  Çocukların birçoğunun okuma alışkanlığının olmadığını, rol model olarak anneyi örnek alan çocukların da okuma alışkanlığı kazanmakta zorlandığını.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Advertisements

TÜRKİYE’DE OTİZM İÇİN NELER OLUYOR?
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
Proje ortağı Sağnak Eğitim ve Kültür Derneği,
GÖNÜL KÖPRÜSÜ PROJESİ.
BASIN VE TANITIM TOPLANTISI
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
Annem İşte, Ben Öğretmenimle Güvende
Toplum Destekli Polislik Şube Müdürlüğü
Okul Başarısında Ailenin Rolü
Prof. Dr. Seydi DOĞAN Proje Koordinasyon Ofisi Birim Sorumlusu
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE REHBERLİK HİZMETLERİ
EĞİTİM –ÖĞRETİMDE ÇEVRE OLANAKLARIN KULLANILMASI
BÖLGESEL KALKINMANIN ÜÇ TEMEL SÜTUNU Three Pillars of Regional Development.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
Brifing – Haziran 2013 Harran Kaymakamlığı Toplum Temelli Oyun Odası.
Deprem Sonrası Van’da Kadınların Güçlendirilmesi
SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
YERELDE AB SÜRECİ.
T.C. SA Ğ LIK BAKANLI Ğ I İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ HOŞ GELDİN BEBEK PROJESİ.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
Kaliteli EÇE uygulamalarında hakkaniyet odağı: Toplum temelli yaklaşımlar yoluyla eşitsizliklerin ele alınması MOINHO DA JUVENTUDE.
Kadınlar İçin Mesleki Eğitim Projesi. AMAÇ 1.Kadınların mesleki açık öğretim ortaokul ve liselerine kayıt yapmalarını sağlamak. 2.Kadınları kayıt.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
FAALİYET/PROJE EYLEM PLANLARI
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
Mevcut Durum Problem Planlanan İ htiyaç Duyulan Kurulu ş un Genel Durumu Yapım tarihi Arsa Yüzölçümü Oturum Alanı Kat Sayısı Oda Sayısı Kapasite Fiilen.
HATAY İL MÜFTÜLÜĞÜ AİLE VE DİNİ REHBERLİK BÜROSU
Mevcut Durum Problem Planlanan İ htiyaç Duyulan Kurulu ş un Genel Durumu Yapım tarihi Arsa Yüzölçümü Oturum Alanı Kat Sayısı Oda Sayısı Kapasite Fiilen.
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
OKUL VELİ EL ELE PROJESİ ŞAPHANE 2012
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
İzmir İl MEM ARGE Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
Yıllar Disiplin kurulu toplanma sayısı Disiplin cezası alan öğrenci sayısı KınamaUzaklaştırma DİSİPLİN CEZASI.
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
Okul Eğitimi Personeline Yönelik Hareketlilik Projesi
TOWS MATRİSİ G Z F T İzmir İl MEM ARGE.
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
Aile Atölyeleri Projesi
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
Proje Adı Proje Yürütücüsü Proje Ortağı
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
ALTINDAĞ SOSYAL HİZMET ERKEZİ
ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SÜRECİ
MANTIKSAL ÇERÇEVE MATRİSİ ÖĞR.GÖR.İBRAHİM GÜLTEKİN 2016.
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
GÜNDEM 1.Açılış 2.Yeni müfredat programı 3.Öğrencilere evde yapılacak rehberlik çalışmaları 4.Eğitim öğretim çalışmalarının ailede de desteklenmesi 5.Ailede.
HAYVANSAL ÜRÜNLER SEKTÖRÜNDE GENÇ GİRİŞİMCİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ
SOSYAL HİZMETLER VE ÇOCUK ESİRGEME KURUMU Genel Müdür Yardımcısı.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Aile katılımının artırılması
YÜREĞİR KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
OKULLARDA SAĞLIĞIN KORUNMASI ve GELİŞTİRİLMESİ PROGRAMI
Ben Temizim Okulum Temiz Projesi
Ahmetcan Beyin Tümörü İle Mücadele Derneği
Sunum transkripti:

  Çocukların birçoğunun okuma alışkanlığının olmadığını, rol model olarak anneyi örnek alan çocukların da okuma alışkanlığı kazanmakta zorlandığını düşünmekteyiz. Aynı zamanda çağın gelişmelerini takip edemeyen kadınlar çocuk eğitimi konusunda eksik kalmaktadırlar. Bu çerçevede yapılacak plan dâhilinde anneler kitap okuyarak ve uzmanlarla görüşerek çocuk eğitimi konusunda bilinçlenmesi için okullara yönlendirilmeleri gerektiği düşüncesiyle…. Amacımız

 Anne Eğitim Merkezi

  0-5 yaş arası çocukların okul öncesi eğitimden faydalanmaları ve eğitimden yoksun kalan annelere çeşitli eğitimler vererek sosyo-ekonomik hayata katılımlarını sağlamaya çalışıyoruz. Hedef Kitlemiz

  Köylerden göç alan bir mahalle olması  Dil problemi  Kalabalık aile nüfusuna sahip olması  Çocuk iş gücünden faydalanma  Ailelerin okul öncesi eğitime olumsuz bakış açısı  Gelir düzeyinin asgari ücretin çok altında olması  Çalışan nüfusun genel nüfusa göre çok düşük olması Sosyo-Ekonomik Koşullar

  Ağrı Valiliği  İl MEM-ARGE Proje Uygulama Ekibi  Rehberlik ve Araştırma Merkezi (RAM)  Evrensel Gençlik Derneği  Sponsor Firmalar: Müsiad, Bulut İnşaat Kurumların İşbirliği

  RAM’dan gelecek gönüllü öğretmenler tarafından annelerimize yönelik Aile Eğitim Seminerleri, Çocuk Bakımı, Anne Baba Rolleri, Aile içi iletişim, Çocuk gelişimi ve eğitimi konularında eğitimler düzenleyecektir.  Evrensel Gençlik Derneği’nce psikolog ve sosyolog desteği sağlayacaktır.  Merkeze gelen annelerin çocukları da annelerin Merkezde bulundukları zaman dilimi içerisinde etkinlik odasındaki eğitim ve etkinliklere dahil edilecektir.  Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı’nın Kızların Eğitimi Projesi (KEP) eşzamanlı olarak 100.Yıl Mahallesinde yürütülecektir. Rol ve Sorumluluklarımız

  Donatım Malzemesi ve oyuncaklar  Kırtasiye Malzemesi  0-5 yaş grubu çocuklar için etkinlik kitapları  Eğitimci  Eğitici Seminerler  Yardımcı Personel UNICEF ve MEB’in Katkıları

  Etkinlik odasında tam gün eğitim uygulanmaktadır.  Annelere eğitici kurslar ve seminerler verilmektedir. Sunulan Hizmetler

  Anne eğitim merkezine 25 anne devam etmektedir.  Okul öncesi eğitimden 3-5 yaş arası 22 çocuk yararlanmaktadır.  Ağrı Merkezde 1 tane Anne Eğitim Merkezi ve buna bağlı olarak 1 tane etkinlik odası bulunmaktadır. Sayısal Bilgiler

 Anne Eğitim Merkezi

 Anne Eğitim Merkezi Etkinlik Odası

  Gönüllülerden çeşitli seviye gruplarına hitap eden farklı gelişim kitapları toplanıp kitaplık oluşturulacak.  Gerekli görülen durumlarda annelere rehber öğretmen, uzman kişiler, kanaat önderleri, başarılı hemcinsleri tarafından bilgilendirme çalışmaları yapılacak.  Gönüllü hekimler tarafından belirli periyotlarla muayene ve bilgilendirme çalışmaları yapılacak.  Belirli gün ve haftalarda şenlik ve programların düzenlenmesi. Uygulamanın Gelişmesine Katkı Sağlayacak Adımlar

  Sponsorlardan süreli yayınlar ile katkı sağlanacak  Çeşitli sergi ve etkinliklerin düzenlenmesi  Diğer kamu ve özel kuruluşların okul öncesi eğitimin güçlendirilmesi için desteklerinin sağlanması  Yerel projeler ile birlikte okul öncesi eğitimin güçlendirilmesinin desteklenmesi Yaygınlaştırma Adımları

 Teşekkürler…. Ağrı