24 Kalite yönetimi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
28 Ekip çalışması.
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Kavramı.
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
KALİTE NEDİR? Şüphesiz bu tanımın tek bir karşılığı yoktur.Toplumun dinamik yapısı sayesinde sürekli değişmektedir.Kalitenin tanımları,onu tanımlayan.
TKY 405 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ CROSBY’ NİN KALİTEYE BAKIŞ AÇISI
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
SAĞLIK HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ GRUBU ÇALIŞTAY RAPORU Prof. Dr
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ & İÇ TETKİKÇİ EĞİTİMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
Öğretim Tasarımı
İş Dünyasında Yeni Yaklaşımlar Copyright S.K.Mirze1.
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
27 TEDAVİ PLANLARI.
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
STRATEJİK PLANLAMA.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
«MESLEKİ EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCESİ»
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRÜLÜĞÜ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
27 Ağustos 2015, SAÜ Senato European University Association (EUA) Institutional Evaluation Programme (IEP)
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
HİZMET KALİTESİ.
SAĞLIK YÖNETİMİ TOPLULUĞU Yönetim, en geniş anlamda ortak bir amacı gerçekleştirmek için işbirliği içinde çaba gösteren birey ya da grupların.

Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
1 Proje Yönetimi / 1.Hafta “Her proje kendine has detay ve özellikler içerebilir”
1 Yazılım Mühendisliği / 10.Hafta. 2Yazılım Mühendisliği / 11.Hafta.
Gelin şimdi şu söyleyeceklerimi birlikte değerlendirelim; Müşteriler Meslek mensubunu seçerken Nelere Dikkat Etmeli? Muhasebe ve denetim hizmetlerinin.
HAZIRLAYAN: YUSUF KÜRŞAT KOCA
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
Kalite Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Murat Tanık.
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TKY UYGULAMASI.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
6. HAFTA KALİTE MALİYETLERİ.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

24 Kalite yönetimi

Kalite pazarlama bakış açısı: “müşteri istek ve beklentilerinin karşılanması”. Klinik bakış açısı: “verilen hizmetin bilimsel standartlara uygunluk derecesi”. Sağlık Hizmetinin Kalitesi = f (Teknik Kalite + Tedavi Sanatı)

Kalite belirleyicileri

Teknik kalite Teknik anlamda kalite, verilen hizmetlerin bilimsel norm ve standartlara uygun olmasıdır. Bilimsel norm ve standartlar, üniversiteler, meslek kuruluşları ve araştırma geliştirme kurumları tarafından belirlenmektedir.

Donebedian Yaklaşımı Yapı Kurumun teknik olanakları (teknoloji) Kurumun insan kaynakları (nitelik, nicelik) Kurumun organizasyon yapısı Süreç Hizmet sunumu Süreçlerin uygunluğu Sonuç Ölçme Sonuçların uygunluğu

Kaliteli hizmetin özellikleri Etkenlik:Etkenlik mevcut bilimsel bilgi çerçevesinde ve mevcut olanaklarla hastanın sağlık durumunda yapılabilecek maksimum gelişmeyi ifade etmektedir. Etkililik: hastaların sağlık durumunda gerçekleştirilen veya gerçekleştirilmesi beklenen somut gelişmedir. Verimlilik: Etkili bir hizmetin en az maliyetle üretilmesi ve sunulmasıdır.

Kalite denetimi (Kalite kontrolü) Kalite denetimi, ürün ve hizmet üretiminde kaliteyi gerçekleştirmek, sürekli kılmak ve geliştirmek için kullanılan teknikler ve faaliyetler bütünüdür.   Bir ürün veya hizmette arzulanan özelliklerinin belirlenmesi, Bu özelliklere sahip ürün ve hizmetin tasarlanması, Üretimin gerçekleştirilmesi, Ürünlerin arzulanan özelliklere sahip olup olmadığının belirlenmesi, Ürün ve hizmetin sonuçlarının değerlendirilmesi, gerekli olduğunda ürün ve hizmetin özelliklerinin değiştirilmesi.

Kalite güvencesi Kalite güvencesi, "bir ürün ya da hizmetin, daha önceden belirlenmiş gereklilikleri karşılaması, bu yönde güven telkin etmesi için gerekli olan planlı ve sistematik faaliyetler" olarak tanımlanmaktadır. Kalite güvencesinin üç önemli öğesi bulunmaktadır.   Üzerinde görüş birliğine varılmış standartlar, Bu standartlarla mevcut durumun karşılaştırılması, Standartları karşılayamayan faaliyetlerin düzeltilmesi.

Toplam kalite yönetimi

TKY felsefesinin elemanları Sistem kuramı Örgütsel davranış Pazarlama kuramı İstatistik

TKY İlke ve araçları SONUÇLAR Kalite Verimlilik Müşteri tatmini Müşteri odaklı olma Her yerde ve her şeyde öncelikle kalite Süreç yönetimi Bölümler arası işbirliğine dayalı yönetim Personel katılımı ve ekip yaklaşımı Sürekli geliştirme Standardizasyon Veri ve Araçların kullanımı Eğitim Değişkenlik ve istatistiğin kullanılması Önleme Ölçme ve izleme SONUÇLAR Kalite Verimlilik Müşteri tatmini Personel tatmini

Edward Deming Deming döngüsü Planla Uygulama Denetim Düzenleme