Hazırlayan Öğretmenler: Arzu ARSLAN Serap TÜRKİSTAN Süreyya ÖZCAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
3- Site konuyu geniş çaplı ele almış ve konuların anlaşılması için değişik ve anlaşılır örnekler verilmiş. Her konuya ayrı.
Advertisements

Çalışma önerisi vermek
Karınca bütün yaz çalışır evini, yiyeceklerini hazır eder.
UZAKTAN EĞİTİM.
ATIK KAHVE TELVELERİNDEN DOĞAL GÜNEŞ KORUYUCU LOSYON HAZIRLANMASI
ZAFER KARAKABAK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö)
Alican ÖZTÜRK Akdeniz Üniversitesi
Bİlgİsayar güvenlİğİ , TELİF HAKLARI, HUKUK
Bir varmış bir yokmuş günün birinde bir adam ağaç dalında kımıl kımıl oynayan bir kelebek kozası görmüş. Bütün dikkatini kozaya doğru yöneltince anlamış.
SLOGANLARLA ÇEVRE KİRLİLİĞİ SUNUSU…
İYİ SEYİRLER  Nazlı’nın öğretmeni, televizyonda hava durumu haberlerini izlemelerini ve yaşadıkları yerin hava olaylarını bir hafta süresince gözlemlemelerini.
CANLILARIN DÜNYASINI GEZELİM
Portlar ve Konnektörler
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
AMASYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Numbers of Opcodes Nihal Güngör.
İNTERNET VE BİLİŞİM SUÇLARI
Bu sunum Akdeniz Üniversitesi öğrencisi tarafından Bilgisayar 2 dersi için hazırlanmıştır. KONU: WEB 2.0 ARAÇLARI.
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
bir varmış bir yokmuş bir ormanda ağustos böceği ve karınca varmış.
Hazırlayan: Ömürcan Aydın
BÖCEKLER.
Elektrik Akımı.
GRUP DOĞA SUNAR.
Aralıklarla Öğrenme Spaced Learning. Aralıklarla öğrenme uzun süreli bellekle ilgili son dönemlerde gerçekleştirilen çalışma sonuçlarına dayanılarak oluşturulmuştur.
ÇOCUKLARDA SPORUN VE YÜZMENİN BİLİŞSEL GELİŞİME ETKİLERİ
Hazırlayan: Selen Çelikkol Bilgisayarların hayatımızda çok yeri vardır. Arasan şıp diye bulur. Aklına bir soru takılırsa cevap orada olur her zaman.
ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2
SİBEL KURNAZ SERAP ARIMAN YAKUP ARSLAN
YERALTI KAYNAKLARI Hazırlayanlar: Onat Özçelik, Alkım Naz Köroğlu, Sıla Günay, Meltem Tutar,Taha Can Bozoğlu.
Ders: Fen ve Teknoloji Sınıf: 4 Konu: Işık Kazanım:
G ESTURE BASED INTERFACES. İnsan yorumlama aracı ile insan hareketlerini algoritmalar ile tanımlar.
DOĞAL AFETLER DEPREM Hazırlayan:H.Özden Özdemir
DİYETİSYEN ÖZCAN İYİCİ
PARALEL VE MERİDYENLERİ ELLE TUTABİLİR MİYİZ?
BÖTE BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
LEKELERE TURP GİBİ ÇEVRECİ ÇÖZÜM!..
Öncelikle site anlaşılır bir şekilde hazırlanıp değişik ve çarpıcı örnekler vermiştir. Konuya girmeden.
TOPRAĞIN ÖNEMİ.
Metod Aşırı Yükleme (Overloading). İzle
KOMPOZiT MALZEMELERİN GERi KAZANIM YOLCULUĞU
VERİMLİ SU KULLANIMI NE DEMEKTİR?
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
SMARTWATCH HAZIRLAYANLAR Burcu MAYDA Ceren ÖZDAL Hatice PEHLEVAN
CEP TELEFONLARI E. Irmak Çalışkan
HAZIRLAYAN HATİCE DOĞAN
Hazırlayan: Yeşim EKİCİ. Dünya genelindeki bilgisayar ağlarını ve kurumsal bilgisayar sistemlerini birbirine bağlayan elektronik iletişim ağıdır Internet.
Yer kabuğunun gizemi dünya ve evren
HAZIRLAYAN: LEYLANUR DURNAGÖL
CLUSTER DEVELOPMENT Yol akslarının kenarlarında konutların kümelenmesiyle açık alanlar; rekreasyon,eğlence,tarım ve sanayi alanlarına dönüşmesine cluster.
CÜMLENİN ÖĞELERİ /ÖZNE
Bioatıklardan Aktif Karbon Üretimi ve Metal Adsorpsiyonu
Özel Öğretim Yöntemleri Vızıltı
FEN EĞİTİMİNDE PROJE ÇALIŞMASI Koç Özel Lisesi Biyoloji Öğretmeni
CANLILAR DÜNYASINI GEZELİM, ÖĞRENELİM
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
FELSEFE VE EĞİTİM EĞİTİMİN TANIMI FELSEFE EĞİTİM İLİŞKİSİ
Su Kirliliği Neşe Çalık 5-İ 241
WOLLEMIA NOBILIS (WOLLEMİ ÇAMI)
BİLGİ YUVAMIZIN KUZUCUKLARI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
HAYVANLAR ALEMİ.
CANLILAR DÜNYASINI GEZELİM VE TANIYALIM
Ekin Bitleri ve Yaprak Bitleri Termitler.
Görev: “Zara’dan bir gömlek al!” Zara ErkekKadın Kahve Molası Maliyetler: TL Süre: 12 dakika Maliyetler TL Süre 198 dakika.
Yapay Zeka Algoritmaları
“Çarşı’dan bir gömlek al!”

ÖĞRETMENİM ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN.
Sunum transkripti:

KARINCA KOVUCU OLARAK KULLANILAN BAZI GELENEKSEL MADDELERİN ETKİSİNİN İNCELENMESİ

Hazırlayan Öğretmenler: Arzu ARSLAN Serap TÜRKİSTAN Süreyya ÖZCAN Danışman Öğretim Üyeleri: Prof. Dr. Yavuz BEYATLI Prof. Dr. Nusret AYYILDIZ

GİRİŞ Karınca altı bacağı olan, kalabalık koloniler halinde yaşayan bir böcek türüdür. Karınca günün 20 saatini çalışarak, 4 saatini dinlenerek geçirir. Karınca kendi ağırlığının 10 kat fazlası yük taşır.

Her iklimde yaşayabilen karınca yaşadığı yere göre değişik renkler alır. Karıncalar kendi aralarında görev bölümü yaparlar.

Karıncanın baş bölgesinde bir çift anten bulunur, bu anten yiyecek ve yön tayin etmeye yarar. Karıncalar yuva dışına bir grup karınca yollar, bu karıncalar yiyecek bulursa diğerlerine haber verir ve hep birlikte besinin yanına gelirler.

Karıncada kanat yoktur, sadece ana karınca kanatlıdır, uçabilir Karıncada kanat yoktur, sadece ana karınca kanatlıdır, uçabilir. Ev içerisine gelen karınca, açıktaki gıdalar üzerinde gezer, insana hastalık bulaştırabilir.

AMAÇ Karıncalar ile mücadelede kimyasal maddelerin yanı sıra geleneksel olarak işe yaradığına inanılan limon kabuğu, maydanoz, kahve telvesi ve bebek pudrası gibi çeşitli maddeler kullanılmaktadır.

Kimyasal maddeler hem insan sağlığına hem de doğaya zarar vermektedir Kimyasal maddeler hem insan sağlığına hem de doğaya zarar vermektedir. Geleneksel yöntemler ise çevreye zararsız, doğal ve maliyeti düşüktür. Bu çalışmada bu maddelerin etkinliğinin araştırılması amaçlanmıştır.

PROJENİN ÖZGÜNLÜĞÜ Karıncalarla ilgili bir çok araştırma yapılmıştır. Ancak karıncaları uzaklaştırmak için doğal yöntemler bilimsel olarak yeteri kadar ele alınmamıştır. Karıncalarla mücadele genellikle kimyasal maddeler ile yapılmıştır. Son yıllarda böceklerle mücadelede doğal yöntemler önem kazanmıştır.

YÖNTEM VE MATERYAL Karıncalar yuvalarından alınmıştır.

Deney düzeneği oluşturulmuştur. 1.Kontrol Grubu: Ballı Ekmek 2.Ballı Ekmek+Maydanoz 3.Ballı Ekmek+Pudra 4.Ballı Ekmek+ Limon K. 5.Ballı Ekmek+ Kahve T.

12 saat boyunca birer saat aralıklarla beş dakika boyunca gözlem yapılmıştır.

Gözlemler sonucu elde edilen veriler değerlendirilmiş ve kaydedilmiştir.

Sonuç Karıncalar ile mücadelede kimyasal maddelerin yerine kullanılan geleneksel yöntemlerden maydanoz ve limon kabuğunun etkinliğinin az olduğu,bebek pudrası ve kahve telvesi yaptığımız deneyler sonucunda karınca uzaklaştırmada en uygun yöntemler olduğu görülmüştür.Bu yöntemler hem doğal hem de maliyeti düşüktür.

KAYNAKLAR http://www.pireilaclama.web.tr/karinca.html http://tr.wikipedia.org/wiki/Kar%C4%B1nca http://images.google.com.tr/images

TEŞEKKÜR EDERİZ. GRUP ANADOLU