1.2.7 Kurum ve Süreç Performans Yönetimi günler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
5. Gün: Maliye Bakanlığı 2012 Stratejisi - süreç ve uygulama
Advertisements

STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
3. Hafta: Kurumların raporları & izlemesi
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu Mali Denetimi Visa Paajanen.
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Performans yönetimi ve bütçelemede.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Kamu Değeri ve Politika.
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Kurum ve Süreç Performans.
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
Performans yönetiminin durumu Visa Paajanen/UDK
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Hazırlayanlar: Ömer Faruk GÜLSOY Adile TUNÇER Nisa KARAKUM
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
Mapsec İsveç’te Performans Yönetimi Allan Gustafsson Ankara, 10 Ocak 2005.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Hesap Verebilirlik – Performans.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Kurum ve Süreç Performans.
KÜTÜPHANELERDE BÜTÇE YÖNETİMİ
RİSKLERİN TESPİT EDİLMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Politika Analizi Çalışma Programı.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
İdari kesimde yönlendirme sistemi Visa Paajanen.
İGEP Performans Yönetimi
Stratejik Yönetim.
27 TEDAVİ PLANLARI.
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
SAĞLIKTA PERFORMANS YÖNETİMİNİN DÜNÜ BUGÜNÜ YARINI Haziran 2007 Ankara Dr. Mehmet DEMİR.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Süreç Yönetimi.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
1 Uluslararası Mühendislik Danışmanlık Eğitim Hizmetleri ve Dış Tic. Ltd. Şti.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
Nihat BÜLBÜL Nihat BÜLBÜL Yönetimde kalite; Sonuçlara odaklı denetimlerle değil, süreçlerin sürekli sorgulanarak geliştirilmesiyle.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Tedarik Zinciri Performans Ölçümü
Süreç Yönetimi.
2- PROJE YÖNETİMİ BİLGİ ALANLARI
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
PROJE YÖNETİMİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SÜREÇLERİN BELİRLENMESİ VE TANIMLANMASI
Sunum transkripti:

1.2.7 Kurum ve Süreç Performans Yönetimi 11. - 15. günler 14.2.-18.2.2011 Süreç Performans Yönetimi

11. Gün Süreç Yönetimine Giriş

Süreç Yönetimi - Giriş Süreç yönetimi, bir sürecin performansının planlanması ve izlenmesine yönelik bir dizi faaliyettir. Bu terim, genellikle iş süreçleri ile üretim süreçlerinin yönetimi için kullanılır. Ancak sadece iş süreçleriyle ilgili bir konu değildir. Kamu sektörüne ait görev ve faaliyetler de birer süreç olarak düşünülebilir. İş süreci yönetimi ve iş sürecinin yeniden yapılandırılması birbiriyle ilişkilidir, ancak birbirinin aynısı değildir.

Süreç Yönetimi - Giriş Süreç yönetimi, müşterilerin gereksinimlerini karşılamak amacıyla süreçlerin tanımlanması, görselleştirilmesi, ölçülmesi, kontrol ve rapor edilmesi ile geliştirilmesi için bilgi, beceri, araç, teknik ve sistemlerin uygulanmasıdır. Kamu sektöründe, vatandaşların gereksinimlerini karşılamak, sonuçlara ve toplumsal etkilere ulaşmak da gerekir.

Süreç Yönetimi Döngüsü Strateji yönetimi Sıralama Analiz Kontrol Bilgi yönetimi Sürecin tasarlanması Ölçme Sürecin uygulanması Uygulama

Şimdiki Zaman - Hedef Süreçler belirlenmemiş ve/veya tanımlanmamış Bazı bireysel süreçler tanımlanmış Tüm kurumda süreçler belirlenmiş Kurumda süreçler (çapraz - fonksiyonel olanlar dahil) yönetiliyor Kurumlar arası süreçler (çapraz - kurumsal) geliştiriliyor Yatay süreçler, idari kollar arasında yönetiliyor, geliştiriliyor ve yeniden yapılandırılıyor.

Kurumsal Süreç Gelişiminden Çapraz – Fonksiyonel Süreç Gelişimine Süreçler, fonksiyonel / kurumsal yapıları takip etmezler: Kurumlar, genellikle tüm sürecin belirli bölümleriyle ilgilenir. Bir kurumdaki değişiklik diğer kurumlardaki aynı süreci etkiler. Çoğunlukla hiç kimsenin bütün olarak çapraz - kurumsal süreç geliştirme ve yönetme sorumluluğu yoktur.

Kurumsal Süreç Gelişiminden Çapraz - Fonksiyonel Süreç Gelişimine Şimdiki zaman Gelecek? İdari kollar arasında yönlendirme Yönlendirme Bakanlık Bakanlık Bakanlık Süreçler Kurum Kurum Kurum Kurum Kurum Kurum Bilgi teknolojisi (IT) Bilgi teknolojisi sistemi Bilgi teknolojisi sistemi Bilgi teknolojisi sistemi Bilgi teknolojisi sistemi

Süreç Oryantasyonu Görev Organizasyonu Süreç Oryantasyonu Süreç Organizasyonu Satış Süreci Yönetim Satış ve Pazarlama Üretim Satış ve Pazarlama Araştırma ve Geliştirme Araştırma ve Geliştirme Yönetim Tedarik ve Teslim Üretim Ürün Geliştirme Temel süreçler iş faaliyetine öncülük eder Görevler iş faaliyetine öncülük eder Süreçler belirlenir, görevler hakimdir

Temel Süreçler Ve Destek Süreçleri Temel süreçler ile destek süreçleri arasındaki fark Katma değer katma değersize karşı? Şubesel çapraz - fonksiyonele karşı? İç müşteri dış müşteriye karşı? (Gelir getiren gelir getirmeyene karşı?)

Süreç Tanımları Süreç haritası / süreç yapısı Süreç diyagramları

Süreç Tanımları Ne Demektir? Süreç yönetiminde, sorun süreç tanımları ile ilgili değildir. Ancak süreci yönetebilmek için sürecin belirlenmesi ve tanımlanması gerekir. Uygulamada süreç tanımları dokümantasyon iletişim görselleştirme anlayış için gereklidir.

Sürecin keşfedilmesi ve belirlenmesi için ön koşullar Strateji ve stratejik hedefler yeterli derecede anlaşılır olmalıdır. Süreçlere yönelik hedef ve koşulları belirlerler. -> süreçleri keşfetmek ve belirlemek Süreçler, kaynaklara yönelik hedef ve koşulları belirler. Bilgi ve beceriler Bilgi teknolojisi (IT) Binalar Vs. Süreçler, kaynakları faaliyete (stratejiden türeyenler faaliyetler) dönüştürür.

Süreç Keşfi Süreçler, tanımlanmadan önce keşfedilmiş ve belirlenmiş olmalıdır. Süreçler, tanımlanmamış olsa bile kurum içinde mevcuttur. Süreçlerin keşfi, kurum yapılanması ile faaliyet ve görevlerin anlaşılması için önemli bir adımdır. Süreç keşfi için sadece tek bir doğru yol bulunmamaktadır – farklı yaklaşımlar olabilir.

Süreç Keşfi En temel belirlenmesi ile ilgilidir. hedeflerin müşterilerin faaliyetlerin çıktıların belirlenmesi ile ilgilidir. Sürecin nasıl ve nerede başlayıp, nasıl son bulacağının belirlenmesi de önemlidir.

Tanımlar için düzey nasıl seçilir Süreç tanımları, süreç yönetimi süreç değerlendirmesi ve gelişimi için kullanılan bir araçtır. Süreçleri tanımlamaya başlamadan önce, tanımlar için gerekli olan koşulları iyi analiz etmek gerekir. Tanımlar, sadece görev ve faaliyetleri sunmak için gerekiyorsa, süreçlerin adlandırıldığı süreç haritası/süreç yapısı yeterlidir. Tanımlar, görev ve faaliyetleri geliştirmek için gerekiyorsa, süreçler tam olarak (süreç diyagramları dahil) belirlenmeli ve tanımlanmalıdır.

Tanımların Hiyerarşisi Süreç haritası / süreç yapısı Süreci tanımlar, tüm temel süreçler ve destek süreçleri listelenir. Temel süreçler, destek süreçleri ve alt süreçlerin tanımlanması Süreç diyagramları (iş akışları) Alt süreçler aşamaya göre tanımlanır. Süreç ve faaliyetlerine yönelik ek bilgi veren belge

Süreç Tanımının Kapsamı Sürecin amaç ve hedefleri Müşteriler ve diğer ilgili gruplar Girdiler ve çıktılar Ara yüzler ve bağlantılar Aktörlerin görev ve sorumlulukları, süreç sahibi dahil Gerekli olan bilgi ve beceriler Bilgi teknolojisi sistemleri Önemli başarı faktörleri Ölçütler ve gelişim

Süreç Sahibinin Rolü Her sürecin bir sahibi olmalıdır. Süreç sahibi, sürecin işlevselliğinden ve performansından sorumludur. Süreç sahibi, süreç hedeflerinin belirlenmesinde rol oynar. Süreç sahibi, sürecin gelişiminden sorumludur. Süreç sahibi, tüm süreci koordine eder. Süreç sahibi, sürecin diğer süreçlerle olan ilişkisiyle ilgilenir.

Basit süreç haritası: örnek süreç diyagramı Dış Denetçi Yasal denetimi gerçekleştir Onayla? Hayır Baş Muhasebe Sorumlusu Evet Mali tablo kontrolü Kabul et? Hayır Hayır Farklılıkları tanımla ve çöz Tablolar denetçiye Mali Muhasebe Bilanço kontrolü Bilgi doğru mu? Rapor kapanışı için tahakkukların toplanması ve girilmesi Mali tabloların hazırlanması Farklılıkların çözülmesi Evet Mali tablo bilgisi Bilgi Teknolojisi Sistemleri Muhasebe sistemi Mali tablo bilgisi

Süreç Değerlendirme ve Ölçme

Süreç Değerlendirme Kurumlar ve çalışma metotları, süreçler tasarlandığında veya belirlendiğinde değişmez. En büyük zorluklar ileride, süreç tanımlandığında karşımıza çıkar. Süreç değerlendirmesi, süreçleri anlamak süreçlerden ve süreçlerdeki aşamalardan haberdar olmak süreçleri kabul etmek için bir araçtır.

Süreç Değerlendirme Sürecin sunulması Süreç tanımının değerlendirilmesi +/- Sürece ilişkin görüşlerin sunulması İhtiyaç duyulan gelişmelere öncelik verilmesi İlerideki adımlar-> eylem planı

Süreç Değerlendirme Türleri Süreç ekibi/süreç yöneticileri tarafından yapılan değerlendirme Kurumun yönetim ekibi tarafından yapılan değerlendirme Süreçte önemli rol oynayan kişiler tarafından yapılan değerlendirme Süreç aktörleri/üyeleri ve sorumlu taraflar tarafından yapılan değerlendirme Dış değerlendirme

Sürecin Gözden Geçirilmesi Süreç tanımlarının sunulması Sürecin gözden geçirilmesi Her süreç aktörü, süreç içindeki görevini anlatır Diğerleri soru sorar ve not alır Tanımın değerlendirilmesi Güçlü ve zayıf yanlar Eylem planı

Süreç Ölçümü – Ölçmenin Temeli Süreçlerin geliştirilmesi ve iyileştirilmesi için bilgi temin edilir. Ölçme, süreç yönetimi ve geliştirmenin bir parçasıdır. Süreci ölçemezsen, süreci yönetemez ve/veya kontrol edemezsin. Ölçüler, süreç geliştirme ve iyileştirmede kullanılmazlarsa işe yaramazlar.

Ölçme Neden Gereklidir? Değişime neden ihtiyaç duyulduğunun değerlendirilmesi Süreçteki değişimlerin etkilerinin değerlendirilmesi Hedeflere ulaşılıp ulaşılmadığının kontrol edilmesi Süreçteki sapmaların belirlenmesi Gelişim önerilerine öncelik verilmesi Süreç ekibi için eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi

Ölçme Kriterleri Özgün Ölçülebilir Yönlendiren İlişkili Zamanlaması iyi yapılmış

İyi bir gösterge için kriterler Gerekli Açık Güvenilir Anlaşılabilir Kolay kullanılabilir Bütçeye uygun

Nasıl Başlanır? Müşteriler kimlerdir? Müşterilerin beklentileri nelerdir? Bu beklentilerin karşılanıp karşılanmadığını nasıl ölçebiliriz? Her bir gösterge açısından hedefimiz nedir?

Sürecin Değerlendirilmesi Verimlilik İhtiyaç duyulan kaynaklar (mali kaynaklar, iş gücü/yıl, zaman, malzeme vs.) Kaynak tahsisi Etkililik Müşterilerin beklentileri karşılandı mı? Esneklik Müşteri beklentilerinde oluşan değişikliklere süreç nasıl tepki veriyor?

Örnek Süreç Göstergeleri Döngü süreleri, boş zamanlar Maliyetler (örneğin birim maliyetleri) Müşteri için bekleme süresi Belgelerdeki hatalar, yanlış teslimat sayısı Katma değerli / katma değersiz faaliyetler için harcanan süre Müşteri memnuniyeti Süreç içindeki karar noktalarının sayısı, karar almak için harcanan süre