En Popüler Medikal Turizm Destinasyonu olmak

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
Advertisements

Prof. Dr. Hayreddin Yekeler
ULUSLARARASI SAĞLIK TURİZMİ
DİŞİ SPERMA DÜNYADA VE TÜRKİYEDE
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ
KOMŞU ÜLKELERLE TİCARETTE GAZİANTEP’İN ÖNEMİ
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.
PAZAR RAPORLARI_2013.
Başkan Dr. Dursun AYDIN.
FUTBOL TURİZİMİ Semih PAÇACI.
Yurtdışı Google Adwords Reklamlarında %50 Devlet Desteği
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
Küresel Kriz Sağlık Turizmimize Bir Fırsat Olabilir mi?
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Sağlık Turizmi Uygulamaları
Prof. Dr. Harun Raşit UYSAL
PAZAR RAPORLARI_2013.
Ülke Sohbet Toplantıları 5 Haziran 2009 İZMİR. GÜNEY VE KUZEY KORE ARASINDA VAKİ SAVAŞ NİHAYETLENMEMİŞ OLUP, HALEN BİR ATEŞKES ANLAŞMASI MEVCUTTUR. BU.
İZMİR SAĞLIK TURİZMİ DERNEĞİ (izsatu)
1 BASINTOPLANTISI 5 Kasım 2012 İstanbul. 2 ALEXANDER KÜHNEL Hannover-Messe International Istanbul.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
SAĞLIK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SAĞLIK TURİZMİ VE ÜNİVERSİTELER
TÜRKÇE ÖĞRETİMİ. Bilgi çağını yaşayan dünyamızda yaşam boyu öğrenmenin ve gelişmenin en önemli anahtarı dildir. Okuma, yazma, anlama, sorgulama, düşünme,
SAĞLIK SERBEST BÖLGESİ (SSB)
Çelik Kapı Pazar Araştırması
PCcolog ÜLKE BAYRAKLARI PCcolog.
Cansu TASCI Yoksulluk, ülkeden ülkeye, veya coğrafyadan coğrafyaya değişik nedenlerle ortaya çıkabilir. Başlıca nedenler arasında çevresel nedenler,
Türkiye’de Eğitimin Kalitesi ve Eşitlik
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMETLER
TÜRKİYE YATIRIM DESTEK VE TANITIM AJANSI
DÜNYA TİCARET ÖRGÜTÜ TİCARET POLİTİKALARINI GÖZDEN GEÇİRME MEKANİZMASI TÜRKİYE V. İNCELEMESİ KOORDİNASYON TOPLANTISI 10 ŞUBAT 2012.
6.Sınıf Sosyal Bilgiler Ülkemiz ve Dünya
Web 3.0 Konferansı, İstanbul 16 Nisan 2013 ‘‘KİMİN NAKİTE İHTİYACI VAR?’’ twitter.com/SonerCanko.
Doç. Dr. Mehmet Cihan YAVUZ
Speaking about Country (Ülke), Nationality (Milliyet), Language (Dil)
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM UZAK DOĞU ÇATIŞMALARI ( ) Avrupa’da NATO’nun ve dolayısı ile Doğu ve Batı blokları arasında dengenin kurulması üzerine, bu iki blok.
Meslek Yüksek Okulu Alternatif Enerji Teknolojileri Programı
MELİKE KARACA FİZİKOKİMYA.
EPMA European Association for Predictive, Preventive & Personalised Medicine.
DÜNYA’DA YÜKSELEN DEĞER
YURTDIŞI MÜTEAHHİTLİK VE TEKNİK MÜŞAVİRLİK HİZMETLERİ
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU İLK VE ACİL YARDIM BÖLÜMÜ İAY 103 ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ YÜK.HEM.DAĞHAN AYLANÇ.
Küçülen Dünya, Gelişen Yumurta Sektörü
5 ülke.
Asya Pasifik Ekonomik İşbirliği
İÜYÖS NEDİR? İÜYÖS, Türkiye’de ön lisans ve lisans düzeyinde üniversite eğitimi almak isteyen uluslararası öğrencilere yönelik olarak hazırlanan temel.
Dünya Genelinde 168 ülke/bölgede kamu hizmetlerine ilişkin yolsuzluk algı düzeyine bakılmıştır. 11 farklı uluslararası kurumun 12 farklı araştırmasının.
ÖSS-1 COĞRAFYA ÜLKELER ve İKLİMLER
Mobile Advertising Network Dünya’da mobil kullanımı Mobil penetrasyon Mobil reklam harcamaları Akıllı telefon penetrasyonu Mobil reklam gösterimleri.
BÖLÜM 2: KÜRESELLEŞME SIYASI, SOSYAL, EKONOMIK BOYUT Uluslararası İ şletmecilik Recai COŞKUN 1.
SAĞLIK TURİZMİNDE ÖNEMLİ TIBBİ DESTİNASYONLAR 1. Sağlık Turizminde Öne Çıkan Destinasyonlar Global ölçekte değerlendirildiğinde son yılda bazı ülkelerin.
DÜNYADA SAĞLIK TURİZMİNE GENEL BAKIŞ Öğr.Grv. Dr. Funda AKDURAN.
Sunum Planı Dünyada Hizmet Ticareti
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ
Speaking about Country (Ülke), Nationality (Milliyet), Language (Dil)
AB İLE GÜMRÜK BİRLİĞİ’NİN GÜNCELLENMESİ
Speaking about Country (Ülke), Nationality (Milliyet), Language (Dil)
PISA Programme for International Student Assessment Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı.
AB İLE GÜMRÜK BİRLİĞİ’NİN GÜNCELLENMESİ
Uluslararası Fuarların Ülke ve Şehir Ekonomisine Katkısı
SIĞIR YETİŞTİRİCİLİĞİ
ANFAŞ FUARLARI KAZANDIRIR
AETR KONVANSİYONU
ANFAŞ FUARLARI KAZANDIRIR
ANFAŞ FUARLARI KAZANDIRIR
Bu Sunu En İyi Ofis 2010 Yüklü Bilgisayarlarda Görüntülenir
KONU:ÜLKELER VE BAYRAKLARI
Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği Devlet Yardımları Şube Müdürlüğü 2019.
Sunum transkripti:

En Popüler Medikal Turizm Destinasyonu olmak Dr.Handan Yavuz KÖKSAL IMSTC Genel Müdürü Medient Kulak-Burun Boğaz Yönetim Kurulu Üyesi

Sağlık Turizminde Türkiye

Çok değil sadece 5-6 yıl önce… Türkiye için sağlık turizmi

Önce “ farkındalık” yaratıldı…

Farkındalık… Eğer siz dünya’yı fark ederseniz, dünya da sizi fark eder. Fark ettiğiniz dünya’yı seversiniz. Sizi fark eden dünya’yı ise, daha fazla seversiniz.”

Sağlık Turizminde 3 ana başlık… Tıp Turizmi Termal Turizm Yaşlı ve engelli Turizmi

Tedavi amacı ile Türkiye’yi tercih eden yabancı hasta sayısı 2008 yılında 74.000 2009 yılında 91.000 2010 yılında 109.000 2011 yılında 156.000 2012 yılında 270.000 Türkiye’ye gelen yabancı hasta sayısı son 4 yılda 3 kat arttı.

3 kat daha fazla hasta

Türkiye, sağlık turizminde dünyayı fark etti, dünya da Türkiye’yi fark etti ‘yükselen yıldız’

En çok hangi endikasyonlarda yurt dışından hasta geliyor? Göz Saç ekimi Diş Estetik cerrahi Ortopedi Omurga cerrahisi Kardiyo-vasküler cerrahi Jinekoloji ve ürolojik operasyonlar (infertilite) Kulak-burun-boğaz %94 Özel Hastaneler %6 Kamu Hastaneleri

Ülkemizde medikal turizm her aşamada destekleniyor…

T. C. Sağlık Bakanlığı T. C. Ekonomi Bakanlığı ve T. C T.C. Sağlık Bakanlığı T.C. Ekonomi Bakanlığı ve T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı 7 gün 24 saat, dört dilde (İngilizce, Arapça, Rusça ve Almanca) gelen bütün yabancı hastalara ve turistlere sağlık alanında tercümanlık destek hizmeti veriyor. 2013 yılında aylık çağrı sayısını 2 bin olarak hedeflerken, tercümelere Farsça ve Fransızca dillerini de eklemeyi planlıyor. Yazılı çevirilere ve toplantılara da tercüman olarak destek veriliyor. Uluslararası sağlık turizm kongreleri organizasyonlarına tam destek veriliyor. Pazara giriş ve yurt dışı tanıtım faaliyetlerine teşvik veriliyor…

Hedef 2015’de 500 bin yabancı hastadan 7 milyar dolar 2023’de 2 milyon yabancı hastadan 20 milyar dolar gelir seviyesine ulaşmayı hedefliyor. Türkiye’nin en popüler medikal turizm destinasyonlarından biri olması gerekli…

Sağlık turizmini destekleyen ülkeler

Zirvedeki Medikal Destinasyonlar

En popüler medikal destinasyon bölgeleri Latin Amerika Asya Uzak Doğu Amerika Birleşik Devletleri Orta Doğu

Popüler Latin Amerika destinasyonları Costa rica Brezilya Panama Meksika Arjantin

Asya’daki popüler medikal turizm destinasyonları Hindistan Güney Kore Malezya Tayvan Tayland

Hasta Medikal Turizm Destinasyonuna nasıl karar verir? Her hasta için seçtiği destinasyon, olasılıklar içinde en iyisidir…

Sağlık Turizmi Destinasyon Rehberi Anket, 159 katılımcı tarafından tamamlanmıştır. Bu ankete katılanların çoğu (%95) endüstri uzmanlarıdır. Bu analiz tam kapsamlı olarak kabul edilmemelidir ancak anket sonuçları iyi bir fikir vermektedir.

Sağlık Turizmi Destinasyonu olarak adlandırılan toplam 35 ülke ifade edilmiş. Alfabetik sırayla; ABD, Almanya, Arjantin, Avustralya, BAE, Belçika, Brezilya, Çin, Fas, Fransa, Filipinler, Güney Afrika, Güney Kore, Hindistan, İngiltere İsrail, İspanya, İsviçre,Japonya, Karayipler, Kosta Rika, Küba, Macaristan, Malezya, Meksika, Panama, Polonya, Suudi Arabistan, Singapur, Tayvan, Tayland, Tunus, Türkiye, Ürdün,Yeni Zelanda Anket, 159 katılımcı tarafından tamamlanmıştır. Bu ankete katılanların çoğu (%95) endüstri uzmanlarıdır. Bu analiz tam kapsamlı olarak kabul edilmemelidir ancak anket sonuçları iyi bir fikir vermektedir.

En popüler ilk üç sağlık turizmi destinasyonları sırasıyla; Hindistan Tayland Singapur ABD ise dördüncü sıradadır.

İyi bir sağlık turizmi destinasyonu olabilmenin 3 temel gerekçesi ifade edilmiş. Hizmetlerdeki “kalite standartları” (%51) “Ulaşılabilir olmak” ( %30 ) . “Tesisin teknolojik olanakları ve mevcut uzmanlık alanları” ( %27 ) Anket, 159 katılımcı tarafından tamamlanmıştır. Bu ankete katılanların çoğu (%95) endüstri uzmanlarıdır. Bu analiz tam kapsamlı olarak kabul edilmemelidir ancak anket sonuçları iyi bir fikir vermektedir.

İyi bir sağlık turizmi destinasyonu olmada; “Sunulan sağlık hizmetlerinin kalitesi” en önemli kriter olarak belirlenmiş.

Anket sonuçları göstermiştir ki; sağlık turizminin sadece “düşük maliyetli tedavi olduğu” bir efsanedir. Maliyet kesinlikle önemli bir konudur. Ancak sağlık turizmi destinasyonu seçerken tek başına bir belirleyici değildir.

En popüler ilk üç medikal turizm destinasyonu “ Hindistan-Tayland-Singapur” A.B.D sıralamada 4. sırada! Latin Amerika ve Avrupa ülkelerinin de ilk onda yer alması sağlık turizminin küresel bir endüstri olduğunun kanıtıdır.

Bir destinasyonda sağlık hizmetlerinin kalitesinin son derece önemli olduğu kabul edilmiştir. En iyi sağlık destinasyonu olmada; ileri teknolojinin modern tıp bilimi ile birleşerek yüksek başarı ve tatmin edici sonuçlar sunması temel bileşenlerdir. Destinasyonun popülaritesi için ek faktörler ise kültürel ve sosyal hassasiyetleri ile güvenli bir destek sistemidir.

Sonuç: Hastalar; ekonomik nedenler, erişilebilirlik, uygunluk, sunulan hizmetin kalitesi, gizlilik ve diğer ek faydalar için seyahat etmektedir. Bu nedenle iyi bir sağlık turizmi destinasyonu olmak için bir değil pek çok farklı özellik bir arada sunulmalıdır.

Birkaç yıl öncesine kadar… Türkiye’nin yakın coğrafyasındaki ülkeler için önemli tıp destinasyonları Almanya İsviçre İsrail Rusya idi…

Yakın dönemde ne değişti? Türkiye’deki sağlık kuruluşları daha çok bilgi paylaştı Türk hekimleri uluslararası konferanslarda daha çok yer aldı Türk hekimlerinin uygulamalarda eriştiği yüksek başarı daha çok fark edilir oldu Ülkemiz ileri düzey tıbbi tanı ve tedavi konularında bulunduğu coğrafyada fark edildi Sağlık Turizmini geliştirmek devlet politikası haline geldi.

Türkiye hali hazırda hangi ülkeler için öncelikli medikal destinasyon? Yabancı hasta listesinde hangi ülkeler zirvede: Almanya Rusya Azerbaycan Hollanda Irak Fransa Ukrayna, Belçika, Kazakistan, Romanya, Libya, Gürcistan ve İngiltere

Amaç: Türkiye’yi yakın coğrafyası içinde yer alan birçok Asya, Avrupa ve Türki cumhuriyetler ülkesi için tıp alanında en çok tercih edilen “medikal destinasyon” yapmak.

Yakın coğrafyamızda en çok tercih edilen medikal destinasyon olmak için… Öncelikle hastaların hangi sebepler ile medikal turizm yapmaya karar verdiğini çok iyi anlamak gerekir.

Zirvedeki Medikal Turizm Destinasyonu olmak

Asya’yı Avrupa’ya bağlayan TÜRKİYE Yüksek standartlarda sağlık hizmetini fiyat avantajı ile bir arada sunuyor. En üst düzeyde donanımlı hekim kalitesine sahiptir. En üst düzeyde donanımlı hastane-sağlık kuruluşlarına sahiptir. (JCI akreditasyonuna sahip sağlık kuruluşları) Üstün personel hizmet kalitesi mevcuttur. Tarihi - kültürel zenginlikleri ile yılda 32 milyon turist ağırlar. Hem Asya hem de Avrupa’dan hızlı ulaşım imkanına pek çok avantaj ile sahiptir. (Orta doğu,Avrupa birliği ülkeleri,Rusya ve Türki cumhuriyetlerine olan yakınlık)

İlgiliniz için Teşekkürler..