MASKEL İ “10”LAR MASKEL İ “10”LAR. PROJEMİZ ILGIN İ BRAH İ M SEV İ LAY KEREM DEFNE DO Ğ UKAN BÜ Ş RA YUNUS EMRE DUHAN İ SMET İ LAYDA AL İ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
REHBERLİK SERVİSİ PANOSU
Advertisements

HASTA KABUL VE TABURCULUK SÜRECİ
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
Onkoloji Hemşireliği Derneği Araştırma Teşvik Ödülü
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
1. PROJEMİZİN SOSYAL YARARI: Antalya Manavgat İlçesi Uzunlar Köylü halkıyla bir araya gelmek. Köylü halkı tarımla ilgilendiği için onlarında ilgisini yaptığımız.
Birey Nedir? Toplumun bir parçası olan ve kendine özgü ayırıcı özellikleri bulunan tek fert olarak nitelendirilmiştir. Ben bir bireyim. Yaşadığım toplumun.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
KABUL EDEMEM.
KANSER NEDİR? Sağlık Slayt Arşivi:
İLERİDE OLMAK İSTEDİĞİM MESLEK
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
TOKAT KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ
AŞKIN SIĞIRLI & MELİK NAMLI
PALYATİF BAKIMIN ORGANİZASYONU
ÇOCUKLARDA OKUL FOBİSİ
GRUP TÜKENMEZ ZEYNEP SARIHAN YENER ARAÇLIOĞLU EBRU SAKAR ÖZGE KELEŞER
ÇOCUKLARIMIZ… Bizim en değerli varlıklarımız… Tüm çabalarımız
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJESİ
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
EVDE HASTA BAKIMI.
LÖSEMİLİ ÇOCUKLAR HAFTASI
Çocuklarla ailelerin hem paylaşarak hem de çoğalarak kaliteli vakit geçirmelerini sağlayan bir ortam yaratarak çocukların sosyalleşmesi, ailelerin ortak.
OYUN ve OYUNCAK SEÇİMİ.
2014 YGS VE LYS İÇİN MOTİVASYON SEMİNERİ
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
Ygs kapsamı nedir? Sınav TestTestlerin KapsamıSoru S.Süre Ygs TürkçeTürkçeyi Kullanma gücü Temel Matematik Temel Matematiksel ilişkilerden yararlanma.
OKULUMUZA HOŞ GELDİNİZ
Girne Orta Okulu Rehberlik Servisi
Ş AH İ NBEY REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ. KAYNAŞTIRMA Kaynaştırma yoluyla eğitim nedir? Kaynaştırma yoluyla eğitim; özel eğitime ihtiyacı olan.
GELECEĞİ PLANLAMAK MESLEK SEÇİMİ.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
ÖĞRENİM ÇAĞI GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
Aile Atölyeleri Projesi
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
AİLELERİN KABUL SÜREÇLERİ Nazim DUMAN Müdür Yardımcısı Maltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi Kasım 2012.
ERKEN TANI VE TEDAVİ Prof.Dr. Zeynep ŞİMŞEK. Erken Tanı Bir hastalığın belirtileri ortaya çıkmadan, Bir başka ifadeyle vücuda yayılmadan ve organlara.
DİĞER TUTUMLAR.
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
Okulumuzda 1 2 Müdür Yardımcısı, 7 Meslek Dersleri Öğretmeni, 4 Kültür Dersleri Öğretmeni, 1 Rehber Öğretmen ve 4 Hizmetli çalışmaktadır.
ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
BAŞARIYA GÖTÜREN AİLE KONURALP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ AHMET ATİLLA.
PS İ KOLOJ İ K DANI Ş MAN VE REHBER Ö Ğ RETMEN ZEYNEP KOCAMAN.
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
22 Mart Dünya Su Günü Hazırlıkla rı Başlasın.. 22 Mart için çevçev e yapara k işe başladı k.
LÖSEMi. LÖSEV  LÖSEV, 24 Eylül 2000 tarihinde, lösemili çocuklara özel, modern tıbbın tüm olanaklarını bünyesinde barındıran 2000'li yılların Lösemili.
ÇOCUKLUK ÇAĞI KANSERLERİNDE PALYATİF BAKIM
Sunum Planı Çocuklarda görülen kanserler Görülme sıklıkları Nedenleri
BİNBAŞI DÜNDAR TAŞER MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
ÇOCUKLARDA OKUL FOBİSİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ÇOCUK ONKOLOJİ HEMŞİRESİNİN ROLLERİ VE HEMŞİRELİK STANDARTLARI.
DOÇ. DR. GONCA POLAT ARŞ.GÖR.CİHAN ASLAN TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
DOÇ. DR. GONCA POLAT ARŞ.GÖR.CİHAN ASLAN TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
olmadığında uygun koşullar sağlanarak
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
ÜLKEMİZDE PALYATİF BAKIM HEMŞİRE DENEYİMİ
HEMŞ.MELİKE ÇELİK DOÇ.DR.ÖZLEM UĞUR DOÇ.DR.EZGİ KARADAĞ
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
ÇOCUK RUH SAĞLIĞI VE ETKİLEYEN FAKTÖRLER.
ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ ÖZLEM ÇETİN ( ) YAĞMUR KIR ( )
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Sunum transkripti:

MASKEL İ “10”LAR MASKEL İ “10”LAR

PROJEMİZ

ILGIN İ BRAH İ M SEV İ LAY KEREM DEFNE DO Ğ UKAN BÜ Ş RA YUNUS EMRE DUHAN İ SMET İ LAYDA AL İ

Hedef Kitlemiz HASTANEMİZİN PEDİATRİ BÖLÜMÜNDEKİ HASTA ÇOCUKLAR

PROJEMİZ İN AMACI HEKİMLİĞE HAZIRLIK PROGRAMI DAHİLİNDE HASTANEMİZİN PEDİATRİ BÖLÜMÜNDEKİ ÇOCUKLARIN SORUNLARINI VE PSİKOLOJİK DURUMLARINI GÖZLEMLEMEK ÇOCUKLARIN HOŞ VAKİT GEÇİRMESİNİ SAĞLAMAK,ONLARI BİRAZ DA OLSA HASTALIKTAN UZAKLAŞTIRMAK

Neden bu projeyi seçtik? Projemizi kağıt üzerinde değil, yaşayarak gerçekleştirmek İletişim becerilerimizi geliştirmek Çocukların yaşamında fark yaratabilmek için

FAALİYETLERİMİZ PEDİATRİ BÖLÜMÜNDEKİ OYUN ODASINI GÖZLEMLEDİK, BÖLÜMDEKİ ÇOCUKLARLA İLGİLENEN ÖĞRETMEN ARACILIĞIYLA; HHASTA ODALARINA GİDEREK ÇOCUKLARA BOYAMA,EL İŞİ GİBİ FAALİYETLER YAPTIRDIK,OYUNLAR OYNADIK, BBİRLİKTE KEMENÇE ÇALDIK.

Daha çok onkoloji bölümünde yatan çocuklarla ilgilendik. Morale herkesten daha çok ihtiyaçları var, Aylarca hastanede yatmak zorunda olan hastalar var, Uzun ve zor bir tedavi süreci, Hastalıklarından uzaklaşıp başka alanlara yönelmeliler.

Kanserli çocuk ve ailesinde korku ve depresyon belirtileri görülüyor. Kanser tanısı alan çocuğun psikolojisini ve psikososyal uyumunu etkileyen faktörler; Kemoterapi, Ağrılı invazif girişimler, Hastaneye yatış,aileden ayrılma,okuldan ayrılma,yabancı insanlarla karşılaşma,beden bütünlüğünün tehdit edilmesi,tedavi nedeniyle saçların kaybı,fiziksel yeteneklerin kısıtlanması

Cerrahi,radyoterapi ve kemoterapideki ilerlemeler sayesinde,çocukluk çağı kanserleri ölümcül olmaktan çıkıp kronik bir hastalık haline gelmiştir.

Bu tıbbi gelişmeler doğrultusunda kanserli çocukların ve ailelerin psiko- sosyal gereksinimlerinde de farklılıklar oluşmuştur.Kanserde psikolojik tedavi,tedavinin bütünleyici ve ayrılmaz bir parçası olup,hastalığın fiziksel tedavisini tamamlamaktadır.

Normal koşullarda bu dönemdeki çocuklar için en önemli aktivite okuldur.Oysa hayatlarını tehdit eden kanser hastalığı,çocukların okula devam etmelerine ve başarılarına engel olabilir.

Ailesinden,okuldaki arkadaşlarından ayrılıp hastanede yatmak zorunda kalan İbrahim…

Biz hem onlara hem ailelerine destek olmak için oradaydık…

Ilgın resim yapmayı çok sevdiği için onunla bol bol resim yaptık…

Bazen etkinlikleri kendimiz hazırladık…

Onların gülümsemesi bizi de mutlu etti…

İlgilerini çekmek zor olsa da biz bunu başardık…

Yılbaşı süslemeleri yaptık…

Oyun odasına gelebilen çocuklarla oyunlar oynadık…

Karşılaştığımız zorluklar: İlgilendiğimiz çocukların çoğu lösemiydi ve lösemi olan çocukları güldürmek,ilgilerini çekmek diğer çocuklardan daha zordu. Lösemi olan çocuklar yataklı hasta olduğu ve hareketlerini kısıtlayan makinelere bağlı oldukları için onları eğlendirecek daha farklı etkinlikler bulmaya çalıştık.

Dikkat ettiklerimiz: Çocuklar beyaz önlüklü doktor ve hemşirelerden korktukları için biz oraya giderken önlüklerimizi giymedik.Böylece bize karşı daha ılımlı oldular. Onkoloji bölümüne giderken maske ve galoş taktık. Onlara hastalıklarını biraz olsun unutturmak için bu konuyu hiç açmadık.

Kazandıklarımız, Kazandırdıklarımız: Vaktimizi verimli geçirdik. İletişim becerilerimizi geliştirdik. Yaptırdığımız etkinliklerle onlara biraz olsun hastalıklarını unutturduk. El becerilerini geliştirecekleri faaliyetlerde bulunduk.

UNUTMAYALIM!!! Onların,ilgiye herkesten çok ihtiyacı var. 5 DAKİKA DA OLSA SİZ DE ONLARI ZİYARET EDİN. ONLAR SİZİ BEKLİYOR OLACAKLAR…

HAZIRLAYANLAR BÜ Ş RA KADEMO Ğ LU CANER AKGÜL DO Ğ UKAN KARSTARLI FATMA AYBÜKE YABANCI KERAMET KUL MELEK ÜSTEBAY MELTEM ALTA Ş MEHMET BAYSAL ÖZLEM KANDEM İ R ZEYNEP KURAL