TODUP VE ÖĞRENCİ ARAŞTIRMALARI GRUBU
TOPLANTIYA KATILAN ÖĞRETİM ÜYELERİ: Dr. Ayla Günlemez Dr. Nilay Etiler Dr. Bahar Müezzinoğlu Dr. Cumhur Cevdet Kesemenli Dr. Serkan Yılmaz Dr. Hale Maral Öğr. Alişan Burak Yaşar (KOÜTBAT) Dr. Ayşe Karson Dr. Şükrü Hatun Dr. Selim Öncel Dr. İlhan Tarkun Dr. Ş. Tuba Liman Dr. Nursu Çakımekik
DEĞERLENDİRMELER OLUMLU: Öğretim üyeleri faydalı bir uygulama olarak değerlendirdiler ve genelde devamını önerdiler Hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin karşılıklı pek çok şey öğrendiği bir uygulama Öğretim üyeleriyle öğrencilerin tanışması sağlanıyor Öğrencilerin birbirlerini tanımasını sağlıyor Çok güzel araştırma konuları ortaya çıkıyor Öğrenci geri bildirimleri olumlu, araştırma konusunda pek çok şey öğreniyorlar istekliler
AKSAYAN YÖNLER: Öğrencilerin motivasyonu genelde düşük Devam problemi var, bazı öğrenciler daha istekli, katılmayan öğrenciler isteklilerin motivasyonunu düşürüyor TODUP toplantılarında aksama hem öğrenci hem öğretim üyesine bağlı olarak olabiliyor. Dönem 1 ders yoğunluğu nedeniyle TODUP aksayabiliyor, sınav vb Gruptaki öğrenciler birbirlerini tanımadıkları için ortak çalışma planlamak ve yapmak zor oluyor
DEĞERLENDİRME: AKSAYAN YÖNLER: 5. TODUP konusunda yeterince bilgilendirilmemiş oluyorlar 6. Stardardizasyon yok 7. Grup performansına bağlı olarak öğretim üyelerine çok iş düşebiliyor 8. Lider öğrenci ile iletişim kurulamadığı anlaşıldı
ÖNERİLER: Zorunlu değil seçmeli olsun Gönüllülük usulüne göre yapılsın Ciddi puanlama yapılsın, not verilsin kurul notu olarak sayılabilir 4. Grup birbirini tanıyan kişilerden oluşsun, grubu öğrenciler kendileri oluştursun, anketlerden yararlanılabilir 5. Dönem 1 ikinci yarıyılda yapılsın, öğrenciler birbirini tanısın,
6. Dönem 1 birinci dönemde yapılsın öğrenci kongresine yetişsin sunumlar 7. TODUP konusunda öğretim üyesi ve ayrıntılı bilgilendirme yapılsın 8. Dönem 1 birinci komitenin başına TODUP bilgilendirme dersleri konsun 9. Öğretim üyelerinin beklentileri ulaşılabilecek hedefler olsun 10. Konular öğretim üyelerinin ilgi alanlarında olsun 11. Öğretim üyeleri çalışma sırasında sabit gün ve sabit saat uygulaması yapsınlar
12. Senenin başında bir jüri oluşturulsun ve tüm çalışmalar değerlendirilerek ödüllendirilsin 14. Devamlılık aransın yoklama alınsın 15. Lider öğrenci uygulaması kaldırılsın 16. İnternet ve mail grubu oluşturmak faydalı 17. İlginç fikirler çıkıyor fakat hepsi uygulanmıyor, mutlaka değerlendirilmeli İnternet vb ortamda bu fikirler daha sonra değerlendirilmek üzere depolanmalı 18. Sunumlar mutlaka dinlenmeli kongreye göre ayarlansın
20. Projeleri öğrenciler bulsun 21. Konu hakkında kategoriler oluşturulabilir, konu başlıkları belirlenebilir 22. Kazanım ne olmalı şeklinde hedef önceden belirlenmeli Öğrencilerden aktif katılan ve katılmayan aynı şekilde değerlendirilmesin Öğretim üyeleri otorite kullansınlar Sunumlar eğlenceli hale getirilsin İnternet üzerinden projeler izlensin
SONUÇLAR: “TODUP ve öğrenci araştırmaları” adıyla bu çalışma devam etsin Öğrencilerin devamı üzerinde çalışılması 3. Bu çalışmalardan öğrencilere not verilmesi 4. Dönem 1 de ilk yarıyıl içerisinde bu çalışmalar yapılmalı ve öğrenci kongresine yetişmeli 5. Dönem 1 de ilk yarıyıl başında öğrencilere TODUP tanıtım dersleri verilmeli, program buna göre düzenlenmeli 6. Öğretim üyelerine tanıtım daha iyi olsun
SONUÇLAR: 7. Lider öğrenci uygulamasından istenilen fayda sağlanamadı kaldırılsın 8. Öğrenci kongresinde sunulsunlar 9. Özel bir jüri oluşturulmalı; öğretim üyesi ve öğrencilerden oluşan, değerlendirme ve ödüllendirme yapılmalı 10. Web sitesinden takip edilecek hale getirilmeli 11. Koordinasyonu sağlamak için program sorumluları belirlenmesine