KONULU BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İSTEK ÖZEL ACIBADEM LİSESİ 2010-ÖSYS Sunum , İstanbul 29 Ağustos 2009
Advertisements

2009 Sunum, Ankara 22 Temmuz ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi.
TVO Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
KONULU BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
YGS - LYS (YENİ SINAV SİSTEMİ)
YGS - LYS (YENİ SINAV SİSTEMİ)
2010-ÖSYS Sunum , TEKİRDAĞ/ÇORLU OCAK 2011
SINIF GEÇME ve DERS SEÇİMİ.
YGS- LYS NEVİM DEMİRCİ DANIŞIK.
Hedef Belirleme ve Hedeflerlerin Eyleme Dönüştürülmesi
10 Soruda Meslek Seçmek İHLAS EĞİTİM KURUMLARI REHBERLİK SERVİSİ
ALAN SEÇİMİ.
DERS VE MESLEK SEÇİMİ MUSTAFA KAYNAK ANADOLU LİSESİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ Mustafa Kaynak Anadolu Lisesi.
Efor Dershanesi Rehberlik Birimi
2010-ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi. 1.AŞAMA: Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2.AŞAMA: Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS)
ÖZEL ŞEFKAT EĞİTİM KURUMLARI
ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ
SINIF GEÇME ve Ders seçimi.
. Hülya SUFRACI PSi. Dan ve Reh. Öğr YGS- LYS 2015 Fahrettin Arar Çok Programlı Anadolu Lisesi.
Nakipoğlu cumhuriyet ANADOLU LİSESİ
SEYREK VİLLAKENT ANADOLU LİSESİ HAFTALIK DERS ÇİZELGESİ
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ
75. Yıl şehit üsteğmen murat erdem çok programlı LİSESİ
DERS SEÇİMİ NASIL YAPILIR?
 SINAV.  YGS’ de 6 çeşit puan türü vardır. YGS-1 ve YGS-2 eski sistemdeki Sayısal YANİ MF puan türleridir.  YGS-3 ve YGS-4 eski sistemdeki Sözel.
SALİHLİ KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ
YGS / LYS RAHMİ SİNANKILI.
HAFTALIK DERS DAĞILIMINIZ
YGS - LYS Üniversite Girişte İki Aşamalı Sınav Sistemi.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
2015 ÖSYS YGS - LYS.
2013- ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ (ÖSYS)
TES-İŞ ADAPAZARI ANADOLU LİSESİ
2014 SINAV SİSTEMİ.
SINIF GEÇME BİR DERSİN DÖNEM PUANI; a) Sınavlardan alınan puanların,
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
PSİKOLOJİK DANIŞMAN PINAR ATAKUL 2012 ÖSYS ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ.
YGS-LYS SUNUMU.
2010-ÖSYS Sunum, İstanbul 29 Ağustos 2009 Üniversiteye Girişte İki Aşamalı Yeni Sistem.
9. sınıfı başarısı hangi meslek = uygun dersler istediği üniversite bölümünü puanı kırılmadan Ders seçimi sisteminde öğrenim gören bir öğrencinin alanı.
YGS - LYS. 2015’DE UYGULANACAK SINAV MODELİ 1.Basamak Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2.Basamak Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS)
YGS-LYS REHBERLİK SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ
Hayat Biçimini Seçmektir
SÖKE CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ
ALAN SEÇİMİ TM TS MF DİL TAŞOVA ANADOLU LİSESİ Gökhan GÜNAY.
DERS SEÇİMİ VE ÖNEMİ VELİ SUNUMU
SINIF GEÇME VE SINAV YÖNETMELİĞİ. PUAN Ortaöğretimde Sınav, ödev, projeler ve uygulamalar, 100 tam puan üzerinden değerlendirilmektedir. Ortaöğretimde.
HAFTALIK DERS DAĞILIMINIZ
CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ
ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ 1.
MESLEK SEÇİMİ ve MESLEKLERİ TANITMA
GENEL BİLGİLER YGS-LYS sistemi 2 aşamalı sınavlardan oluşan bir sistemdir. İlk aşama sınavı YGS 1 oturum, ikinci aşama LYS 5 oturumda yapılacaktır.
Her Noktada Maviokul.com YGS - LYS YGS - LYS Üniversiteye Giriş Sistemi Birikim Eğitim Kurumları 2009.
Her Noktada Gölge Okul… Birikim Dersaneleri YGS - LYS YGS - LYS Üniversiteye Giriş Sistemi Birikim Eğitim Kurumları 2009.
ALAN SEÇİMİ ÇALIŞMALARI Öğretmen görüşlerinin alınması Öğrenci sınav notlarının değerlendirilmesi Öğrencinin ilgilerinin göz önünde bulundurulması 10.Sınıf.
Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS) GÖLCÜK RAM REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA BÖLÜMÜ 2016.
PROF. DR. SAİME İNAL SAVİ SOSYAL BİLİMLER LİSESİ
ALAN – DERS SEÇİMİ.
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI(YKS)
YGS ve LYS.
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YGS-LYS SINAV SİSTEMLERİ SUNUSU
ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
Y ÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI AKSARAY REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)
Sunum transkripti:

KONULU BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA ÖZEL ENKA LİSESİ ‘ SINIF GEÇME SİSTEMİ ’ ‘ALAN SEÇİMİ VE ÖNEMİ ’ KONULU BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ

ALAN SEÇİMLERİ 2. ÖSS VE ALAN – MESLEK SEÇİMİ İLİŞKİSİ ALAN SEÇİMİ BİLGİLENDİRME VE KARAR VERME SÜRECİ 4. KARİYER PLANLAMA ÇALIŞMALARI 5. KARİYER YÖNELİMİNDE DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR

ALANLARA KAYNAKLIK EDEN DERSLER ALAN SEÇİMİ KRİTERLERİ KAYNAKLAR 1 - ALAN SEÇİMLERİ SINIF GEÇME SİSTEMİ ALANLARA KAYNAKLIK EDEN DERSLER ALAN SEÇİMİ KRİTERLERİ KAYNAKLAR www.enkaokullari.k12.tr/blog -- Kategorilerden ÖSS görüntülenir.

Ders Yılı Sonunda Doğrudan Sınıf Geçme: a) Ders yılı ya da ortalama yükseltme sınavları sonunda tüm derslerden başarılı olma, b) Yıl sonu başarı ortalamasının en az 3.00 olması durumunda doğrudan sınıf geçilir.

Ders Yılı Sonunda Herhangi Bir Dersten Başarılı Sayılma: 2. Dönem notunun en az 2 olması gerekmektedir. Eğer 1. Dönem notu 0 ise, 2. Dönem notu 3 olmalıdır.

Bir Dersin Ağırlığı ve Ağırlıklı Notu: Bir dersin ağırlığı, o dersin haftalık ders saati sayısına eşittir. Yıl sonu notu ile haftalık ders saati çarpılır ve o dersin ağırlıklı notu hesaplanır.

Yıl Sonu Başarı Ortalaması: Bütün derslerin ağırlıklı notları toplamı, haftalık ders saatleri toplamına bölününce elde edilen sayı öğrencinin yıl sonu başarı ortalamasıdır.

Yıl Sonu Başarısının Belirlenmesi Bir dersin yıl sonu notu: 1. ve 2. Dönem notlarının aritmetik ortalamasıdır. Ortalama yükseltme ve sorumluluk sınavları ile yıl sonu notunun aritmetik ortalamasıdır.

Örnek Tablo – 9. Sınıf Toplam Ağırlıklı Not 122 Yıl Sonu Başarı Ort. Dersler Haftalık saat 1.Dönem 2. Dönem Yıl Sonu Ağırlıklı Not Türk Edebiyatı 3 4 12 Dil ve Anlatım 2 Tarih 5 8 Coğrafya 1 6 Din Kült. Ahlak B. İngilizce 24 Matematik Fizik Kimya Yaşam Bilimleri 9 Bilgisayar Beden Eğitimi 10 MFL Seçmeli Ders Toplam Ders Saati 40   Toplam Ağırlıklı Not 122 Yıl Sonu Başarı Ort. 3,05

Örnek Tablo – 10. Sınıf Toplam Ağırlıklı Not 118 Yıl Sonu Başarı Ort. Dersler Haftalık saat 1.Dönem 2. Dönem Yıl Sonu Ağırliklı Not Türk Dili ve Edebiyatı 5 3 4 20 Milli Güvenlik 1 2 Tarih 12 İnsan İlişkileri Din Kült. Ahlak B. İngilizce 6 Matematik Fizik 9 Kimya Biyoloji Geometri Beden Eğitimi 8 MFL Seçmeli Ders Toplam Ders Saati 40   Toplam Ağırlıklı Not 118 Yıl Sonu Başarı Ort. 2,95

Ortalama Yükseltme ve Sorumluluk Sınavları: Madde 41— Öğrencilerden; a) Öğrenim gördükleri sınıfta başarılı veya başarısız oldukları en fazla 4 dersten ortalama yükseltme, b) Alt sınıflardan başarısız dersi bulunanlar için sorumluluk sınavları yapılır. Ortalama yükseltme sınavları ders yılının bitiminde Sorumluluk sınavları ise ders yılının bitiminde, Ağustos ayında ve Şubat ayında olmak üzere yılda üç kez yapılır.

ALANLAR FEN BİLİMLERİ ALANI TÜRKÇE MATEMATİK ALANI SOSYAL BİLİMLER ALANI

Türkçe-Matematik (TM ) ALANLAR KAYNAK DERSLER Fen Bilimleri (F) Fizik, Kimya, Biyoloji, Matematik, Sosyal Bilimler (S) Türk Edebiyatı, Dil ve Anlatım, Tarih, Coğrafya Türkçe-Matematik (TM ) Türk Edebiyatı, Dil ve Anlatım Matematik

Alanların Belirlenmesi ve Seçimi Öğrencilerin ve velilerinin görüşü doğrultusunda, İlgili Müdür Yardımcısı Sınıf Rehber Öğretmeni İlgili Rehber Öğretmen tarafından ilgi, istek, yetenek ve derslerdeki başarı durumlarına göre alanlara yönlendirilir.

Yönelme veya yönlendirmede, alanlara kaynaklık eden derslerin yıl sonu notları ya da yıl sonu notlarının ağırlıklı ortalaması esas alınır.

Öğrencilerden; a) Alana kaynaklık eden derslerin her birinden başarılı olanlar istediği alana, b) Alana kaynaklık eden derslerden başarısız dersi bulunup bu derslerin yıl sonu notlarının ağırlıklı ortalaması en az 2.50 olanlar o alana,

Yukarıdaki şartları taşımayanlar, alana kaynaklık eden derslerin yıl sonu notlarının ağırlıklı ortalamasının yüksek olduğu alana yönlendirilir.

ÖSS 2009 2-ÖSS VE ALAN - MESLEK SEÇİMİ İLİŞKİSİ SINAV SÜRESİ : 195 DAKİKA (3 Saat 15 dk.) TEK OTURUM - TEK SORU KİTAPÇIĞI - TEK CEVAP KAĞIDI SINAV İKİ BÖLÜMDEN OLUŞACAK; 120 soru 1. Bölüm 120 soru 2. Bölüm (2. Bölümde her öğrenci alanı ile ilgili 60 soruyu cevaplamak zorundadır) ORTAÖĞRETİM BAŞARI PUANININ ÖNEMİ

En düşük OBP 50, En Yüksek OBP 100’dür. OBP ’ nin Hesaplanması Öğrencinin Diploma Notu Okul Diploma Notu Ortalaması. Okul Standart Sapma OBP OBP ÖRNEKLENDİRME (ORTAÖĞRETİM BAŞARI PUANI) Öğrencinin Diploma Notu Okulun Ortalaması OBP Notu 2,7 3,5 50-69 3,5 3,5 70 4,2 3,5 71-100 En düşük OBP 50, En Yüksek OBP 100’dür.

AOBP-SÖZ AOBP-SAY AOBP-EA ÖSS PUANLARI AĞIRLIKLI ORTAÖĞRETİM BAŞARI PUANLARININ ÇARPILACAĞI KATSAYILAR AOBP-SÖZ AOBP-SAY AOBP-EA ALANINA YERLEŞİRKEN DİĞER PROGRAMLARA YERLEŞİRKEN ALANINA YERLEŞİRKEN DİĞER PROGRAMLARA YERLEŞİRKEN ALANINA YERLEŞİRKEN DİĞER PROGRAMLARA YERLEŞİRKEN YÖSS-SÖZ 0,8 0,3 YÖSS-SAY 0,8 0,3 YÖSS-EA 0,8 0,3

AĞIRLIKLI ORTAÖĞRETİM BAŞARI PUANI (AOBP) Okulun ÖSS puan ortalamaları, okuldaki en düşük, en yüksek OBP ve öğrencinin de OBP verileri dikkate alınarak AOBP’ye dönüştürülür. Her Öğrenci İçin, AOBP – SÖZ AOBP – SAY AOBP – EA olmak üzere üç AOBP hesaplanır.

Örnek Tablo 2008-ÖSS Sonuçları NET ÖSS PUANI : 301,847 0,8 Lİ AOBP : 75,045 HAM ÖSS PUANI 226,802 DİPLOMA NOTU / PUANI 083,97   ORTAÖĞRETİM BAŞARI PUANI 86,194 AĞIRLIKLI ORTAÖĞRETİM BAŞARI PUANI-EA-2 93,806

ÖSS 2009 1. BÖLÜM SORULARI (I. Ortak Derslerle İlgili Testler) Türkçe Testi (Tür) 30 Soru Sosyal Bilimler-1 Testi (Sos-1) 30 Soru Matematik-1 Testi (Mat-1) 30 Soru Fen Bilimleri-1 Testi (Fen-1) 30 Soru

ÖSS 2009 2. BÖLÜM SORULARI (II. Alan Dersleri ile İlgili Testler) Edebiyat-Sosyal Bilimler Testi (Ed-Sos) 30 Soru Sosyal Bilimler-2 Testi (Sos-2) 30 Soru Matematik-2 Testi (Mat-2) 30 Soru Fen Bilimleri-2 Testi (Fen-2) 30 Soru

FEN BİLİMLERİ ALANINDAKİ ÖĞRENCİNİN CEVAPLANDIRACAĞI TESTLER 2.BÖLÜM 1.BÖLÜM TÜR SOS 1 MAT 1 FEN 1 FEN 2 MAT 2

FEN BİLİMLERİ ALANI MÜHENDİSLİK BÖLÜMLERİ MİMARLIK TEMEL BİLİMLER MATEMATİK /FİZİK /KİMYA /BİYOLOJİ DİŞ HEKİMLİĞİ ECZACILIK TIP VETERİNERLİK MATEMATİK – FİZİK – KİMYA – BİYOLOJİ ÖĞRETMENLİĞİ

TÜRKÇE MATEMATİK ALANINDAKİ ÖĞRENCİNİN CEVAPLANDIRACAĞI TESTLER 1.BÖLÜM 2.BÖLÜM TÜR SOS 1 MAT 1 FEN 1 ED-SOS 2 MAT 2

TÜRKÇE MATEMATİK ALANI EKONOMİ EKONOMETRİ FELSEFE HUKUK İKTİSAT İŞLETME PSİKOLOJİ SİYASET BİLİMİ SOSYOLOJİ TURİZM İŞLETMECİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER ULUSLARARASI TİCARET YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ

SOSYAL BİLİMLER ALANINDAKİ ÖĞRENCİNİN CEVAPLANDIRACAĞI TESTLER 1.BÖLÜM 2.BÖLÜM TÜR SOS 1 MAT 1 FEN 1 ED-SOS 2 SOS 2

SOSYAL BİLİMLER ALANI TARİH TARİH ÖĞRETMENLİĞİ TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ANAOKULU ÖĞRETMENLİĞİ ARKEOLOJİ VE SANAT TARİHİ COĞRAFYA COĞRAFYA ÖĞRETMENLİĞİ GAZETECİLİK HALKLA İLİŞKİLER İLETİŞİM MEDYA İLETİŞİM SİSTEMLERİ SİNEMA – TV REKLAMCILIK

ORTAK ALANLAR TÜRKÇE MATEMATİK ALANI ÖSS- SÖZEL ÖSS- SAYISAL  Anaokulu Öğretmenliği  Görme Engelliler Öğretmenliği  İşitme Engelliler Öğretmenliği  Halkla İlişkiler ve Reklamcılık  Türk Dili ve Edebiyatı  Türk Dili ve Edebiyatı Öğrt.  Türkçe Öğretmenliği  Zihin Engelliler Öğretmenliği  Aktüerya  Aktüerya Bilimleri  Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri  Ebelik  Enformasyon Teknolojileri  Finans Matematiği  Hemşirelik  Hemşirelik ve Sağlık Hizmetleri  İlköğretim Matematik Öğrt.  Matematik  Matematik Öğretmenliği  Sağlık Memurluğu

ORTAK ALANLAR FEN BİLİMLERİ ALANI ÖSS- EŞİT AĞIRLIK ÖSS- SÖZEL  Ekonomi  Ekonomi ve Finans  Ekonomi - Yönetim Bil. Prog.  Ekonometri  Felsefe  Felsefe Grubu Öğrt.  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı  İktisat  İşletme  İşletme Enformatiği  İşletme - Ekonomi  Küresel ve Uluslararası İlişkiler  Okul Öncesi Öğrt.  Peyzaj Mim. ve Kentsel Tas.  Sağlık Kurumları İşlt.  Sınıf Öğrt.  Üstün Zekalılar Öğrt.  Anaokulu Öğrt.  Görme Engelliler Öğrt.  İşitme Engelliler Öğrt.  Zihin Engelliler Öğrt.

ORTAK ALANLAR SOSYAL BİLİMLER ALANI ÖSS- EŞİT AĞIRLIK ÖSS- SAYISAL  Avrupa Birliği İlişkileri  Bilgi ve Belge Yönetimi  Çalışma Ekonomisi-End. İliş.  Çocuk Gelişimi ve Eğitimi  Ekonomi  Ekonomi-Yönetim Bil. Prog.  Felsefe / Felsefe Grubu Öğrt.  İktisat  İşletme  İşletme Bilgi Yönetimi  İşletme - Ekonomi  Küresel ve Uluslararası İliş.  Moda Tasarımı  Okul Öncesi Öğretmenliği  Psikoloji  Rehberlik ve Psikolojik Dan.  Reklamcılık  Sanat ve Sosyal Bilimler Prog.  Sınıf Öğretmenliği  Siyaset Bilimi  Siyaset Bilimi ve Ulusl. İlişk.  Sosyal Hizmetler  Sosyoloji  Uluslararası İlişkiler  Uluslararası İlişkiler ve AB  Üstün Zekalılar Öğretmenliği  Ebelik  Hemşirelik  Hemşirelik ve Sağ.Hiz.  Sağlık Memurluğu

KAYNAKLAR www.enkaokullari.k12.tr/blog

3. ALAN SEÇİMİ BİLGİLENDİRME VE KARAR VERME SÜRECİ 9-10. Sınıf Öğrencilerine Genel Bilgilendirme Toplantısı Eylül 2008 9-10 Sınıf Öğrencilerine Sınıf Öğretmenliği Programı Her Pazartesi Rehberlik saatinde 10. Sınıf Öğrencilerine yapılan ön anket çalışması Aralık 2008 9-10. Sınıf Velilerine Genel Bilgilendirme Toplantısı 04 Aralık 2008 9-10. Sınıf Öğrencilerine Alan Seçim-ÖSS Tanıtım Sunumu 18 Aralık 2008 Mesleki İlgi Envanteri Çalışması Mart 2009 Rehberlik Birimi 10.Sınıf Öğrencileriyle Bireysel Toplantılar Mart - Haziran 2009 Meslekler günü 24 Mart 2009 (Lise) 9 Haziran 2009 (6-8) Alan Seçim Formlarının 10.Sınıf Velilerine Gönderilmesi Haziran 2009 1.hafta Alan Seçim Formlarının Veliler tarafından imzalanıp idareye Haziran 2009 3.hafta teslimi

Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Servisi

MİSYONUMUZ Öğrenci, veli, okul işbirliği ile öğrencilerimizin kendilerini ve başkalarını tanıyan; duygularının farkında olan; bireysel farklılıklara saygılı; iletişim ve sorun çözme becerilerine sahip; ilgi ve yetenekleri doğrultusunda seçim yapabilen; bireysel/toplumsal bilinci ve duyarlılığı gelişmiş bireyler olmalarını sağlamaktır.

Öğretmen Öğrenci Veli Destek Birimler Kariyer Yönelim Planı Öğretmen Öğrenci Veli Destek Birimler

4-KARİYER PLANLAMA ÇALIŞMALARI (6-12. SINIFLAR) Sınıf Öğretmenliği Programı Çalışma Alışkanlıklarını Geliştirme Programı Kendini Tanıma ve Anlama Başkalarını Tanıma ve Anlama Kendilerinin Güçlü ve Güçlü Olmayan Yanlarını Farketme Karar Verme Hedef Belirleme

Alanlara Kaynaklık Eden Derslerin Takibi Öğrencilerin Akademik Durumlarının İzlenmesi İlgi Alanlarını Keşfetmeye Yönelik Psikometrik Test Uygulamaları Mesleki İlgi Envanterinin Uygulanması ve Değerlendirilmesi

Meslekler Hakkında Bilgilendirme Çalışmaları Meslekler Günü Doğru Bilgi Kaynaklarının Paylaşımı (www.iskur.gov.tr) Üniversiteler Hakkında Bilgilendirme Çalışmaları Üniversite Ziyaretleri Doğru Bilgi Kaynaklarının Paylaşımı (www.yok.gov.tr)

İzleme Çalışmaları Öğrenciler ile Bireysel ve Grup Görüşmeleri Veliler ile Bireysel Görüşmeler Her yıl İki kez Gerçekleştirilen ÖSS Deneme Sınavları

Eğitim Programları Organizasyonu Konusunda Uzman Kişilerin Davet Edildiği Paylaşım Toplantıları Müdür Yardımcıları ve Rehberlik Servisi Tarafından Öğrenciler ve Velilere Yönelik Hazırlanan Bilgilendirme Toplantıları

Üniversite Danışmanlığı Lise Son Sınıf Öğrencilerine Yönelik ÖSS’ ye Hazırlık Takip Prosedürünün Uygulanması ÖSS Tercih Danışmanlığı

KARİYER YÖNELİMİNDE ROL OYNAYAN FAKTÖRLER Kendi İstek ve Hayalleri Cinsiyeti ve Fiziksel Özellikleri Meslek Hakkındaki Bilgi Düzeyi Benlik Kavramı, İlgileri, Özel Yetenekleri ve Zekası Mesleki Olgunluk Düzeyi Çalışma Alışkanlıkları ve Okul Başarısı Ailenin Sosyo-Ekonomik Durumu Çevrenin Etkisi, Ülkenin Ekonomik Durumu ve Teknolojik Gelişmeler Akranlarının Etkisi ve Düşünceleri Mesleğin Toplumdaki Yeri, Getirdiği Gelir ve Mesleğe Olan Talep Beklentisi ve Kendisi Hakkındaki Düşünceleri Okul Başarısı ve Öğretmenlerinin

DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR 5-KARİYER YÖNELİMİNDE DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR Kendini Tanımak (ilgi-yetenek-kişilik özellikleri) 2. Meslekleri Tanımak (mesleğin niteliği, çalışma ortamı, mesleğe hazırlanma, meslek için uygun özellikler, meslekte ilerleme, mesleğin olumlu/olumsuz yönleri, iş bulma imkanı, mesleğin getireceği kazanç vb.)

3. Akademik Bakımdan Güçlü Olunan Alanı Bilmek (genel okul başarısı, en başarılı/başarısız olunan dersler) 4. Gelecekle İlgili Planları Netleştirmek (hedefler, alınacak önlemler vb.) 5. Dış Etkenleri Kontrol Altına Alabilmek (ailenin görüşleri, yakın çevre etkisi, toplumsal yargılar)

KARİYER YÖNELİMİNDE ÖĞRENCİLERİMİZİ DESTEKLEMEK İÇİN; Gözlem yapmak Birlikte araştırma yapmak Çocuğun ilgi, yetenek ve isteklerini ön planda tutmak Alan seçiminin gelecekteki etkisini dikkate almak Olumlu iletişim kurmak ve destek vermek Olumlu bir ev yaşantısı ve sağlıklı bir çalışma ortamı sağlamak

Öğrencilerimizle birlikte bilinçli kararların alındığı mutlu yarınlar dileğiyle...