YÜZÜNCÜYIL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
28 Ekip çalışması.
Advertisements

EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME VE
Kalite Kavramı.
YÖNETİM İŞLEMİNİN FONKSİYONLARI
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
KALİTE NEDİR? Şüphesiz bu tanımın tek bir karşılığı yoktur.Toplumun dinamik yapısı sayesinde sürekli değişmektedir.Kalitenin tanımları,onu tanımlayan.
TKY 405 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ CROSBY’ NİN KALİTEYE BAKIŞ AÇISI
"Eğitimdir ki bir milleti ya özgür,
Hoş geldiniz  Üniversitemiz  İÇ DENETİM BİRİMİ’mizin tanıtım toplantısına,  Hoş geldiniz.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
HERKES, HERHANGİ BİRİ BİRİSİ VE HİÇ KİMSE
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ & İÇ TETKİKÇİ EĞİTİMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Yeni Pazarlama Teknikleri
İşçi Sağlığı ve Güvenliğinde Sosyal Diyalog Doç. Dr. Mücahit EĞRİ İnönü Ün. Tıp Fak. Halk Sağlığı Ana Bilim Dalı.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
5-S YÖNETİMİ.
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
DÜŞÜNMEYİ ÖĞRETME AKLIN SINIRLARINI GENİŞLETMEK İÇİN
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN ARAÇ VE TEKNİKLERİ
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
DÜŞÜNCE KALİTESİ-YARATICILIK-iNOVASYON
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
Toplam Kalite Yönetimi
KOBİLERDE SOSYAL SORUMLULUK BİLİNCİ. Yıllık 250 kişiden az işçi istihdam eden ve yıllık mali bilançosu (kırk milyon) TL'yi aşmayan ve bu yönetmelikte.
TKY PROGRAMINI UYGULAMA TKY FELSEFESİ TKY UYGULAMASINDAKİ TEMEL İLKELER TKY.
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
KALİTE KAVRAMINA DEĞİŞİK YAKLAŞIMLAR
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
EĞİTİM FAALİYETLERİ KALİTE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ KALİTE KONTROL ÇEMBERLERİ PROF.DR. BÜLENT KARAKAŞ.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
MÜKEMMELLİĞE DOĞRU TÜRKİYE İsrafın Önlenmesinde Durum Tesbiti ve Çözüm Önerisi: 80/20 Prensibi ve 6 Sigma Yönetim Sistemi Prof. Dr. Aziz Akgül Türkiye.
1 Doküman Kontrolü İyi Dokümantasyonun Temelleri ve Doküman Kontrol Sistemleri.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TKY UYGULAMASI.
5-S YÖNETİMİ.
YER TEMİZLEME MAKİNASI
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
Sunum transkripti:

YÜZÜNCÜYIL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ İİBF

EĞİTİM FAALİYETLERİ KALİTE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ KALİTE KONTROL ÇEMBERLERİ PROF .DR. BÜLENT KARAKAŞ

GİRİŞ KALİTE İLE İLGİLİ İLK KAYITLAR M.Ö.2150 YILINA KADAR UZANIR. ÜNLÜ HAMMURABİ KANUNLARININ 229.MADDESİ ŞÖYLEDİR:”EĞER BİR İNŞAAT USTASI BİR ADAMA EV YAPAR VE YAPILAN EV YETERİNCE SAĞLAM OLMAYIP ÇÖKEREK ADAMIN ÖLÜMÜNE SEBEP OLURSA O İNŞAAT USTASININ BAŞI UÇURULUR”

GİRİŞ FENİKE’LİLERDE DE OLDUKÇA ETKİLİ YAPTIRIM YOLLARI VARDIR. FENİKELİ BİR DENETÇİ, KALİTE STANDARDLARINA BİR AYKIRILIK GÖRDÜĞÜNDE BUNUN TEKRARLANMASINI ÖNLEMEK İÇİN KUSURLU MALI ÜRETEN KİŞİNİN ELİNİ KESME YETKİSİNE SAHİPTİR.

TÜRK TOPLUMUNDA KALİTE GEREKEN YERİNİ ÇOK GEÇ ALMIŞ OLMASINA RAĞMEN İLGİNÇ OLANI DÜNYADA BUGÜN Kİ ANLAMDA İLK STANDARDLARIN 1502 YILINDA ZAMANIN PADİŞAHI II.BEYAZIT HAN TARAFINDAN ÇIKARILAN KANUNNAME-İ İHTİSAB-I BURSA İLE GERÇEKLEŞMİŞ OLMASI VE BOYAMA, AMBALAJ, KALİTE GİBİ ESASLAR İLE CEZAİ HÜKÜMLERE YER VERİLMİŞ OLMASIDIR.

19.YY’ A KADAR OLAN BU VE BENZERİ FAALİYETLER YALNIZCA BAZI YAPTIRIMLAR VE CEZALARDAN İBARETTİR.   BİR KAVRAM OLARAK KALİTE 19.YY’ DA KARŞIMIZA ÇIKMAKTADIR. İLK ÖNCÜLER VE HALA GEÇERLİ OLANLAR

P.B.CROCBY CROSBY,DİĞER KALİTE ÖNDERLERİ GİBİ SİSTEMDE ORTAYA ÇIKAN HATALARIN %80 NİNDEN FAZLASININ YÖNETİMDEN,%20 YE YAKIN KISMININ ÇALIŞANLARDAN KAYNAKLANDIĞINI SAVUNUR.BUNDAN DOLAYI DA İLK EĞİTİLECEK GRUP ÜST YÖNETİM VE MÜDÜRLERDİR. CROSBY NİN FELSEFESİ DÖRT TEMELE DAYANDIRILIR.      

*KALİTE MÜKEMMELLİK DEĞİLDİR, *KALİTE SİSTEMİ, HATALARI ÖNLEMEDİR *ÇALIŞMA STANDARDI, SIFIR HATA OLMALIDIR *KALİTENİN ÖLÇÜMÜ, UYGUNSUZLUKLARIN MALİYETİDİR

DR.J.M.JURAN *KALİTE GELİŞTİRME *KALİTE PLANLAMASI *KALİTE KONTROLU   JURAN’IN KALİTE GÖRÜŞÜ, YÖNETİM FİLOLOJİSİNE İSTATİSTİKSEL BİR YAKLAŞIM GETİRİR. JURAN’IN KALİTE GÜVENCESİ SİSTEMİNİN TEMELLERİ ŞUNLARDIR. *KALİTE GELİŞTİRME *KALİTE PLANLAMASI *KALİTE KONTROLU *KALİTE GÜVENCESİ

DR.W.E.DEMING   DEMING MÜŞTERİYİ ÜRETİM HATTININ EN ÖNEMLİ PARÇASI OLARAK TANIMLAR. DEMING’E GÖRE MÜŞTERİNİN İHTİYAÇLARININ KARŞILANMASI YETERLİ DEĞİLDİR. MÜŞTERİ SİZİN ÜRÜNÜNÜZDEN AYNI ZAMANDA ZEVK ALMALIDIR. DEMING, ÜRÜN VE HİZMETLERİN GELİŞTİRİLMESİ İÇİN AMACIN DEĞİŞMEZLİĞİNİN KESİN BİR GEREKLİLİK OLDUĞUNU BÜYÜK BİR ÖNEMLE VURGULAR.

KALİTEYİ ARTIR KALİTE ARTINCA

MALİYETLER DÜŞER MALİYET DÜŞÜNCE

ÜRETKENLİK ARTAR ÜRETKENLİK ARTINCA

YÜKSEK KALİTE VE DÜŞÜK FİYATLA PAZARI ELE GEÇİREBİLİRSİN PAZARI ELE GEÇİRİNCE

İŞTE KALIRSIN İŞTE KALINCA

DAHA FAZLA İŞ YARATABİLİRSİN

PEKİ, NEDİR BU KALİTE?

KALİTE TARİFLERİ

KALİTE; BİR ÜRÜN VEYA HİZMETİN BELİRLENEN VEYA OLABİLECEK İHTİYAÇLARINI KARŞILAMA KABİLİYETİNE DAYANAN, ÖZELLİKLERİN TOPLAMIDIR.

KALİTE; BİR ÖNLEMDİR. SORUNLAR ORTAYA ÇIKMADAN ÖNCE ÇÖZÜMLERİNİ OLUŞTURUR.

KALİTE ; ESNEKLİKTİR. TALEPLERİ KARŞILAMAK İÇİN DEĞİŞMEYİ GÖZE ALMAK VE BU KONUDA İSTEKLİ OLMAKTIR.

KALİTE; İŞLERİ ÇABUK VE DOĞRU YAPMAKTIR.

KALİTE; İŞLERİ ZAMANINDA YAPMAKTIR.

DOĞRU GİBİ SÖZLER

ÜRETTİĞİNİZİN ALICISI VEYA MUHATABI OLDUĞUNUZU VARSAYIN (Bu kalite bilincinin başlangıcıdır)

ÖĞRETMEN ANDI: KENDİMİ KENDİ ÇOCUĞUMA ÖĞRETMEN OLARAK LAYIK GÖRDÜĞÜM SÜRECE BU MESLEĞİ YAPACAĞIM. (Başlangıç basamağı)

Kalite marka oluşturmaktır.

HATALARI ÖNLEMEK ONLARI SONRADAN BULUP DÜZELTMEKTEN DAHA KOLAYDIR, DAHA UCUZDUR VE DAHA GÜVENCELİDİR.

KEM ALATLA KEMALAT OLMAZ.

SİZ YAPTIĞINIZ İŞİ İYİ YAPIN. DAĞIN BAŞINDA OLSANIZ BİLE SİZİ BULURLAR (ATASÖZÜ)

HERŞEY HAKKINDA BİRŞEY VE BİRŞEY HAKKINDA HERŞEYİ ÖĞRENMEYE BAKIN. (THOMAS NUXLEY)

ANCAK

MÜŞTEREK SORUNLARA BİREYSEL ÇÖZÜMLER BULUNAMAZ.

HERKESİN ELİNDEN GELENİ YAPMASI ÇÖZÜM DEĞİLDİR. İLK BAKIŞTA GEREKLİ OLAN HERKESİN NE YAPMASI GEREKTİĞİNİ BİLMESİDİR.

ÖYLEYSE NELER YAPILMALIDIR ? BAŞLANGIÇTA, KİŞİ BAZINDA YAŞANTIDA VE İŞTE KALİTELİ OLMAK GEREKİR. ANCAK YETMEZ. ÇÜNKÜ KALİTELİ PARÇALARDAN OLUŞAN BİR BÜTÜNÜN KALİTELİ OLMASI BEKLENEMEZ. EĞER OLURSA, YALNIZCA OLMUŞTUR VE TEKRARINA BİR İŞARET YOKTUR.

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÇÖZÜM   TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ (TKY)

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÖZET OLARAK ,BİR İŞLETMEDE HER İŞİN BİR DEFADA VE HATASIZ/EKSİKSİZ OLARAK-SIFIR HATA İLE- YAPILMASI VE MÜŞTERİNİN %100 TATMİN EDİLMESİDİR. TKY, SIFIR HATA İLKESİNİ TEMEL ALDIĞI İÇİN HAMMADDE AŞAMASINDAN İTİBAREN BAŞLAYAN BİR SÜREÇTİR.

*FİRMANIN DİNAMİZMİNİ VE YAPISINI GELİŞTİRMEK, BAŞLICA AMAÇLAR   *FİRMANIN DİNAMİZMİNİ VE YAPISINI GELİŞTİRMEK, *FİRMADA TÜM ÇALIŞANLARIN İŞBİRLİĞİNE DAYANAN BİR KALİTE GÜVENLİĞİ SİSTEMİ KURAMAK, *ÜRETİM VE HİZMETTE SIFIR HATAYI ESAS ALMAK, *MÜŞTERİLERLE TÜKETİCİLERİN GÜVENİNİ KAZANMAK, *DÜNYADAKİ EN YÜKSEK KALİTE DÜZEYİNE ULAŞMAYI AMAÇLAMAK

KAIZEN: (KAI:DEĞİŞİM+ZEN :İYİ ): JAPONYANIN REKABETTEKİ BAŞARISININ ANAHTARI.   ÜST YÖNETİM, MÜDÜRLER VE ÇALIŞANLAR DAHİL OLMAK ÜZERE HERKESİ KAPSAYAN SÜREKLİ İYİLEŞTİRME HAREKETİ KAIZEN STRATEJİSİNİN ÖNEMİ; YÖNETİMİN MÜŞTERİYİ TATMİN İÇİN GAYRET SARFETMEK ZORUNDA OLDUĞUNU VE İŞ DÜNYASINDA KALICI OLMAK, KAR ETMEK İSTİYORSA MÜŞTERİNİN İSTEKLERİNE HİZMET ETMESİ GEREKTİĞİNİ FARK ETMESİDİR.

TEBESSÜM OLMASINI HİÇ İSTEMEDİĞİMİZ: “BU BENİM İŞİM DEĞİL”

ÖYKÜMÜZ HERKES,BİRİSİ,HİÇKİMSE VE HERHANGİ BİRİ DİYE DÖRT KİŞİ HAKKINDADIR. YAPILMASI GEREKEN BİR İŞ VARDI. HERKES, BİRİSİNİN O İŞİ YAPACAĞINDAN EMİNDİ. HERHANGİ BİRİ O İŞİ YAPABİLİRDİ AMA HİÇ KİMSE YAPMADI. BİRİSİ BUNA ÇOK KIZDI. ÇÜNKÜ BU HERKESİN İŞİ İDİ. HERKES HERHANGİ BİRİNİN O İŞİ YAPABİLECEĞİNİ DÜŞÜNDÜ. FAKAT HİÇKİMSE HERKESİN YAPMADIĞINI FARK ETMEDİ. HERHANGİ BİRİNİN YAPABİLECEĞİ İŞİ HİÇKİMSE YAPMAYINCA HERKES BİRİSİNİ SUÇLADI. SON.

KALİTE KONTROL ÇEMBERLERİ İŞLETME İÇİNDE KENDİ ALANLARINI İLGİLENDİREN KONULARDA ÇEŞİTLİ SORUNLARI BELİRLEMEK, İNCELEMEK VE ÇÖZÜMLER SUNMAK İÇİN OLUŞTURULAN 5 İLA 10 KİŞİDEN OLUŞAN GÖNÜLLÜ GRUPLARIDIR.

Kalite Kontrol Çemberinin Yapısı İş gören Grubu Gönüllü Olma Süreklilik Düzenli Toplantı Yapma Lider ve Çember F. İşte Karşılaşılan Sorunlara Açıklık Getirme

KALİTE KONTROL ÇEMBERLERİ   İŞLEYİŞ TARZI: 1.HER TOPLANTIYA ZAMANINDA KATILIN 2.DİĞER ÜYELERE KULAK VERİN 3.KİŞİLER YERİNE GÖRÜŞLERİ TARTIŞIN 4.BAŞKALIRININ FİKRİNE KARŞI IÇIK OLUN VE TEŞVİK EDİN 5.İSTEK VE COŞKU SAĞLAYIN 6.AKILSIZ OLARAK NİTELENEBİLECEK TEK SORU SORULMAYAN SORUDUR 7.DİKKAT GÖSTERİN 8.YIKICI TARTIŞMALARA GİRMEYİN 9.FİKİRLERİNİZİ AÇIKCA SÖYLEYİN 10.ÇÖZÜM YOLLARI GÖSTERMEKTEN ÖNCE NEDENLERİ BULUN

PROBLEM ÇÖZME TEKNİĞİ: 0 PROBLEMLERİ BELİRLEYİNİZ 1 PROBLEMİ ORTAYA KOYUP SEÇİNİZ 2 DURUM ANALİZİ YAPINIZ     3 TEŞHİSTE BULUNUNUZ 4. ÇÖZÜMLERİ BULUNUZ. 5. SEÇİM YAPINIZ VE KARAR VERİNİZ. 6. UYGULAMAYA KOYUNUZ. 7. SONUÇLARI TAKİP EDİNİZ. 8 . STANDARTLAŞTIRMAYI SAĞLAYINIZ. 9. GENELLEŞTİRİNİZ.

KALİTE KONTROL ÇEMBERİNDE YERALMAYI DÜŞÜNMEK BİLE KALİTEYE BAŞLANGIÇTIR.

SİZLERİ KUTLUYORUM. BAŞARILAR DİLİYORUM SİZLERİ KUTLUYORUM. BAŞARILAR DİLİYORUM. İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ADINA PROF.DR.BÜLENT KARAKAŞ