YRD. DOÇ. DR. BAHADIR NAMDAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

ÖZKAN BİRER BEYKENT OKULLARI EDİRNE BEYKENT OKULLARI
Çocuğunun Koçu olarak Aile
İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI Gül Nur AKMAN
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
Hafta 2 Bilimin Doğası: Bilimsel bilgi ve bilimsel metod
Bilim Teknoloji Toplum ve Sosyal Değişim
Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Similasyon (Benzetim)Tekniği
BİLİMSEL TUTUM VE DAVRANIŞLARIN ÖZELLİKLERİ
PROJE HAZIRLAMADA ALANA ÖZGÜ KONU SEÇİMİ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ROL OYNAMA.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
IFMB 202-FEN VE TEKNOLOJI PROGRAMI VE PLANLAMA
SORGULAMAYA DAYALI ÖĞRENME
BILIMSEL AÇıKLAMA VE ARGÜMANLAR 13/03/2015 Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar.
FELSEFENİN ÇEŞİTLİ ALANLARLA
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Kuhn ve Bilimsel Devrimler
Etkili İletişime Giriş
Yanlışlamacılık.
BILIMSEL AÇIKLAMALAR VE ARGÜMANLAR 27/03/2015
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Sorgulamaya Dayalı Öğrenme
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
BİLİMSEL TUTUM VE DAVRANIŞLARIN ÖZELLİKLERİ
İnsan aklının erebileceği olgu, gerçek ve ilkelerin bütünü
IFBö5520* Bilimsel Açıklamalar ve Argümanlar 27/02/2015
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
VERİ, BİLGİ VE ENFORMASYON
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
BİLGİ EDİNME İHTİYACI:
BU BENİM ESERİM ORTAOKULLAR ARASI PROJE YARIŞMASI
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
IFBO5520-Bilimsel acıklamalar ve argumanlar 03/04/2015
Bilim Adamının Özellikleri:
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
Bilimsel Bilginin Oluşum Süreci
Yanal düşünme Yanal düşünme, problemleri endirekt ve yaratıcı yaklaşımla, hemen belirmeyen ve geleneksel adım adım mantıkla elde edilemeyen gerekçe kullanarak.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Bireysel Farklılıklar ve Engellilere Yönelik Tutumlar
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 4. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
FİZİK BİLİMİNE GİRİŞ 1. FİZİĞİN UĞRAŞ ALANLARI
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
Bİlİmsel AraşTIrma Yöntem ve Teknİklerİ
GRUP: VİTAMİNİ KABUĞUNDA
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yrd. Doç. Dr. Ebrucan İSLAMOĞLU
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr

Problem Çözme ve Algoritmalar
ARGÜMANTASYON.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
B İ L İ M FELSEFES İ 10.Sınıf Bilim felsefesi; genel olarak bilimin doğasını, yapısını ve işleyişini özel olarak da onun kavramlarını, ilkelerini ve.
Sunum transkripti:

YRD. DOÇ. DR. BAHADIR NAMDAR ifbÖ5520-Bilimsel açıklamalar ve argümanlar 20/02/2015 YRD. DOÇ. DR. BAHADIR NAMDAR

Bu derste.... Tanıtım (Housekeeping) Bilim, Bilimsel Bilgi ve Bilimin Doğası Bilimsel Pratikler Argüman Argümantasyon

BİLİM NEDİR? (What is science?) Bilim, her türlü düzenden yoksun duyu verileri (algılar) ile mantıksal olarak düzenli düşünme arasında uygunluk sağlama çabasıdır. (Albert Einstein)

Peki ya yalancı-bilim? (Pseudoscience) Empirik bilim vs Yalancı Bilim Sınırı belirleme problemi (The Demarcation Problem) Karl Popper Örneğin Freud un teorisi Yanlışlandırılabilirilik (Falsifiablitiy) *Image Alex Robbins URL:http://www.scientificamerican.com/article/what-is-pseudoscience/

Bilimin Doğası (Nature of Science) Bilimsel bilgi Genellikle bilmenin bir yolu olarak bilim, bilimsel bilginin kökeninde yer alan değer ve inançlar veya bilimsel bilginin gelişimi anlatılmaktadır. kısaca bilim doğası; bilimsel etkinliklerin ve bilimsel bilgilerin niteliklerini kapsamaktadır* *http://fbe.gantep.edu.tr/formlar/Bilimindogasi.pdf

Bilimin Doğası (Nature of Science) Bilimsel bilgi şu an için güvenilirdir ve değişkendir. Bilgi yeni verilerya da daha önceki verilerin yeniden kavramsallaştırmasıyla değitirebilir ya da tamamen terkedilir. Belirli adımları izleyen tek bir bilimsel metoddan sözedilemez.

Bilimin Doğası Yaratıcılık önemlidir. Bireysellik de Doğaüstü elementlerin kullanımı ile bilimsel bilgi üretilemez Kanun ve teorilerin üretimi esastır Dünyanın heryerinden insanın katkısıyla gerçekleşir Gelişimsel ve değişimseldir. Pratik sonuçlarla değil daha çok doğanın anlaşılması için

Bilim İnsanları Bilimsel Bilgi Üretimi Sürecinde Hangi Pratikleri Kullanır? (What kind of practices do scientsits use when creating scientific knowledge) Öğrenciler bilimsel bilgi üretimi sürecine bilim insanlarına benzer şekilde katılmalıdır

Bilimsel Pratikler (Scientific Practices) Bilimsel bilgi BİLİMSEL PRATİKLER BİLGİ++++BECERİ

BİLİMSEL PRATİKLER (NRC, 2012; NGSS,2013) Soru sorma Modeller geliştirme ve kullanma Araştırmalar planlanma ve yürütme Veri analizi yapma ve yorumlama Matematik ve matematiksel düşünceyi kullanma Açıklamaları yapılandırmave çözümler tasarlama Kanıta dayalı bilimsel argümantasyon sürecine katılma Bilgiyi elde etme,değerlendirme ve paylaşmadır.

Toz fırtınası felaketinde yaşam mücadelesi

Grup arkadaşlarınızla o kışı geçiren bir aile olduğunuzu hayal edin Çok kurak bir yıl geçti (10inch daha az yağmur) Nisan da elip Eylül ortasında hasat 30000pound olarak alındı--- 200,000 pound daha az Ve Sadece 500 galon suyunuz var Yağmur yağıp yağmayacağı da belli değil!!!! Dişi bir ineğiniz ve erkek bir boğanız var VE TABİKİ DE YAŞAMAK İÇİN SU VE YİYECEĞE İHTİYACI VAR

AİLENİZLE SON PARANIZI TOHUM VE EKİPMAN ALIP KIŞ HASATI İÇİN EKİM YAPMAK İÇİN HARCADINIZ Bu sebeple ailenizin kışı geçirmesi için İYİ BİR PLANA İHTİYACINIZ VAR

BAZI SEÇENEKLERE SAHİPSİNİZ Boğayı ye. İneği canlı tut ama besleme. İneğin sütünü iç. Süt verimi azalınca önce ineği sonrada tahılı ye Boğayı ye. İneği canlı tut, besle, ve sütünü iç. Tahılın geri kalanını ye Tahılı inek ve boğa ile paylaş ve onları tahıl bitinceye kadar canlı tut. Sonra da onları ye Önce boğa ve ineği sonra da tahılı ye

Sizce NE YAPILMALI ? Araştırma Sorusu Yanıtınız (İddia) Kanıtlar Nedenselleştir

Verileri nasıl analiz ettiniz? Analizinizin hatadan arınmış olduğunu söyleyebilir misiniz? Neden kanıtlarınız iddialarınız kanıtınızı doğruluyor? Hangi kanıtları kullanmayı tercih ettiniz? Neden? Bu sonuca varmadan önce grubunuzun üzerinde konuştuğu farklı bir sonuç var mıydı?

Sizce Argüman nedir?

Argümantasyon yalnızca iki kişi arasında mı olur?

Size göre argüman nedir Size göre argüman nedir? Argümanlar fen bilimleri alanlarına göre (Fizik kimya biyoloji) farklılık gösterir mi? Açıklayınız Argüman öne sürülen bir fikir,olay yada olguyu açıklamamızda kullandığımız gerekçelerimiz diye biliyorum.Genel olduğunu düşünüyorum ayrılmaz bence. Bana göre argüman bilgidir, tartışmadır, sorgulamadır, desteklemedir, ulaşılan açıklamadır. Alanların içeriği ne kadar değişirse argümanların içeriği de o kadar değişir. Ama amaç hep aynıdır; araştırmak, tartışmak, açıklamalarla sonuca varmak. Farklılık gösterebileceğini düşünüyorum.Fakat açıklama olarak ne söyleyeceğimi bilemiyorum. Bilimsel bir konunun tartışarak sonuca varılmasıdır. Genel hatları ile bir farklılık göstermez.

Bİlimsel bir süreç içersinde ortaya konulan argümanlar değişebilir mi Bİlimsel bir süreç içersinde ortaya konulan argümanlar değişebilir mi? Cevabınız evetse hangi durumlarda değişebilir? Açıklayınız Evet değişebilir.Değişen şartlar ve gelişen olanaklarla birlikte bilimsel bilgilerde değişmekte.yeni argümanlar elde edilerek bu bilgiler açıklanabilmekte.atom modellerini örnek verebiliriz. Evet değişebilir . Aksi ispat edildiği durumlarda,deneylerde değişebilir.Kontrollü deneylerden sonra argümanlarımızı değiştirebiliriz. Bilimsel süreç düşünüldüğünde değişebileceği kanısındayım. Çünkü süreç boyunca bilgi ediniliyor, araştırılan şeyler sorgulanıyor, karşıt argümanlarla farklılıkları gözlemleniyor ve ulaşılan sonuçlar ışığında fikir değişebiliyor, değişen fikrin yansıması da argümanda gözleniyor. evet. çalışmayı sürdürürken argümanımızı destekleyecek çalışmalar yaparken elde ettiğimiz sonuçlar doğrultusunda değişiklikler olabilir.

*Dersin Projesi (Argümantasyon-tabanlı ders hazırlama) Gruplar