ISO 9001 standardı - 1 - 4 Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ISO 9001 : 2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Faydaları ve Uygulama Koşulları
ISO 9001:2008 STANDARDIN REVİZYONU
TS – EN ISO 9001 TEMEL EĞİTİMİ
TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ
TS EN ISO 9001 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
Saraç Danışmanlık, ISO Değişiklikler ,
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
ISO 9001:2008 REV İ ZYONU Bu sunum ISO 9001 son revizyonu ile gelen değişiklikleri kapsamaktadır. İNTEGRAL KALİTE DANIŞMANLIK
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
OHSAS YÖNETİM SİSTEMİ TANIMLAR
ISO 9001:2008 GEÇİŞ EĞİTİMİ 22/01/2009.
Amaç ve Kapsam TS EN ISO 9001:2000 standardına göre bir kalite yönetim sistemi kurmak, uygulamak ve kalite yönetim sistemini sürekli iyileştirmek isteyen.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
TS EN ISO 9001 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURMA VE BELGELENDİRME
Adli Tıpta Kalite Yönetimi ISO 17025
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
TS-EN ISO 9000:2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
. ISO- 9001:2008 Standardı - 7. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması
GIDA GÜVENLİĞİ YÖNETİM SİSTEMİ 11. Hafta
BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
YÖNETİM SİSTEMLERİ Yönetim Sistemi Modelleri:
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
Kurulan firma ismini, öğrenci isim, numara ve iletişim bilgilerini içermelidir.
Dokümantasyonun Önemi
Toplam Kalite Yönetimi
URUN GELıSTıRME KALıTE GUVENCESı VE STANDARDLARı SUMEYRA CELıK ZıRVE UNıVERSıTESı DıSTıCARET BOLUMU 1 NıSAN 2016.
KAYNAK YÖNETİMİ Kaynakların sağlanması Müşteri memnuniyeti hedeflenerek, kalite yönetim sistemiuygulanması ve iyileştirilmesi için gerekli olan kaynakihtiyaçları.
TS EN ISO/IEC Personel belgelendirme sertifikalandırma işi yapmak isteyen kurum ve kuruluşların akreditasyon şartlarını içeren uluslararası bir standarttır.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
HAZIRLAYAN: YUSUF KÜRŞAT KOCA
1 Doküman Kontrolü İyi Dokümantasyonun Temelleri ve Doküman Kontrol Sistemleri.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ HALIL EFE.
Gıda Güvenliği & Kalite Yönetim Sistemi.
ISO 9001:2015 standardı – 6. ve 7. Maddenin Tanıtımı
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı (devam)
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – 6. ve 7. Maddenin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı (devam)
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ DOKÜMANTASYON EĞİTİMİ
Sunum transkripti:

ISO 9001 standardı - 1 - 4 Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta

ISO 9001:2008’in yapısı 0 Giriş 1 Kapsam 2 Atıf Yapılan Standart ve/veya Dökümanlar 3 Terimler ve Tarifler 4 Kalite Yönetim Sistemi 5 Yönetimin sorumluluğu 6 Kaynak Yönetimi 7 Ürün Gerçekleştirme 8 Ölçme, Analiz ve İyileştirme

0. Giriş 0.1 Genel Kalite yönetim sisteminin benimsenmesi kuruluşun stratejik bir kararı olmalıdır. Kalite yönetim sisteminin tasarlanması ve uygulanması, kuruluşun amacı, büyüklüğü, karşılaştığı riskler, prosesleri, sağladığı ürünler, organizasyon yapısına bağlı olmalıdır. Tek tip bir sistem ve dokümantasyon amaçlanmamaktadır.

0. Giriş Bu standart kuruluşların - müşteri şartları - ürüne uygulanabilir birincil ve ikincil mevzuat şartları - kendi şartlarını karşılama yeteneğini doğrulamak için kullanılabilir. Doğrulamayı yapanlar: - Belgelendirme kuruluşları - Kendi kendini - Müşteriler 8 KY prensibi ISO 9000 ve ISO 9004 standardında açıklanmış olup, ISO 9001’in geliştirilmesinde dikkate alınmıştır.

0. Giriş 0.2 Proses Yaklaşımı (Bkz. KY prensipleri “Proses Yaklaşımı” 0.3 ISO 9004 ile İlişki (Bkz. 1. hafta sunumları) 0.4 Diğer yönetim sistemleriyle uyumluluk ISO 14001:2004 sistemi ile ilişkisi vurgulanmıştır.

1. Kapsam 1.1 Genel Bu Standard aşağıdaki durumlarda, bir kuruluşun kalite yönetim sisteminin karşılaması gerekli şartlan kapsar: a) Müşteri ve uygulanabilir birincil ve ikincil mevzuat şartlarını karşılayan ürünü, düzenli olarak sağlama yeteneğini göstermeye ihtiyaç duyduğunda, b) Sistemin sürekli iyileştirilmesi ve müşteri ve uygulanabilir birincil ve ikincil mevzuat şartlarına uygunluk güvencesi için gereken prosesler dahil sistemi etkin olarak uygulayarak müşteri memnuniyetini arttırmayı amaçladığında. Not 1 -Bu Standard'da "ürün " terimi ile yalnızca aşağıdakiler kastedilmiştir: a) Müşterini için amaçlanan veya müşteri tarafından talep edilen ürün, b) Ürün gerçekleştirme prosesleri sonucunda oluşan amaçlanmış herhangi bir çıktı için kullanılabilir. Not 2 -Birincil ve ikincil mevzuat şartları yasal şartlar olarak da ifade edilebilir.

1. Kapsam Kapsam dışı bırakmalar sadece 7.maddede yapılabilir. 1.2 Uygulama Bu Standard’ın bütün şartlan genel olup tipleri, büyüklükleri ve sağladıkları ürünlere bakılmaksızın bütün kuruluşlara uygulanabilir olması amaçlanmıştır. Bu Standard’ın bazı şartları kuruluşun ve ürününün yapısı nedeniyle uygulanamadığında bu durum, bir "hariç tutma" olarak düşünülebilir. Kapsam dışı bırakmalar sadece 7.maddede yapılabilir.

2. Atıf Yapılan Standart ve/veya Dökümanlar ISO 9000:2005 standardı ISO 9001:2008’in uygulanması için zorunludur.

3. Terimler ve Tarifler ISO 9000: 2005 standardındaki terim ve tarifler geçerlidir. “ürün” terimi “hizmet” anlamına da gelebilir.

4 Kalite yönetim sistemi 4.1 Genel Şartlar Bir kalite yönetim sistemi oluşturulmalı, dökümante edilmeli, uygulanmalı, sürekliliği sağlanmalı ve etkinliğini sürekli iyileştirilmelidir. Kuruluşun uygulamaları aşağıdakileri içermelidir: - KYS’nin gerektirdiği proseslerin tanımlanması - Proseslerin sıralamasının ve etkileşimlerinin belirlenmesi - Proseslerin etkin bir şekilde çalıştırılması ve kontrolü için kriterler ve metotların belirlenmesi - Proseslerin çalıştırılması ve izlenmesi için gerekli bilgi ve kaynağın hazır bulunmasının sağlanması - Proseslerin izlenmesi, ölçülmesi (uygulanabilir olduğunda), analiz edilmesi - sürekli iyileştirme için gerekli faaliyetlerin başlatılması

4 Kalite yönetim sistemi 4.1 Genel Şartlar Dış Kaynaklı Prosesler Kuruluş, ürünün şartlara uygunluğunu etkileyecek herhangi bir prosesi dış kaynaklı hale getirmeyi seçtiğinde, bu tür prosesler üzerindeki kontrolü güvence altına almalıdır. Dış kaynaklı prosesler üzerindeki kontrolü güvence altına almış olmak, kuruluşun "tüm müşteri ve, birincil ve ikincil mevzuat şartlarına uygunluk" sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.

4 Kalite yönetim sistemi 4.2 Dokümantasyon şartları 4.2.1 Genel - Kalite politikası ve kalite hedefleri - Kalite el kitabı - Prosedürler (6 maddede isteniyor) - Proseslerin etkin olarak planlanması, uygulanması ve kontrolü için ihtiyaç duyulan dokümanlar (proses akış şemaları, talimatlar, planlar vs.) - Kayıtlar

4 Kalite yönetim sistemi 4.2 Dokümantasyon şartları 4.2.1 Genel Bir KYS dokümantasyonunun kapsamı, aşağıdakilere bağlı olarak bir kuruluştan diğerine farklılık gösterir: Kuruluşun büyüklüğü ve faaliyetlerin tipi, Proseslerin karmaşıklığı ve etkileşimleri, Personelin yeterliliği. Dokümantasyon herhangi bir formatta veya ortamda olabilir. (Örn, bilgisayar ortamında veya basılı kopyalar, video, ses kaydı, resimler vs.)

4 Kalite yönetim sistemi 4.2 Dokümantasyon şartları 4.2.2 Kalite El Kitabı K.E.K.’nın içeriği - KYS’nin kapsamı, hariç tutmalar ve gerekçeleri ve dış kaynaklı prosesler. - KYS için için oluşturulmuş prosedürler veya bunlara atıflar - KYS prosesleri arasındaki etkileşimler (örn. akış şemaları, sistem haritası ile)

4 Kalite yönetim sistemi 4.2 Dokümantasyon şartları 4.2.3 Dökümanların Kontrolu Dökümanların kontrolu için bir prosedür hazırlanmalıdır. Prosedürde açıklanması gereken faaliyetler: - Dökümanların onaylanması - Gözden geçirme, revizyon ve tekrar onaylama faaliyetleri - Değişiklik ve revizyon durumlarının tanımlanması - Dökümanların güncel revizyonlarının ilgili yerlerde bulunmasının sağlanması - Dökümanların okunabilir ve tanımlı olması - Dış kaynaklı dokümanların kontrolu - Yürürlükten kalkan dökümanları tanımlanması

4 Kalite yönetim sistemi 4.2 Dokümantasyon şartları 4.2.4 Kayıtların Kontrolu Kayıtlar KYS’nin şartlara uygun ve etkin olarak uygulandığının en önemli kanıtıdır. Kayıtların kontrolu için bir prosedür hazırlanmalıdır. Kayıtlar okunaklı, tanımlı ve ulaşılabilir olmalıdır. Prosedür aşağıdaki kontrolleri içermelidir: - Kayıtların tanımlanması - Kayıtların muhafazası ve korunması - Kayıtlara ulaşılması - muhafaza süresi - elden çıkarılması