ÇEVRİMİÇİ VE ÇEVRİMDIŞI İLETİŞİM VE SONUÇLARI.  Teknolojik imkânlar ve bu bağlamda internet imkânları sayesinde sosyal, psikolojik ve nörogelişimsel.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

Bilgisayar ve Internet Bağımlılığı
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE KURUM ve AİLENİN ÖNEMİ
ORİJİNAL YOGA SİSTEMİ İLE BAŞARIYA GİDEN YOL
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
DUYGULARIN YÖNETİMİ.
ANA BABA VE ERGENLİK.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
FARKI BİRLİKTE YAŞAYALIM
KİTLE İLETİŞİMİ VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
ÇOCUK VE MEDYA.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE BİLGİSAYAR OYUNLARININ ETKİLERİ
UYGUNSUZ İÇERİKLİ SİTELER
STRES VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI 1.
İNTERNETİN OLUMLU KULLANIMI
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
Teknoloji Bağımlılığı ve Çocuklarımız
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
Bilişim Teknolojilerine Pedagojik Bir Yaklaşım
ÇOCUK SAĞLIĞI VE BİLİŞİM UYGULAMALARI
Bu sunuda TBM için hazırlanmış olan «Teknolojiye Bağımlı Yaşamamak İçin» adlı (Metin: Mehmet Dinç, 2014, İstanbul: Yeşilay Yayını) broşürden yararlanılmıştır.
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ VE OKULA UYUM
PROBLEMLİ İNTERNET KULLANIMI (İNTERNET BAĞIMLILIĞI)VE BAŞA ÇIKMA
MADDE BAĞIMLILIĞI İLE MÜCADELE
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
Rehberlik Servisi Tanıtımı
BAĞIMLI KİŞİLİK VE İNTERNET BAĞIMLILIĞI
BİT KULLANMA VE YÖNETME
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
BEYİN ve BİLİŞSEL GELİŞİM
Otizmin nedenleri, belirtileri ve tanılama
Bölüm 8 Depresif Bozukluklar, Bipolar Bozukluklar ve Okul Çağındaki Çocuk ve Gençlerde İntiharın Önlenmesi.
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
BAĞIMLILIK TÜRLERİ 1-TEKNOLOJİ 2-TÜTÜN 3-MADDE 4-ALKOL 5-KUMAR
ÖFKE NEDİR? Bireyin haz alma dünyasını engelleyen herhangi bir durum, olay veya kişi ile karşılaştığında oluşan duygudur. İstediğini alamama, haksız davranışlara.
Kişisel Rehberlik.
TELEVİZYONUN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
OKULÖNCESİ DÖNEMDE TV VE BİLGİSAYAR KULLANIMI
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU PROF.DR.AYŞE AVCI GAZİANTEP 21.Mart
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
ÇOCUKLUK ÇAĞI KANSERLERİNDE PALYATİF BAKIM
Engelli çocuğun kardeşlerinin tepkileri
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
ANA BABA VE ERGENLİK.
OKULLARDA SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
NİLÜFER NUR HAYATİ KURTCAN MESLEKİ TEKNİK ANADOLU LİSESİ
STRES YÖNETİMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yeşilay, sigara, alkollü içki  ve diğer uyuşturucu madde gibi alışkanlıklar ile mücadele eden ve bütün zararlı alışkanlıklardan halkın ve gençlerin korunması.
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
PAYLASMADANÖNCEDÜ.
Otizmin nedenleri, belirtileri ve tanılama
TAKIM SARGINLIĞI.
SOSYAL MEDYA VE ETKİLERİ. Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya, kullanıcılarına karşılıklı paylaşım imkanı sağlayan, kullanıcılarını kişisel veya gruplar.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Teknoloji ve internet bağımlılığı nedir? Teknoloji bağımlığının belirtileri nelerdir? Nedenler ve Özellikler Bireysel yaklaşım Aileye yaklaşım.
Sunum transkripti:

ÇEVRİMİÇİ VE ÇEVRİMDIŞI İLETİŞİM VE SONUÇLARI

 Teknolojik imkânlar ve bu bağlamda internet imkânları sayesinde sosyal, psikolojik ve nörogelişimsel olarak;  Çocuğun merak ve rekabet duyguları cesaretlendirilmekte,  Çocuğun dikkatini yoğunlaştırmayı öğrenmesi kolaylaşmakta, bilişsel gelişimine katkıda bulunulmakta,  Planlama ve problem çözme becerisini geliştirmesine yardımcı olunmakta,  Yazma ve iletişim becerilerinin gelişmesinde kolaylık sağlanmakta,  Çocukta göz-el koordinasyonunun daha erken ve etkili gelişmesine katkıda bulunulmaktadır.

 Aynı teknolojik imkânların tüm bu olumlu etkilerinin yanı sıra fiziksel, psikolojik ve sosyal alanlarda uygunsuz, tedbirsiz ve ölçüsüz kullanıldığı durumlarda olumsuz etkileri de olabilmektedir. Bunlar şöylece özetlenebilir:  Zamanın büyük bir bölümünü bilgisayar başında geçiren gençler kişilerarası ilişkilerinde önemli sorunlar yaşamaktadırlar. İnternette fazla zaman geçiren çocuk ve gençlerin giderek yalnızlaştığını ve yüz yüze ilişki kurmakta güçlük yaşadıkları belirtilmektedir.  Bilgisayar oyunları ve internet, çocuk ve gencin arkadaşının yerini alarak sosyal izolasyona neden olmaktadır.

 Bazı çalışmalarda internet kullanım süresi arttıkça çocuk ve gençlerde yalnızlık, sosyal yalıtım, saldırganlık gibi duygusal ve davranışsal sorunların daha fazla görüldüğü, genel sağlık düzeylerinin düştüğü ve depresif belirtiler görülme oranının artırdığı belirlenmiştir.  Bir çalışmada ise yaygın internet kullanan ve bilgisayar oyunları ile zamanını geçiren çocukların sosyal gelişimlerinin önemli ölçüde gerilediği, bu çocukların öz güvenlerinin düşük, sosyal kaygı düzeylerinin ve saldırganlık davranışlarının yüksek olduğu bulunmuştur.

 Yeme ve uyku bozuklukları  Kas iskelet sistemi hastalıkları ( kullanım hatalarına ve pozisyona bağlı kronik ağrılar, bel ağrıları)  Fiziksel etkinlikte kısıtlanma  Gözlerde kuruma ve yorulma (>2 saat)  Baş ağrısı  Kişisel hijyende bozulma

 Birlikte görülebilen diğer psikososyal sorunlar (%60 a kadar)  Dikkat eksikliği-hiperaktivite sendromu  Depresyon  Sosyal fobi  Otistik davranışlar  Madde bağımlılığı