME SÜRESİ İÇİNDE GELİŞMESİNE OLANAK TANIMAK A-)Grupla Çalışma ve Grup İçi Sağlıklı Etkileşim Olanaklarının Sunulması B-)Sosyal Çevrenin Tanınması C-)Kültürel Değerlerin Özümlenmesine ve Değerlendirilmesine Olanak Tanınması D-)Temel Alışkanlıkların Kazandırılması 4-)ÇOCUĞUN SAĞLIKLI KİŞİLİK GELİŞİMİNE OLANAK TANIMAK A-)Gerçek Benlik Kavramının Geliştirilmesi B-)Kendini Anlatma Açığa Vurma Olanaklarının Sağlanması C-)Bağımsızlığın Geliştirilmesi D-)Özdenetiminin Sağlanması

5-)ÇOCUKTA ÖĞRENME BECERİSİNİ GELİŞTİRMEK A-)Uyarıcı Çevre Koşullarının Sunulması B-)Akıl Yürütme Yeteneğinin Geliştirilmesi C-)Dilin Zenginleştirilmesi 6-)ÇOCUĞU OKUL YAŞAMINA HAZIRLAMAK A-)Gerekli Sosyal Becerilerinin Elde Edilmesinin Sağlanması B-)Gerekli Zihinsel Olgunluk Düzeyinin Elde Edilmesine Olanak Tanınması

6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARININ GENEL ÖZELLİKLERİ ÖZELLİKLERİ 1-Etkin, atılgan, coşkulu amaca yönelik davranışlar sergiler 2-Ev içi ve ev dışı etkinliklerde çok canlıdır 3-El becerisi gelişmiştir 4-Oyunlarda kız erkek ayrımı olur 5-Pasif kelime hazineleri gelişir 6-Geçmiş şimdi gelecek kavramları şekillenmiştir 7-Kararsız bir kişiliğe bağımsız bir ruha sahip olurlar 8-Yanlız başına iş yapmaya başlar *Burada önemli olan neyi ne zaman kazandıracağımızdır kazandıracağımızdır*

1-İLK İLİŞKİLER A-)Okul misyonunu amaç ve metodlarını velilere açıklama imkanını bulur B-)Çocuğun okula çabuk ve zevkle alışmasını sağlar C-)Velilere okul içerisinde kendilerini rahat hissedebilecekleri mesaj verilmeli 2-VELİ ZİYARETLERİ A-)Çocukların yaşadıklarının aile ile görüşülmesi B-)Veliyle diyalogların artması, veliyi okula ısındırma C-)Çocuğun gelişimi ve davranışları hakkında veliyi bilgilendirme

-VELİ TOPLANTILARI 3-VELİ TOPLANTILARI A-)Düzenli olarak anasınıfı velileriyle toplantı yapılmalı B-)Karşılıklı iletişim Sağlamak C-)Yapılan faliyetler hakkında bilgi Verilmesi D-)Veliyi Okula alıştırmak 4-MEKTUPLAR VE PANOLAR,PROGRAMLAR A-)Velilere mektuplar gönderme, broşür B-)Yapılan faliyetleri sergileme C-)Ana sınıfına ait bir program düzenlemek 5-BİRLİKTE ÇALIŞMA A-)Çocuğun davranışsal gelişiminde okul ile aile paralel gitmeli B-)Velilere davranış takip formu gönderilmeli kontrol yapılmalıdır

1-Çocuğun gelişiminde eğitiminde oynadıkları rolün önemi hissettirilmeli 2-Okul aile ile karşılıklı yardımlaşmanın çocuğa sağlayacağı yararları ortaya koymalı 3-Öğretmen çocuk hakkında çok duyarlı ilgili oldugunu veliye hissettirmeli

1-Temizlik alışkanlığı kazandırılması 2-Tuvalet alışkanlığı kazandırılması 3-Yemek yeme alışkanlığı 4-Okul kurallarına uyma 5-Sınıf içi kurallara uyma 6-Sosyal davranışlar kazanma 7-Duygusal davranışlar kazanma 8-Ahlaki davranışlar kazandırma

* Çocuklara anlatılan hikayeler milli tarihinden seçilmeli, eğitici,öğretici hikayeler seçilmelidir * Bu dönemde din duygu yönüyle verilmelidir * Hikaye, şarkı, kıssa faliyetlerle dini ve milli(vatan, bayrak vb terimler duygusal seviyede yaşatılmalıdır * Kendi örf adet ve geleneklerimiz çocuklara yerleştirilmelidir * Çocukların duygu ve heycanlarını yapıcı bir biçimde kullanmalarına yardımcı olmalıyız

* En iyi eğitim yolu çocuğu soru sorar hale getirebilmektir * Çocukların soruları ciddiye alınmalı kapasitesi göze alınarak cevap verilmelidir * Çocuğa yaptığı davranışın neden iyi neden kötü olduğu örneklerle anlatılmalı * Çocuğa ekmeğin, balın serüveni güzel dramalarla anlatılmalı ufukları açılmalıdır * Çocuklar devamlı motive edilmeli manevi değeri yüksek ödüller verilmelidir * Çocuklara korku degil sevgi fikri aşılanmalıdır

* Ortam müsait olursa çocuklarda kültürümüzü arzeden eşya, kitap, oyuncak kullandırılması veya ailesinin kullanması sağlanmalıdır.Bu çocuğun iç hayatınıda etkiler * Dini bayramların, özel günlerin kutlanması çocuklara hediyeler alınması çocuklarda bir tutkunluk oluşturacaktır * Bayramlarda çocuklara mutlaka tebrik kartı hazırlatılıp bu duygu ile meşgul edilmelidir * Dua bu yaş çocukların eğitiminde önemli bir yer tutar * Dua çocuğun Allah’a yaklaşımını sağlayacaktır * Çocukların dua eğitimi sevgi üzerine kurulmalıdır * Kibarlık, özveri, dürüstlük kavramlarına dikkat edilmelidir