İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
YALIN YÖNETİM VE KAIZEN
Kalite Kavramı.
MODÜL 4 Organizasyon.
Konuları hakkında temel bilgi sahip olacaksınız.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
HASTANE ÇAĞRI MERKEZİ İYİLEŞTİRME ÇALIŞMASI Yalın 6 Sigma Projesi
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
EĞİTİM İÇERİĞİ Süreç Nedir? Neden Süreç Yönetimi?
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
1.2.7 Kurum ve Süreç Performans Yönetimi günler
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ & İÇ TETKİKÇİ EĞİTİMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
1 T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ KALİTE YÖNETİM PRENSİPLERİ Yrd. Doç. Dr. FATİH ÖZBEY 2007.
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
ETKİLEŞİMİ VE İYİLEŞTİRME TEKNİKLERİ
“Değişimi reddeden çürümenin mimarıdır,
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
Süreç Yönetimi Doç.Dr. Özlem İpekgil Doğan Araş Gör. Mert Topoyan.
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Süreç Yönetimi.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
1 Uluslararası Mühendislik Danışmanlık Eğitim Hizmetleri ve Dış Tic. Ltd. Şti.
Nihat BÜLBÜL Nihat BÜLBÜL Yönetimde kalite; Sonuçlara odaklı denetimlerle değil, süreçlerin sürekli sorgulanarak geliştirilmesiyle.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
Kalite Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Murat Tanık.
ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri
Süreç Yönetimi.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
6. İŞLETMENİN PERFORMANSI
YER TEMİZLEME MAKİNASI
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Süreç Yönetimi Smith iş bölümü kavramının üç yararından bahsetmektedir.
Sunum transkripti:

İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ 07.12.2010 SÜREÇ TANIMI İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ 07.12.2010

SÜREÇLERLE YÖNETİM *Sürecin Tanımı *Bir Süreçten Beklenen Özellikler *Sürecin Temel Unsurları *Süreç Hiyerarşisi *Süreçlerin Tanımlanması *Süreçlerin Dökümantasyonu *Süreçlerin İyileştirilmesi -Süreç İyileştirme İlkeleri -Süreç İyileştirme Yöntemleri

8 KALİTE YÖNETİM PRENSİBİ Müşteri odaklılık Liderlik Kişilerin katılımı Süreç yaklaşımı Yönetimde sistem yaklaşımı Sürekli iyileştirme Karar vermede gerçekçi yaklaşım Karşılıklı yarara dayalı tedarikçi ilişkileri Süreç Yaklaşımı Arzulanan bir sonuç, faaliyetler ve ilgili kaynaklar bir süreç olarak yönetildiği zaman daha verimli olarak elde edilir

8 KALİTE YÖNETİM PRENSİBİ Müşteri odaklık Liderlik Kişilerin katılımı Süreç yaklaşımı Yönetimde sistem yaklaşımı Sürekli iyileştirme Karar vermede gerçekci yaklaşım Karşılıklı yarara dayalı tedarikçi ilişkileri Sistem Yaklaşımı Birbirleri ile ilişkili süreçlerin bir sistem olarak tanımlanması, anlaşılması ve yönetilmesi hedeflerin başarılmasında kuruluşun etkinlikiğineve verimliliğine katkı yapar

SİSTEM YAKLAŞIMI (Closed Loop)

Süreç =/= Süre Process =/= Time Kaynakları kullanan ve girdilerin çıktılara dönüşümünün sağlanması için yönetilen faaliyet (ISO 9001:2008). Girdileri çıktılara dönüştüren, birbirleriyle ilişkili veya etkileşimli faaliyetler takımıdır.

İnsan, Taşınır, Taşınmaz, Zaman Process ?? KAYNAK girdi çıktı DÖNÜŞÜM KATMANI Fiziksel Dönüşüm Konumsal Dönüşüm Değersel Dönüşüm Bilgisel Dönüşüm Pull by the Customer malzeme mal veya hizmet insan makina para Doğal Kaynaklar İnsan, Taşınır, Taşınmaz, Zaman bina bilgi

NEDEN SÜREÇ YÖNETİMİ Rekabet etmek için en iyiyi yapmak, daha iyiyi bulmak, Oluşacak hatalar için önceden önlem almak, Yeniden yapılanma ve değişmeye ihtiyaç duymak, Müşteri beklentilerini aşmak (beklenti yönetimi), Kalıcı başarı sağlamak,

İ.Ü. Süreç Oluşturma Standartları Süreç el kitabı Size hangi işler geliyor ? (Girdileriniz) Bu işlere verilen sonuç tipleri nelerdir ? (Çıktılarınız) Süreç dönüşüm tipi nedir ? (Fizik, konum, değer, bilgi) Buna göre sürecinizin ismi nedir ? Süreç tipi nedir ? (Yönetim, hizmet, üretim, kaynak sağlama, kontrol, karar, vb) Sürecinizin talimatı nedir ? Sürecinizin kaynakları nelerdir ? Sürecinizin oluşturduğu katma değerler nelerdir ? Süreç girdilerinin ölçüm kriterleri nelerdir ? Süreç girdilerinin kalite unsurları nasıl ölçülür ? Süreç çıktılarının ölçüm kriterleri nelerdir ? Süreç çıktılarının kalite unsurları nasıl ölçülür ? Süreç kaynaklarının ölçüm kriterleri nelerdir ? Süreç kaynaklarının kalite unsurları nasıl ölçülür ? Sürecinizin marka yönetimine katkısı nedir ?

BİR SÜREÇTEN BEKLENEN ÖZELLİKLER Tanımlanabilme Ölçülebilme Tekrarlanabilme Kontrol edilebilme Katma değer oluşturma

Tanımlanabilme Tedarikçiler, Girdiler (Bilgi, Metot, Hizmet Alanının Talebi), Çıktılar (Rapor, Bilgi, Hizmet), Hizmet Alanlar, Süreç performans ölçümleri (Hizmet Alanların sesi), Süreci oluşturan faaliyetler,

Ölçülebilme Hizmet Alanın Memnuniyet Ölçümleri (Süreç performansının nasıl algılandığını gösterir) Güvenilirlik (Vaad edilenin yerine getirilme oranı) Beklentiyi karşılayabilme

Ölçülebilme İç Ölçümler (Sürecin kendi performansını gösterir) Girdiye ilk cevap süresi İşlem süresi Çevrim süresi Maliyetler Verimlilik

Ölçülebilme Çıktı Ölçümleri (Süreç çıktısının performansını gösterir) Miktar Zamanlama Hata Oranları Tanımlara Uygunluk Doğruluk

SÜREÇ HİYERARŞİSİ Ana Süreç, bir çok bölümü kapsayan ve içerisinde birden çok sürecin bulunduğu süreçlerdir. Ana sürecin içerisinde yer alan süreçlere “alt süreç” adı verilir. Alt sürecin altında da süreçler bulunabilir. Bu süreçlere “alt alt süreç” veya “detay süreç” adı verilir. Sonunda bir çıktısı olmayan işlemlere faaliyet denir.

SÜREÇLERİN TANIMLANMASI Amaç Sürecin Sahibi / Sorumlusu Müşteriler Uygulayıcılar Hangi faaliyetle başlayıp hangi faaliyetle bittiği Performans Hedefleri Girdiler Tedarikçiler Çıktılar Alt Süreçler / Detay süreçler

SÜREÇLERİN TANIMLANMASI Anahtar performans değerleri kişiye koşula role veya olayın anına göre değişkenlik göstermeden karşılaştırılabilir standart değerler olarak ele alınabilir.

SÜREÇLERİN DÖKÜMANTASYONU Grafiksel sunumlar Akış Diyagramları Yazılı Talimatlar Görsel Medya Araçları Kontrol Listeleri Elektronik Yöntemler

How do we optimize our health services Analogtan Dijitale How do we optimize our health services Resim 1 Resim 3 Resim 2 Bunların tümünü yapmak için elektronik sistemlerinin kullanılması kaçınılmazdır. Ancak elektronik sistem kullanılırken resim 1’de görüldüğü gibi el yazması tahtalarda anlamsız şekiller veya sadece yazanın anlayacağı çizimler yerine, resim 2’de görülen dijital süreçlere geçebiliriz. Ancak karmaşamızın daha da büyüdüğünü fark etmekteyiz. Kurallar, kaynaklar, roller, iş akışları, görev tanımlamaları tanımlanmadığında veya birbirleriyle ilişkili mantıklı süreçler kurulmadığında tam bir veri çöplüğüyle karşılaştığımızı fark etmekteyiz. Analogtan dijitale geçmenin temel fikri analog sistemde sahip olduğunuz bilgiyi olduğu gibi dijital sisteme taşımak değil, dijital sistem yardımıyla yeni algoritmalar, yeni süreçler ve akıllı sistemler yaratmaktır. İş kurallarını yalınlaştırıp, katmanlayıp, ilişkisel veritabanı mantığında okunabilir kodlara çevirmektir.

LEAN SYSTEM

Deming’in Sürekli Gelişim Döngüsü (PUKÖ Döngüsü) Planla Önlem al Uygula Kontrol et

SÜREÇLERİN İYİLEŞTİRİLMESİ Neden ? Hizmet alanların ihtiyaçlarını daha iyi karşılama Zamana ve gelişmelere uyum sağlama Daha hızlı ve daha verimli çalışma Kaynakların daha etkili kullanımı Çalışanların katkılarını artırma Ürün/hizmet kalitesinin daha da yükseltilmesi Maliyetlerde azalış

SÜREÇ İYİLEŞTİRME İLKELERİ Sadeleştirme Katma değer yaratmayan adımların kaldırılması Kontrol ve karar adımlarının azaltılması Hata önleyici sistemlerin kullanılması Az sayıda fakat etkin personel kullanımı Tekrar eden faaliyetlerin ortadan kaldırılması

SÜREÇ İYİLEŞTİRME İLKELERİ Basitleştirme İşlerin olabildiğince paralel gerçekleştirilmesi Ekip odaklı çalışılması, yetki ve sorumlulukların dağıtılması Teknoloji kullanımı (otomasyon, uzman sistemler,…v.b.)

SÜREÇ İYİLEŞTİRME EKİPLERİNİN KURULMASI İyileştirme önceliğine sahip süreçler(Kritik Süreçler) belirlendikten sonra, işletmenin kaynakları göz önüne alınarak uygun sayıda ekip oluşturulur. Ekip Lideri ve üyeleri: Süreçle ilgili uzmanlık ve tecrübe Süreçle ilgili tüm departmanların temsilcileri Ekip çalışması metodları konusunda bilgili ve yatkın Problem çözme teknikleri, temel istatistik,proje yönetimi konularında bilgili İstekli

SÜREÇ YÖNETİMİ AŞAMALARI Sürecin Tanımlanması Kuruluş amaçlarının (müşteri ihtiyaç ve beklentilerinin) tanımlanması Süreç sahibinin belirlenmesi Temel hedeflerinin belirlenmesi Faaliyetlerin belirlenmesi Faaliyetlerin sırası ve etkileşiminin belirlenmesi Süreç dökümantasyonunun belirlenmesi Alt süreç ve faaliyetlerinin belirlenmesi İzleme ve ölçme gerekliliklerinin belirlenmesi Kaynak ihtiyaçlarının belirlenmesi Doğrulama KBF`lerin Belirlenmesi Sürecin Planlanması Uygulama ve Ölçme Analiz Süreç İyileştirme Aşamaları