Haziran 2011.  HIZLI ◦ Kararı duyurma ve uygulama ◦ Yetki ve sorumlulukların paylaşılması ◦ Alt sistemlerin iyileştirilmesi (bütçe, rapor, idari işler,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Mutluköy İlköğretim Okulu
DENİZLİ YAŞAR SANİYE GEMİCİ ANADOLU LİSESİ
ISTE.
Okulumuzda kurulacak olan Fatih projesi ile ilgili bilgi sahibi olmak.
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Duran Uygur
Temel Kavramlar ve İlkeler
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Similasyon (Benzetim)Tekniği
ÖRNEK OLAY.
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HALİL TAŞEL GÖKHAN ÖZENÇ YASİN KAYIŞ TURAN ACAR
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
21. Yüzyıl becerileri.
Yükseköğretimde Çevrim-içi Öğrenme: Sistemde Yaşanan Sorunlar ve Bu Sorunları Çözmeye Yönelik Öneriler Fatma Kübra ÇELEN Aygül ÇELİK Doç. Dr. Süleyman.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
Problem Çözme Becerileri
E-Öğrenme Nedir?
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Ünite Portfolyo Sunumu
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETIM UYGULAMASI IÇIN PLANLAMA.
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Gösterip Yaptırma.
Kültürel amaçlı teknoloji kullanımı : çevrimiçi öğrenen toplulukları oluşturma.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
BÖLÜM 4:FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
BARBAROS ORTAOKULU BİRİFİNG DOSYASI
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
PowerPoint’te Görselleri Kullanarak Etkili Sunum Hazırlama
TANIMLAR GÖREV VE SORUMLULUKLAR
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitimi
Koç Üniversitesi Kütüphanesi Şubat 2010
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitici Eğitimi
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
DYNED BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Dil öğrenme bir beceri edinme sürecidir ve pratik gerektirir.
 GİRİŞ Hayat bilgisi, adı gibi yaşamın bilgisidir; okul öncesi eğitimden yararlanamamış öğrencilerin ilkokulda karşılaştıkları ilk derstir.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
TEKNO FARKLILAŞTIRMA Ideal 2015 Amasya Üniversitesi Kasım 2015.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Mutluköy İlköğretim Okulu
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
WEB 2.0 ARAÇLARI.
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
Nergis Enmutlu Elpe Intermediate Level Specialist
BAHAR DÖNEMİ ÖĞRENCİ GÖRÜŞMELERİ ANALİZİ
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
Mustafa Tunalı İ.H.O. Bilişim dersi Ödevi Konu:Eba Tanıtım Ad Soyad:Abdulsamet GÖREN Sınıf:5-F Numara:19 Konu:Eba Tanıtım Ad Soyad:Abdulsamet GÖREN Sınıf:5-F.
Sunum transkripti:

Haziran 2011

 HIZLI ◦ Kararı duyurma ve uygulama ◦ Yetki ve sorumlulukların paylaşılması ◦ Alt sistemlerin iyileştirilmesi (bütçe, rapor, idari işler, ders saat belirleme vb. sistemlerin verimliliği) ◦ Yapılmış değerlendirmelerin geribildirim süreçleri  YAVAŞ ◦ Karar alma ve alınan kararda istikrar ◦ Uygulamaların sonuçlarını değerlendirme ◦ Yeni yol haritaları belirleme

 Haftalık ders programı vb. idari süreçler için yeni ve verimli yazılımlar, sistemler araştırmak ve temin etmek,  Prosedür ve görev tanımlarının verimlilik analizi ve pratikleştirilmesi,  Sorumluluklar kadar yetkileri de dağıtmak, (“güç uygulamak” değil “gücü paylaşmak”) gücü, yetkisi olanın işi yapan olması  Yönetimde hücreselleşmek, küçülmek  Hata payı, anlayış ve esneklik  İletişim kanallarının verimliliği, kullanım kolaylığı ve erişimi

 HIZLI ◦ Arşiv ve kaynaklara hızlı erişim, yaygınlaşma ◦ Teknoloji ◦ Dayanıklılık  YAVAŞ

 Öğretmene destek ◦ Medya ve kaynak materyal arşivi için yeni ve verimli sistem kurulması, ◦ Bilgisayar kullanmak için sıra beklememek, ◦ İdari görev ve yönetsel görevlerin verimli planlanması, ◦ Her bölüme 1-2 asistan (stajyer) öğretmen  Teknoloji ◦ Çalışmayan yavaş bilgisayar yerine her sınıfa smartboard, ◦ Heryerde internet erişimi, ◦ Koridorlarda kiosk, pc vb. çözümlerle destekler, ◦ Renkli çıktı, iyi baskı, kitap vb. çoğaltma ve materyal erişiminde hızlı çözümler ◦ Okul dışından da tüm öğrenme materyali, ders notu vb. ihtiyaçlara çevrimiçi erişim (“e-öğrenme”den önce öğrenmelerin ortak bir alandan sınırsız paylaşımı)  Mekan ◦ Koridorların hastane koridoru değil öğrenme ortamı olarak yaşayabilmesi (duvarlara asma, boyama, yerleri kullanma vb.) ◦ Bazı alan ve beceriler için yerinde öğrenme (okul dışına çıkma)  Yemek (fast food? Slow food? Süre? Yaklaşım?)

 HIZLI ◦ Yeniliklerin takibi, düzenlemesi ◦ Bilgi ve kaynakların güvenilirliği ◦ Bütünsellik ◦ Disiplinlerarası işbirliği ◦ Öğrenene uygunluk ◦ Yöntemlerin çeşitliliği, verimliliği, uygunluğu  YAVAŞ ◦ Beceri kazandırma ◦ İçselleşme ◦ Yaparak yaşayarak ◦ Öğrenmenin yaşam biçimi haline gelmesi ◦ Bireyin ihtiyaç ve hazırbulunuşluğuna uygun farklılaştırma

 Bütünselliğin disiplinlerarası işbirliği ile desteklenmesi  Sanatın öğrenme için daha çok kullanımı  Öğrenenin ihtiyacı ve seviyesinden yola çıkmak  Bilgi mi bilgiye erişebilme ve doğru bilgiyi seçebilme becerisi mi? Hangi beceriler? ◦ Duyuşsal ◦ Bilişsel ◦ Kinestetik  Derslik değil “Atölye sınıflar”

 HIZLI  YAVAŞ

Princeton Day School – Özel ilköğretim okulu

Life Sciences Secondary School – Devlet okulu (NY)

 School Leadership and Complexity Theory, Keith Morrison, 2002, Biddles Ltd., İngiltere.