İLKÖĞRETİM REFORMLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
YENİ ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi EYLÜL 2013.
ÇIRAKLIK EĞİTİMİYLE İLGİLİ SIKÇA SORULAN SORULAR
1 Ocak 1989 – 31 Aralık 2004 Güneş Tutulmaları (3)
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi
T.C. DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü
ÜLKE SUNUMU TC BAŞBAKANLIK DTM ANKARA-TÜRKİYE 10 HAZİRAN 2008
Öğrencilerin devamsızlıkları ile ilgili işlemlerde, 08/12/2004 tarihli ve sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim.
Konu Başlıkları Mevcut Duruma Bakış Karmaşaya Bir Çözüm?
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
1-2-3 Şubat 2012 tarihinde Bingöl Merkez İlköğretim Okulu Öğretmenlerine ‘Okullarda Afet Bilincini Oluşturma’ konulu eğitim semineri düzenlenmiştir.
TÜRK Eğitim Sistemi.
TÜRKİYE’DE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME REFORMLARI
Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci DERS PLANLARINDASIKLIKLA YAPILAN HATALAR Funda NALBANTOĞLU YILMAZ Eğitim Öğretim Planlamacısı Nevşehir,
Yarbaşı İlköğretim Yarbaşı İlköğretim.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
MEBBİS Veri Girişi BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
1950’de Mersin’de ilk kadın belediye başkanımız seçilmiştir
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
HOŞGELDİNİZ. HOŞGELDİNİZ Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat Fakültesi Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat.
SAATLER Zamanı ölçmek için kullanılan ölçme aracı SAATTİR.
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
İLKÖĞRETİM REFORMLARI
Uzaktan Eğitimin Temelleri
MEBBİS Veri Girişi BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
TEST – 1.
Üsküdar Halk Eğitim Merkezi Eczane Çalışanlarının Eğitimi
12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
EKONOMİK İSTİSMAR.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
ÇAĞDAŞ UYGARLIĞA DOĞRU
TÜRKİYE’ DE EĞİTİM REFORMLARI İLKÖĞRETİM REFORMU (8 YILLIK KESİNTİSİZ EĞİTİM) HAZIRLAYAN BAHRİYE ECE HÜSNİYE ERDAL.
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
CUMHURİYET DÖNEMİ ORTAÖĞRETİM
DOĞRUGÖZ NAMIK KEMAL ORTAOKULU
Anayasa Devletin yönetim biçimini gösterir.
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
IŞIKLI İLKÖĞRETİM OKULU
İLKÖĞRETİMDE REFORMLAR (Cumhuriyet Sonrası Dönem)
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
8 YILLIK KESİNTİSİZ ZORUNLU EĞİTİM
Dünyada ve Türkiye’de Aile Hekimliği
Mersİn İl Mİllİ EğİTİm Müdürülüğü EĞİTİMDE KALİTE yönetİm sİstemİ değerlendİrİcİ eğİtİmİ   MERSİN.
SAĞLIK MAHALLESİ POYRAZ SOKAK BOLU TEL&FAKS:
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
HALK EĞİTİMİ ve HALK EĞİTİM REFORMLARI
HAZIRLAYAN AYŞE ÇETİN Öğretim yılında başlatılan sekiz yıllık zorunlu Eğitim uygulamasında karşılaşılan sorunlar belli başlıklar.
İLKÖĞRETİM REFORMLARI
TC İZMİR VALİLİĞİ Cumhuriyet İlkokulu BRİFİNG DOSYASI
OKULUMUZUN TARİHÇESİ 27 Temmuz 1994 yılında, Yavuz Selim Mahallesi, Düvecik Ova Mahallesi, İkiyüz Evler ve Yeşilova Mahallesinde oturan vatandaşlarımızın.
ÜNİVERSİTE REFORMLARI
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ Dr. Mustafa Ergün.
Okul MüdürüARAS ŞAHİN Telefonu Adresi Ketençayır Mahallesi Yatılı Bölge Ortaokulu Ek bina no:15 Web adresigurunimamhatiportaokulu.meb.k12.tr.
İMAM HATİP LİSELERİ VE ORTAOKULLARI
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
TÜRK Eğitim Sistemi.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar
KANUNLARDA OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
Karşılaştırmalı Eğitim
ARDAHAN MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
İLK ÖĞRETİM HAFTASI NE DEMEK ?
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ
Sunum transkripti:

İLKÖĞRETİM REFORMLARI HAZIRLAYAN MURAT ÇETİN 070650004

8 YILLIK KESİNTİSİZ ZORUNLU EĞİTİM UYGULAMASINA GEÇİŞ

İLKÖĞRETİM NEDİR? İlköğretim; 6-14 yaş grubundaki öğrencilere temel beceri kazandırarak onları hayata ve bir sonraki eğitim kurumlarına hazırlayan bir eğitim devresidir.

Zorunlu İlköğretim Uygulamasının Tarihçesi Ve Türkiye'deki Gelişimi İlköğretimde sekiz yıllık bir okula gereksinme, 1946 yılında yapılan Üçüncü Milli Eğitim Şurası'nda duyularak zorunlu öğrenim süresinin sekiz yıla çıkarılması Şura'ca önerildi. Ama bu öneri 1961 yılına kadar dikkate alınmadı. 1961 yılında çıkarılan 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu, zorunlu öğrenim süresini 7-14 yaşları arasına koyarak 8 yıla çıkardı. 

Yasa, bu öğrenimin beş yılının ilkokulda, geri kalan üç yılının da tamamlayıcı kurs ve sınıflarda görülmesi zorunluluğunu getirdi. Yasa, aynı anda, ilköğretimi "temel eğitim" olarak da nitelendirdi. Yasanın getirdiği bu zorunlu öğrenimin ilkokul kesimi uygulandı; ama üç yıllık kesimi, bölge okullarının dışında uygulanamadı. 

Sekiz yıllık kesintisiz zorunlu ilköğretim 10 Sekiz yıllık kesintisiz zorunlu ilköğretim 10. Milli Eğitim Şurası'ndan başlayıp 15. Milli Eğitim Şurası'na uzanan bir süreçte akademik olarak tartışılmış ve 1971-1972 öğretim yılında pilot uygulaması başlatılarak 1973 yılında çıkan 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu ile sekiz yıllık kesintisiz zorunlu ilköğretim ilkesi konulmuştur. 1971-1972 öğretim yılında 16 ilde, 18 okulda deneme amacıyla başlatılan bu ilköğretim uygulaması, daha sonra terk edildi. Ancak, 1981-1982 öğretim yılında 6 ilde, 10 okulda tekrar ilköğretim uygulamasına geçilebildi.

1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanununun 7. ve 22 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanununun 7. ve 22. maddelerinde 1983'te çıkan 2842 sayılı kanunla yapılan değişiklik ile temel eğitime "İlköğretim" denilerek, "İlköğretim, 6-14 yaşlarındaki çocukların eğitim ve öğrenimini kapsar. İlköğretim, kız ve erkek bütün vatandaşlar için zorunludur ve Devlet okullarında parasızdır" şeklinde yapılan değişiklikle ve 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanununun 3. maddesi 1983'te çıkan 2917 sayılı kanunla yapılan "mecburi ilköğretim çağı, 6-14 yaş grubundaki çocukları kapsar..." şeklindeki değişiklikle, ilköğretim, 6-14 yaşlarındaki çocuklara zorunlu kılınmıştır.

Fakat, 2917 sayılı kanuna "Ortaokullar, planlı bir şekilde ve yeterli düzeyde yurt sathına yaygınlaştırıldıktan sonra, kanunla ayrıca belirleninceye kadar, ilköğretimin sadece ilkokul bölümü mecburidir“ şeklinde Geçici Madde konularak ilköğretimin sadece ilkokul kısmı zorunlu eğitim kapsamına alındı. 

1988-1989 öğretim yılına kadar ilköğretim okulların yıllık artış oranı %10'u geçmediği halde, 1991-1992 öğretim yılında %300'lük bir artışla 2.651'e, 1992-1993 öğretim yılında 3.143'e, 1993-1994 öğretim yılında 4.149'a ve 1998-1999 öğretim yılında da 44.525'e ulaştı.

Zorunlu eğitimin gerekçeleri 8 yıllık zorunlu eğitim ile Türkiye şunları kazanacaktı: 1- Program, öğretim ve yönetim bütünlüğü sağlanacak. 2- Sınıf mevcutları 30’a indirilecek. 3- Tüm okullar bilgisayarla donatılacak. 4- Bilgi ötesi topluma, çağdaş insan yetiştirilecek. 5- Fırsat eşitliği gerçekleştirilecek.

6- Çocuklar 14 yaşına kadar öğrenci olacaklarından zararlı alışkanlıklardan korunacak. 7- İkili öğretim kalkacak. 8- Birleştirilmiş sınıflar kalkacak. 9- Fakir öğrencilere devlet desteği sağlanacak. 10- İlköğretimde TV ve videolu eğitim yapılacak. 11- Ülke hızla kalkınacak. 12- Fakir bölgelerle zengin bölgeler arasındaki uçurum kalkacak.

13- Beceri atölyeleri açılacak. 14- İlkokullarda yabancı dil eğitimine çocukları ısındırmak için ön hazırlık kursları açılacak. 15- Güneydoğuda yüzlerce yatılı bölge okulu açılacak. 16- Her okulda lisan laboratuarı, spor tesisleri kurulacak 17- Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersleri Diyanet İşleri Başkanlığı’nca açılacak kurslarda yaz döneminde hafta içi ve hafta sonunda verilecek.

18-Dini eğitim engellenmeyecek. 19- Yatılı öğrencilerin masraflarını devlet ödeyecek. 20- Tüm taşıma masraflarını ve öğle yemeklerini devlet karşılayacak.  

Sekiz Yıllık Kesintisiz Zorunlu İlköğretim Uygulamasına Geçiş 10. Milli Eğitim Şurası'ndan 15. Milli Eğitim Şurası'na kadar geçen zaman süresince üzerinde görüşülen "sekiz yıllık kesintisiz zorunlu ilköğretim"i, uygulamaya koyma çalışmaları 55. Hükümet tarafından başlatıldı. Bu amaçla, 55. Hükümet tarafından, sekiz yıllık kesintisiz zorunlu ilköğretim yasa tasarısı hazırlanarak görüşülmesi için TBMM'ye sunuldu.

1997-1998 öğretim yılından itibaren sekiz yıllık kesintisiz zorunlu ilköğretime geçilmesini sağlayan "İlköğretim ve Eğitim Kanunu, Milli Eğitim Temel Kanunu, Çıraklık ve Meslek Eğitimi Kanunu, Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun ile 24.03.1988 Tarihli ve 3418 Sayılı Kanunda Değişiklik Yapılması ve Bazı Kağıt ve İşlemlerden Eğitime Katkı Payı Alınması Hakkındaki 4306 Sayılı Kanun" 18.08.1997 tarih ve 23084 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanarak yürürlüğe girdi.

4306 Sayılı Kanun ile; 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanununun 9 4306 Sayılı Kanun ile; 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanununun 9. maddesi ve 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanununun 23. maddesi "İlköğretim Kurumları sekiz yıllık okullardan oluşur. Bu okullarda kesintisiz eğitim yapılır ve bitirenlere ilköğretim diploması verilir." şeklinde değiştirildi. 5.1.1961 tarihli ve 222 sayılı, 14.6.1973 tarihli ve 1739 sayılı, 5.6.1986 tarihli ve 3308 sayılı kanunlarda birlikte veya ayrı ayrı geçen "ilkokul" ve "ortaokul" ibareleri "ilköğretim okulu" olarak değiştirildi. Mevcut kanunlardaki, sekiz yıllık kesintisiz zorunlu ilköğretim uygulamasına ters düşen maddeler ya değiştirildi ya da kaldırıldı.

KAYNAKLAR Akyüz,Yahya,(2004), Türk Eğitim Tarihi,Pegam A Yayıncılık,Ankara Documents and Settings\Administrator\Desktop\Milli Eğitim Dergisi-150.htm http://webarsiv.hurriyet.com.tr/1997/08/17/5447.asp http://www.milliyet.com.tr/1997/08/17/ http://www.egitim.aku.edu.tr/unsur.htm Murat ÇETİN 070650004