PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
Advertisements

STRATEJİK YÖNETİM STRATEJİK PLANLAMA
BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Pazarlama Planı Pazarlama planı, iş planı içinde yer alan, pazarlama amaç, strateji ve faaliyetlerini belirleyen yazılı belgedir. Pazarlama planı, «pazarlama.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
Uluslararası Pazarlama Araştırmaları
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
2010/8 SAYILI ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ DESTEĞİNE YÖNELİK URGE PROJE YÖNETİMİ EĞİTİM PROĞRAMI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
HAFTA I.
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
Pazarlama Nedir? Pazarlama, tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılamak için, dağıtım, fiyat ve tutundurma çalışmalarının kullanılarak ürün ve hizmetlerin.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Tülay SÖZERİ AR-GE ve Devlet Yardımları Şubesi Tel: / İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI
Pazarlama Araştırması
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen
Firma Adı: Kişi Adı: İSTANBUL SANAYİ ODASI.
PAZAR ARAŞTIRMA SÜRECİ
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Uluslararası Pazarlama Araştırması Metodolojisi
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
1 GİRİŞİM SUNUM TASLAĞI. 1. İLETİŞİM FORMU 2. ÜRÜN/HİZMET TANIMI 3. SEKTÖR VE PAZAR 4. RAKİP ANALİZİ 5. FİYATLAMA 6. MÜŞTERİLER 7. ŞİRKET HAKKINDA BİLGİ(VAR.
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
2016 Kayseri Ticaret Odası.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
GELECEĞİ BİRLİKTE YARATMAK İÇİN BİR ÖNERİMİZ VAR:
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
Otizm Farkındalık Araştırması
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Bölüm 9. Pazar ve Pazarlama Araştırmaları
PAZARLAMA YÖNETİMİ’NİN TEMELLERİ Prof. Dr. İsmail Üstel.
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel

“Araştırma” Nedir? Çözüm bekleyen sorunların doğru yanıtını bulabilmek için, verilerin -bilgilerin toplanması ve yorumunu bilimsel yöntemler kullanarak yapmaktır.

Pazarlama Araştırması - Stratejik Amaçlar Fırsatların belirlenmesi ve yönetilmesi Risklerin belirlenmesi

Pazarlama Araştırması - Gerekçeler Pazar potansiyelinin belirlenmesi- Hedef pazarın çekiciliğinin gözden geçirilmesidir. Pazarın değerlendirilmesi- Hedef pazarın ürüne yönelik davranışının belirlenmesidir.

Pazarlama Araştırması - Kapsam Çerçevesi Müşteri (bireysel - kurumsal) Rekabet Ürün Fiyat Dağıtım kanalları Promosyon

Pazarlama Araştırması - “Araştırma Deseni” Ne tür bilgilere gereksinimim var? Gerekli bilgiler nerelerden elde edilebilir? (bilgilerin kaynağı ve bulunabilirlik durumu) Bilgiler hangi süreç izlenerek toplanacak? (hangi yöntem ve teknikler kullanılacak)

Pazarlama Araştırması - Aşamalar Durum analizi Araştırmanın planlanması Gerekli verilerin toplanması Tablo haline getirilmesi Değerlendirme ve yorumlama Raporların düzenlenmesi

KRİTİK BAŞARI UNSURU: KARARLAR “KANAAT” DEĞİL, “KANIT” TABANLI OLMALIDIR

“Kanıt” Deyince… Veri Bilgi İstatistiksel bulgu

“Kanıt” Eksenleri - I Pazarlama araştırmaları: a) Birincil b) İkincil

“Kanıt” Eksenleri - II Pazarlama araştırmaları: a) Nitel veri b) Nicel veri

Pazarlama Araştırması - Nitel Veriler Gözlem Derinlemesine Görüşme Odak (Fokus) Grup Çalışması Uzman Görüşü

Pazarlama Araştırması - Nicel Veriler Anket * yüz yüze * e-posta * telefon

Kayıtlı Veri Pazar araştırması raporları Meslekî yayınlar Ticarî yayınlar Teknik dergiler Sektör raporları Borsa raporları Kredi raporları Yıllık faaliyet raporları

Kayıtlı Veri Kaynakları - Örnekler Devlet Planlama Teşkilatı (DPT) Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Dış Ticaret Müsteşarlığı (DTM) İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi (İGEME) Düşünce Kuruluşları Üniversiteler Bankalar

Rekabet Analizi Verileri Rakip ürün fiyatları Tutundurma etkinlikleri Patent başvuruları Reklam konseptleri Satış gücü (saha) geribildirimi Rakipleri izleme yöntem bulguları (ör. “rekabet istihbaratı”)

Çeşitli Veri Kaynakları Hammadde tedarikçileri Ambalaj tedarikçileri Ticari gösteriler, fuarlar Müşteriler Dağıtım kanalı üyeleri Taşeronlar Fuar organizatörleri Haber bültenleri Konferanslar

Pazarlama Araştırması Yanılgıları Pazarlama araştırmasının rolünün ve öneminin kavranmaması Kaynak sorunların farkına varılmaması Bilgi gereksiniminin tanımlanmaması Veri kalitesine ilişkin hatalar Araştırma sonuçlarının kararlara doğru biçimde dönüştürülmemesi

Teşekkür ederim Prof. Dr. İsmail ÜSTEL