Avrupa Perspektifinden Lojistik Son Trendlerin Genel Görünümü: I Bölüm: „Yönetimsel Düşüncede Uzun Dalgalar”

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ
Advertisements

Lojistik Yönetimi Ders – V
ALPER LAÇİN SERDAR TAŞAN
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
STRATEJİK YÖNETİM STRATEJİK PLANLAMA
Türkiye’de Yürütülen Kamu Kesimi Reformlarının Güçlükleri ve Vadettikleri Andrew N. Vorkink Ülke Direktörü 10 Ocak, 2005.
Kurumsal Kaynak Planlama ( Enterprise Resource Plannning)
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetiminde Üst Düzey Yönetim Programı (TMPLSM)
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
Tedarikçi Tarafından Yönetilen Stoklar (TYS)
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
Lojistik Yönetimi Ders – II
TIBBİ MALZEME YÖNETİMİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
Tedarik Zinciri Entegrasyonu Teşebbüsleri Satınalma ve Tedarikçi İlişkileri Yönetimi Türk Lojistik Enstitüsü Latin Amerika Lojistik Merkezi Lojistik.
Son Trendlerin Kuşbakışı Görünümü: II Bölüm: „ PPP“- Lojistiğinden Tedarik Zinciri Entegrasyonu ve Akış Yönetimine”
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
Kurumsal Kaynak Planlama ( Enterprise Resource Plannning)
Fonksiyonel Bakış Açısıyla Sistemler
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İHLAS HABER AJANSI FOTOĞRAF EĞİTİMİ
İşletmeyi neden kurarız ?
8 – 1 Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall. Yalın Üretim 8 For Operations Management, 9e by Krajewski/Ritzman/Malhotra.
TALEP KATILIMI VE TALEP TARAFI YÖNETİMİ Prof. Dr. Ramazan BAYINDIR
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
OUTSOURCING (DIŞARIDAN KAYNAK KULLANIMI)
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
Lojistik Bilgi Sistemleri Lojistik Organizasyonu
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
STOK YÖNETİMİ Mba Operasyon yönetimi
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
(Proje Yönetimi ve Danışmanlık Metodları)
Strategic Business Planning for Commercial Producers
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
ÜRETİM VE OPERASYON YÖNETİMİ 2009 Prof.Dr. Şakir ESNAF İ.Ü.MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ AVCILAR İSTANBUL.
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Manufacturing Planning and Control – İmalat/Üretim Planlama ve Kontrol
ERP Kurumsal Kaynak Planlama (Enterprise Resource Planning)
Chapter 8 Vollmann, Berry, Whybark, Jacobs
Modern Taşımacılık Yönetimi Yaklaşımları 3PL 4PL ŞEVVAL OLGAÇ.
Proje İnsan Kaynakları Yönetimi
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
2016 Kayseri Ticaret Odası.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Tedarik Zinciri – Temel Kavramlar
Tedarik Zinciri Performans Ölçümü
SAP SE, merkezi Walldorf, Almanya'da bulunan, Avrupa'nın en büyük yazılım şirketidir.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 9. Hafta İşlevsel veya Bölümsel Stratejiler Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ VE LOJİSTİK
Bölüm 1 Mühendislik Ekonomisi Kararları
Süreç Hiyerarşisi.
Günümüzün yükselen trendi Girişimcilik, hayallerini gerçekleştirmek ve fark yaratmak isteyen bir çok yetenekli genç için,artık bir kariyer fırsatı olarak.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Avrupa Perspektifinden Lojistik Son Trendlerin Genel Görünümü: I Bölüm: „Yönetimsel Düşüncede Uzun Dalgalar”

 „Çerçeveleri Kırmak“: Resmi Daha Geniş Açıyla Görmemizi Sağlar  Genel Görev: İşi Başarılı Hale Getirmek - Siz ve Sizin Müşterileriniz için  Çerçevenin Dışına Çıkmak – Geriye doğru: Yönetimsel Düşüncede “Uzun Dalgalar” üzerine Görüşler  Birleşme Hipotezi  İleriye Bakmak: Lojistiğin ve Tedarik Zinciri Yönetiminin Geleceğindeki Üç Temel Trend Düşünce Dizini Düşünce Dizini :

-> İşte Başarının Anahtarları! Siz ve Sizin Müşterileriniz‘! O yere varma yolundaki en iyi uygulamalar O yere varma yolundaki en iyi uygulamalar I. Genel Görev ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? “Yönetim” Sanatı ve Bilimi içersinde aradığımız nedir /„Betriebswirtschaftslehre“:

II. „İşi Başarılı hale Getirmek: Yönetimsel Düşüncede Yedi „uzun dalga“

II-1. “Maliyet“ ve “Üretim Faktörlerinden“- Dünya HİSSEDARLAR için DEĞER yaratan oryantasyonlara Çalışanlar-Katılım „Hissedar“-Değeri ÇevreselSorumluluk İyi Vatandaşlık  „Müşteri Değeri“

II- 2. ROI, Başa baş noktası, EVA: „finansal yapıları kullanma“ sürecinden, ör. „Üretimsiz Kazançlar?“ Quelle: Suzaki, The New Shop Floor Management, New York, 1993  MBWA  Zaman Bazlı Yönetim  Andon-Prensibi  „hands on“ Yönetim Tekrar “gerçek olay yönetimi“ sürecine: „Genba..“

III-3. „problemlere tepki gösterme “sürecinden...  “Kalite Özgürdür” ve “Zero-Defekt”  Poka Yoke  Toplam Kalite Yönetimi  Robust Sistem Tasarımları Kriz Yönetimi İtirazlar ve Eksikler Birimi Hızlı Kurye „Müşteri Hizmetleri“... Önleyici Kalite Yönetimine Yönetimine

II-4. Karmaşıklığın üstesinden gelmek ve onu kontrol etmek için oluşturulmuş sistemler sürecinden...  Hücre Bölünmesi  Geniş/dar çiftlemesi  Öz organizasyon, öğrenme sistemleri  “Fractals“ tarafından organizasyon  SAP (??)... İlk adım olarak karmaşıklığı azaltma sürecine!

II-5. Kapasite kullanımı ve ürünleri itme sürecinden  Kanban  Tam zamanında  Toplu Özel Tasarım, lot büyüklüğü 1, Mikro - Pazarlama  Çabuk cevap  ECR  SCM ... ? çekme itme... „eğimli“ akışlar, harekete geçiren aktiviteler ve sadece talep tarafından “itilen” ürünlere:

II- 6. „ayrıştırılmış“ dış ve iç spot piyasa işlemlerinden  Dış kaynak kullanımı  Kiralama  Kontrat Lojistiği  “Partnering”, Kyosei  Kazan-Kazan Oryantasyonu... Entegre, uzun vadeli „ortak“ ilişkilere: Quelle:Prof. P. Klaus Ve tekrar? E-satın alma, müzayedeler vs. ???

II-7. Kapalı, hiyerarşik „fonksiyonel silolar“ ve organizasyonel kutulardan....

7-2. Basit ve yanal süreç yapılarına Quelle:Prof. P. Klaus

Fakat: tüm bunlar mevcut ve gelecekteki “en iyi” yönetim uygulamaları için ne anlama gelmektedir? Quelle:Prof. P. Klaus

„uzun dalgalar“ a tekrar bakarsak... III. “Birleşme“ Hipotezi:

IV. İleriye bakmak: Bazı bilinene dayanan tahminler ve spekülasyonlar Üç temel trend?

İlk trend: Yeni müşteri ilişkileri biçimleri, yeni bireyselleşme „derinlikleri“ (boyutları) ve müşterilerle entegrasyon

IV-1. vakası: Müşteri Entegrasyonu ve Radikal Süreç Şekillendirme Effiziente Cash-Logistik: Bargeldlos Effizientes Tamamlama: schmaler Sortiment, kontinuierlicher Warenzu-/Abfluß Effizientes „Sipariş Takibi“: getaktet, programmiert, zentralisiert Effiziente Bestellung aktiver Verkauf Effizientes Flächenmanagement Kostengünstige Lage Effiziente Kommissionierung: zeitlich entkoppelt Effiziente Auslieferung: entkoppelte Tourenplanung

Özel tasarım için müşterinin „Tedarik Zincirine“ entegrasyonu: the Würth-Orsymat IV-2. „SoHo“/“Kullanım Noktası“- Oryantasyonu Hizmet Endüstrileri Hazır Yemek-, Ofis-, Her türlü Malzeme- Hazır Hastane Teçhizatları (Bağlılık!)

IV-3. Bir örnek daha: Müşterinin Tasarım Sürecine Entegrasyonu: Matsushitas „görsel“ mutfak tasarım lab. Müşteri/kullanıcı, üretici ve dağıtıcı arasında sürekli bağlantı

IV-4. Bilgi ve Planlama Sistemleri Veri Deposu Talep Yönetimi Tedarik Ağı Yönetimi Üretim Planlama

IV Yeni bir iş süreci tasarım olanakları dünyası yaratmak!

İkinci Trend: Yeni Organizasyonel Yapılar

BMW Efsanesi V- 1. Yeni Organizasyonel Yapılar 2

V-2. „Süreç Organizasyonu“ Trendi CT Süreç Organizasyonu

 „öz -organizasyon“/“kendi kendini harekete geçirme“ „Kanban“-Fikir her yerde!  Küçük operasyonel birimler: müşteri odaklı süreç birimleri- girişimci yönetici gözü ve duygusu?  „analog“ bilgi rönesansı?  IT’ için başka bir rol?  Toplam „Tedarik Zinciri Netliği“ – SAP’ nin ötesine geçmek  Skywa Yaklaşımı ? V-3. Karmaşıklığın azaltılması yönündeki çalışmaların önemli sonuçları...