PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi
Advertisements

ÖRGÜTLERİN KİTLE İLE OLAN İLETİŞİMLERİ
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
REKLAMCILIK Hafta 2.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 2.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
Pazarlama araştırmalarında veriler üç yöntemle elde edilir
Müşteri Değeri İletişimi Reklam, Satış Tutundurma ve Halkla İlişkiler
Pazarlama iletişimi alıcılar ve satıcılar arasında anlamın taşınması ve paylaşılmasını içerir. Bütünleşik pazarlama iletişimi tutundurma elemanlarının.
HAFTA I.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
E- Ticaret Altyapısı.
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
360° Pazarlama İletişimi
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Tutundurma, Reklam ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama İletişimi Araçları
TUTUNDURMA STRATEJİLERİ
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
Reklam ve Halkla İlişkiler
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Pazarlama İletişimi.
PAZARLAMA TEMEL BİLGİLER 2 Fiyat nedir? Fiyat;  mal ve hizmetler için talep edilen (alınan) parasal bedel  tüketicilerin bir malı almak için ödemek.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ I
Ayşegül ARSLAN.
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
PAZARLAMA KARMASI.
Tutundurma, Reklam ve Halkla İlişkiler
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
KONGRE TURİZMİNİN DİĞER TURİZM TÜRLERİ İLE İLİŞKİLERİ
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
HALKLA İLİŞKİLER.
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması duyurulmasıdır diyebiliriz.

PROMOSYON HEDEFLERİ  Tüm çeşit,tür ve yapılan promosyonun hedef kitleleriyle birlikte promosyonun kendi ürünü için yeni müşteriler kazanmak.  Var olan müşterileri ödüllendirmek.  Zaman zaman satın alan müşterilerin daha sık satın almalarını sağlamak.

İNTERNETTE PROMOSYON  Promosyon konusunda,özellikle de internet dünyasında,ticaretle uğraşan kişilerin kendilerine bağlı olarak çok çeşitli kanalları vardır.Bu promosyon kanalları arasında web forumları,mailing listeleri,haber grupları ve dijital imzalı iletişim gibi aktiviteler de bulunmaktadır.

PROMOSYONDA İNDİRİMLER Promosyonda üç indirim şekli uygulanır.  Fonksiyonel indirim (örneğin nakit ödeme gibi)  Miktara bağlı olan indirim (fiyatlarda indirim veya ilave mal verilmesi gibi)  Zamana bağlı olan indirim (tanıtım,sezonluk veya sezon sonu indirimler gibi)

SATIŞ NOKTASI PROMOSYONU SATIŞ NOKTASI PROMOSYONU  Tüketicilerin alış veriş yaparken dikkatini çekmek için yapılan pazarlama iletişimi aktiviteleri olarak tanımlanır.  Kişisel satış ve reklamın dışında kalan çabalardır.  Tüketicileri satın almaya özendirmek ve aracıların işlevlerini daha etkin kılmak için yapılan her türlü çabadır.

SATIŞ TEŞVİK AMAÇLARI  Öteki pazarlama bileşenlerinin etkinliğini arttırmak,ilave katkılarda bulunmak  Reklam ve kişisel satış çabalarına destek olmak ve etkinliğini arttırmak  Satışları kısa dönem için veya hemen arttırmak  Müşteri ve/veya mağaza trafiğini arttırmak  Tüketici veya müşterinin marka veya mağaza bağlılığını korumak  Ürün yada diğer pazarlama bileşenlerinde yapılan yeniliği vurgulamak  Planlanmamış,anında güdülenmiş satın almaları arttırmak  Müşterilere veya tüketicilere bir değer aktarmak,vermek  Müşteriler,tüketiciler,kanal üyeleri,firma satış elemanları ve diğer gruplarda coşku sağlamak,onları motive etmek  Satış sıkıntısını geçici olarak gidermek  Bir süre için rekabeti karşılamak,gidermek  Tüketiciyi ürünü denemeye teşvik etmek

SATIŞ TEŞVİK TÜRLERİ  Tüketiciler yada son kullanıcı olarak işletmeler  Aracı kurumlar ve onların satış elemanları  İşletmenin satış elemanları

TÜKETİCİYE YÖNELİK PROMOSYON  Doğrudan tüketiciyi hedef alan promosyonlardır.  Bu tür promosyonlar üreticiler ve satıcılar tarafından organize edilen promosyonlardır.  Tüketiciye yönelik yapılan promosyonlarda kullanılan enstrümanlarda; 1.Fiyat ile ilgili olan promosyonlar 1.Fiyat ile ilgili olan promosyonlar 2.Fiyat ile ilgili olmayan promosyonlar olmak üzere ikiye ayrılır. 2.Fiyat ile ilgili olmayan promosyonlar olmak üzere ikiye ayrılır.

PERSONELE YÖNELİK PROMOSYON  Personele yönelik olarak yapılan promosyon aktivitelerinde hedef kitle ürünü satan/dağıtan şirketlerin kendi personelidir.  Burada yapılan promosyonda amaç eğitimler,seminerler,dönem toplantıları,ürün katalogları,personel yarışmaları,müsabakalar,ödüller ve primler vs. vasıtasıyla satıcıları daha yoğun piyasa çalışmaları yapmaları için özendirmektir.

SATICILARA YÖNELİK PROMOSYON  Satıcılara yönelik yapılan promosyon aktiviteleri üreticiler tarafından düzenlenen ve hedef kitlesi doğrudan satıcılara olan promosyonlardır.  Üretici bu promosyon aktivitesinde satıcıları kendi promosyon ürünlerine çekmeyi,satıcıları kendi promosyon ürünlerine motive etmeyi amaçlamaktadır.  Satıcılara yönelik olarak yapılan promosyon aktivitelerinde kısa vadeli tedbirler arasında örneğin satış ilanları,satıcıların vitrinleri ve reyonları için çeşitli teşhir ürünleri,satış ortaklığı(partner) aktiviteleri ve satış mektupları vb. yer almaktadır.

PROMOSYON İŞİ  Bir iş olarak promosyon zamanlanmış,edinilebilecek,ticari bir meşgaledir.  Promosyon işinin merkezinde bir ürünün veya bir markanın piyasaya sürülmesi,tanıtılması ve satışı için alınan tedbirler yer almaktadır. Genellikle promosyon faaliyetleri; Genellikle promosyon faaliyetleri;  Sales-Promotion(Satış Promosyonu)  Satış teşvik  Merchandising (Satın Almaya Yönlendirmek)  Sampling (Örnek Ürün Dağıtımı)  Ürün Marketing (Ürün-Pazarlama)  Street-Promotion (Sokak Promosyonu)  Moderation (Ürün Yönetimi, Ürün Geliştirme) vb. gibi sloganlarla bağdaştırılmaktadır.