Avrupa Perspektifinden Lojistik Son Trendlerin Genel Görünümü: I Bölüm: „Yönetimsel Düşüncede Uzun Dalgalar”
„Çerçeveleri Kırmak“: Resmi Daha Geniş Açıyla Görmemizi Sağlar Genel Görev: İşi Başarılı Hale Getirmek - Siz ve Sizin Müşterileriniz için Çerçevenin Dışına Çıkmak – Geriye doğru: Yönetimsel Düşüncede “Uzun Dalgalar” üzerine Görüşler Birleşme Hipotezi İleriye Bakmak: Lojistiğin ve Tedarik Zinciri Yönetiminin Geleceğindeki Üç Temel Trend Düşünce Dizini Düşünce Dizini :
-> İşte Başarının Anahtarları! Siz ve Sizin Müşterileriniz‘! O yere varma yolundaki en iyi uygulamalar O yere varma yolundaki en iyi uygulamalar I. Genel Görev ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? “Yönetim” Sanatı ve Bilimi içersinde aradığımız nedir /„Betriebswirtschaftslehre“:
II. „İşi Başarılı hale Getirmek: Yönetimsel Düşüncede Yedi „uzun dalga“
II-1. “Maliyet“ ve “Üretim Faktörlerinden“- Dünya HİSSEDARLAR için DEĞER yaratan oryantasyonlara Çalışanlar-Katılım „Hissedar“-Değeri ÇevreselSorumluluk İyi Vatandaşlık „Müşteri Değeri“
II- 2. ROI, Başa baş noktası, EVA: „finansal yapıları kullanma“ sürecinden, ör. „Üretimsiz Kazançlar?“ Quelle: Suzaki, The New Shop Floor Management, New York, 1993 MBWA Zaman Bazlı Yönetim Andon-Prensibi „hands on“ Yönetim Tekrar “gerçek olay yönetimi“ sürecine: „Genba..“
III-3. „problemlere tepki gösterme “sürecinden... “Kalite Özgürdür” ve “Zero-Defekt” Poka Yoke Toplam Kalite Yönetimi Robust Sistem Tasarımları Kriz Yönetimi İtirazlar ve Eksikler Birimi Hızlı Kurye „Müşteri Hizmetleri“... Önleyici Kalite Yönetimine Yönetimine
II-4. Karmaşıklığın üstesinden gelmek ve onu kontrol etmek için oluşturulmuş sistemler sürecinden... Hücre Bölünmesi Geniş/dar çiftlemesi Öz organizasyon, öğrenme sistemleri “Fractals“ tarafından organizasyon SAP (??)... İlk adım olarak karmaşıklığı azaltma sürecine!
II-5. Kapasite kullanımı ve ürünleri itme sürecinden Kanban Tam zamanında Toplu Özel Tasarım, lot büyüklüğü 1, Mikro - Pazarlama Çabuk cevap ECR SCM ... ? çekme itme... „eğimli“ akışlar, harekete geçiren aktiviteler ve sadece talep tarafından “itilen” ürünlere:
II- 6. „ayrıştırılmış“ dış ve iç spot piyasa işlemlerinden Dış kaynak kullanımı Kiralama Kontrat Lojistiği “Partnering”, Kyosei Kazan-Kazan Oryantasyonu... Entegre, uzun vadeli „ortak“ ilişkilere: Quelle:Prof. P. Klaus Ve tekrar? E-satın alma, müzayedeler vs. ???
II-7. Kapalı, hiyerarşik „fonksiyonel silolar“ ve organizasyonel kutulardan....
7-2. Basit ve yanal süreç yapılarına Quelle:Prof. P. Klaus
Fakat: tüm bunlar mevcut ve gelecekteki “en iyi” yönetim uygulamaları için ne anlama gelmektedir? Quelle:Prof. P. Klaus
„uzun dalgalar“ a tekrar bakarsak... III. “Birleşme“ Hipotezi:
IV. İleriye bakmak: Bazı bilinene dayanan tahminler ve spekülasyonlar Üç temel trend?
İlk trend: Yeni müşteri ilişkileri biçimleri, yeni bireyselleşme „derinlikleri“ (boyutları) ve müşterilerle entegrasyon
IV-1. vakası: Müşteri Entegrasyonu ve Radikal Süreç Şekillendirme Effiziente Cash-Logistik: Bargeldlos Effizientes Tamamlama: schmaler Sortiment, kontinuierlicher Warenzu-/Abfluß Effizientes „Sipariş Takibi“: getaktet, programmiert, zentralisiert Effiziente Bestellung aktiver Verkauf Effizientes Flächenmanagement Kostengünstige Lage Effiziente Kommissionierung: zeitlich entkoppelt Effiziente Auslieferung: entkoppelte Tourenplanung
Özel tasarım için müşterinin „Tedarik Zincirine“ entegrasyonu: the Würth-Orsymat IV-2. „SoHo“/“Kullanım Noktası“- Oryantasyonu Hizmet Endüstrileri Hazır Yemek-, Ofis-, Her türlü Malzeme- Hazır Hastane Teçhizatları (Bağlılık!)
IV-3. Bir örnek daha: Müşterinin Tasarım Sürecine Entegrasyonu: Matsushitas „görsel“ mutfak tasarım lab. Müşteri/kullanıcı, üretici ve dağıtıcı arasında sürekli bağlantı
IV-4. Bilgi ve Planlama Sistemleri Veri Deposu Talep Yönetimi Tedarik Ağı Yönetimi Üretim Planlama
IV Yeni bir iş süreci tasarım olanakları dünyası yaratmak!
İkinci Trend: Yeni Organizasyonel Yapılar
BMW Efsanesi V- 1. Yeni Organizasyonel Yapılar 2
V-2. „Süreç Organizasyonu“ Trendi CT Süreç Organizasyonu
„öz -organizasyon“/“kendi kendini harekete geçirme“ „Kanban“-Fikir her yerde! Küçük operasyonel birimler: müşteri odaklı süreç birimleri- girişimci yönetici gözü ve duygusu? „analog“ bilgi rönesansı? IT’ için başka bir rol? Toplam „Tedarik Zinciri Netliği“ – SAP’ nin ötesine geçmek Skywa Yaklaşımı ? V-3. Karmaşıklığın azaltılması yönündeki çalışmaların önemli sonuçları...