Adli Tıpta Kalite Yönetimi ISO 17025

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Faydaları ve Uygulama Koşulları
İZMİR HALK SAĞLIĞI LABORATUVARI
Laboratuvarlarda Kalite Yönetim Sistemi: Giriş
MODÜL 10 Müşteri Hizmetleri.
MODÜL 4 Organizasyon.
MODÜL 3 Ekipman Yönetimi.
TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
  TS EN ISO/IEC ANKARA Uğur GEDİK.
MODÜL 10 Müşteri Hizmetleri.
Değerlendirme: Denetimler
KAYSERİ SANAYİ ODASI KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. İSO VE EN * ISO NEDİR? * 1947 yılında kurulan ve yaptığı standardizasyon çalışmaları sonucu sanayiye, ticarete.
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
Modül 2: Su Bütçesi, Baskı ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu KALİTE GÜVENCE PROSEDÜRLERİ & AKREDİTASYON ARACILIĞIYLA.
. ISO- 9001:2008 Standardı - 7. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ UYGULAMALARI
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
Performans ölçme ve değerlendirme güz
TS EN CEPHE İSKELELERİNİN BELGELENDİRMESİ
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
İş Sağlığı ve Güvenliği
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
SU MİKROBİYOLOJİSİ LABORATUVARLARINDA METOT VALİDASYONU
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TEDARİKÇİ DENETİMLERİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
LABORATUVAR YÖNETİMİ.
Kurulan firma ismini, öğrenci isim, numara ve iletişim bilgilerini içermelidir.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ. Kalite yönetim sistemi, amaçlanan kaliteye ulaşmak amacıyla ilerletilen tüm süreçleri, açıklanan prosedürleri, ve benimsenen.
TS EN ISO/IEC Personel belgelendirme sertifikalandırma işi yapmak isteyen kurum ve kuruluşların akreditasyon şartlarını içeren uluslararası bir standarttır.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
Standardizasyon.
YÖNETİM SORUMLULUĞU. Yönetim Kalite politikasını oluşturmuştur. Yönetim kalite politikasında belirlenen değerlere sadık kalmayı taahhüt etmiş ve politikasını.
HAZIRLAYAN: YUSUF KÜRŞAT KOCA
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ HALIL EFE.
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
I. ESER ANALİZ ÇALIŞTAYI Nisan 2010, Denizli
TKY UYGULAMASI.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ TS EN ISO 9001:2008 Şartları.
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLAR
MERKEZİ ARAŞTIRMA LABORATUVARLARINDAKİ SÜREÇ YÖNETİMİ
Sunum transkripti:

Adli Tıpta Kalite Yönetimi ISO 17025 MURAT ÖZMEN İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 15.04.2009

Kalite nedir? Ürünün kullanım uygunluğunu belirleyen özelliklerinin tümü (Amaca uygunluk ve kullanımda güvenlik) Müşterilerin ihtiyaçlarını ve mantıklı beklentilerini tam ve sürekli olarak en ekonomik şekilde karşılamak Müşteri: Hizmet veya ürünümüzden etkilenen herkes

ISO International Standardization Organization -Kelimelerinin baş harflerinden oluşmuştur. -International Organization for Standardization -ISO Cenevrede 1947’de kuruldu, 135 ülke var. TSE 1955’ten beri var

STANDART Standardizasyon çalışması sonucu ortaya çıkan doküman Ör: ISO 9001, ISO 17025 v.s STANDARDİZASYON Belirli bir faaliyetle ilgili olarak ekonomik fayda sağlamak üzere bütün ilgili tarafların işbirliği ile belirli kurallar koyma ve bu kuralları uygulama işlemidir.

Kalite Yönetim Sistemi nedir? İlgili standarda göre oluşturulmuş; organizayon, prosedürler, prosesler ve kaynakların bütünü Ör: ISO 17025 Kalite Yönetim Sistemi

Why? quality reliability compatibility image, reputation international requirements

TS EN ISOIEC 17025 Laboratuvarın kalite yönetim sisteminin ISO 9001'in şartlarına uygunluğu, laboratuvarın teknik olarak geçerli veriler ve sonuçlar sunma konusundaki yeterliliğini göstermemektedir.

TS EN ISOIEC 17025 Bu standard, personel sayısına veya deney kapsamına bakılmaksızın bütün laboratuvarlara uygulanabilir. Deney laboratuvarları, bu standardın şartlarına uyduğu takdirde, deney faaliyetlerinde ISO 9001'in ilkelerini de karşılayan bir kalite yönetim sistemi uygulamış olurlar. TS EN ISO/IEC 17025, ISO 9001'de kapsanılmayan teknik yeterlik şartlarını içermektedir.

ISO 17025 İÇERİĞİ 4. Yönetimsel Gereklilikler (4.1…4.14) 5. Teknik Gereklilikler (5.1…5.10) Ekler A, B, ZA 4.1 Organizasyon 4.2 Kalite Sistemi 4.3 Doküman Kontrolü 4.4 İsteklerin gözden geçirilmesi 4.5 Hizmet ve malın satın alınması 4.6 Müşteriye hizmet 4.7 Şikayetler 4.8 Uygun olmayan testlerin kontrolü 4.9 Düzeltici faaliyetler 4.10 Önleyici faaliyetler 4.11 Kayıtların kontrolü 4.12 İç denetim 4.13 Yönetimin gözden geçirmesi 5.1 Genel 5.2 Personel 5.3 Yerleşim ve çevresel koşullar 5.4 Test ve kalibrasyon metotları ve metot validasyonu 5.5 Cihaz 5.6 Ölçümlerin izlenebilirliği 5.7 Numune Alma 5.8 Deney numunelerinin taşınması 5.9 Deney sonuçlarının kalitesinin sağlanması 5.10 Sonuçların raporlanması

Tarafsızlık ve bağımsızlık garantisi Personele organizasyonel ISO 17025 Sistemi’nin Yapı Taşları Yetkin eleman Uzmanlık eğitimi, meslek içi eğitim, tecrübe (5.2.1.-5.2.3.) Tarafsızlık ve bağımsızlık garantisi (4.1.5., 4.2.2.) Personele organizasyonel destek Açıkça tanımlanmış görev, yetki, sorumluluklar (4.1.5., 5.2.4.-5.2.5.) Sürekli gelişim Düzenli iç denetimler, yönetimin gözden geçirmesi (4.13.- 4.14.) Kalite Sistemi Güvenilir cihaz Kullanıcı eğitimi, bakım, kontrol, temizlik,, cihaz kayıtları (5.5.1.-5.5.12.) Geçerli metotlar Ayrıntılı yazılmış deney metodu tanımları, metotların geçerli kılınması (sonuçların doğruluk ve kesinlik garantisi), yeterlilik ve karşılaştırma testlerine katılım(5.4.1.-5.4.7.) Kalite El Kitabı (KEK) Kalite sistemini tam tanımı, tüm personelin erişilebilirliği (4.2.2.-4.2.4.)

Adli Tıp için ISO 17025 Kalite Sistemi Neden Gerekliydi? Adli Tıp Kuruluşu adalete hizmet eder. Her vatandaş adalet sisteminin doğru çalıştığından emin olmak ister. Dolayısıyla, Adli Tıp Kuruluşları doğru sonuçlar üretmelidir ve bu sonuçların doğruluğunu ıspatlamalı ve gösterebilmelidir. Artan uluslararası işbirliğiyle; uyumlu analiz metotları, sonuçların karşılaştırılabilirliği , veri alışverişinde artma Kuruluşun saygınlığı ve imajı Kalite Sistemi bir yönetim aracı

ATK’da ISO 17025 Süreci-1 4.1 Kuruluş Personel Organizasyon şeması Sorumluluklar Yetkiler Tüm çalışanların iş ilişkileri

ATK’da ISO 17025 Süreci-2 4.1 Kuruluş Yeterli niteliklere ve yetkilere sahip idari ve teknik personel Teknik Sorumlu Kalite Yöneticisi Vekiller

ATK’da ISO 17025 Süreci-3 4.1 Kuruluş Yönetim sisteminin uygulanması, sürdürülmesi ve iyileştirilmesi için gerekli yetki ve kaynaklar sağlandı

ATK’da ISO 17025 Süreci-3 4.2 Kalite Sistemi Oluşturulmalı Uygulanmalı Sürdürülmeli

ATK’da ISO 17025 Süreci-4 4.2 Kalite Sistemi Politikalar ve hedefler tanımlandı Personel tarafından anlaşılabilir, ulaşılabilir ve uygulanabilir dokümanlar hazırlandı

ATK’da ISO 17025 Süreci-5 4.3 Döküman Kontrol Formlar-Listeler Talimatlar(Spesifik,her aşama detaylı) Prosedürler (5N, 1K) KEK (Kalite Politikaları Hedefler) DOKÜMANTASYON

ATK’da ISO 17025 Süreci-6 4.4 Müşteriye Hizmet Müşteri memnuniyetinin belirlenmesi Öneriler Hizmet Müşteri Güvenilirliğin korunması Talebin açıklanması Geri besleme Deney yapılan malzemenin hazırlanması, paketlenmesi ve gönderilmesi Memnuniyet Eleştiri İyileştirme Önerileri Deney İşlemi için Giriş İzninin Verilmesi

ATK’da ISO 17025 Süreci-7 4.13 Kayıtların Kontrolu Teknik ve kalite ile ilgili kayıtlarının tanımlanması, toplanması, tasnif edilmesi, ulaşılabilirliği, dosyalanması, depolanması, korunması, elden çıkarılması

ATK’da ISO 17025 Süreci-8 4.14 İç Tetkikler İç ve dış denetimin amaçları: İç denetim: Kendi kurallarının işleyişi ve verimliliği Dış denetim: Standardın şartlarına uygunluk Ortak amaç: Yeterli ve bağımsız geri bildirimler

ATK’da ISO 17025 Süreci-9 4.15 Yönetimin Gözden Geçirmesi Yönetimin gözden geçirmesinden elde edilen bulgular ve bunlardan kaynaklanan faaliyetler kaydedildi. Yönetim, bu faaliyetlerin uygun ve üzerinde görüş birliğine varılan bir sürede sonuçlandırılmasını sağladı

instruments: validation!

Methods: validation!

Audits

(feedback)

Select quality system Prepare QM Develop work procedures Develop org. infrastructure Train the staff Prepare a program for using SRMs

TEŞEKKÜRLER