Buluş yoluyla öğretim stratejisi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SATRANÇ ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
Advertisements

(Instructional Design Instructional System Design)
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Buluş Yoluyla Öğrenme.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Natüralist eğitim felsefesi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖĞRETİM YÖNTEM & TEKNİKLERİ -1-.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
FEN LABORATUVARINDA ORGANİZASYON
Öğretim Tasarımı
MERHABA.
MERHABA.
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
MERHABA.
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
MERHABA.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Doç. Dr. Mehmet Arif ÖZERBAŞ Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
PROGRAM TASARISININ TEMEL ELEMANLARI: İÇERİK
MERHABA.
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Stratejileri]
Öğretim İlke ve Yöntemleri
KEŞFEDEREK ÖĞRENME (BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME)
Bili ş sel Geli ş im ve Dil Geli ş imi.  Giri ş  Büyüme ve Geli ş im  Geli ş im Dönemleri ve Geli ş imin Temel İ lkeleri  Geli ş im Alanları  Erken.
Buluş Yoluyla Öğrenme.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Uz. NÜKET GÜNDÜZ.
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
SINIF YÖNETİMİ.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
MODELLER.
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR KULLANIMI
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Pedagojik Formasyon Eğitimi SERTİFİKA PROGRAMI.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Yapılandırmacı Öğrenme
EĞİTİM ÖĞRETİMDE TEMEL KAVRAMLAR
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretimin Planlanması
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ÖĞRETME STRATEJİLERİ
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
JEROME BRUNER’in Bilişsel Gelişim Teorisi
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
Sunum transkripti:

Buluş yoluyla öğretim stratejisi

Buluş yoluyla öğretim stratejisi Buluş yoluyla öğretim,sunuş yoluyla öğretime göre daha çok öğrenci etkinliğine dayanan ve öğrenmeye güdülemede etkili bir stratejidir. Buluşöğrenciyi soyutlamaya itme. Sunuşsoyut kavramaya yönelik örnekler verilir ve soyut kavrama yardım edilir.

Buluş yoluyla öğretim stratejisi Bu strateji S.Bruner tarafından geliştirilmiştir. Öğrenme ve öğretim sürecini konu alan birçok kitap yazmıştır. Hepsi buluş yolunu savunmuştur.

BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM STRATEJİSİ Buluş yönteminde tümevarım (özelden genele, parçadan bütüne) yöntemi kullanılır. Öğrenmeyi öğretmede etkilidir. Öğrenci etkinliğine dayandığı için güdüleyici bir sistemdir. Buluş yoluyla öğrenmede kendi gözlemlerine ve etkinliklerine bağlı olarak bilgi, kavram, ilke ve genellemeye ulaşması sağlanır. Verileri analiz etmede ve bu verilerde soyutlamalar yapmada öğrencilere uygulama olanağı sağlar. Öğrenci merkezli bir sistemi vardır.

Buluş yoluyla öğretim stratejisi Her konunun öğretimine uygun değildir. Öğretmenin ders öncesi kapsamlı hazırlığı gerekir. Zaman alıcıdır. Öğrenciler istenen buluşa ulaşamayabilirler.

Buluş yoluyla öğretim stratejisinin planlanma aşamalarI Hedef davranışlar belirlenir. Içerik belirlenir. Konuyla ilgili olan ve olmayan çok sayıda örnek hazırlanır. Öğrencinin merak ve motivasyonun nasıl sağlanacağı belirlenir. Fırsat öğretimi için gerekebilecek süre belirlenir.

buluş yoluyla öğretim stratejisinin uygulama aşamalarI Öğretmen örnekleri sunar. Öğrenci örnekleri betimler. Öğretmen ek örnekleri sunar. Öğrenci ek örnekleri betimler ve öncekilerle karşılaştırır. Öğretmen ek örnekleri ve örnek olmayacak durumları sunar. Öğrenci örnekleri karşılaştırır; farklılıkları bulur, konuya ters düşen örnekleri belirler. Öğretmen öğrencilerin ilişkileri keşfetmesine yardımcı olur. Öğrenci örnek ve örnek olmayan durumlar arasında ilişki kurar. Öğrenci bilgiye/ilkeye ulaşır,istenen tanımı yapar. Öğretmen daha çok örnek ister ve öğrenci ek örnekler verir