SOYUT SANAT Kandisky,Mondrian ve Maleviç gibi sanatçıların doğadan yola çıkarak, görsel anlatıma varmaları çağın sanat değerleri üzerinde etkileyici olmuştur.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SOYUT SANAT Kandisky,Mondrian ve Maleviç gibi sanatçıların doğadan yola çıkarak, görsel anlatıma varmaları çağın sanat değerleri üzerinde etkileyici olmuştur.
Advertisements

PERSPEKTİF Yukarıya doğru uzanan kenarlar YÜKSEKLİK kenarlarıdır.
DOĞRU-DOĞRU PARÇASI-IŞIN-PARALEL
Ders Kitaplarında Tasarım
DOĞRU VE DÜZLEM.
PERSPEKTİF PERSPEKTİF (İZDÜŞÜM) :Cisimlerin yükseklik, genişlik ve derinlik boyutları ile ön, üst ve yan görünüşleri aynı anda birlikte görünecek şekilde.
Düzlem Kavramı.
“Resimde İç Mekan” nedir?
Emel ÖZDEMİR Nokta Çizgi Espas
KOMPOZİSYON İyi bir fotoğraf çekebilmek için önce iyi kompozisyonun temel öğeleri öğrenilmelidir. Bu öğeler, doğal düşünce sisteminin parçası haline geldiği.
Fotoğraf Çekerken Dikkat Edelim Yanlışlar ve Doğrular
SANAT KURAMLARI.
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
Görsel Tasarım, Görsel Göstergeler ve Anlam
ETKİNLİĞİ HAZIRLAYANLAR
BU RESSAMI TANIMAK GEREK (04) Liu Mao Shan Hazırlayan Onur AYANGİL
NOKTA ÇİZGİ DÜZLEM HACİM
KENTSEL MEKAN ANALİZLERİ
HACİM ÖLÇME.
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
Biçimin elemanları ve ilişkileri
GEOMETRiK CiSiMLER.
SOYUT SANAT Kandisky,Mondrian ve Maleviç gibi sanatçıların doğadan yola çıkarak, görsel anlatıma varmaları çağın sanat değerleri üzerinde etkileyici olmuştur.
01 – Cihat ARAL Zehra ARAL.
Fotoğraf Stüdyosu Temel Ekipmanları
GÜNEŞLİ BİR GÜN (İZLENİMCİLİK)
BÖLÜM 6.
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK KOMPOZİSYON.
DIŞAVURUMCULUK.
İHLAS HABER AJANSI FOTOĞRAF EĞİTİMİ
Görsel Tasarım İlkeleri
DE STIJL ’de aynı isimli dergi etrafında toplanan bir sanatçı grubu tarafından kurulmuş bir topluluktur. Kurucusu Theo Van Doesburg’dir.
SANAT TARİHİ Nurdan Gül Kökten.
Yrd.Doç.Dr. Özcan PALAVAN
SANAT AKIMLARI.
GÖRSEL TASARIM.
GÖRSEL SANATLAR UYGULAMA ÖDEVİ PORTRE NEDİR? HAZIRLAYANLAR ERHAN ÖZTEP
PERSPEKTİF.
SANAT FELSEFESİ.
SANATÇILAR VE ESERLERİ
FOVİZM (Yırtıcılık ).   20. yy. nın modern resim akımlarından biridir. Bir grup genç Fransız sanatçılarının 1905’te Paris’te açtıkları bir.
Ders 2 Kavram Öğrenmeyi Etkileyen Etmenler
KOLAJ RESİM TEKNİĞİ.
görme duyumuzda bıraktığı etkiye renk denir.
GÖRSEL SANATLAR UYGULAMA ÖDEVİ PORTRE NEDİR? HAZIRLAYANLAR ERHAN ÖZTEP
Fotoğraf Çekerken Uyulması Gerekli Olan Temel Kompozisyon Kuralları
YÜZEY ve DÜZLEM
Sanat Eseri İnceleme.
PERSPEKTİF NEDİR ? Perspektif, doğadaki iki boyutlu ya da üç boyutlu cisimlerin bizden uzaklaştıkça küçülmüş ve renklerinin solmuş gibi görünmesine denir.
GÖRSEL SANATLAR RESİM.
TEK KAÇIŞ NOKTALI PERSPEKTİF
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
DESEN NEDİR ? Tahta, çini, kumaş, kâğıt gibi yüzeylerin üzerinde varlıkları, nesneleri belirli çizgilerle gösterme, betimleme. Görsel bir etki yaratmak.
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİ ANABİLİM DALI
Soyut sanat ve wasllay kandinsky
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
TC. MARMARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ ANABİLİM DALI RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİ BİLİM DALI 6.SINIFLAR İÇİN KOLAJ TEKNİĞİ.
 Pop Art
Resimle İlgili Meslekler
ÇAĞDAŞ SANAT AKIMLARI EMPRESYONİZM, FOVİZM, KÜBİZM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
AÇIK-KOYU / IŞIK GÖLGE.
DOKU.
SOYUT SANAT.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KOMPOZİSYON Resimde kompozisyonun manası asrın ikinci çeyreği içinde daha genişlemiştir. Eskiden, kompozisyon kelimesi, içinde figür bulunan resimlere.
Sunum transkripti:

SOYUT SANAT Kandisky,Mondrian ve Maleviç gibi sanatçıların doğadan yola çıkarak, görsel anlatıma varmaları çağın sanat değerleri üzerinde etkileyici olmuştur. Yaklaşık olara 1960 lara değin soyut sanat ,sanatın en arı ve üstün bir aşaması olarak yorumlanmıştır . Görsel sanatlarda soyut kavramı 1960’lara değin soyut sanat sanatın en arı ve üstün bir aşaması olarak yorumlanmıştır. Soyut resim denilince aklımıza ilk gelen işler Kandinsky,Maleviç ve Mondrian yaptıkları sanat eserleridir.

Piet Mondrian 1872’de Hollanda’nın Amersfoort kendinde doğdu; 1944’te Newyork’ta ölmüştür. Amsterdam akademisinde resim öğretmenliği yapmıştır ve ilk sergisini de burada açmıştır. Sanatçı oldukça yalın, anlık heyecanlardan uzak bir resim dili geliştirmişti. Bireysel değil evrensel, geneleksel değil, modern bir dile ulaştığına inanıyordu. Ne var ki, yarattığı görsel dil o kadar açık seçikti dolayısıyla benliğinin buna göre biçimlendiğini kabul ediyor, ancak yinede bunların belli bir yere kadar aşılabileceğini düşünüyordu, insan zihninin sürekli bir bocalama içinde olduğunu düşünen sanata doğada var olan zıtlıkları da beraberinde getiriyordu, erkek, dişi, yatay dikeyler, maddesel ve ruhsal devinimler gibi kendi resim kuramı onu gözünde güvenli bir liman olduğundan, beklide bir değişim ihtiyacı hissetmemişti.

Ömrünün son yıllarında bu konuda nasıl bir ruh halinde olduğunu bilmiyoruz. Bildiğimiz yeni plastik çerçevesinde yaptığı resimlerin köklü kırılmalara kapalı olduğu; ancak her şeye karşın bunların modern sanatın olmazsa olmazlar arasında yerlerini çoktan almış olduklarıdır. Mondrian, resim sanatındaki üç boyutluluk yanılsamasının aslında heykel ve mimariden ödünç aldığı kanısındaydı. Mademki resim yapıldığı alan bir düzlemdi, o halde derinlik yalanına gerek yoktu. Resim tuval yüzeyindeki düz renk alanlarına indirgeme nedenlerinden biri de, işte bu geleneksel hacim manevralarından kurtulmaktı. Tabii kompozisyonları oluştururken monotonluğa düşmek istemiyordu. Tuval yüzeyini eşit olmayan parçalara bölmesi de bundandır. Simetrikmiş görünen kompozisyonları aslında asimetrikti. Bir denge arayışı vardı; ancak bu denge, oynak ve değişken bir dengeydi. Ressam nesnelerin ve renklerin, Armonisini tüm coşkusunu içinde barındırmış ve bunu iyi bir şekilde ifade etmiştir.

Biçimde renkli düzlemler (1914) adlı tablosu, kara kalemle yaptığı bir takım bina eksizlerinin giderek tuval üzerine yağlıboya çalışmalara dönüşmesinin bir sonucudur. Bu çalışmalar, sonunda bu resimde görüldüğü gibi renk ve çizgi düzenlemesi olup çıkmıştır. Piet Mondrian Oval şekilde renkli düzlemler Tuval üzerinde yağlıboya

Kavanozlu Naturmort zencefil kavanozunun yuvarlak biçimini korur ve bu biçimin, kompozisyonun başka yerlerinde de yankılanmasını sağlar; ancak resmin tümü çözümsel kübizmini anımsatan bir çizgi düzenlemiştir. Piet Mondrian Kavanozlu naturmort 92 x 120 cm Tuval üzerine yağlıboya

Resmin elmas biçimi daha büyük bir kafesin yalnız bir parçasını görüyoruz gibi, resim asıldığı duvarla bir arada düşündüğümüz bu ızgaranın düzenliliği ve dengesi, resmin temel özelliğini ve görsel etkisini sağlar. Piet Mondrian Gri çizgili elmas Tuval üzerine yağlıboya 120 cm