Haziran 2011
HIZLI ◦ Kararı duyurma ve uygulama ◦ Yetki ve sorumlulukların paylaşılması ◦ Alt sistemlerin iyileştirilmesi (bütçe, rapor, idari işler, ders saat belirleme vb. sistemlerin verimliliği) ◦ Yapılmış değerlendirmelerin geribildirim süreçleri YAVAŞ ◦ Karar alma ve alınan kararda istikrar ◦ Uygulamaların sonuçlarını değerlendirme ◦ Yeni yol haritaları belirleme
Haftalık ders programı vb. idari süreçler için yeni ve verimli yazılımlar, sistemler araştırmak ve temin etmek, Prosedür ve görev tanımlarının verimlilik analizi ve pratikleştirilmesi, Sorumluluklar kadar yetkileri de dağıtmak, (“güç uygulamak” değil “gücü paylaşmak”) gücü, yetkisi olanın işi yapan olması Yönetimde hücreselleşmek, küçülmek Hata payı, anlayış ve esneklik İletişim kanallarının verimliliği, kullanım kolaylığı ve erişimi
HIZLI ◦ Arşiv ve kaynaklara hızlı erişim, yaygınlaşma ◦ Teknoloji ◦ Dayanıklılık YAVAŞ
Öğretmene destek ◦ Medya ve kaynak materyal arşivi için yeni ve verimli sistem kurulması, ◦ Bilgisayar kullanmak için sıra beklememek, ◦ İdari görev ve yönetsel görevlerin verimli planlanması, ◦ Her bölüme 1-2 asistan (stajyer) öğretmen Teknoloji ◦ Çalışmayan yavaş bilgisayar yerine her sınıfa smartboard, ◦ Heryerde internet erişimi, ◦ Koridorlarda kiosk, pc vb. çözümlerle destekler, ◦ Renkli çıktı, iyi baskı, kitap vb. çoğaltma ve materyal erişiminde hızlı çözümler ◦ Okul dışından da tüm öğrenme materyali, ders notu vb. ihtiyaçlara çevrimiçi erişim (“e-öğrenme”den önce öğrenmelerin ortak bir alandan sınırsız paylaşımı) Mekan ◦ Koridorların hastane koridoru değil öğrenme ortamı olarak yaşayabilmesi (duvarlara asma, boyama, yerleri kullanma vb.) ◦ Bazı alan ve beceriler için yerinde öğrenme (okul dışına çıkma) Yemek (fast food? Slow food? Süre? Yaklaşım?)
HIZLI ◦ Yeniliklerin takibi, düzenlemesi ◦ Bilgi ve kaynakların güvenilirliği ◦ Bütünsellik ◦ Disiplinlerarası işbirliği ◦ Öğrenene uygunluk ◦ Yöntemlerin çeşitliliği, verimliliği, uygunluğu YAVAŞ ◦ Beceri kazandırma ◦ İçselleşme ◦ Yaparak yaşayarak ◦ Öğrenmenin yaşam biçimi haline gelmesi ◦ Bireyin ihtiyaç ve hazırbulunuşluğuna uygun farklılaştırma
Bütünselliğin disiplinlerarası işbirliği ile desteklenmesi Sanatın öğrenme için daha çok kullanımı Öğrenenin ihtiyacı ve seviyesinden yola çıkmak Bilgi mi bilgiye erişebilme ve doğru bilgiyi seçebilme becerisi mi? Hangi beceriler? ◦ Duyuşsal ◦ Bilişsel ◦ Kinestetik Derslik değil “Atölye sınıflar”
HIZLI YAVAŞ
Princeton Day School – Özel ilköğretim okulu
Life Sciences Secondary School – Devlet okulu (NY)
School Leadership and Complexity Theory, Keith Morrison, 2002, Biddles Ltd., İngiltere.