Arts And Crafts ve ART NOUVEAU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU SPOR YÖNETİCİLİĞİ 3 AHMET ÇOLAK Doç.Dr. CENGİZ HAKAN AYDIN MAYIS-2010.
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Mobilya ve Oda Tasarımı
Steampunk Endüstri devrimi ile hayata giren buharlı makineleri konu alan, 19. yüzyıl Kraliçe Viktorya Dönemi mimari ve tasarımının görsel özelliklerini.
HARİTA BİLGİSİ.
TÜMEVARIM YÖNTEMİ.
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE EVLER
ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI ULAŞ YILDIRIM (TOBB ETÜ – SANAT VE TASARIM)
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
KARŞILAŞTI RMALI SİYASAL ANALİZ DERSİ Yrd. Doç. Dr. Cenk AYGÜL
Buharla Çalışan Su Pompaları
Yarbaşı İlköğretim Yarbaşı İlköğretim.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
Uygarlık nedir? Uygarlık ve Çağdaşlık Bilgilendirme
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
FRANK LLOYD WRIGHT KİMDİR? ABD’li ünlü mimar. 8 Haziran 1867’de Wisconsin’de doğdu. 9 Nisan 1959’da Arizona’da öldü. 20.yy’nin başında modern mimarlık.
SANAT TARİHİ.
Çağdaş Dünya Sanatı.
TEST – 1.
Liberalizmin Tarihsel Kökenleri
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
EKONOMİK FALİYETLER VE MESLEKLER
SANAYİ İNKILABI 18. yüzyılda ilk olarak İngiltere'de başlayan, daha sonra diğer Avrupa ülkelerine yayılan, etkileri bakımından tüm dünyayı sarsan önemli.
…Tarih Kainatın Vicdanıdır...
GÖRSEL SANATLAR Mehmet KURTBOĞAN.
Letchworth Garden City.
Kompozit Malzeme Üretiminde Maksat
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
Çağdaş Dünya Sanatı Eugene Delacroix.
Tempietto Kilisesi, Roma
Çağdaş Dünya Sanatı.
EŞİTSİZLİK GRAFİKLERİ
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
EKONOMİK FAALİYET ALANI (SEKTÖR):
ENDÜSTRİYEL TASARIM.
CUMHURİYET DEVRİ TÜRK SANATI
SANAYİ DEVRİMİ Sanayi Devrimi ya da Endüstri Devrimi, Avrupa'da 18. ve 19. yüzyıllarda yeni buluşların üretime olan etkisi ve buhar gücüyle çalışan makinelerin.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
Konsruktivizm Sevara Rakhimova
Frank Lloyd WRIGHT Ulas YILDIRIM (TOBB ETU-Sanat ve tasarım)
PETER BEHRENS 1868 yılında Hamburg'da doğan Peter Behrens Karlsruhe ve Düsseldorf Sanat Akademisi'nde (Kunstschule) okumaya başlamadan önce, Hamburg
Dorothea Lange ‘Göçmen Annesi’
BAUHAUS MANİFESTO Yapıları süslemek bir zamanlar güzel sanatların en soylu işleviydi: bunlar anıtsal mimarlığın zorunlu öğeleri sayılıyordu. Bugün sanatlar.
SANAT TARİHİ.
Almanlar’ın Jugendstil, Fransızlar’ın Art Nouveau, İngilizler’in Modern Style dedikleri gençlik üslubu 20.yüzyılın başlangıcında NewYork’tan Türkiye’ye.
EKONOMİK FAALİYETLERİN SINIFLANDIRILMASI
Buharla Çalışan Su Pompaları
FOVİZM (Yırtıcılık ).   20. yy. nın modern resim akımlarından biridir. Bir grup genç Fransız sanatçılarının 1905’te Paris’te açtıkları bir.
SANAYİ İNKILABI 18. yüzyılda ilk olarak İngiltere'de başlayan, daha sonra diğer Avrupa ülkelerine yayılan, etkileri bakımından tüm dünyayı sarsan önemli.
Neoklasizm 18. yüzyılda Barok ve Rokoko'ya tepki olarak çıkmış olan sanat akımıdır. Jacques-Louis_David.
Mobİlya ve İç Mekan TasarImI AlanI
Yeni Çağ Mobilya Sanatı MS=
Liberalizmin Tarihsel Kökenleri
 Pop Art
TÜRKİYE NÜFUSUNUN ÖZELLİKLERİ —Nüfus artışı yüksektir — Genç nüfus fazladır. — Aktif nüfus fazladır.(çalışabilecek nüfus). Çalışma çağındaki nüfustur.
Arts And Crafts ve ART NOUVEAU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Rönesans. Rönesans "yeniden doğuş" anlamına gelen bir süreçtir. 15. yüzyılda başlayan bu süreç, aynı yüzyıl içinde bütün Avrupa'ya yayıldı. Bu yenilikte,
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Arts And Crafts ve ART NOUVEAU 18.yy sonunda Avrupa'da endüstri devrimi gerçekleşmiştir. Endüstri devriminin ardından İngiltere'de 1785-90'da makine kullanımı, buharlı makinelerle yaygınlaşmıştır. İnsan ve hayvan gücünün yerine makine gücü geçmiştir. Kırsal kesimlerden kentlere göçler başlamıştır. 18.yy sonunda İngiltere'de nüfusun çok az bir kesimi kentte yaşarken 30 yıl içinde yarısı kentli olmuştur.

19. yy sanatında çeşitlilik, ilerlemeler ve geriye dönüşler vardır 19.yy sanatında çeşitlilik, ilerlemeler ve geriye dönüşler vardır. Arka arkaya kısa sürelerle sanatta yenilikler görülür. Koleksiyoncular, sanatçılar ve yazarlar 15.yy İtalyan sanatına ilgi duyarlar. İngiltere'de Bir gurup doğanın yalın ve dürüst bir şekilde verilmesinden yanadır. Resimlerde parlaklığa ve ayrıntılarda yalınlığa dikkat ederler. Bu grubun sanatı Arts and Crafts hareketini de yakından etkilemiştir.

Bu akımın özü; mimaride, iklim koşullarına, yörede var olan malzeme ve becerilere dayanan geleneksel yerel tasarımların değerinin anlaşılması anlamına geliyordu. Akım, yöresel işçiliğin, yapım tekniklerinin, bezeme ögelerinin kullanımını özendiriyor; gotik ile Yunan-Roma klasikciliği gibi “uluslararası” üslupların izlenmesinin gerekmediğini ileri sürüyor ve makine üretiminin sunduğu çeşitliliğin zaaflarından yararlanan seri üretim “sahtekar” tasarımların makineye bağımlılığına karşı çıkıyorlardı.

19.yy'ın ikinci yarısından sonra eklektisizme ve makineleşmeye karşı çıkan Arts and Crafts hareketinin ardından 1895 - 1905 yılları arasında Avrupa'da ve Amerika'da Art Nouveau yaygınlaşmıştır. Arts and Crafts'ın mobilyası, yalınlığı ve işlevselliği , ileride geliştirilecek akımlara ipucu vermiştir.

Özellikle A. B. D. 'de mobilya tasarımı ve iç mimarlık 19 Özellikle A.B.D.'de mobilya tasarımı ve iç mimarlık 19.yy sonlarıyla 20.yy'ın başlarında büyük oranda bu akımdan etkilenir. Arts and Crafts'ın geliştirdiği el işçiliği ideali kendisinden sonra doğan ve bir oranda muhalif bir akım olan Art Nouveau tarafından da uygulanır ve geliştirilir."

Endüstri devrimi sonucu tekstilde ve makine kullanımındaki gelişmelerle geleneksel yöntemlerle atölyelerdeki zanaatkar çalışmaların yerini daha geniş atölyeler alır. Sanat ve zanaatı birleştirme çabaları zanaatçılara da iş imkanı sağlamıştır. İngiliz zanaatçıları tek parça üretimden kopmamış, üretimi arttırmak için dışarıdan sanatçı getirmişlerdir. Arts and Crafts hareketi İngiltere'de Ortaçağ zanaat geleneğini canlandırmaya çalışımıştır. Hareketin önderi William Moris’tir

Art Nouveau; Genç Üslup (jungendstil) Modern Üslup Glasgow Üslubu Yeni Sanat Özgür Üslup (stil liberty) Bütün bu ifadeler Art Nouveau’un farklı Avrupa ülkelerinde aldığı isimlerdir.

Art Nouveau’nun savunucuları, endüstriyel teknolojilerin ve yeni malzemelerin sunduğu olanaklardan yararlanarak ve bunları özenli bir işçilik ile birleştirerek güzelliği yakalamayı amaçlamışlardır. Sonuç olarak ; Mimari+Mobilya+Bezemenin şaşılacak uyumunu elde etmişlerdir.

Art Nouveau’nun özü; -Duyumsal çizgiler, -Belli belirsiz hafif, uçuşan, yumuşak kıvırcık saçlı kadınsı figürler, -Bedenden aşağı adeta akan giysiler, -Akıcı hareketler, -Bitkisel eğriler ve söğüt yaprakları, -Kıvrılan dalgalar ve uçuşan duman gibi ögelerin yanında, -Denetimli çizgiler,geometrik ayrıntılar, renkli yeni biçimlerle tanımlanabilir.

Art nouveau en parlak dönemini 1890-1914 yılları arasında yaşamıştır. 18. Yüzyılın sonlarındaki Sanayi Devrim’inin yarattığı kökten değişim, mimarlık, iç mekan tasarımı, mobilya ve dokuma, cam, elektrikli aydınlatma ve demir, çelik seramik gibi yeni malzemeleriyle modern çağı başlattı. Ama maliyeti yüksek ve yoğun el emeğiyle yaratılan bir mimari ortaya çıktı. Bu akım yaklaşık 25 yıl sürmüş ancak Avrupa’da derin izler bırakmıştır.

Bu akım öncelikle sanayileşmiş, bu yeni üretim biçimini geliştirip sahiplenmiş ülkelerde görülmüştür.Bu akımın sanatcıları, sanayileşmeyi eleştirirken öte yandan da bu sektörün sunduğu olanaklardan da faydalanıyorlardı.

1860'da William Morris’in Kırmızı Ev‘i , Tasarımcı Philip Webb (arts & craft) Art Nouveau cephe detayları

Sagrada Familia 1884 mimar Antonio Gaudi

Tassel Evi (1893) mimar Victor Horta

Casa Mila (1905-1919) mimar Antonio Gaudi

Casa Mila (1905-1919) mimar Antonio Gaudi

Mackintosh Glassgow Art School

Mackintosh Glassgow Art School

Robie Evi (1908-1909) mimar Frank Llyod Wright

Guaranty Binası (1895) mimar Louis Sullivan

Osmanlı’da Art Nouveau Meşrutiyet caddesi no: 23 Beyoğlu K. Kyriakidis, Frej apartmanı İskender caddesi, Karaköy.

Osmanlı’da Art Nouveau Markiz pastanesi Raimondo D’Aranco (Botter apartmanı) 1900-1901 Raimondo D’Aranco’nun tasarladığı çeşme Raimondo D’Aranco Yeni İtalyan Elçiliği Binası