ISO 9000:2000 REVİZYONU – GETİRDİKLERİ ve GETİREMEDİKLERİ Dr. TÜRKAY DERELİ GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 27310 GAZİANTEP TEL: ++

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

ISO 9001 : 2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
DOĞRU ÖLÇÜM VE ÖLÇÜM EKİPMANLARI
ISO Müşteri Memnuniyeti Kuruluşlarda Şikayetlerin Ele Alınması
“KALİTE STANDARTLARI VE SİSTEM BELGELENDİRME SEMİNERİ”
Konuları hakkında temel bilgi sahip olacaksınız.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
KAYSERİ SANAYİ ODASI KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. İSO VE EN * ISO NEDİR? * 1947 yılında kurulan ve yaptığı standardizasyon çalışmaları sonucu sanayiye, ticarete.
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
“Ülke ekonomisinin verimlilik ilkelerine uygun olarak gelişmesini sağlamak, işçi, işveren ve hükümet kesimlerine eğitim ve danışmanlık desteği sağlamak.
21. YÜZYILDA TÜRKİYE’NİN MÜHENDİSLİK EĞİTİM POLİTİKALARI ve MODERN ÜRETİM SİSTEMLERİNİN ÖĞRETİMİNİN TÜRKİYE’NİN KALKINMASINDAKİ ROLÜ.
OHSAS NEDİR? FİRMA ADI.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ & İÇ TETKİKÇİ EĞİTİMİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
TS-EN ISO 9000:2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
Performans ölçme ve değerlendirme güz
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
ISO 9001:2015 Revizyonu Özet Bilgilendirme Sunumu
Metin DURAN Genel Müdür
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
> > < < GAZÜ KAYSERİ GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, 2000 EŞ ZAMANLI MÜHENDİSLİK KARA HARP OKULU GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ Dr. Türkay DERELİ.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İş Sağlığı ve Güvenliği
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ. Kalite yönetim sistemi, amaçlanan kaliteye ulaşmak amacıyla ilerletilen tüm süreçleri, açıklanan prosedürleri, ve benimsenen.
Kalite nedir? Kalite nedir? Kalite “ bir mal veya hizmetin müşteri beklenti ve gereksinimlerini karşılayabilme yeteneğidir” diye de tarif edilebilir. Tüketicilerin.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
HAZIRLAYAN: YUSUF KÜRŞAT KOCA
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
Kalite Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Murat Tanık.
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
YÖNETİMİ GÖZDEN GEÇİRME TOPLANTISI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TKY UYGULAMASI.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ TS EN ISO 9001:2008 Şartları.
Endüstri mühendisliği.
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
Sunum transkripti:

ISO 9000:2000 REVİZYONU – GETİRDİKLERİ ve GETİREMEDİKLERİ Dr. TÜRKAY DERELİ GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ GAZİANTEP TEL: / WEB:

STANDARDI OLAN OYUNUN KURALINI BELİRLER

ISO 9000: 1994 ISO 9000:1994 standartları kalite sistemleri açısından çok önemli olan aşağıdaki bazı fonksiyonları yerine getirememiştir : a) kalite maliyet analizi ve uygulamaları, b) motivasyon, c) yapılan işlerden zevk alınması ve gurur duyulması, d) iyileştirme çalışmalarının birçok projelerle gerçekleştirilmesi, e) varyasyonun azaltılması, f) katılımcılığının sağlanması, g) tek tedarikçi ile uzun süreli ve güvene dayanan ilişki, h) yenilikçilik, ı) işçi sağlığı ve iş güvenliği, ve i) çevresel koruma önlemleri.

 Müşteri odaklılık ve müşteri memnuniyeti  Sürekli iyileştirme  Süreç yaklaşımı  Çevre Yönetim Sistemleri ile uyum  Dokümantasyon azaltma hedefi  Toplam Kalite Yönetimi’ne yöneliş  Ölçülebilir amaçlar ortaya koyma zorunluluğu  Kaynakların uygun kullanımı ile verimliliğe yöneliş  Kompakt bir standart yapısı OHSAS ve benzeri standart ve yönetmelikleri çağrıştırmaVE OHSAS ve benzeri standart ve yönetmelikleri çağrıştırma ISO 9000:2000 İLE GELEN YENİ YAKLAŞIMLAR

 Planla – Yap – Kontrol et – Uygula şeklindeki döngünün izlenebilmesi için yönetimin yeniden organize edilmesi  Sistem ve faaliyetlerin sürekli iyileştirme için tanıtılması  Çalışanların gözetimi ve takibi VE Çalışanların kalite sistemine entegrasyonunu sağlayacak faaliyetlere ağırlık vermesi. ISO 9000:2000 GEREKSİNİMLERİ

STANDARD JENERİK VE GENEL OLMALIYDI... ISO 9000:2000 Muğlak ifadeler... Yol göstericilik ? Daha çok denetlenebilir özellik... Proses Modelleme ve Yönetimi = SEKTÖREL TECRÜBE

MODERN VE YARARLI TEKNİKLERİN KULLANILMASI MOTİVE EDİLMELİ ISO 9000:2000 GEREKSİNİMLERİ TRIZ PROSES MODELLEME

ISO 9000:2000 Yeni ISO 9000:2000 standardı, bir zamanlar gerçekleştirilebilmesi çok zor gibi görünen, kimilerinin hayal olarak gördüğü Toplam Kalite Yönetimi (TKY) felsefesine bir adım daha yaklaşmıştır.

SONUÇ ve TARTIŞMA Sürekli iyileştirme ve müşteri memnuniyeti bilindiği gibi TKY felsefesinin olmazsa olmazlarıdır. Müşteri velinimetimizdir... Bir sonraki güncelleme, TKY’nin kendisi olacaktır...

Fırsat verin