DRAMA Drama ;bireyler arasında dolaysız bir iletişim ve etkileşim sağlar. Drama bir olayı,oyunu,yaşantıyı tiyatro tekniklerinden yararlanarak,geliştirerek.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitim İçeriğinin Sunumu
Advertisements

ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
PYP'DE YARATICI DRAMA VE 5-6 YAŞ UYGULAMA ÖRNEKLERİ
ODTÜ GV ÖZEL DENİZLİ İLKOKULU
Yaratıcı Drama Atölyesi
10.HAFTA DRAMA TEKNİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
MESLEK TANITIMLARI.
ROL OYNAMA.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Müzede Yaratıcı Drama Prof. Dr. Ayşe Çakır İLHAN
Yaratıcı Drama.
EĞİTİMDE DRAMA.
REHBERLİK.
PARMAK OYUNLARI.
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM VE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
EĞİTİMDE DRAMA Meral KOCABAY.
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
OYUN OYUNLAŞTIRMA YÖNTEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Rol Oynama Nedİr ? Rol oynama yöntemi, öğrencilerin kendi duygu ve düşüncelerini başka bir kimliğe bürünerek ifade etmelerini sağlayan bir öğretim tekniğidir. 
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
SANAT EĞİTİMİ.
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
İÇİNDEKİLER Drama nedir? Dramanın Amacı Dramanın Ana Unsurları
Yrd.Doç.Dr. Özcan PALAVAN
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
DRAMA Drama;doğaçlama,rol oynama ve tiyatro tekniklerinden yararlanarak öğrencilerin yaşantıyı,bir olayı,bir fikri veya soyut bir kavramı oyunsu süreçlerle.
Örnek olayda asıl olan yaşanmış gerçek olaylardan hareket etmektir. Öğretmen planladığı öğretim faaliyetine uygun olarak, öğrencilerin davranışlarını değiştirmek.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
DRAMANIN NORMAL ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Yaratıcı Drama.
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Müzede Yaratıcı Drama.
YARATICI DRAMANIN ÖGELERİ 1.Lider/Öğretmen
Programdan Sorular.
YANSITILMAYAN GÖRSEL MATERYALLER-1
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

DRAMA Drama ;bireyler arasında dolaysız bir iletişim ve etkileşim sağlar. Drama bir olayı,oyunu,yaşantıyı tiyatro tekniklerinden yararlanarak,geliştirerek canlandırmaktır. Drama surecinde çocuk;gözlem,deneyim,duygu ve bilgilerini canlandırarak yaşar. 

Okullarda Dramatizasyon Çalışmaları Dramatizasyon çalışmaları hareket, konuşma, taklit unsurlarından yararlanarak doğa ve toplum olaylarını hayali bir ortam içinde canlandırma etkilikleridir. Çocukların hareket etme, yaratma ve canlandırma ihtiyaçlarını karşılar.

Çocuk Eğitiminde Dramatizasyonun Önemi Dramatizasyon; öğrenmeye, çocukların tecrübelerini geliştirmeye olanak sağlar. Dramatizasyon; öğretici ve eğlendirici taşıyan etkinliktir. Bu etkinlik, fiziki ve ruhi özellikler taşır. Okullarda dramatizasyon çalışmalarını anlatım aracı olarak önem verilirse öğrenmeyi olumlu etkiler. Dramatizasyon çalışmaları; çocukları güzel sanatlara karşı ilgilendir, onların düşünce ve becerilerini geliştirir. Ayrıca; yaratıcılığa, eleştirel düşünmeye, yeteneklerini geliştirmeye iletişim becerileri kazanmaya ve toplumsal yönden olumlu alışkanlıklar edinmelerine yardımcı olur

Anaokulunda Dramatizasyon Çalışmaları Yaratıcı dramatizasyon anlayışı içinde yürütülür. Bir hikayenin, manzum eserin veya bir olayın serbestlik içinde, hayal gücüne dayanarak canlandırılmasıdır. dekor, kostüm, aksesuar ve makyaja ilişkin ayrıntılı hazırlıklara ihtiyaç duyulmaz. Hikaye, fıkra, şarkı ve şiirleri değişik biçimlerde canlandırma çalışmaları, serbest yorum yapmalarını sağlar. Anadil becerileri gelişir. Hayat karşısında duygu ve düşüncelerini anlatır. Günlük yaşamdan konu seçilmesiyle, etkinlikler gerçekçi temele oturmuş olur.

DRAMATİZASYON ETKİNLİKLERİ PARMAK OYUNU KUKLA VE FİGÜRLER PANDOMİM(SÖZSÜZ OYUN) DOĞAÇLAMA vb.

DRAMATİZASYON Dramatizasyon tıpkı drama gibi bir eylemselleştirmedir. Rol oynama yöntemi ile iç dramaların görselleştirilmesidir. Bir metni düz anlatımdan çıkarılarak yaşamda gerçekleşme şeklinin bulunması,bu tutumun bir beceri halini alması yönünde çalışma yapılmasıdır. Yada bir konu,bir olay yada durumun roller verilmesi yoluyla ve hareket,mimik,jest ve sözlerle canlandırılmasıdır.

Dramatizasyonda ki canlandırmalar çoğu zaman bir tiyatro oyunu çalışması gibi belli kurallara bağlı olarak yürür. Öğretmen role girmez , bir yönetmen gibi davranır. Dramatizasyon çalışmaları her yaştaki öğrencinin , severek , zevkle katıldığı , ilgiyi en üst düzeyde tutan ve oldukça yaratıcı bir etkinliktir. Çocuğunbedensel,zihinsel,duyuşsal, sosyal ve kültürel tüm özelliklerini geliştirir,çocuğu hayata hazırlamaya çalışır

4. DRAMANIN ÖNEMİ Drama çalışmaları çocuğu bağımsız davranmaya, hoşgörülü olmaya, demokratik olmaya ve yaratıcı bir kişilik kazanmaya yöneltir. Eğitimde yaratıcı dramanın önemini şu şekilde özetleyebiliriz ;  İmgelem ( hayal ) gücünü geliştirir : Bağımsız düşünebilmeyi sağlar : İş birliği yapabilme özelliğini geliştirir : Sosyal ve psikolojik duyarlılık yaratır :

Dört temel dil becerisini ( konuşma , dinleme, okuma , yazma ) kazandırır,dilin kullanım alanlarını ve kalitesini zenginleştirir. Sözel olmayan iletişimin öğrenilmesini sağlar. Yaratıcılık ve estetik gelişimini sağlar. Etik değerlerinin gelişmesine olanak sağlar. Kendine güven duyma ,karar verme becerilerinin gelişmesini sağlar. .

Farklı olay ve durumlarla ilgili deneyim kazandırır. Kaslarını hareket ettiren yeni yöntemleri bulmayı,denemeyi ve bedenini çok yönlü geliştirmeyi sağlar. Çevresindeki canlı ve cansız varlıkları tanıma ve algılamayı öğretir. Hata yapma korkusu olmaksızın yeni davranışlar geliştirmeyi sağlar. Sanat formlarına duyarlılık göstermeyi sağlar. Özellikle doğaçlama çalışmalarında iç tepi ve dürtülerden yaralanmayı öğretir

 Öncelikle kendini tanımasını sağlar.  Kendinde bulunan özelliklerle başkalarını karşılaştırabilmeyi sağlar. Başkaları ile benzerliklerini keşfetmesini sağlar. Kendinde geliştirmek istediği yanlarıyla ilgilenmesini ,kendini eleştirebilmesini sağlar. Kendini ifade etmede gerek duyduğu kaynaklara ulaşma gerekliliğini fark ettirir.  Bilgiye ulaşmaya ve onu kullanmaya istekli duruma gelir. Kendini ifade etmede güven kazanır. 

Eğitimde Drama İlkeleri a. Eğitimde drama etkinliğinde ödül ya da ceza yoluna başvurulmaz. Sözel takdir aralıklı pekiştireç olarak verilir. b. Eğitimde drama çalışmaları asla bir oyuncu eğitimi olarak düşünülemez. Bu çalışmalar sınıfta, holde, bahçede, kütüphanede, yemekhanede uygulanabilir. Çalışmalar sırasında özel bir mekân ve aksesuara ihtiyaç yoktur. c. Eğitimde drama çalışmasında öğrencinin ne söyleyeceği değil, neyi nasıl söyleyeceği anlam taşır. Drama bir analiz yöntemi değil, bir sentez yöntemidir. Öğrencinin bütün özgürlüğü de program amacı içinde bir özgürlüktür, ondan daha fazlası istenemez

.     Drama Oyun İlkeleri 1.     Drama etkinliğine katılanlar grup içi çalışmalara hazır olmalıdır. 2.     Grup içi çalışma süresince insanlar kendilerini rahat ve güvenli hissetmelidir. 3.     Etkinliklere katılanlar , yeni ve değişik şeyler keşfetmeye hazırlıklı olmalıdır. 4.     Drama etkinliği , çocuğun yaş ve gelişim düzeyine uygun hazırlanmalı , etkinlik hazırlanırken kolaydan zora doğru ilkesi benimsenmelidir. 5.     Drama etkinliği hazırlanırken , grup içindeki diğer gruplarla tartışarak , fikir alış verişi yaptırılmasına özen göstermelidir.

6.     Drama çok genel olarak , seyirciler için oynanmaz 7.     Drama etkinliğinde önemli olan oyun sürecidir. 8.     Drama çalışması yapılırken acele edilmemeli. 9.     Her drama etkinliğinden sonra etkinlik hakkında konuşulmalıdır. 10.    Pek çok derste drama kullanılabilir 11.    Drama çalışmalarında elverdiğince herkesin katılımı sağlanmalı. 12.    Etkinliğe katılan bireylerin gönüllü olmaları esastır. 

DRAMA ETKİNLİKLERİ  1.      DRAMA ETKİNLİK PLANI HAZIRLAMA 2.      OYUN ALANININ HAZIRLANMASI 3.      ETKİNLİKLERİN HAZIRLANMASI, KURGULANMASI 4.      ETKİNLİKLERİN UYGULANMASI 5.      ETKİNLİKLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ 

İlkokulda Dramatizasyon Çalışmaları İlkokul programında, çocukların ilgi ve ihtiyaçları göz önünde tutulmak şartıyla, okuma etkinlikleri arasında, kitaplardan ve dergilerden hikaye, masal, roman, şiir, temsil, doğa hikayelerinin okunabileceği yer olmaktadır. Zevk ve eğlence amacının birinci planda tutulması, Birkaç öğrencinin bir hikaye canlandırılarak sınıfta oynaması, Daha kalabalık kümelerce bir piyesin temsil edilmesi, İlkokulun eğitsel etkinlikleri arasında yer alır.

İlkokulda; Öğrencileri konuşturma Onlarla belli konuları bedenle canlandırma için fırsat hazırlama bakımından dramatizasyonun önemi çok büyüktür. Bu tür etkinliklere ilk sınıftan başlanması gerekir. Program; ilk sınıflarda yapılacak dramatizasyon çalışmalarında etkinliklerin yazılı piyesler yerine yaratıcı (bağımsız) dramatizasyon anlayışına uygun biçimde düzenlenmesini öngörür. İlkokulun birinci devresinde okuyan öğrencilerin dramatizasyonla ilgili ihtiyaçları, anaokullarına devam eden öğrenciler için geçerli olan tekniklerle giderilebilir.

Bu dönemde kuklalardan ve figürlerden yararlanılarak çocukların öncelikle; Hayal güçlerine Yansılama yeteneklerine Serbest hareket etme eğilimlerine ağırlık veren “basit dramatizasyon” çalışmalarıyla yetinmek doğru olur.

İlkokulun ikinci devresinden başlayarak öğrencileri metinlere bağlı dramatizasyon çalışmalarına yöneltmek mümkündğr. Dördüncü ve beşinci sınıfa devam eden çocuklar (basit de olsa) konuları, olayların gelişmesi ve kişilerin konuşmaları belli bir plan ve çerçeve içinde bulunan eserleri canlandırabilirler. İlkokulda temsil edilmek üzere seçilecek piyeslerin konu, tema, dil ve kişilerin durumları bakımından çocukların seviyelerine uygun olması gererkir.

Eğitsel yönden olumlu nitelik taşıyan piyeslerin, sahneye konuş açısından değerlendirilmesi şarttır. Çocukların gereksiz yere zamanlarını alacak, masraflı ve zengin sahne imkanları isteyen eserlerin temsili yoluna gidilmemelidir.

DRAMATİZASYON ÇALIŞMALARINDA DİKKAT EDİLECEKLER Dramatizasyon çalışmalarında hayal güçlerinin ve yorumlama yeteneklerinin serbestçe gelişmesi için öğretmen ikinci planda kalmalıdır. Dramatize edilecek eserlerin seçiminde öğretmen önce öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini göz önünde bulundurmalıdır.

Dramatizasyon çalışmaları genellikle seçkin öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayacak türden olmalıdır. Aksine her öğrencinin katılmasını sağlayacak türden olmalıdır. Dramatizasyon öğretim amaçlarına katkısı yanında, çocukları dinlendirme ve eğlendirme bakımından da taşıdığı büyük önem unutulmamalıdır. Sahne eserlerinde dekorun, kostümün, aksesuar, makyajın ayrı ayrı etkisi varsa da okullarda oynanacak eserlerde bunlara fazla önem verilmesi doğru olmaz.