Culture, Management Style, and Business Systems

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Bankacılık Etik İlkeleri
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
1 2 HE in General …………… EM…………… EM Projects …………….. VenueVenue MEU KYK Info on EM in General Yüksek Lisans ve Doktora Programları İçin Hareketlilik.
MEB Öğrenci Davranışlarının Değerlendirilmesi Yönetmeliği
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Uluslararası İş Etiği.
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
Ticareti, üretilen mal ve hizmetlerin belirli bir ücret karşılığı son kullanıcılara ulaştırılmasını sağlayan alım-satım faaliyetlerinin tümü olarak.
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 13 Aralık 2012.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
Müşteri-Sektör-Rekabet
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
 Tarih boyunca bazı firmalar stratejik uygulama pahasına stratejik planlamayı vurgulamışlardır.  Pazarlama uygulaması firmanın pazarlama hedeflerinin.
Makroekonomi ... ekonominin bütünüyle ilgilenir
N Para ve sermaye piyasaları n Yatırımlar n İşletme Finansı Finans birbiriyle ilgili üç alanı içerir:
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
DIŞ TİCARET POLİTİKALARI
DIŞ TİCARET POLİTİKALARI
DEĞİŞİM YÖNETİMİ Pervin GÖZENOĞLU.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
İKT 108 Uluslararası Ekonomi
Özellikle firmaların imajlarının, ünlerinin ve pazarlama çabalarının bu alandaki problemler yüzünden yıprandığını fark ettiklerinden beri, son yıllarda.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
Küresel Kriz Sonrası Türkiye’de Finansal Sistem “Bankacılık Sektörü” Ekrem Keskin Mayıs 2010.
1 Ekonominin Kapsamı ve Metodu KISIM I EKONOMİYE GİRİŞ BÖLÜM İÇERİĞİ
OHT 2.1 Griffiths and Wall: Economics for Business and Management, 2nd edition© Pearson Education Limited 2008 Talep, Gelir ve Tüketim Davranışları.
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 16 MAYIS AB TOPLAM SIĞIR HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ ARALIK-TOPLAM ÇİFTLİK HAYVANLARI SIĞIR.
Products and Services for Businesses
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
ULUSLAR ARASI PAZARLAMA
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 22 Ekim AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN May / June SURVEY CANLI HAYVAN May / June SURVEY.
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
19 Negotiating with International Customers, Partners, and Regulators McGraw-Hill/Irwin International Marketing, 13/e © 2007 The McGraw-Hill Companies,
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
Uluslar arası İşletmecilik İlk Bakış
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
©McGraw-Hill Education, 2014
1 of 31 PART VII The World Economy © 2012 Pearson Education Dış Ticaret Teorisi ve Dış Ticaret Politikası: Mutlak ve Mukayeseli Üstünlük teorileri.
GİRİŞİMSEL KARAR VERME SÜRECİ GİRİŞİMCİLİĞİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
İŞLETMENİN EKONOMİK YAPI İÇİNDEKİ YERİ VE İŞLETMENİN ÇEVRESİ
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 2. Hafta Dış Çevre Analizi Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
ULUSLARARASI İKTİSAT TEORİSİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
ULUSLARARASI TİCARET.
Uluslararası İşletme Yönetimi
Küresel Pazar Seçme Kararları ve Giriş Stratejileri
Sunum transkripti:

Culture, Management Style, and Business Systems Chapter 5 Culture, Management Style, and Business Systems McGraw-Hill/Irwin International Marketing, 13/e © 2007 The McGraw-Hill Companies, Inc., All Rights Reserved.

Kültür tüm elemanları ile birlikte yönetim stilini ve tüm iş sistemini etkiler. Bir ülkede varolan yönetim stilini bilmek ve farklılıkları gözönüne almak uluslar arası pazarlarda başarı için önem taşımaktadır.

Gereken uyum (uyarlama) Uyum uluslar arası pazarlar için anahtar kavramı oluşturur. Uyum için anahtar temel kriterler aşağıdaki gibidir: 1) açık tolerans 2) esneklik 3) alçak gönüllülük 4) adalet/dürüstlük 5) farklı tempolarla uyarlanma becerisi 6) Merak/ilgi 7) ülke bilgisi 8) diğerleri için ilgi 9) saygı gösterme becerisi 10) kendini çevreye bütünleştirme becerisi

Uyum derecesi Etkili uyumun esası bireyin kendi kültürü hakkında farkındalığıdır. Diğerlerindeki farklılıkların fark edilmesi sinirlilik, kızgınlık ve yanlış anlamalara sebep olabilir.

Kültürel mecburiyetler İş beklentileri ve alışkanlıkları karşılanmalı, bunlara uygun hareket edilmeli ya da ilişki başarılı ise vazgeçilmelidir.. Arkadaşlık yerel bayilerin daha çok satış yapmaya motive edebilir. Arkadaşlığın etkisi tüm kültürlerde çok önemsenmemelidir. Özellikle aile ilişkilerinin yakın olduğu kültürlerde. Bir kültürde bireyin tavrı diğer kültürlerden daha önemlidir. Bir kültürde kesinlikle kaçınılması gereken diğer kültürde zorunlu olabilir.

Kültürel isteğe bağlı olanlar ve kültürel istisnalar En açık ve farklı olan adetler gerekli olmayan ama uyum sağlanabilirler olanlar Kültürel istisnalar Yerellere özgü olanlar ve yabancılara yasak olanlar

Otorite ve karar verme Üç tipik otorite yapısı: Üst yönetim kararları Komite ya da grup kararı Merkeziyetçi olmayan kararlar

Yönetim hedef ve arzuları Güvenlik ve hareketlilik Temel insan motivasyonu ile ilgilidir. Geniş ekonomik ve sosyal çıkarımları vardır. Kişisel hayat Sosyal kabul ve bağlı olma Bazı ülkelerde izleyen çalışanlar ve birlikte çalışılanlar tarafından kabul edilmek işteki temel amaçtır. Güç ve başarı

Annual Hours Worked Insert Exhibit 5.1

İletişim biçimleri Yüzyüze iletişim Internet iletişimi: Yöneticiler bazen diğer dildeki temel bir anlamayı bile başaramazlar. Bir çok iş iletişimi sözlere dökülmeyen ima edilen iletişime bağlıdır.. Internet iletişimi: Bir internet sitesinde yazan e-postaların %78’i ingilizce yazılmıştır. Ancak, internet kullanıcılarının %35’i bu mesajı anlamamaktadır. Ülkeye özel internet siteleri İnternet siteleri istenmeyen mesajlar ya da sözlü olmayan ifadeler, semboller açısından incelenmelidir. Formalite /tempo

Contextual Background of Various Countries Insert Exhibit 5.2

Monokronik zaman: Polykronik zaman: Bir anda tek bir şeye odaklanma Zamanı küçük parçalara ayırma ve tam zamanında ilgilenme Düşük konteksli kültürler bunu kullanır. Polykronik zaman: Yüksek konteksli kültürlerde egemendir. Bir çok olayın aynı anda meydana gelmesi İlişkinin oluşmasına izin verir. Çoğu kültür P-zaman ve M-zaman karmasını sunar, zamanla oynanan role göre birine eğilim gösterir. Küresel pazarlar geliştikçe daha çok iş adamı M-zamana adapte olmaktadırlar.

görüşmeler İş görüşmeleri iş adetlerinin temelini oluşturur. İş görüşmelerinin temel elemanları ülkelerden ülkelere farklılık göstermez. Ürünle, fiyatla, ürünle ilişkili hizmetlerle, satıcı ve müşteri arasındaki arkadaşlıkla ilgilidir. Görüşmelerdeki standart kural öne kendini bil sonra karşındakini bildir.

Etik ve sosyal sorumlu karar verme Normal iş faaliyetlerinde beş alanda karar verirken zorlukla karşılaşılır: işe alma uygulamaları ve politikaları Employment practices and policies Tüketici korunması Çevrenin korunması Politik ödemeler ve ülkedeki politik kararlara ihtiyaç Temel insan hakları ve temel özgürlükler

Stratejik düşünmede kültürün etkisi Daha az bireyselci toplumlarda işçi ve yönetim iş birliği yapar. Rekabetçi bireyci yaklaşım ekonomik büyüme zamanında daha uygundur.

İlişki odaklı bilgi odaklı toplumların sentezi Çalışmalar yüksek/düşük konteksli toplumlar ve bireyselci/ortaklaşma davranış kültürü ile güç mesafesi indeksleri arasında güçlü bir ilişkinin varlığını işaret etmektedirler. Her kültür kültürün tüm boyutlarına uyacak diye bir kural yoktur. Bilgi odaklı kültür : A.B.D. İlişki kültürü: Japonya Kültürel farklılıkların sentezi tanıdık olmayan kültürler için varsayımda bulunmamızı sağlar.

The Political Environment: A Critical Concern Chapter 6 The Political Environment: A Critical Concern McGraw-Hill/Irwin International Marketing, 13/e © 2007 The McGraw-Hill Companies, Inc., All Rights Reserved.

Küresel perspektif Uluslar arası iş yapmanın en önemli ve reddedilemez gerçeği misafir hükümet ile ev sahibi hükümet bütünleşik ortak durumundadır. Hükümet kontrol ederek ya da sınırlayarak bir işletmenin faaliyetlerini cesaretlendirir ve destekler ya da cesaretinin kırar engeller ya da yasaklar.

Ulusların egemenliği Egemen bir devlet tüm dış kontrollerden bağımsızdır. Uluslar diğer ülkelerle birarada varolmak için bazı egemenlik haklarından vazgeçebilirler. NAFTA – North America Free Trade Agreement NATO – North Atlantic Treaty Organization WTO – World Trade Organization

Hükümet politikalarının istikrarı Hükümetlerin istikrarını etkileyen hususlar: Karşıt bir politik parti iktidara gelince hükümet politikalarında radikal değişim Ulusalcı ve kendi çıkarlarını düşünen gruplardan baskı Zayıflayan ekonomik koşullar Yabancı yatırıma karşı önyargı Hükümetler arasında çatışma Uluslar arası pazarlarda istikrarsızlığın beş temel politik sebebi: Bazı hükümet biçimleri istikrarlı değildir. Ticaret koşullarında önemli etkisi olan politik partilerdeki değişimler ulusalcılık Bazı ülkelere karşı kin Ticari ihtilaflar

A Sampling of Government Types Insert Exhibit 6.1

Politik partiler Ülkelerde iki güçlü politik parti genelde egemen olur her ikisinin de yönünü bilmek önem taşır. Hükümet politikalarında tahmin edilmeyen eğilimler eğilimin yönü ne olursa olsun yatırımı caydırır.

milliyetçilik Ulusal güvenlik ve ilgi uluslar arası ilişkilerden daha önemlidir. Ülke dışarıdaki güçlerden tehdit edildiğini hissettiği ya da yerel ekonomik zayıfladıkça daha milliyetçi hal dönüşebilir.

Hedeflenen korku ya da kin Pazarlama yöneticilerinin ulusalcılık ile bir ülkeye yönelmiş kin ya da korkuyu karıştırmamaları lazımdır.

Küresel faaliyetlerin politik riskleri El koyma – ödemeden işletme mallarına el koyma kamulaştırma – hükümetin belli bir karşılık ödeyerek yatırıma el koyması yerelleştirme – ev sahibi ülkenin yabancı yatırımın ulusal kontrol ve sahipliğe transferine sebep olması

Ekonomik riskler Değişim kontrolleri Yerel içerik yasası Ülkede satılan malın bir kısmının yerel içeriği olmasını şart koşması. İthalat kısıtlamaları ithal edilen ürünlerin hammaddesinin yurt içindeki satıcılardan alınmasına göre seçilmesi böylece yerel endüstriler için Pazar oluşturulması

Ekonomik riskler Vergi kontrolleri Fiyat kontrolleri İşçi problemleri Yabancı yatırımı kontrol için kullandığında politik risk yaratır Fiyat kontrolleri Toplumun çıkarına ilişkin ürünler için ilaç yiyecek benzin İşçi problemleri İşçi sendikaları hükümetler tarafından desteklenir

Politik yaptırımlar bir ülke ya da ülkedeki grup başka bir ülkeyi boykot edebilir ve iki ülke arasındaki tüm ticaret durabilir ya da bazı ürünlerin ticaretine yaptırımlar gelebilir. Genelde tarihte bu şekilde boykotlar diğer ülkeler boykota katılmadığı için başarılı olmamaktadır.

Politik ve sosyal eylemciler Hükümet tarafından onaylanmazlar. Ticaretin normal akışını engelleyebilirler.

Hükümetlerden bağımsız örgütler Hükümetler tarafından alınan politikalara müdahale ederler Protestolar Lobi faaliyetleri Hükümet örgütleri ile işbirlikleri Gezegenin farklı bölgelerindeki sefaletin düzeltilmesine yardımcı olan kuruluşlar: Kızılay Kızılhaç UNICEF……..

U.S. State Department Travel Warnings Insert Exhibit 6.3

Şiddet ve terörizm

Siberterörizm ve siber suç İnternet terörist ve suçlarda önemli bir aracı oluşturmaktadır. Siber saldırının nereden geldiği anlaşılamamaktadır. Virüs dalgası durdurulana kadar ciddi bir zarar yaratmaktadır. Siber terörizm araçları işletmeye, tüm endüstriye ya da ülke altyapısına yönelebilir.

Politik olarak duyarlı ürünler ve hususlar Çevreye, döviz kurlarına, ulusal ya da ekonomik güvenliğe ya da ülke refahına etkisi olan ürünler ile toplumsal tartışmaya çık olan ürünler politik olarak daha duyarlıdır. Sağlık politik tartışma yaratır dolayısıyla politik ilgi görür.

Politik riskin öngörülmesi Politik risk değerlemesi politik istikrarsızlığı öngörmek ve yönetime politik olayları ve bu olayların varolan ve gelecekteki uluslar arası kararlara etkilerini değerlendirmek ve tanımlamak çabasıdır. Risk değerlemesi yatırım yaparken bir işletmenin varsayacağı ve kabul etmeye hazırlandığı risk seviyesini belirlemek için kullanılır.

Top 20 States in Danger of Failing (Ranked) Insert Exhibit 6.4

Lessening Political Vulnerability (continued) Politik riski azaltmak için Ortak yatırım Yatırım temelini genişletme Lisans verme Planlı yerelleştirme Politik pazarlık Politik ödemeler

Uluslararası pazarlamayı etkileyen önemli yasal konular; politik risk, politik istikrarsızlık ve yasal sınırlamalardır. Politik ve yasal çevre göz önüne alındığında aşağıdaki faktörler önem taşımaktadır Ülke dış politikaları Politik iklim ve istikrar, yabancı sermayeye karşı tutum ve korumacılık, ülkelerin uluslararası dış alıma karşı genel tutumları (yasal kısıtlamalar, kotalar, gümrük tarifeleri, boykotlar, kambiyo kısıtlamaları, ithalat kısıtlamaları, psikolojik engeller, gümrük zorlukları, gayri resmi boykotlar, rekabet, fiyat, ambalaj, standart, kalite, sağlık, karantina ve diğer kısıtlamalar, destek teşvik ve sübvansiyonlar…) Parasal düzenlemeler Devlet bürokrasisi