HAFTA I.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mecra?.Yol. Mesajın içeriğini (eğlence, tanıtım, bilgi, duygusallık vb.) geniş izleyici kitlesine ulaştırmak için vardır. Hem taşıyıcı hem ulaştırma sistemi.
Advertisements

1997’den bu yana; hizmet verdiğimiz marka ve kurumların amaçlarına uygun planlamalar, somut çözümlemeler, yenilikçi fikirler ve ölçülebilir sonuçlar sunar;
Strateji Tasarımı İlker acar.
REKLAMCILIK Hafta 2.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAMCILIK Hafta 2.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Pazarlama Planı Pazarlama planı, iş planı içinde yer alan, pazarlama amaç, strateji ve faaliyetlerini belirleyen yazılı belgedir. Pazarlama planı, «pazarlama.
Pazarlama Teknikleri.
Marka Konumlandırma Brand Positioning
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
VESTEL YEREL MEDYA SUNUMU
Emrah KÜÇÜK Mete MAZLUM
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm UmutAl Umut Al H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Mühendislik Ekonomisi
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama İletişimi Araçları
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Pazarlama İlkeleri.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
Reklam ve Halkla İlişkiler
Reklamlar Bir malı tanıtıp beğendirmek için yapılan çalışmalara reklam diyoruz. Reklamlar televizyon, radyo, gazete, dergi ve duvar panoları aracılığıyla.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ I
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Medya Planlaması ve Stratejisi
HEDEF PAZAR.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler
Şirket Adı İş Planı.
Şirket Adı İş Planı Sunusu.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

HAFTA I

Medya Nedir?

Günümüzde en çok telaffuz edilen kavramlardan biri olarak medya; gazete, dergi, radyo, televizyon, internet gibi kitle iletişim araçlarının tümünü kapsayan genel bir terim olarak kullanılmaktadır. Bu anlamda medya kitle iletişiminde gerekli araçlarla bu hizmeti sunan yapının bütününü ifade ettiği gibi bu iletişimin gerçekleştiği ortamın bizatihi kendisini de ifade etmektedir.

Medyayı Nasıl Sınıflandıralım?

Temel Medya Sınıflandırması Elektronik Medya Türleri Basılı Medya Türleri Elektronik Medya Türleri Dergiler Televizyon (dijital platformlar, uydu, kablolu yayın…) Gazeteler Radyo Açık hava reklam panoları İnternet Doğrudan postalama Mobil Sarı sayfalar

Medya Planlaması

Medya Planlaması Verilmek istenen mesajın tanımlanan hedef kitleye en etkin şekilde ulaştırılabilmesi için yürütülen çalışmalar bütünü olarak tanımlanır.

Doğru mecraya, Doğru hedef kitleye, Mesajın uygun sıklıkta ulaşmasını sağlamak

Medya planlama, içine bir reklam mesajının yerleştirileceği kitle iletişim aracının seçilme süreci, buna yönelik zaman ya da boşluğun satın alınması ve reklam mesajının bu boşluk içerisinde yayınlanmasını sağlamaktır.

Medya Planlama «Bir markanın ya da hizmetin potansiyel tüketicisine reklamı ulaştırmanın en iyi yolu nedir?» Sorusuna yanıt verir.

Başarılı bir medya planlaması yapılmış çalışmalarda hangi başarılar elde edilmiş olabilir?

Hedef kitlenin tümüne ulaşılmış Kampanyanın duyurulması sağlanmış Hedef kitle aktif hale geçmiş Medya planlama operasyonu için düşük harcamalar yapılmış Kampanya yeterli sıklıkta mecralarda yer almıştır

Medya Planı Yapılırken; Kar edebilmek için hedef kitlenin ne kadarına ulaşılması gerekli? Reklamlar hangi ortamlara veya medya araçlarına yerleştirilmelidir? Hedef kitle reklamı kaç kez görmelidir? Reklam hangi günlerde ve zamanlarda gösterilmelidir? Her bir ortama ne kadar bütçe ayrılmalıdır? Sorularına yanıt aranmalıdır.

Pazarlama Kavramı ve Medya Planlamasına Olan Etkileri

Pazar lama Pazarlama, temelde insanların ihtiyaç ve isteklerini karşılamaya yönelik bir değişim işlemidir. Pazarlama, kişilerin ve örgütlerin amaçlarına uygun biçimde değişimini sağlamak üzere malların, hizmetlerin ve düşüncelerin yaratılmasını, fiyatlandırılmasını, dağıtılmasını ve satış çabalarını planlama ve uygulama sürecidir.

Pazar lama Planı Kurumun misyonunu belirler veya tekrardan ortaya koyar Markanın halihazırdaki pazarlama durumunu değerlendirir ve hem firmanın içinde hem de çevresinde, pazarlama hedeflerinin başarılmasına yardımcı olabilecek veya gizleyebilecek faktörleri tanımlar Açık, ölçülebilen, zaman sınırlı pazarlama hedefleri koyar Bu hedefleri gerçekleştirmede kullanılacak stratejileri belirler Tüm pazarlama aktiviteleri için bir bütçe öngörür ve ortaya koyar

Kurumsal Amaçlar Kurumsal Hedefler Kurumsal Strateji Durum Analizi Çevre Bilgisi Tüketici Ekonomin Durum Devlet Rekabet Teknoloji Pazar Yapısı Firma Bilgisi Üretim Pazarlama Finans Arge Personel Pazar Payı Tahmin Tahmin Fırsat Pazarlama Hedefleri Pazar payı Satış hacmi Brüt kazanç Pazarlama Stratejisi Hedef Pazar Ürün Fiyat Dağıtım Tutundurma Pazarlama Planları Yıllık – 6 aylık vb. SONUÇ

HAFTA II

Kurumsal Amaçlar Kurumsal Hedefler Kurumsal Strateji Durum Analizi Çevre Bilgisi Tüketici Ekonomin Durum Devlet Rekabet Teknoloji Pazar Yapısı Firma Bilgisi Üretim Pazarlama Finans Arge Personel Pazar Payı Tahmin Tahmin Fırsat Pazarlama Hedefleri Pazar payı Satış hacmi Brüt kazanç Pazarlama Stratejisi Hedef Pazar Ürün Fiyat Dağıtım Tutundurma Pazarlama Planları Yıllık – 6 aylık vb. SONUÇ

Medya Planlaması Öncesi Aktiviteler Durum Analizi Pazarlama Planı Reklam Planı Pazarlama probleminin anlaşılması için: Toplam pazarın boyutu ve pay dağılımı Satış geçmişi, maliyetler ve kar düzeyleri Dağıtım uygulamaları Reklamın kullanımı Olası tüketicilerin tanımlanması Ürünün özellikleri Pazarlama problemini çözecek aktivitelerin planlanması: Pazarlama amaçları Ürün ve bütçe stratejisi Kullanılacak pazarlama karması unsurları Pazar bölümlemesi Ürün tüketici ihtiyacını nasıl karşılayabilir?: Ürün reklamlarda nasıl konumlandırılacak Reklamın sayısı ve boyutları Reklam kampanyasının hedef kitlesi Reklam medyası

Medya Planlaması Öncesi Aktiviteler Durum Analizi Pazarlama Planı Reklam Planı Medya Amaçlarının Belirlenmesi Pazarlama ve reklam amaç ve stratejilerini medyanın başarabileceği hedefler haline getirmek Medya Stratejisinin Belirlenmesi Medya hedeflerini, planlamacının, medya kullanımını ve seçimini kontrol edecek genel prensiplere çevirmek Temel Medya Sınıflarının Seçimi Hangi medya sınıfı en iyi şekilde istenen kriterleri yerine getireceğinin belirlenmesidir. Sınıflar İçinde Medya Seçimi Hangi medya sınıfı en iyi şekilde istenen kriterleri yerine getireceğinin belirlenmesidir.

Sınıflar İçinde Medya Seçimi Medya Kullanım Kararları: Yayın Program sponsorluklarının türü Erişim ve frekans düzeyleri Zamanlama: reklamların hangi ay ve günde gösterileceğine karar verilmesi Reklam spotlarının yerleşimi: program içi veya programların arası Medya Kullanım Kararları: Basım Gün ve aylara göre gösterilecek reklam sayıları Reklamların basılı malzeme içine yerleşimi Özel uygulamalar: renk, sayfa, katlamalı reklam Erişim ve frekans düzeyleri Medya Kullanım Kararları: Diğer medya Açık hava reklam panoları Doğrudan posta ve diğer medya ile ilgili kararlar Etkileşimli medya