11-15 HAZİRAN UZAKTAN EĞİTİM SEMİNER RAPORU Hazırlayan : Selma KARAKAŞ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEOG Tercih ve Yerleştirme Sistemi
Advertisements

Her Grup için Hedefler Belirlenir
SİLVAN İMAM LİSESİ FAHRETTİN KAYA
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
YARATICI ÖĞRENCİ YETİŞTİRME Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ BAĞLAMINDA EĞİTİM İHTİYACI VE KONYA’DA MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: 1.
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
ORTAK 9. SINIF DURUMU Tüm Ortaöğretim kurumları 9. sınıflarında okutulan dersler ortaktır. 9. sınıf öğrencileri Eğitim Öğretim yılı sonunda başarı durumuna.
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
Maria Montessori.
ALAN SEÇİMİ SEMİNERİ.
İLETİŞİM SORUNLARI.
LİSE 1. SINIF (9. SINIF) ORTAK ALAN.
12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)-2014 Eylül ayında duyurulan ve kısaca TEOG olarak adlandırılan Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi bu.
DE Ğ ERLER İ M İ Z Kazanım: De ğ erlerini fark eder. 9. Sınıf 21 nolu kazanım etkinli ğ i.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
VARLIKLARIN ÖZELLİKLERİNİ BİLDİREN KELİMELER (SIFAT-ÖN AD)
SINIF GEÇME.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
TEMEL EĞİTİMDEN ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
SBS Artık Tek Sınav! Yeni SBS Neler Getiriyor?.  Milli Eğitim Bakanlığının Tebliğler Dergisinde yayınladığı genelgeye göre Yeni SBS Sistemiyle sadece.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME SEMİNERİNE
Bu sunum 04 Eylül 2013 tarihinde MEB tarafından yapılan basın açıklaması temel alınarak hazırlanmıştır. Puan sistemi hakkında yeni açıklamalar olduğunda.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG) TERCİH ve YERLEŞTİRME SİSTEMİ –
DÜRÜSTLÜK BİR ERDEMDİR
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
ORTAOKULA GEÇİŞ.
8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ.
Misyon :Akkuş İlçesinde Eğitim- Öğretim hizmetinden yararlananlara nitelikli, kaliteli eğitim hizmeti sunmak. -Akkuş İlçesindeki tüm okulları tam donanımlı.
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
TEOG (TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ) TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ KAĞITHANE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Hazırlayan: Zehra AKÇA (Psikolojik Danışman)
Aile Atölyeleri Projesi
Son yıllarda yapılan bilimsel araştırmalar ve dünyadaki gelişmeler, çocukların yetenek alanlarının saptanması ve desteklenmesinin önemini ortaya koymuştur.
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
Misyon: Örgün öğretimde yeteneğine göre öğrencilerimizi yönlendirebilme, yaygın eğitimde sektörlerin ihtiyaç duyduğu insan gücünü yetiştirmek, Okul öncesi.
ALAY ETME İLE BAŞEDEBİLME
1 BRİFİNG “” Mustafa Kemal Atatürk “En büyük sava ş, cahilli ğ e kar ş ı yapılan sava ş tır.” Mustafa Kemal Atatürk Dursunbey İlçe Milli Eğitim.
Okullarda Kariyer Planlama Okul – Veli İletişimi
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
Hazırlayan: Göksel KURT Türkçe Öğretmeni. Göksel KURT Türkçe Öğretmeni2 SIFAT  İsimlerin önüne gelerek onların şeklini, durumunu, rengini, işaret yoluyla.
EĞİTİM KAVRAMI VE AYIRT EDİCİ ÖZELLİKLERİ
T.C. SAİMBEYLİ KAYMAKAMLIĞI İl ç e Milli Eğitim M ü d ü rl ü ğ ü 2016 BRİFİNG DOSYASI.
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
Karşılaştırmalı Eğitim
Cemal Artüz İmam Hatip Ortaokulu
LKS (Liselere Kayıt Sistemi)
İlk oturumda, adaylar Temel Yeterlilik Testi’ni alacaklardır
VİZYON BELGESİ RAPORU OCAK 2018
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
EĞİTİMDE FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİ - EŞİTSİZLİĞİ
2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ
Sunum transkripti:

11-15 HAZİRAN UZAKTAN EĞİTİM SEMİNER RAPORU Hazırlayan : Selma KARAKAŞ OSMANGAZİ İLKÖĞRETİM OKULU 2011-2012 ÖĞRETİM YILI HAZİRAN SEMİNER DÖNEMİ 11-15 HAZİRAN UZAKTAN EĞİTİM SEMİNER RAPORU Hazırlayan : Selma KARAKAŞ Anasınıfı öğretmeni Haziran 2012 OSMANCIK

UZAKTAN EĞİTİM SEMİNERİ 11 HAZİRAN – 15 HAZİRAN 2012 UZAKTAN EĞİTİM SEMİNERİ Bu eğitimde özetle zorunlu eğitimi 12 yıla çıkaran kanunun uygulanması, eğitimde aile, çocuk ve öğretmen faktörlerinin rolleri ile iletişimin önemi gibi konularda sunumlar yapıldı. Haziran günü saat 09.’da Bakan Ömer Dinçer açılış konuşması yaptı. “Çok saygıdeğer öğretmenler, çok kıymetli meslektaşlarım. Sözlerime başlarken hepinizi saygı ile sevgi ile selamlıyorum” diye söze başladı.

Okul müdürleri, il ve ilçe müdürleri ile de MİLLİ EĞİTİM BAKANI ÖMER DİNÇER Okul müdürleri, il ve ilçe müdürleri ile de bugünküne benzer konularda tartıştıklarını belirtti. Geçen sekiz dokuz aylık süre içinde çok yoğun bir çalışma yaptıklarını söyleyerek, “bu çabalara katkılarınız için hepinize teşekkür ediyorum” dedi.

Hepimize iyi tatiller diledi, önümüzdeki döneme MİLLİ EĞİTİM BAKANI ÖMER DİNÇER Hepimize iyi tatiller diledi, önümüzdeki döneme daha iyi dinlenmiş, daha güçlü, daha enerjik, kendimizi daha geliştirmiş bir şekilde dönmemizi dilediğini de ekledi. Türkiye’nin eğitim yıllarını dünya ile karşılaştırdı. Dünyanın eğitim yılı ortalamasının 12, Türkiye’nin ise 6.1-6.2 civarında olduğunu; başka bir ifadeyle dünyanın ortalama olarak lise mezunu görünümünde olduğunu, Türkiye’nin ise ortaokulu birinci sınıftan terk etmiş gibi göründüğünü belirtti.

MİLLİ EĞİTİM BAKANI ÖMER DİNÇER Orta öğretimde okullaşma oranı son yıllarda yüzde 51’den 69’a çıkarılmıştır Tüm dünyanın lise düzeyinde okullaşma oranının yüzde 88’tir. PİSA (Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı) sınavlarında ülkemiz 34 ülke içinde 33. olmuştur. Tüm dünyanın hayat boyu öğrenme programlarındaki payı yüzde 14 iken, bizde 2.5’tur.

Yıllık 180 işgünü bizde yani 36 hafta. MİLLİ EĞİTİM BAKANI ÖMER DİNÇER Yıllık 180 işgünü bizde yani 36 hafta. Oysa 190, 220 gün eğitim veren ülkeler vardır. Yılda 720 saat ders, sekiz yılda toplam 5760 saat ders vermiş oluyoruz, 43 ülkenin ortalaması 6434 saat; dolayısıyla biz toplamda yaklaşık bir yıl eksik eğitim vermiş oluyoruz.

Dünya Bankası raporuna göre Türkiye ile aynı MİLLİ EĞİTİM BAKANI ÖMER DİNÇER Dünya Bankası raporuna göre Türkiye ile aynı eğitim harcamalarını yapan Macaristan‘la Türkiye’nin 15 yaş grubundaki çocuklarda Matematik dersinde bir yıllık fark vardır. Bizde sekizinci sınıfa kadar bütün sınıflardaki öğrenciler yıllık 720 saat ders almaktadır. Oysa gelişmiş ülkelerde birinci sınıfa başlayan öğrencilerde 540 ile 680 saat arasında değişen ders saati uygulaması vardır, bu ülkelerde 8. sınıflarda ise ders saati sayısı 900 ile 1014 arasındadır.

ÖMER DİNÇER MİLLİ EĞİTİM BAKANI Türkiye, anadilini öğretmek için 43 ülkeye göre yaklaşık 200 saat daha fazla zaman ayırırken, bu ülkeler kadar başarılı olamamaktadır. Matematik ders saatimiz ise bu ülkelere göre 198 saat daha az. Fen 115, Sosyal Bilgiler 151, Din Dersi 169, Beden Eğitimi 215 saat daha az.

ÖMER DİNÇER MİLLİ EĞİTİM BAKANI Türkiye, anadilini öğretmek için 43 ülkeye göre yaklaşık 200 saat daha fazla zaman ayırırken, bu ülkeler kadar başarılı olamamaktadır. Matematik ders saatimiz ise bu ülkelere göre 198 saat daha az. Fen 115, Sosyal Bilgiler 151, Din Dersi 169, Beden Eğitimi 215 saat daha az.

ÖMER DİNÇER MİLLİ EĞİTİM BAKANI 2002 yılında Türkiye’de yaklaşık 334 bin derslik vardı. 2012 yılına kadar 170 binden fazla derslik yapılmıştır. 2002 yılı sonunda 554 bin öğretmenimiz vardı. Bugüne kadar 320 bin civarında öğretmen kadroya dahil edildi. Emekli olanlar ve meslekten ayrılanlardan sonra şu anda kadrolu öğretmen sayımız 678 bindir.

Abraham Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisi MİLLİ EĞİTİM BAKANI ÖMER DİNÇER Abraham Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisi 1. Fizyolojik ihtiyaçlar, 2. Güvenlik ihtiyaçları, 3. Ait olma, sevgi ihtiyacı, 4. Saygınlık, prestij, ihtiyacı, 5. Kendini gerçekleştirme ihtiyacı.

Abraham Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisi MİLLİ EĞİTİM BAKANI ÖMER DİNÇER Abraham Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisi

MÜSTEŞAR DR. M. EMİN ZARARSIZ Ülkemizin eğitim istatistiklerine baktığımızda bazı alanlarda iyi durumda, bazı alanlarda da malesef daha kötü durumda olduğumuzu görüyoruz. İlköğretim düzeyinde yüzde 98 okullaşma oranını yakalamış bulunuyoruz. Orta öğretimde yüzde 70 okullaşma oranına sahibiz.

MÜSTEŞAR DR. M. EMİN ZARARSIZ Son birkaç yıl içinde ilköğretimden ortaöğretime geçiş düzeyinde de yüzde 85 okullaşma oranını yakalamış bulunuyoruz. Yeni uygulanacak olan 4+4+4 sistemi ile geriye kalan yüzde 15’lik kesimi de okullaştırmayı başarmış olacak.

PROFESÖR DOKTOR DOĞAN CÜCELOĞLU Ben Nelerin Farkındayım? 1. İki insan birbirinin farkına varınca iletişim başlar. 2. İletişim çok kanallıdır. 3. İletişimde iki insan doğası vardır. 4. Tanıklık içinde var oluruz. Yüz ifadeleri çok önemlidir. Bedenin duruşu, sesin tonu ve aradaki mesafe gibi ifade biçimleri sözden çok daha etkilidir.

PROFESÖR DOKTOR DOĞAN CÜCELOĞLU A- Toplumsal İhtiyaçları: 1. Sosyal roller, 2. Sosyal beklentiler, 3. Sosyal normlar, 4. Sosyal kurallar, 5. Gelenekler, 6. Görenekler.

PROFESÖR DOKTOR DOĞAN CÜCELOĞLU B- İnsanın iç dünyasının (Canın) İhtiyaçları: 1. Ait olmak, birey olmak, 2. Önemsenmek, 3. Olduğu gibi kabul edilmek, 4. Değerli olmak, 5. Yapabileceğine güvenmek, 6. Sevilmeye lâyık olmak.

AHMET ŞERİF İZGÖREN Ekmek kuyruğunda teyzelere sormuş: - Teyze bu ne kuyruğu? - Oğlum, halk ekmek kuyruğu. - Teyze ne kadar ucuz? - Oğlum, 10 kuruş daha ucuz. “10 kuruş daha ucuz ekmek alabilmek için, sabahın beş buçuğunda kuyruğa girilen bir ülke…” diye düşünmüş.

AHMET ŞERİF İZGÖREN Ülkemizdeki bu örneklerin azaltılması amacıyla 2004 yılında Türkiye Uğurböcekleri Programı (TUP), İzgören Akademi Eğitim ve Danışmanlık şirketi tarafından bir sosyal sorumluluk projesi olarak hayata geçirilmiş. Parolası; “iyilik yap, karşılık bekleme; bilgi paylaş, karşılık bekleme”.

AHMET ŞERİF İZGÖREN

PROFESÖR DOKTOR EMİN KARİP Kayıt ve Geçişler -İlkokula e-okul kayıt sistemi üzerinden kayıt -Beşinci sınıfa başlayacaklar için ortaokula e-okul üzerinden öğrenci-veli tarafından herhangi bir işleme gerek kalmaksızın kayıt -İmam Hatip ortaokulları için velinin isteği üzerine kayıt -Ortaokula geçişte hiçbir şekilde sınav uygulaması yok -Liselere kayıtlarda mevcut uygulama devam edecek.

PROFESÖR DOKTOR EMİN KARİP

PROFESÖR DOKTOR EMİN KARİP

PROFESÖR DOKTOR EMİN KARİP

PROFESÖR DOKTOR EMİN KARİP

PROFESÖR DOKTOR EMİN KARİP

PROFESÖR DOKTOR EMİN KARİP

PROFESÖR DOKTOR EMİN KARİP

PROFESÖR DOKTOR EMİN KARİP

PROFESÖR DOKTOR ZİYA SELÇUK

PROFESÖR DOKTOR ZİYA SELÇUK

PROFESÖR DOKTOR ZİYA SELÇUK

PROFESÖR DOKTOR ZİYA SELÇUK

PROFESÖR DOKTOR ZİYA SELÇUK

PROFESÖR DOKTOR ZİYA SELÇUK

PROFESÖR DOKTOR ZİYA SELÇUK

PROFESÖR DOKTOR ZİYA SELÇUK

PROFESÖR DOKTOR ZİYA SELÇUK

PROFESÖR DOKTOR ZİYA SELÇUK

PROFESÖR DOKTOR ZİYA SELÇUK

PROFESÖR DOKTOR ZİYA SELÇUK

PROFESÖR DOKTOR ZİYA SELÇUK

PROFESÖR DOKTOR ZİYA SELÇUK

PROFESÖR DOKTOR ZİYA SELÇUK

PROFESÖR DOKTOR ZİYA SELÇUK

PROFESÖR DOKTOR ZİYA SELÇUK

PROFESÖR DOKTOR ZİYA SELÇUK

PROFESÖR DOKTOR ZİYA SELÇUK

PROFESÖR DOKTOR ZİYA SELÇUK

PROFESÖR DOKTOR ZİYA SELÇUK

PROFESÖR DOKTOR ZİYA SELÇUK

PROFESÖR DOKTOR ZİYA SELÇUK

DOÇENT DOKTOR NURDAN KALAYCI Giardano Bruno, yakılarak öldürülen ilk bilim adamıdır. “Uzayda mutlak konum yoktur, her cismin yeri ötekilere göreli(relative)dir. Her şey hareket halindedir. Gözlemci kendisini merkezde görür.” Bugün insanlara doğru ve apaçık görünen düşünceler, o gün için Bruno’nun kilise tarafından aforoz edilmesi için yeterli nedenlerdi. Kilise onu din sapkınlığı ile suçladı.

DOÇENT DOKTOR NURDAN KALAYCI Engizisyon mahkemesi, Bruno’ya, kilisenin resmi görüşüne uymayan düşüncelerini terk ettiğini açıklaması koşuluyla, hayatını bağışlayacağını söyledi. Ama Bruno kilisenin isteğini kabul etmedi. O, bildiği gerçekleri inkâr edebilecek birisi değildi: "Ne gördüğüm gerçeği gizlerim, ne de onu apaçık söylemekten korkarım. Bilim ve cehalet arasındaki savaşa her yerde katıldım. Bundan dolayı her yerde zorlukla karşılaştım. Cehaletin babaları olan resmi akademisyenlerin yanı sıra kalın kafalı çoğunluğun öfkesinde hedef olarak yaşadım."

DOÇENT DOKTOR NURDAN KALAYCI -Bana ölüm emrimi tebliğ ederken, benim ölümden korktuğumdan daha çok korkuyorsun! Engizisyon mahkemesinin kararı, 1600 yılında, Roma'da Campo dei Fiori meydanında uygulandı. Bruno diri diri yakıldı.

DOÇENT DOKTOR NURDAN KALAYCI

DOÇENT DOKTOR NURDAN KALAYCI Yaratıcılık üzerine “Bir çok düşünme türü sınırlar için de oynar, yaratıcı düşünme ise sınırlar ile oynar.” Yaratıcılık, düşünceleri orijinal biçimde bir araya getirme ya da mevcut olan düşünceler arasında o güne kadar bilinmeyen veya beklenmeyen bileşimleri yapma yeteneğidir.

DOÇENT DOKTOR NURDAN KALAYCI 13 sayısını ikiye bölünüz diye ödevlendirilen öğrencilerden aşağıdaki gibi değişik cevaplar alınmıştır: Bu, yaratıcılığa çok iyi bir örnektir.

DOÇENT DOKTOR NURDAN KALAYCI Öğretmenlerin, Türkçe dersini çok ilginç kılacak bir arşivi bulundurması çok önemlidir: Reklâmlar, filmler, film kesitleri, gazete kupürleri, değişik kitaplar, atasözleri, güzel sözler... Yaratıcı düşünme için sunuların orijinal olması gerekir.

DOÇENT DOKTOR NURDAN KALAYCI -Motivasyon yüksek tutulmalı. -Dersleri reklâmlar gibi ilginç öğelerle donatmalı, öğrencilerin duygularına hitap etmeli. -Velilerin öğrencilerinin yaz tatilinde okuyacakları kitap sayısını beş ise altıya, altıysa yediye, derken ona çıkarması gerekir. -Bütün yükü ve sorumluluğu öğretmenlere atmamak gerekir.

DOÇENT DOKTOR NURDAN KALAYCI Yaratıcı düşünme için; Yüz yıldır çözülemeyen bir problemi çözmek için Rus bilimadamı Henri Poincarѐ’in sekiz yıldır yalnız başına kalıp matematik alanında çalıştığı ve psikopat olmadığı vurgulanıyor. Bu bilim adamı, bahsedilen problemi çözdüğünü söylüyor.

DOÇENT DOKTOR NURDAN KALAYCI

DOÇENT DOKTOR NURDAN KALAYCI

DOÇENT DOKTOR NURDAN KALAYCI İşe başlarken, problemi tanımlarken hangi yollarla çözmem mümkün olur? ifadesini kullanınız. Öğrencilerin sorduğu sorulara anında cevap vermeyiniz. Çocukları biraz düşündürünüz. En garip soruyu soran çocuğu, “neden bu garip soruyu soruyor?” diye düşününüz.

DOÇENT DOKTOR NURDAN KALAYCI “Bu oyuncaklar ne ile çalışır?” sorusuna “Enerji” cevabı veren öğretmen iyi öğretmen değildir. Oyuncağı kırmanız, çaba göstermeniz gerekir. - Problemi, tanımlara başvurmadan, kendi sözlerinizle ifade edin. - Kelimelerin yerlerini değiştirin. - Dersi hangi yollarla eğlenceli kılarsınız? - Dersi hangi yollarla kalıcı yapabilirsiniz? - Dersi hangi yollarla ilginç yapabilirsiniz? - Dersi hangi yollarla kolay öğretebilirsiniz?

DOÇENT DOKTOR NURDAN KALAYCI Çocuklar düşüncelerini yazmamalılar, çizmeyi öğretiniz. Toplumsal bir problemi bile matematik problemleri gibi çizim yaptırarak gösterin.

DOÇENT DOKTOR NURDAN KALAYCI Piri Reis haritası, Piri Reis2in 1517 yılında padişaha sunduğu dünya haritasının halen mevcut olan bir parçasıdır.

DOÇENT DOKTOR NURDAN KALAYCI Yaratıcı düşünceye karşı; Eski köye yeni adet getirme, İcat çıkarma, Kırk yıllık Kâni, hiç olur mu Yani... tepkileri oluşur. -Yaratıcılık; yeniliktir. Yaratıcı düşünme; başka hir kimsenin görmediği biçimde görmektir. -İnovasyon (yenilikçilik, yenileşim) ise; yenilik+değerdir. FARK:  YARATICI DÜŞÜNME = FİKİRLER İNOVASYON = FİKİRLER + HAREKET = EYLEM = ÜRÜN

DOÇENT DOKTOR NURDAN KALAYCI

DOÇENT DOKTOR NURDAN KALAYCI

Osmancık Osmangazi İlköğretim Okulu TEŞEKKÜRLER... Selma KARAKAŞ Osmancık Osmangazi İlköğretim Okulu Anasınıfı Öğretmeni