İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
2 SUNUM İÇERİĞİ 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER
ANABİLİM DALI TANITIM ALT BİRİMLER Servis (Yatak Sayıları) AçıkKapalıToplam Servis1(23) - Yoğun Bakım1(4) - Masa Sayısı Birim Sayısı (Oda Sayısı) AçıkKapalıToplam Poliklinik1 (1) - Tablo 1: Anabilim Dalı Özellikleri
YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 2: Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Ücretsiz İzin Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı* Yönetim 11 Servis 66 Yoğun Bakım (Yenidoğan) 44 Poliklinik 11 TOPLAM 12 * Doğum öncesi, doğum sonrası, heyet raporu vb
BİRİM ADI Hamile hemşire sayısı Süt izni kullanan hemşire sayısı Emekli olacak hemşire sayısı Kronik hastalığı olan hemşire sayısı Açıklama Servis 1Majör Depresyon Yoğun Bakım 1Bipolar Bozukluk Poliklinik 1Majör Depresyon Toplam 3
EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU N% SAĞLIK MESLEK LİSESİ 18.3 ÖNLİSANS 325 LİSANS TOPLAM Tablo 3: Hemşirelerin Eğitim Durumları SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 1 (Yenidoğan YB) 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨ % 12, ⇨ % 23,08 DEVİR HIZI ORANI 2012 ⇨ % ⇨ % 3,86 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI
YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı İFADELERNOrt.Std.S. Bu kurumda başarı ödüllendirilir81,750,89 İşimde yükselmek için bana yeterli düzeyde fırsat sunuluyor81,880,99 Günümüz koşullarına göre bu kurumda aldığım ücret tatmin edici81,880,83 Bu kurum çalışanlarını daha ileri pozisyonlar için hazırlar.82,000,93 Başkalarıyla karşılaştırdığımda aldığım ücreti yeterli bulmuyorum82,000,76 Yöneticim kolay kolay yaptığım bir işi beğenmez83,750,71 Yöneticim işime gerektiğinden fazla müdahale eder84,000,93 Sorumluluklarıma paralel, yeterli yetkiye sahip değilim84,000,76 Çalışma arkadaşlarımla iyi geçinirim84,000,53 İşimi severek yapıyorum84,380,74 TOPLAM ÖLÇEK82,990,49
YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi HEMŞİRE Çok YeterliYeterli Geliştirilmeye İntiyacı Var Çok YeterliYeterli Geliştirilmeye İntiyacı Var Kendisi Yönetici n%n%n%n%n%n% Mesleki Temel İlkelere Uyum 550, Profesyonel Davranış 550, İletişim ve İşbirliği 440,0660,0 550,0440,0110 Hasta Bakımı 440,0660,0 440,0660,0 Tıbbi Tanı ve Tedavi Planının Uygulan. Katılma 770,0330,0 550,05 Eğitim ve Danışmanlık 330,0660,0110,0330,0660,0110,0 Araştırma 330,0550,0220,0110,0770,0220,0 Yönetime Katılma 330,0440,0330,0110,0770,0220,0 GENEL 440, ,05 Tablo 5: Hemşire Performans Değerlendirmesi
YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi YÖNETİCİ Çok BaşarılıBaşarılıÇok BaşarılıBaşarılı Kendisi Yönetici n%n%n%n% İletişim 1100,0 1 Profesyonel davranış 1100,0 1 Kuruma/işe bağlılık 1100,0 1 Uygulama 1100,01 Kalite bilinci 1100,0 1 Vizyonerlik 1100,0 1 Memnuniyeti Sağlama 1100,0 1 Koçluk yapma 1100,0 1 Problem çözme 1100,0 1 Ekip Liderliği 1100,0 1 Yönetsel değişim 1100,0 1 GENEL 1100,01
YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi Yıl (Sayı) Boyutlar Çok Memnun MemnunKararsızım Memnun Değilim Hiç Memnun Değilim n % n % n % n % n % 2012 (N:75) Tanıtım ve Bilgilendirme 2432,03546,71114,756,7 İletişim ve İlişkiler 3040,04053,345,311,3 Bakım ve Tedavi 2432,03445,31013,356,722,7 GENEL MEMNUNİYET 2026,74256,01114,722, (N:270) Tanıtım ve Bilgilendirme 13650,411341,9165,941,510,4 İletişim ve İlişkiler 14955,211141,162,231,110,4 Bakım ve Tedavi 15055,610538,993,341,520,7 GENEL MEMNUNİYET 14754,411040,793,331,110,4
Tablo Yılı İndikatör Oranları 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri İNDİKATÖRLER YATAN HASTA SAYISI RİSKLİ HASTA SAYISI BİRİMDE OLUŞAN HASTA SAYISI Nn%nR% T% Basınç Ülseri (n:0) ,0 Oral Mukozit (n:0) ,0 Düşme (n:0) ,0 TOPLAM TAKILAN PVK SAYISI OLUŞAN PVK KOMPLİKASYONU Damar İçi Kateter (n:0) 89100,0
Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı Sosyal Komite –1 hemşire 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri
EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ Oryantasyon Eğitimi ⇨ 1 eğitim – 1 hemşire Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 5 eğitim – 33 hemşire Sempozyum ⇨ Kurum dışı: Kongre-1 hemşire Kurslar ⇨ UMKE-1 hemşire Öğrenci Eğitimleri ⇨ 3 öğrenci Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri ⇨ - Enfeksiyon Kontrol Komitesi Öğrencilerine rehberlik (27 öğrenci) 2013 YILI EĞİTİMLERİN SAYISI
Yapılan araştırmalar ve Destek olunan araştırmalar - Hastane ve hastane dışından gelen 5 çalışmaya anket formu doldurularak destek olunmuştur. 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI
SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ Sosyal Organizasyonlar Yılbaşı Kutlaması-13 Hemşire HHM’nün Yılbaşı Kutlaması-4 Hemşire Piknik-11 Hemşire Emeklilik Veda Yemeği-13 Hemşire Bebek Ziyareti- 5 Hemşire Doğum günü kutlamaları-13 Hemşire Kadınlar günü kutlaması-13 Hemşire Bayramlaşma-13 Hemşire Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri: 1 hemşire- UMKE(ULUSAL MEDİKAL KURTARMA EKİBİ) ve İSUDAK(İ.Ü.DOĞAL AFETLER ARAMA KURTARMA KÜLÜBÜ) SİVİL SAVUNMA
FİNANSAL PERFORMANS Finansal Etkinlik Çalışması: Çocuk Cerrahisi Anabilim Dalı Çalışma Tarihi: Mart 2014 Yatak Sayısı: 23 Yatan Hasta Sayısı: 16 Hemşire Sayısı: 6
FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI Toplam Girişim Çeşidi12 (7 SUT) (5 Kitapçık) Toplam Girişim Sayısı1572 (416 SUT) (1156 Kitapçık) Girişim SıklığıMin: 2; Maks: 350 (ANS) Toplam Sut Karşılığı Fiyat Fatura Edilen Fatura Edilemeyen TL TL (322 İşlem) 645 TL (94 İşlem) İ.Ü. Kitapçık Girişim Tümü Geçerli Olsa Toplam TL TL
FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 1572 : 7 gün = 224 (Bir günlük işlem; 24 saat) 224 : 3 vardiya = x 3 dk = / 60 dk = 3 saat 42 dakika (Bir vardiyada işlemlere ayrılan süre)
FİNANSAL PERFORMANS YILLIK HEMŞİRELİK İŞLEVLERİ GELİRİ 1 Haftalık Gelir: TL (SUT Toplam) Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir (Kitapçık): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir (Fatura edilebilen SUT Toplam): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL Tümü geçerli olsa Toplam Yıllık Gelir: TL Fark : TL (1.9 kat artış)
FİNANSAL PERFORMANS 2013 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 24 / 68 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI: 4598 FATURA EDİLEN TUTAR: TL AD TOPLAM GELİR: TL HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 111 BİR SERVİSİN ORTALAMA FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ : TL x 52 hafta = TL AD ORTALAMA YILLIK TAHMİNİ GELİRİ : TL x 1 servis = TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR : TL x 1 servis = TL 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 25 ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI SUT GİRİŞİMİ
YÖNETSEL PERFORMANS Hemşire sayısının yetersizliğinin giderilmesi Yükselme / Terfi ve bölüm değişikliğine yönelik taleplerin karşılanması Manevi ödüller ve başarının takdir edilmesi Güncel ve standardize bakım-tedavi uygulamalarına yönelik çalışmalara destek olunması Bakım ve tedavide kullanılan cihaz yetersizliğinin giderilmesi 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER
EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ Hemşire araştırmalarına kurumsal olarak finansal destek sağlanması Kongre, eğitim, sempozyum ve seminer programlarına katılımın desteklenmesi FİNANSAL PERFORMANS Hemşirelik performans ücretlerinin arttırılması Hemşirelerin motivasyonu arttıracak maddi ödüller verilmesi 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER
TEŞEKKÜRLER Hem. Zeynep Öztürk Çocuk Cerrahisi AD. Hemşirelik Hizmetleri Sorumlu Vekili Hem. Nil Bruk Çocuk Cerrahisi AD. Servis Hemşiresi