Güzel DİŞCİGİL, Ayfer GEMALMAZ, Serpil DEMİRAĞ, Okay BAŞAK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Insan hakları için.
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
SAĞLIK PERSONELİ KORUYUCU HEKİMLİĞİ NE KADAR TANIYOR. Ömer Seylan
Amaç: Amaç: Tıp Fakültesi öğrencilerinin üniversiteye giriş başarısının dönem içerisindeki başarısıyla orantılı olup olmadığı her zaman bir soru işareti.
Hastane İşletmeciliği Uzmanı GATA Organ Nakli Koordinatörü
Uzm. Mine H.Bahçeci I.Derece Öğretmen Hemşire KKTC Sağlık Bakanlığı
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
HEMŞİRELERİN SÜREKLİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Gülşen Güner Üzel* , Resmiye Özdilek**,Nihal Öztürk***, Sevim Ulupınar Alıcı****
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
BAKIŞ AÇISI.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Güz Yrd. Doç.Dr. Zeynep Ocak
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
NEDEN TIP FAKÜLTESİ. Derya SEZEN. , Aysun KELEŞOĞLU. , Emine KARAHAN
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
(*Ankara Onkoloji Hastanesi Pediatrik Onkoloji Kliniği)
EĞİTİM VE ÖĞRETİM FAALİYETLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
TEMEL TIP BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ İLE KLİNİK BİLİMLER ÖĞRENCİLERİ ARASINDA MESLEĞE BAKIŞ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? SUNANLAR: Batuhan TAVEL, Recep KAPLAN,
Dr. Özlem COŞKUN*, Yrd. Doç. Dr. Mehtap KARTAL**,
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
Tıp Fakültesi 1 ve 4. Sınıflar Arasında Gözlük/Lens Kullanımı ve Öğrencilerin Lazer Göz Ameliyatına Bakış Açısı Hazırlayanlar*; Hatice Hancı, İsmail Tarduş,
GRUP NoNA 9.
Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde Sürdürülen İletişim Becerileri Eğitiminde Görev Alan Standardize Hastaların Performansına İlişkin Öğrenci Görüşleri.
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
SPORUN OKUL BAŞARISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Üniversite öğrencilerinin video oyunlarına olan alışkanlıkları
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar I. Ticaret Müşavirleri Konferansı 28 Nisan 2011 TİM Dış Ticaret Kompleksi.
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
MERAK-ÜL BEŞER TODUP SUNUMU.
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ AİLE HEKİMLİĞİNİ NE KADAR TANIYOR? Beyza Boğa*, Merve Ayşe Atmaca*, Uğur Can İzlimek*, Kadir Özmen**, Nagihan Külahlıoğlu**,
Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Nöroloji Kliniği Multiple Skleroz Polikliniğinde Başağrısı Sıklığı ( Headache Frequency in Multiple Sclerosis Outpatient.
GRUP TÜKENMEZ ZEYNEP SARIHAN YENER ARAÇLIOĞLU EBRU SAKAR ÖZGE KELEŞER
Bir bölme işleminde bölen 8,Bölüm 7, kalan 1ise bölünen Kaçtır?
BİR ORGAN BİR HAYAT.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
YENİ DOĞAN BEBEKLERİN YOĞUN BAKIMA ALINMASINDA ETKİLİ OLAN FAKTÖRLER
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE DEPRESYON BELİRTİLERİ TAŞIMA DURUMU
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
GRUP SEMPTOM Konu : Kocaeli Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesine Başvuran Hasta ve Hasta Yakınlarının Sağlık Hizmetleri Hakkındaki Bilgi ve Yararlanma.
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ: NEDEN VE NASIL? Çankaya Belediyesi Örneği
ADIYAMAN’DA ÇOCUĞUN PSİKOSOSYAL GELİŞİMİNİ DESTEKLEME PROGRAMI
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
Diferansiyel Denklemler
TIP ÖĞRENCİLERİNDE DERSLERE KATILIMI ETKİLEYEN FAKTÖRLER İnsan hayatının yegâne bekçisi olan doktorların şüphesiz ki nitelikli bir eğitim almaları hem.
BİZ KİMİZ ? PROJESİ SONUÇ RAPORU.  TÜKD üyelerinin profilini ortaya koyabilmek amacıyla 14 sorudan oluşan bir anket formu düzenlenmiştir.  19 şubedeki.
Grup Kaygısızlar Fevzi Yeni Ahmet Karamermer. LİTERATÜR Melikşah Üniversitesi orta anadoluda olduğu için bu çevredeki öğrenciler genelde üniversite hayatında.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
3-BULGULAR 1-GİRİŞ 2-YÖNTEM2-YÖNTEM Araştırma kesitsel olarak yapılmıştır. Çalışma Eylül ayı 2012’de Erzurum merkezde yapılmıştır. Çalışmanın evreni Erzurum’un.
Hatice Şimşek Keskin***
ÇALIŞAN ve ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI SONUÇLARI Ocak, 2009
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Sunum transkripti:

Güzel DİŞCİGİL, Ayfer GEMALMAZ, Serpil DEMİRAĞ, Okay BAŞAK SAĞLIK HİZMETLERİYLE TANIŞMA VE TOPLUMA UYUM AİLE ÇALIŞMASI MODÜLÜ ADÜ TIP FAKÜLTESİ 2. SINIF DEĞERLENLENDİRME SONUÇLARI Güzel DİŞCİGİL, Ayfer GEMALMAZ, Serpil DEMİRAĞ, Okay BAŞAK

SAĞLIK HİZMETLERİYLE TANIŞMA VE TOPLUMA UYUM AİLE ÇALIŞMASI MODÜLÜ 2005-2006 eğitim öğretim yılında başladı 1 ve 2. sınıflarda 5 ders kurulunda yer alıyor. Modülün amacı; erken klinik temasın sağlanması birey inanış ve davranışlarını etkileyen bir sistem olan ailenin anlaşılması, ailelerin ve toplumun sağlık gereksinimlerinde çözüm arayışlarının irdelenmesi, birinci basamak sağlık hizmet sunumunun kavranması

SAĞLIK HİZMETLERİYLE TANIŞMA VE TOPLUMA UYUM AİLE ÇALIŞMASI MODÜLÜ 5-7 kişilik küçük gruplar Her gruba birer aile verilmektedir. Aileler “Aile Hekimliği Uygulama Merkezi”ne kayıtlı ve modüle katılmayı kabul edenler arasından seçiliyor. Ailenin sosyodemografik bilgileri ve mevcut sağlık durumlarını sorgulayan anket formu dolduruluyor. Her kurulda bir kez aile ziyareti yapılması planlanıyor. Son ders kurulu grup sunumları tüm sınıfla paylaşılıyor.

YÖNTEM 2009-2010 eğitim öğretim yılı son ders kurulunda çalışmaya katılmayı kabul eden 2. sınıf öğrencilerine kısa sosyodemografik özellikleri ile modül hakkındaki bilgi ve düşüncelerini içeren sorulardan oluşan anket formları dağıtıldı. Öğrencilerin kimlik bilgileri sorgulanmadı. Anket formu oniki kapalı uçlu ve iki açık uçlu sorudan oluşmaktaydı. Açık uçlu sorulara verilen yanıtlar kategorize edildi. Veriler SPSS 14.0 paket programı kullanılarak değerlendirildi. Kategorik veriler ki kare testi ile sürekli değişkenler ise student t-testi ile analiz edildi.

Anket Formu Alan çalışmaları: Aile Hekimliği Sağlık Hizmetleriyle Tanışma ve Topluma Uyum Modülü Anket Formu Yaş: Cinsiyet: K E Tıp Fakültesine giriş tarihi: Mezun olduğu lise (şehri belirtiniz): Bu yılki not ortalamanızı (yaklaşık) yazınız: Ailenizi kaç kez ziyaret edebildiniz? Aile değişimi yaşadınız mı? Evet Hayır Yaşadıysanız kaç kez aile değişimi oldu? Topluma Uyum Modülünün amacı sizce aşağıdakilerden hangileridir? (birden fazla seçenek işaretleyebilirsiniz)  Toplumun sağlık hizmetlerini kullanışını gözlemek  Toplum içinde var olan sağlık için kullanılabilecek kaynakları fark etmek  Toplumun sağlık hizmetlerine bakış açısını incelemek  Toplumun sağlık inanışlarını tanımak  Toplum içinde yer alan aile yapılarını tanımak  Ailelerin hastalığa yaklaşımlarını gözlemek  Ailedeki hasta bireyin aile üzerine olan etkilerini gözlemek  Ailedeki kayıpların (ölüm) aile üzerine olan etkilerini gözlemek  Ailenin toplumla etkileşimini gözlemek  Farklı aile içi iletişim yollarını tanımak  Bireyleri toplum içinde kendi ortamlarında tanımak  Bireyleri toplum içinde çevreleriyle birlikte tanımak  Ekip çalışması yapmak  Öğrencilerin kendilerini doktor olarak hissetmelerini sağlamak  Öğrencilerin gelecekte meslek hayatlarında karşılaştıkları hastalarını toplum içinde yaşayan bireyler olarak değerlendirebilmelerini sağlamak  Tıp uygulamasının sosyolojik boyutlarını gözlemek  Temel iletişim becerilerini kullanmaya başlamak  Bilgi toplama, irdeleme ve gruba sunma becerileri kazanmak

Anket Formu Topluma Uyum Modülünün bitiminde aşağıdaki bilgi ve becerilerden hangilerini kazandığınızı veya kazanacağınızı düşünüyorsunuz? (birden fazla seçenek işaretleyebilirsiniz)  Toplumun sağlık hizmetlerini kullanışını gözlemek  Toplum içinde var olan sağlık için kullanılabilecek kaynakları fark etmek  Toplumun sağlık hizmetlerine bakış açısını incelemek  Toplumun sağlık inanışlarını tanımak  Toplum içinde yer alan aile yapılarını tanımak  Ailelerin hastalığa yaklaşımlarını gözlemek  Ailedeki hasta bireyin aile üzerine olan etkilerini gözlemek  Ailedeki kayıpların (ölüm) aile üzerine olan etkilerini gözlemek  Ailenin toplumla etkileşimini gözlemek  Farklı aile içi iletişim yollarını tanımak  Bireyleri toplum içinde kendi ortamlarında tanımak  Bireyleri toplum içinde çevreleriyle birlikte tanımak  Ekip çalışması yapmak  Kendinizi doktor olarak hissetmenizi sağladı  Meslek hayatınızda karşılaştığınız hastalarınızı toplum içinde yaşayan bireyler olarak değerlendirebilmenizi sağlayacak  Tıp uygulamasının sosyolojik boyutlarını gözlemek  Temel iletişim becerilerini kullanmaya başlamak  Bilgi toplama, irdeleme ve gruba sunma becerileri kazanmak Aile Hekimliği Topluma Uyum Modülünün 1. ve 2. Sınıflarda uygulanmaya devam etmesini ister misiniz? Evet Hayır Yanıtınızın nedenini açıklayınız Aile Hekimliği Topluma Uyum Modülünün ileriki sınıflarda da (3, 4, 5 ve 6. Sınıflar) uygulanmasını ister misiniz? Evet Hayır

Bulgular 105 öğrencinin 65 i çalışmaya katıldı. 26 kız, 39 erkek Yaş ortalaması 20.6 (19-28) Not ortalamaları 71.6 (45-92) Topluma uyum modülünün bitiminde hangi bilgi ve becerileri kazandığınızı düşünüyorsunuz? ekip çalışması yapmak (n=58, %89.2), bilgi toplama, irdeleme ve gruba sunma becerileri kazanmak (n=55, %84.6) toplumun sağlık hizmetlerine bakış açısının incelemek (n=50, %76.9)

Bulgular En az kazanıldığı düşünülen hedefler bireyleri toplum içinde çevreleriyle birlikte tanımak (n=20, %30.8) toplum içinde var olan sağlık için kullanılabilecek kaynakları fark etmek (n=22, %33.8) ailedeki kayıpların aile üzerine olan etkilerini gözlemek (n=25, %38.5)

Bulgular Kız öğrenciler, kazanılan bilgi ve beceri olarak “ekip çalışması yapmak” şıkkını erkek öğrencilere göre daha fazla işaretlemişlerdi. 65 öğrencinin 59 u (%90.8) topluma uyum modülünün 1. ve 2. sınıflarda devam etmesini istediklerini belirtmişler Ancak 3. sınıf ve sonrasında uygulamaya konması ile ilgili görüşleri sorulduğunda sadece 28 kişi (%43.1) evet yanıtı vermiş ve sıklıkla klinik stajların yoğunluğu gerekçe olarak gösterilmişti.

Sonuç Bu modül tıp öğrencilerinin ekip çalışması yaparak, bilgi toplama ve irdeleme becerileri kazandıkları ve toplumun sağlık hizmetlerine bakış açısını inceleyebildikleri bir çalışma örneği olmuştur. Öğrencilerin büyük çoğunluğu modülün 1 ve 2. sınıflarda devam etmesini istemektedir.

YAMAN AİLESİ

KEYKUBAT AİLESİ

Arda ailesi bizi çok sevecen karşıladı Arda ailesi bizi çok sevecen karşıladı. Sorduğumuz sorulara çekinmeden cevap verdiler.