Hazırlayan: Ali Akpınar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1/20 Yazı Türleri “Seçilmiş bir konu üzerinde, yapılan araştırma ve incelemelerin sonucunu bildiren yazılara denir.” Yukarıda hangi türün tanımı yapılmıştır.
Advertisements

UZAKTAN EĞİTİM.
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
KONULAR: Büyük Ünlü Uyumu Küçük Ünlü Uyumu Kaynaştırma Harfleri
TARTIŞMA TÜRLERİ DİL VE ANLATIM-10.SINIFLAR HALİL GÜREL ANADOLU LİSESİ
DÜZYAZI TÜRLERİ MAKALE DENEME SOHBET FIKRA
1) Gazetelerin ya da dergilerin belli sütunlarında gündelik konuları bir görüş ve düşünceye bağlayarak yorumlayan yazlılardır. Bu türde, yazar ele aldığı.
Yazarın herhangi bir konudaki görü ş lerini, kesin kurallara varmadan, kanıtlamaya kalkmadan, okuyucuyu inanmaya zorlamadan.
Emre Tataroğlu Cem Köseoğlu
Bu sunum Akdeniz Üniversitesi öğrencisi tarafından Bilgisayar 2 dersi için hazırlanmıştır. KONU: WEB 2.0 ARAÇLARI.
Zeynep Lal Kırmızyeşil 11C
Tanımı Özellikleri Konuyla İlgili Sorular
Günlük Betsi Levi 11-c.
CUMHURİYET DÖNEMİNDE ÖĞRETİCİ METİNLER
BİYOGRAFİ- OTOBİYOGRAFİ Doruk Dİlek Serhan Yüce
TÜRKÇE / Noktalama İşaretleri
Dil ve Anlatım Performans Ödevi Ela Başaran Gülden Karademir
SERVET-İ FÜNUN DÖNEMİ.
KEREM GUVENTURK CAN DIVITOGLU 11/C
GARİP AKIMI (BİRİNCİ YENİ AKIMI)
Hazırlayan: Ali Akpınar
TÜRKÇE / Düşünce Yazıları ( Röportaj - Mülakat )
Konu: İ sim(Ad) Varlıkları, kavramları kar ş ılayan sözcüklerdir. İ simlerle, kar ş ıladıkları kavram ve nesneler arasında çok sıkı bir ilgi vardır.
EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER UYGULAMASI Araştırma, Yayın, Seminer, Konferans Çalışmaları III. Uluslar arası Eğitim Araştırmaları Kongre Bildirisi.
TÜRKÇE / Düzyazı Türleri ( Eleştiri - Deneme - Söyleşi )
GARİP AKIMI (I. YENİ).
Sohbet(Söyleşi).
DENEME Yiğit İlkkutlu.
MİLLİ EDEBİYAT DÖNEMİNDE ÖĞRETİCİ METİNLER
Öğretici Metinler SOHBET.
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
Performans Ödevi Ders : Dil ve Anlatım Konu : Makale (Makale Nedir?Makale Çeşitleri Nelerdir ? Makalenin Özellikleri) Öğrenci Bilgileri İsim: Burak.
YAZI TÜRLERİ.
TÜRKÇE / Düşünce Yazıları (Biyografi-Otobiyografi)
KORFBOL.
ANI TÜRÜ Esra Gürçay.
TARTIŞMA TÜRLERİ ~Panel~
TARTIŞMA TÜRLERİ Münazara
CÜMLENİN ÖĞELERİ /ÖZNE
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
TARTIŞMA TÜRLERİ: AÇIK OTURUM
Konu : DÜZYAZI TÜRLERİNDEN MASAL – ANI – HİKAYE - ROMAN
Hazırlayan: Rıdvan Gezici Onuncu Grup Bilgisayar I Dersi Konu Hakkında: Sözcükte anlam konusunun öğrencilere nasıl anlatılacağı. Konunun içeriği ve konu.
Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Eğitsel İçerikler
SESLİ SUNU.
Tanzimat dönemi öğretici metinler
ORHAN VELİ KANIK MEHMET ALİ SEL.
SERKAN ERDOĞAN TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMENİ
DENEME.
ÖĞRETİCİ YAZILAR 1-MAKALE 2-FIKRA 3-RÖPORTAJ 4-ELEŞTİRİ 5-GÜNLÜK
Garip Akımı Birinci Yeniciler
KOMPOZİSYON TANIMI:  Farklı parçaları, uyumlu ve düzenli şekilde bir araya getirmeye Kompozisyon denir.
Düşünceye Dayalı Ve Konusunu Yaşamdan Alan Yazı Türleri
YAZI TÜRLERİ.
Konuşmaya yakın söyleyişle samimi bir yazı türüdür
FABL TÜRÜNÜN ÖZELLİKLERİ HAZIRLAYAN: Özgür AKKAYA
ELEŞTİRİ TÜRÜNÜN ÖZELLİKLERİ VE TEMSİLCİLERİ Piribeyli Lisesi HAZIRLAYAN: YASİN MAYA 11/TM SINIFI NO:139 Piribeyli Lisesi HAZIRLAYAN: YASİN MAYA 11/TM.
  Bir görüşü savunmak, bir düşünceyi kanıtlamak veya bilgi vermek amacıyla yazılan yazılara makale diyoruz.  Makale bir gazete yazısıdır.  Gazete.
Konu : DÜZYAZI TÜRLERİNDEN MASAL – ANI – HİKAYE - ROMAN
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Hikaye.
CUMHURİYET DÖNEMİNDE ÖĞRETİCİ METİNLER DENEME. GENEL ÖZELLİKLER 1.Öğretici metinle bakımından Cumhuriyet döneminde büyük ilerlemeler kaydedilmiştir 2.Cumhuriyet.
TARTIŞMA TÜRLERİ ~Panel~
SOHBET (SÖYLEŞİ) Bir yazarın, kişisel görüş ve düşüncelerini fazla derinleştirmeden, okuyucusuyla konuşuyormuş gibi içten bir hava içinde yazdığı yazılara.
MAKALE. Herhangi bir konuda bilgi vermek, bir gerçeği ortaya koymak, bir tezi kanıtlamak veya bir düşünceyi savunmak amacıyla kaleme alınan ve temel öğesi.
Edebiyat,sanat,siyaset,ticaret,spor gibi alanlarda başarılı olan; insanlık adına faydalı işlerde bulunan insanların hayatlarının.
Alt Başlık. ELEŞTİRİ NEDİR?  Şiir, tiyatro, hikâye, roman, resim, heykel, film gibi bir sanat veya düşünce eserinin, zayıf ve güçlü yönleri göz önünde.
SOHBET (SÖYLEŞI). SOHBET NEDIR?
Sohbet (Söyleşi).
Sunum transkripti:

Hazırlayan: Ali Akpınar SÖYLEŞİ-SOHBET Hazırlayan: Ali Akpınar

GENEL BİLGİ SOHBET - SÖYLEŞİ Bir yazarın gündelik yaşam, insan, sanat ve edebiyatla ilgili bir konu hakkındaki düşüncelerini, sanki karşısında okuyucular varmış da onlarla sohbet ediyormuşçasına sıcak ve içten bir anlatımla dile getirdiği yazılara “sohbet” denir. Sohbetler tek kişilik yazılardır. Sohbet sözcüğü Arapça’dan gelmiştir, Türkçesi söyleşidir. Hemen herşey sohbet konusu olabilir. Sohbet yazarı bir anıyı, dergiyi, eseri ya da benzer bir konuyu değerlendirir ve okuyucularla paylaşır. Anlatımı gerçek konuşma gibi samimi olmalıdır. Söyleşilerde konu uzatılmaz ve detaya girmekten kaçırılınır. Sohbet konuları herkesi ilgilendiren konulardır.

SÖYLEŞİ’NİN GENEL ÖZELLİKLERİ Yapılan söyleşi doğru olmalıdır.(Gerçek bir konu üzerine olmalıdır.) İçten davranılmalı ve pazarlık olmamalıdır. Söyleşilerde bedensel dil çok kullanılmaz, yoksa konu istemsiz olarak abartılır. Okuyucuya soru yöneltilir ve yöneltilen soru cevaplanır. Karşılıklı söyleşi varsa konuşanın sözü kesilmez. Söyleşi’deki konu herkesi ilgilendirmelidir. Cümleler normal konuşmadaki gibi devriktir. Kolay okunmalı ve anlaşılabilinmelidir. Söyleşilerde küçük espiriler yapılarak sohbet güçlendirilebilir.

MUSAHABE Musahabe tabiri Türk Edebiyat tarihinin erken dönemlerinde ‘’Söyleşi’’ anlamında kullanılmıştır.

SÖYLEŞİ VE MAKALENİN FARKI Söyleşi, makaleden üslûp yönüyle ayrılır. Çoğunlukla, günlük konuların işlendiği sohbet yazılarında senli benli bir anlatım yolu seçilir, hatıralardan, halk fıkralarından, özlü sözlerden yararlanılır. Makaleye benzer bir yazı türüdür. Konusu daha çok genel ya da günlük sanat olaylarıdır; fakat konu, tez ve savunma amacı güdülmeden ve karşılıklı konuşma havası içinde, sıcak bir dille yazılır.

SÖYLEŞİ ÖNCÜLERİ Söyleşi türünün Türk Edebiyatı’ndaki önemli temsilcileri: “Ahmet Rasim – Ramazan Sohbetleri” “Suut Kemal Yetkin – Edebiyat Söyleşileri” “Şevket Rado – Eşref Saati” “Melih Cevdet Anday – Dilimiz Üzerine Söyleşiler” “Nurullah Ataç – Karalama Defteri”… Ayrıca Cenap Şahabettin, Refik Halit Karay, Hasan Ali Yücel… gibi yazarlarımız da bu türde eserler vermişlerdir.

ŞEVKET RADO

ŞEVKET RADO VE EŞREF SAATİ 21 Nisan 1913’de Üsküp’te doğmuştur ve 9 Nisan 1988’de İstanbul’da ölmüştür. Şevket Rado bir Türk gazetecisi ve yazardır. Yazdığı eserlere ‘’söyleşi’’ya da ‘’sohbet’’ denir. Aynı zamanda Orhan Pamuk’un eniştesidir. Şevket Rado’nun eseri olan Eşret Saati tecrübe ile ilgili bir eserdir. 20 bölümden oluşan bu eserin ilk ve belki de en önemli bölümü esere adını veren Eşref Saati bölümüdür. Eşref Saati kararların, olayların, kısaca işlerimizin en iyi gittiği saat olarak anlatılır bu bölümde. Eser bir radyo programında okunmuştur ve okuyuş biçimi sebebiyle sohbet olarak kabul edilir.

KAYNAKÇA Kaynak: http://www.msxlabs.org/forum/soru- cevap/209227-sohbet-soylesi-turune-ornekler-verir- misiniz.html#ixzz3Gm2kTbMV http://tr.wikipedia.org/wiki/%C5%9Eevket_Rado http://www.edebiyatekibi.com/index.php?option=com_content&task =view&id=955&Itemid=28 http://www.kitapozetleri.kalemguzeli.net/esref-saat-i-sevket-rado- ozeti.html