ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME - I
Advertisements

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Performans Değerlendirme
Doğru- Yanlış Testleri
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Uzaktan Eğitimde Ölçme Değerlendirme
SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
ÇOKTAN SEÇMELİ TESTLER
YENİ MÜFREDAT PROGRAMININ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
POZANTI ATATÜRK ORTAOKULU
Yrd. Doç. Dr. MURAT TUNCER Yrd. Doç. Dr. Mustafa DOĞAN
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ölçme ve Değerlendirmede Yeni Yaklaşımlar
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme. Değerlendirme; Öğrencilerin öğrenme durumlarını, ilgi ve yeteneklerini keşfetmeye yardımcı olur. Öğrencilerin.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
Proje, Performans Değerlendirme
PORTFOLYO Portfolyo nedir ?
DEĞERLENDİRME ARAÇ VE YÖNTEMLERİ
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
Ölçme Yönetmelik İlişkisi
PORTFOLYO DEĞERLENDİRME
9 - PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ
20 - PSİKO-MOTOR DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
POSTER.
DERS KİTABINI DEĞERLENDİRME YOLLARI
1 - ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE TEMEL KAVRAMLAR VE EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ UYGULAMALARI
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME.
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
HALİL FAHRİ ORMAN İLKÖĞRETİM OKULU Hazırlayan SİRAÇ AKSAN.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 5 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
PROJE VE PERFORMANS ÖDEVLERİ
ÜNER TOPAKTAŞ 1 ÖLÇME DEĞERLENDİRME PROJE VE PERFORMANS ÖDEVLERİ ÜNER TOPAKTAŞ.
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ders 14: Eğitsel ve Davranışsal Değerlendirme
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
EDD DERS 4: GÖNDERME SÜRECİ VE FORMAL-İNFORMAL DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
2. ÜNİTE ÖZEL EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME
Eğitimde Kullanılan Ölçme Araç ve Yöntemleri
EĞİTİMDE KULLANILAN ÖLÇME ARAÇLARI
Test Oluşturma.
ÖLÇME ARAÇLARI Yazılı Yoklama Sözlü Yoklama Kısa Cevaplı Test
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Psikolojik Testlerin Çeşitli Kriterlere Göre Sınıflandırılması
SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
Sınav Türleri: Uzun Yanıtlı ve Kısa Yanıtlı
Sunum transkripti:

ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR BİR TANIMLAMA İŞLEMİDİR BİREYLERİN BELİRLİ BİR ÖZELLİĞE SAHİP OLUP OLMADIKLARININ SAYI VE SEMBOLLERLE İFADESİDİR

DEĞERLENDİRME YARGILAMA İŞLEMİDİR ÖLÇME SONUCUNUN BİR ÖLÇÜTLE KARŞILAŞTIRILMASIDIR

ÖLÇME ARACININ NİTELİKLERİ GÜVENİRLİK GEÇERLİK KULLANIŞLILIK

NEDEN ÖLÇME DEĞERLENDİRME YAPIYORUZ? ÖĞRETMENİN ÖĞRENCİYİ TANIMASI İÇİN ÖĞRENCİYE GÜÇLÜ VE ZAYIF ALANLARLA İLGİLİ BİLGİ VERMEK ÖĞRENCİYE DAVRANIŞI NASIL DEĞİŞTİRECEĞİ İLE İLGİLİ BİLGİ VERMEK DAHA NİTELİKLİ EĞİTİM VE ÖĞRETİM GELECEK İÇİN PLAN (OKS VB) REHBERLİK ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

AMAÇLARA GÖRE DEĞERLENDİRME TANIMA YERLEŞTİRME BİÇİMLENDİRME YERLEŞTİRME DEĞER BİÇME

HANGİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME KULLANACAĞIZ? YENİ PROGRAMDA ÖLÇME DEĞERLENDİRMENİN TEMEL YAKLAŞIMLARI SONUCUN YANIDA SÜRECE ODAKLANMA BİLGİNİN HATIRLANMASINDAN ÇOK UYGULANMASI VE YAPILANDIRILMASI PERFORMANSA DAYALI GÖREV VERME SÜREKLİ ÖLÇE DEĞERLENDİRME SADECE NOT DEĞİL GERİ BİLDİRİM DE YAPMA TEK YÖNTEMLE DEĞİL ÇOK YÖNTEMLE ÖLÇME REKABET YERİNE İŞ BİRLİĞİ

GÜNÜMÜZDE KULLANILAN ÖLÇME DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ 1-AÇIK UÇLU SORULAR Klasik ve kompozisyon türü sorulardır Yaratıcı düşünme gücünü ölçer Sürekli ve anlayarak çalışmaya yöneltir Az soru sorulabilir değerlendirmesi uzun zaman alır Değerlendirme puanlayıcıya göredir Cevap yazılı olarak ifade etmek zordur

Açık uçlu sorularda DİKKAT edilmesi gerekenler SINIRLI SORULAR SORULMALI SORU AÇIK ANLAŞILIR OLMALI SORULAR BAĞIMSIZ OLMALI KİTAPTAN AYNEN ALINMAMALI KISA VE ÇOK SAYIDA SORU SORULMALI

2-DOĞRU YANLIŞ TÜRÜ SORULAR DOĞRU CEVAPLAMA ORANI %50 dir GÜVENİLİRLİĞİ DÜŞÜKTÜR KOLAY HAZIRLANIR KOLAY OKUNUR DEĞERLENDİRME OBJEKTİFTİR

3-EŞLEŞTİRME TÜRÜ SORULAR ÖNCÜLER VE CEVAPLAR BİRBİRİNE BENZEMELİ ÖNCÜLERLE CEVAPLAR EŞİT SAYIDA OLMALI EŞLEŞTİRMEDE BAŞTA YÖNERGE OLMALI

4-KISA CEVAPLI SORULAR SORU İFADESİ NET OLMALIDIR SORU KAZANIMI YOKLAMALI VE CEVABI KESİN OLMALI BAŞKA SORULARA İP UCU OLMAMALI BOŞLUKLAR AYNI OLMALI SORU İÇİNDE İPUCU OLMAMALI

5-ÇOKTAN SEÇMELİ SORULAR SINAV KAPSAMI İYİ SEÇİLMELİ KIYIDA KÖŞEDEKİ BİLGİLER SORULMAMALI HER SORU TEK KAZANIMA YÖNELİK OLMALI HİÇBİRİ VE HEPSİ KULLANILMAMALI

PERFORMANS DEĞERLENDİRME ÖDEV SÜRESİ İYİ AYARLANMALI BİR ÇOK BECERİ KAPSAMALI BAZILARI BİREYSEL BAZILARI GRUP OLARAK VERİLMELİ ÖDEV SÜRECE VE ÜRÜNE ODAKLANMALI

1-PERFORMANS VE PROJE ÖDEVİ Performans ödevi kısa süreli olmalı Bilgi ve becerileri günlük yaşamda kullanılması ile ilgili olabilir Proje geniş içerikli ve uzun süreli performans ödevidir

2-PORTFOLYO(ÜRÜN DOSYASI) Ürün dosyası öğrencilerin çalışmalarının toplandığı bir dosyadır Öğrencinin en iyi çalışmaları bulunmalı Günlük çalışmalardan örnekler Sınav evrakları Resimler fotoğraflar Proje ödevleri Performans ödevi kavram haritası vs vs

Dereceli puanlama anahtarı (RUBRİK) Üç bölümden oluşur 1-Değerlendirme ölçütleri 2-Ölçüt tanımları 3-Puanlama stratejisi

KONTROL LİSTELERİ KONTROL LİSTESİNDE VAR YADA YOK EVET YADA HAYIR DİYE PUANLANABİLEN BİR DİZİ DAVRANIŞ VARDIR

DEĞERLENDİRME ÖLÇEKLERİ

GÖZLEM FORMLARI 1-ÖZ DEĞERLENDİRME 2-AKRAN DEĞERLENDİRME 3-GRUP ÖZ DEĞERLENDİRME

1-ÖZ DEĞERLENDİRME

2-AKRAN DEĞERLENDİRME

3-GRUP ÖZ DEĞERLENDİRMESİ

GENEL DEĞERLENDİRME

SIK KARŞILAŞILAN SORULAR 1-Ölçme araçları çok fazla değil mi? CEVAP Her ölçme aracının kullanım yeri farklıdır sınıf mevcuduna seviyesine vs uygun araçları seçebilirsiniz

2-Sınıflarda performansı nasıl değerlendiririz CEVAP :Performans ve proje ödevleriyle Bu çalışmaları da rubric kontrol listesi akran formu vs vs

3-Sınıf mevcudu çok kalabalık uygulayamıyorum CEVAP :Ders işleme tarzımızı yeni yaklaşımlara göre hazırlayarak ders işlerken bunların bir kısmı yapılabilir

4-Öğrenci ürün dosyasında neler bulunmalı? Cevap:Her türlü ÇALIŞMA ÖRNEĞİN Projeler performans ödevleri çalışma yaprakları öğrencinin iyi yaptığı sınav kağıdı vs vs

5- Öğrenci ürün dosyasını nasıl değerlendirmeliyim? Cevap Her hafta belirli sayıda öğrencinin dosyası değerlendirilmeli Ürün doyası değerlendirme anahtarı var

ÖĞRENCİ ÜRÜN DOSYASININ GENEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ Bütünlük Dosyamda bulunması gerekenlerin tümü var. Çalışmamı yaparken, diğer derslerimden de yararlandım. Seçtiğim ürünleri yıl boyunca edindiğim becerileri yansıtıyor. Dosyamın kapağını, kendimi en iyi biçimde yansıtacak şekilde hazırlandım. Tertip ve Düzen: Tüm çalışmalarım için uygun başlıklar kullandım. Çalışmalarımı içindekiler bölümünde belirttiğim sıraya göre dosyaladım. Tüm çalışma kağıtlarım temiz ve düzenli. Yansıtma: Seçtiğim çalışmalar güçlü yanlarımı ve gelişimimi yansıtıyor.