BOLOGNA (BOLONYA) SÜRECİ ve KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ Neler yaptık ? Neler yapacağız ? KASIM, 2013 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Europass nedir? Beceri ve yeterliliklerinizi Avrupa’da anlaşılır hale getirmek için düzenlenmiş bir dokümanlar klasörüdür.
Advertisements

Avrupa Kredi Toplama ve Transfer Sistemi (AKTS) Bilgilendirme Toplantisi HOŞGELDİNİZ.
MESLEKÎ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BOLOGNA SÜRECİ - DİPLOMA EKİ- DE ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)
ANKARA ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ
Bilgi Paketi Çalışmaları
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
Mustafa Kemal Üniversitesi
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci DERS PLANLARINDASIKLIKLA YAPILAN HATALAR Funda NALBANTOĞLU YILMAZ Eğitim Öğretim Planlamacısı Nevşehir,
LLP / Erasmus Bilgi Paylaşım Toplantısı Meslek Yüksek Okulu Yrd.Doç.Dr. Çetin GENÇER AB Uluslararası İlişkiler ve Erasmus Kurumsal Koordinatörü.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ECTS /DS ÇALIŞMALARI 2006 – 2007 ÖĞRETİM YILI.
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 1. BÖLGESEL TOPLANTISI.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Öğrencilerin Bologna Sürecindeki Hakları ve Sorumlukları 30 Nisan 2012, Balıkesir Üniversitesi.
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
UÜ BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIM TOPLANTISI-3 Prof. Dr. M. Ayberk KURT
BOLOGNA SÜRECİ AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ (EUA) ve HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EKİM, 2006.
AB Erasmus Eğitim Programı Öğrenci-Öğretim Üyesi Değişimi
Diploma Eki (DE) Diploma Supplement (DS)
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI -HEDEFLENEN ÖĞRENME ÇIKTILARI- Naci CANGÜL Çalıştaylara katılanlar; Program çıktıları, ders amaç ve hedefleri, öğrenme çıktıları,
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
BEK ÜYELERİNİ BOLOGNA SÜRECİ HAKKINDA BİLGİLENDİRME
BARTIN ÜNİVERSİTESİ’NDE BOLOGNA SÜRECİ
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
DİPLOMA EKİ.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
Doç. Dr. İlhan Kaya 5 Kasım 2010 Muş Alpaslan Üniversitesi.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
1 BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ ORTAK PROGRAMLAR ÇİFT DİPLOMA PROGRAMLARI.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK BÖLÜMÜNE HOŞGELDİNİZ
Erasmus+ ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Bologna Süreci Koordinatörlüğü
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Mesleki Yeterlilik Kurumu Nedir?
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
ERASMUS KOORDİNATÖRLER TOPLANTISI
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS-ECTS) Diploma Eki
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
Sunum transkripti:

BOLOGNA (BOLONYA) SÜRECİ ve KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ Neler yaptık ? Neler yapacağız ? KASIM, 2013 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü

*Bologna İtalya’nın kuzeyinde Emilia-Romagna bölgesinde yer alan bir şehirdir. * 1088'de kurulan Üniversitesi, Avrupa'nın en eski üniversitesi olarak bilinir. * Dante, Erasmus ve Kopernik Bologna Üniversitesi’nin ünlü öğrencilerinden bazılarıdır. Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü

BOLOGNA SÜRECİ (1999) Bologna Bildirisi (1999) Ortak amaç; Kendi içinde uyumlu, birbirini ve derecelerini karşılıklı olarak tamamlayan ve rekabet gücü yüksek bir “Avrupa Yükseköğretim Alanı” oluşturmaktır. Türkiye bu sürece 2001 yılında (Prag Toplantısı) dahil olmuştur. Amaç: Avrupa dillerini geliştirmek, Eğitim yoluyla işbirliği ve hareketliliği teşvik etmek, Eğitimde yeniliği cesaretlendirmek, Eğitimin bütün sektörlerinde fırsat eşitliğini teşvik etmek. Ortak ve Çift Diploma Temel amacı: Avrupa üniversitelerinin tek tek gelişimine katkı ve yükseköğretim sektörünün toplu olarak güçlendirilmesidir. Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü

GENEL AMAÇ YÜKSEKÖĞRETİMDE YENİDEN YAPILANMA *Bologna süreci, üye ülkelerin eğitim sistemlerinin tek tip yükseköğretim sistemi haline gelmesini kesinlikle arzu edilmemektedir. *Burada asıl amaç, yükseköğretim sistemlerinin kendilerine özgü farklılıkları korunarak birbirleriyle karşılaştırılabilir olması ve uyumlu hale getirilmesinden ibarettir. *Bu şekilde, bir ülkeden yada yükseköğretim sisteminden bir diğerine geçişin kolaylaşması ve böylece öğrenciler ve öğretim görevlilerin hareketliliği ve istihdamının artırılması planlanmaktadır. Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü

Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü

Avrupa Kredi Transfer Sistemi Çalışmaları (AKTS) Bologna sürecinde Avrupa’da öğrenci değişimine yönelik bir reform paketi ortaya konulmuştur. Bu reform paketinin temel unsurları:  “AKTS” (Avrupa Kredi Transfer Sistemi)  “Diploma Eki”dir. AKTS, öğrencilerin aldıkları derslerin uluslararası kredi eşdeğerliliğini sağlamaya yönelik olan bir sistemdir. AKTS şeffaflık, ortak bir dil oluşturmak için bir referans noktası oluşturmaktadır. AKTS öğrenci merkezli, öğrencinin bireysel farklılıklarını dikkate alan ve öğrenci iş yüküne dayalı bir sistem. Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü

Avrupa Kredi Transfer Sistemi Çalışmaları (AKTS) Diploma Eki de öğrencinin bir ortak Avrupa Diploması almasını sağlamaya yönelik bir çalışmadır. ECTS ve Diploma Eki Ne işe yarar ? Kurumun uluslararası düzeyde tanınırlığı sağlar Öğrencilerin Avrupa ülkelerinde daha üst düzeyde öğrenime devamlarında kolaylık sağlar Mezunların Avrupa ülkelerinde çalışmalarında (istihdamlarında) ve dolaşımlarında kolaylık sağlar. Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü

DİPLOMA EKİ NEDİR ? Diploma Eki: yükseköğretim kurumları tarafından diplomanın yanı sıra verilen tamamlayıcı ve açıklayıcı bir belgedir. Sadece verildiği ülkede ne anlama geldiği bilinen diplomanın başka ülkeler tarafından da anlaşılmasına yardımcı olur. Diploma Eki, ulusal kurumlar tarafından, Avrupa Komisyonu, Avrupa Konseyi ve UNESCO tarafından ortaklaşa hazırlanmış bir şablona göre düzenlenir ve aşağıdaki öğelerin ifade edildiği sekiz bölümden oluşur: 1. Diploma Ekini hak etmiş olan kişinin kimliği 2. Diploma Ekini hak etme nedenini teşkil eden, kazanılmış yeti 3. Diploma Ekinin verilmesine yol açan kazanılmış yetinin düzeyi 4. Diploma Ekinin verilmesine yol açan kazanılmış yetinin içerik ve sonuçları 5. Diploma Ekinin verilmesine yol açan kazanılmış yetinin işlevi 6. Ek bilgiler 7. Diploma Ekinin resmî tasdiki 8. Ulusal yükseköğrenim sistemi hakkında bilgi Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü

DİPLOMA EKİ NE DEĞİLDİR?  Bir özgeçmiş (CV) değildir.  Transkript (not çizelgesi) veya diploma yerine geçmez.  Kendiliğinden akademik veya meslekî tanınmayı garantileyen bir belge değildir. Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü

Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü

Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü

Bologna Süreci Kapsamında Üniversitemizde Yapılan Çalışmalar Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü

AKTS ve DİPLOMA EKİ ÇALIŞMALARI 1- Diploma Eki Tamamlanmış, Ek üzerinde Son Düzenlemeler yapılmaktadır. 2- AKTS paketlerinin birinci gözden geçirmeleri tamamlanmıştır. (Sisteme girilmemiş Eksik ders planları mevcuttur)  3- Üniversitemiz Bologna Web sayfası Yeniden Düzenleme Çalışmaları başlatılmıştır. (TR ve İNG). 4- Üniversitemiz Kurulları Oluşturulmuştur / Düzenlenmiştir (BEK). 5- Öğrenci Anketi tamamlanmış ve sistem altyapısı oluşturulmuştur. Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü

Bologna Süreci Kapsamında Üniversitemizin Tamamlaması Gereken Eksiklikler Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü

DERS PLANLARI-PROGRAM ÇIKTILARI SORUNLARIMIZ 1- Ders Planları Hazırlandı Ama ? (Ders Planlarımız ya gerçekçi değil- eksiklikler içeriyor)  Planlar Kopyala yapıştır ile yapılmış (Çok fazla hata var)  Amaçlar kurallara uygun yapılmamış  Yabancı Dil bölümlerinde yapılan hatalar mevcut ÇÖZÜM 1- Her öğretim elemanı kendi ders planının Türkçe kısımlarını gözden geçirerek gerekli düzeltmeleri yapmalı. 2- Amaçlar (Fakülte Bölümlerinde tartışılarak oluşturulmalı) 3- İngilizce çevirilerinde Üniversitemiz İngilizce Okutmanlarından Destek alınmalı Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü

BOLOGNA yı ÖĞRENCİLERİMİZE ANLATALIM Üniversitemiz Bologna Koordinatörlüğü tarafından hazırlanacak bir doküman ve sunu, Fakülte Bologna ve Bölüm Bologna Koordinatörlerine sunulacaktır. Fakülte ve Bölüm Bologna Koordinatörlerimiz hazırlanan bu sunuyu Bölüm içi seminerlerle / eğitimlerle vs. tüm öğrencilerimize sunmayı, Bologna yı anlatmayı planlamaktayız. Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü

Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü

ÖZET 1- Lütfen Ders Planlarımızı (Program Çıktılarını) kurallara uygun bir şekilde sisteme giriniz.  Amaçların TÜRKÇE kısmını kurallara uygun yazınız.  İNGİLİZCE bölümlerini yabancı diller bölümümüz gözden geçirecek. 2- Her Fakültenin kendi öğrenme çıktılarını hazırlamalarını sağlamalıyız. UNUTMAYALIM BU DERS PLANLARINI BİR KERE YAPACAĞIZ SONRAKİ YILLARDA AYNISINI KULLANACAĞIZ. 2- Öğrencilerimize Bologna’yı anlatalım. Çünkü anketi Öğrencilerimiz yapacak. Ve gelecek seneden itibaren ders ile ilgili AKTS yi onlar belirleyecek tabi biz öğretim üyelerinin başarı performanslarını da Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü

Teşekkürler, iyi çalışmalar. Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü