En Popüler Medikal Turizm Destinasyonu olmak Dr.Handan Yavuz KÖKSAL IMSTC Genel Müdürü Medient Kulak-Burun Boğaz Yönetim Kurulu Üyesi
Sağlık Turizminde Türkiye
Çok değil sadece 5-6 yıl önce… Türkiye için sağlık turizmi
Önce “ farkındalık” yaratıldı…
Farkındalık… Eğer siz dünyayı fark ederseniz, dünya da sizi fark eder. Fark ettiğiniz dünyayı seversiniz. Sizi fark eden dünyayı ise, daha fazla seversiniz.
Sağlık Turizminde 3 ana başlık… Tıp Turizmi Termal Turizm Yaşlı ve engelli Turizmi
Tedavi amacı ile Türkiye’yi tercih eden yabancı hasta sayısı 2008 yılında 74.000 2009 yılında 91.000 2010 yılında 109.000 2011 yılında 156.000 2012 yılında 270.000 Türkiye’ye gelen yabancı hasta sayısı son 4 yılda 3 kat arttı.
3 kat daha fazla hasta
Türkiye, sağlık turizminde dünyayı fark etti, dünya da Türkiye’yi fark etti ‘yükselen yıldız’
En çok hangi endikasyonlarda yurt dışından hasta geliyor? Göz Saç ekimi Diş Estetik cerrahi Ortopedi Omurga cerrahisi Kardiyo-vasküler cerrahi Jinekoloji ve ürolojik operasyonlar (infertilite) Kulak-burun-boğaz %94 Özel Hastaneler %6 Kamu Hastaneleri
Ülkemizde medikal turizm her aşamada destekleniyor…
T. C. Sağlık Bakanlığı T. C. Ekonomi Bakanlığı ve T. C T.C. Sağlık Bakanlığı T.C. Ekonomi Bakanlığı ve T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı 7 gün 24 saat, dört dilde (İngilizce, Arapça, Rusça ve Almanca) gelen bütün yabancı hastalara ve turistlere sağlık alanında tercümanlık destek hizmeti veriyor. 2013 yılında aylık çağrı sayısını 2 bin olarak hedeflerken, tercümelere Farsça ve Fransızca dillerini de eklemeyi planlıyor. Yazılı çevirilere ve toplantılara da tercüman olarak destek veriliyor. Uluslararası sağlık turizm kongreleri organizasyonlarına tam destek veriliyor. Pazara giriş ve yurt dışı tanıtım faaliyetlerine teşvik veriliyor…
Hedef 2015’de 500 bin yabancı hastadan 7 milyar dolar 2023’de 2 milyon yabancı hastadan 20 milyar dolar gelir seviyesine ulaşmayı hedefliyor. Türkiye’nin en popüler medikal turizm destinasyonlarından biri olması gerekli…
Sağlık turizmini destekleyen ülkeler
Zirvedeki Medikal Destinasyonlar
En popüler medikal destinasyon bölgeleri Latin Amerika Asya Uzak Doğu Amerika Birleşik Devletleri Orta Doğu
Popüler Latin Amerika destinasyonları Costa rica Brezilya Panama Meksika Arjantin
Asya’daki popüler medikal turizm destinasyonları Hindistan Güney Kore Malezya Tayvan Tayland
Hasta Medikal Turizm Destinasyonuna nasıl karar verir? Her hasta için seçtiği destinasyon, olasılıklar içinde en iyisidir…
Sağlık Turizmi Destinasyon Rehberi Anket, 159 katılımcı tarafından tamamlanmıştır. Bu ankete katılanların çoğu (%95) endüstri uzmanlarıdır. Bu analiz tam kapsamlı olarak kabul edilmemelidir ancak anket sonuçları iyi bir fikir vermektedir.
Sağlık Turizmi Destinasyonu olarak adlandırılan toplam 35 ülke ifade edilmiş. Alfabetik sırayla; ABD, Almanya, Arjantin, Avustralya, BAE, Belçika, Brezilya, Çin, Fas, Fransa, Filipinler, Güney Afrika, Güney Kore, Hindistan, İngiltere İsrail, İspanya, İsviçre,Japonya, Karayipler, Kosta Rika, Küba, Macaristan, Malezya, Meksika, Panama, Polonya, Suudi Arabistan, Singapur, Tayvan, Tayland, Tunus, Türkiye, Ürdün,Yeni Zelanda Anket, 159 katılımcı tarafından tamamlanmıştır. Bu ankete katılanların çoğu (%95) endüstri uzmanlarıdır. Bu analiz tam kapsamlı olarak kabul edilmemelidir ancak anket sonuçları iyi bir fikir vermektedir.
En popüler ilk üç sağlık turizmi destinasyonları sırasıyla; Hindistan Tayland Singapur ABD ise dördüncü sıradadır.
İyi bir sağlık turizmi destinasyonu olabilmenin 3 temel gerekçesi ifade edilmiş. Hizmetlerdeki “kalite standartları” (%51) “Ulaşılabilir olmak” ( %30 ) . “Tesisin teknolojik olanakları ve mevcut uzmanlık alanları” ( %27 ) Anket, 159 katılımcı tarafından tamamlanmıştır. Bu ankete katılanların çoğu (%95) endüstri uzmanlarıdır. Bu analiz tam kapsamlı olarak kabul edilmemelidir ancak anket sonuçları iyi bir fikir vermektedir.
İyi bir sağlık turizmi destinasyonu olmada; “Sunulan sağlık hizmetlerinin kalitesi” en önemli kriter olarak belirlenmiş.
Anket sonuçları göstermiştir ki; sağlık turizminin sadece “düşük maliyetli tedavi olduğu” bir efsanedir. Maliyet kesinlikle önemli bir konudur. Ancak sağlık turizmi destinasyonu seçerken tek başına bir belirleyici değildir.
En popüler ilk üç medikal turizm destinasyonu “ Hindistan-Tayland-Singapur” A.B.D sıralamada 4. sırada! Latin Amerika ve Avrupa ülkelerinin de ilk onda yer alması sağlık turizminin küresel bir endüstri olduğunun kanıtıdır.
Bir destinasyonda sağlık hizmetlerinin kalitesinin son derece önemli olduğu kabul edilmiştir. En iyi sağlık destinasyonu olmada; ileri teknolojinin modern tıp bilimi ile birleşerek yüksek başarı ve tatmin edici sonuçlar sunması temel bileşenlerdir. Destinasyonun popülaritesi için ek faktörler ise kültürel ve sosyal hassasiyetleri ile güvenli bir destek sistemidir.
Sonuç: Hastalar; ekonomik nedenler, erişilebilirlik, uygunluk, sunulan hizmetin kalitesi, gizlilik ve diğer ek faydalar için seyahat etmektedir. Bu nedenle iyi bir sağlık turizmi destinasyonu olmak için bir değil pek çok farklı özellik bir arada sunulmalıdır.
Birkaç yıl öncesine kadar… Türkiye’nin yakın coğrafyasındaki ülkeler için önemli tıp destinasyonları Almanya İsviçre İsrail Rusya idi…
Yakın dönemde ne değişti? Türkiye’deki sağlık kuruluşları daha çok bilgi paylaştı Türk hekimleri uluslararası konferanslarda daha çok yer aldı Türk hekimlerinin uygulamalarda eriştiği yüksek başarı daha çok fark edilir oldu Ülkemiz ileri düzey tıbbi tanı ve tedavi konularında bulunduğu coğrafyada fark edildi Sağlık Turizmini geliştirmek devlet politikası haline geldi.
Türkiye hali hazırda hangi ülkeler için öncelikli medikal destinasyon? Yabancı hasta listesinde hangi ülkeler zirvede: Almanya Rusya Azerbaycan Hollanda Irak Fransa Ukrayna, Belçika, Kazakistan, Romanya, Libya, Gürcistan ve İngiltere
Amaç: Türkiye’yi yakın coğrafyası içinde yer alan birçok Asya, Avrupa ve Türki cumhuriyetler ülkesi için tıp alanında en çok tercih edilen “medikal destinasyon” yapmak.
Yakın coğrafyamızda en çok tercih edilen medikal destinasyon olmak için… Öncelikle hastaların hangi sebepler ile medikal turizm yapmaya karar verdiğini çok iyi anlamak gerekir.
Zirvedeki Medikal Turizm Destinasyonu olmak
Asya’yı Avrupa’ya bağlayan TÜRKİYE Yüksek standartlarda sağlık hizmetini fiyat avantajı ile bir arada sunuyor. En üst düzeyde donanımlı hekim kalitesine sahiptir. En üst düzeyde donanımlı hastane-sağlık kuruluşlarına sahiptir. (JCI akreditasyonuna sahip sağlık kuruluşları) Üstün personel hizmet kalitesi mevcuttur. Tarihi - kültürel zenginlikleri ile yılda 32 milyon turist ağırlar. Hem Asya hem de Avrupa’dan hızlı ulaşım imkanına pek çok avantaj ile sahiptir. (Orta doğu,Avrupa birliği ülkeleri,Rusya ve Türki cumhuriyetlerine olan yakınlık)
İlgiliniz için Teşekkürler..