Yrd.Doç.Dr.M.BETÜL YILMAZ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Çalışma x Yetenek = Başarı
Advertisements

ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
Materyal Geliştirme Süreci-Aşamalar
KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ FARMAKOLOJİ TOKSİKOLOJİ A.B.D.
TEMMUZ 2012’DEKİ YENİ TİCARİ HAYATINIZA HAZIR MISINIZ? 1 TEMMUZ 2012 AV. İREM SOYMAN İzmir, 2011.
KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
Bireysel Farklılıklar
ÖĞRENME STİLLERİ.
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
JEROME BRUNER ‘İN ÖĞRENME KURAMI
Çocukta Hastalık Algısı
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
BAHAR DİNÇSOY EĞİTİM BİLİMLERİ
AKÜ VETERİNER FATÜLTESİ
Öğrenme Stilleri.
Kemal ŞENTÜRK Biyoloji
ÖĞRENME STİLLERİ.
Etkili Anne/ Baba Olmak İstiyorum
Çocuklar daha kolay nasıl öğrenir?
Öğr. Gör. Dr. Şirin KARADENİZ
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
HAZIRLAYAN: HANİFE FIRAT KAZMALI
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Öğrencilerimi ne kadar tanıyorum? Adım…, müzik dinlemek, …olmak istiyorum.. Ben Mesut, babam …, Adım …, hobilerim… Merhaba ben.
ÖĞRENME TÜRLERİ (ÖĞRENME STİLLERİ) Gelişim ve Öğrenme Öğrenme Stilleri
Yrd. Doç. Dr. Elif Yolbulan Okan Yrd. Doç. Dr. Yusuf Can ERDEM
FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ Doç. Dr. Şenol Beşoluk.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Bireysel Farklılıklar ve Engellilere Yönelik Tutumlar
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİM DURUMLARI (ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ)
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
Öğrenme Stilleri.
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Yrd. Doç. Dr. Mustafa TOPRAK
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ÇOCUĞUM NASIL ÖĞRENİYOR?. “Geleceğin Cahili,okumayan kişi olmayacaktır. Nasıl öğreneceğini bilmeyen kişi olacaktır. Alvin Toffler.
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
Uz. NÜKET GÜNDÜZ. Öğrenme stillerimiz,kan grubumuz gibi doğuştan var olan karakteristik özelliğimizdir. Öğrenme stilimiz yaşam boyu değişmez ama yaşamınızı.
Öğretim Teknolojisi & Materyal Geliştirme
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
2 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
Yrd.Doç.Dr. M.Betül YILMAZ
Bireysel Farklar ve Öğretime Yansıması
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Öğretim Tasarımı Analiz.
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
GENEL KARAKTERİSTİK ÖZELLİKLER GİRİŞ ÖZELLİKLERİ ÖĞRENME STİLİ VE STRATEJİSİ Bireysel Farklılıklar.
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
Çoklu Zeka Kuramı.
JEROME BRUNER’in Bilişsel Gelişim Teorisi
ÖĞRENME STİLLERİ ENVANTERİNİN YORUMLANMASI. “Her insan farklı bir dünyadır.” “Öğrenme stillerimiz doğuştan var olan karakteristik özelliğimizdir.”
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
Sunum transkripti:

Yrd.Doç.Dr.M.BETÜL YILMAZ ÖĞRENME STİLLERİ Yrd.Doç.Dr.M.BETÜL YILMAZ

Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Bilişsel Stil bireyin psikolojisini oluşturan üç cephe duyuş (nasıl hissettiği), davranış (nasıl davrandığı) biliş (nasıl bildiği) Bireyin psikolojisindeki bu üç temel elementin nasıl yapılandığı ve örgütlendiği bireyin bilişsel stilini oluşturur. Bilişsel stiller zeka ve cinsiyetten bağımsızdır, ayrıca da kişiye ait değil, genellenebilir bir kavramdır. Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Bilişsel stil

Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Bilişsel Stil Kuramı Çağdaş bilişsel stil kuramına göre desenler; bilişsel kontroller (algısal tutumlar ve bilişsel tutumlar) ve bilişsel süreç, zihinsel betimleme kişisel yapılardır. Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Bilişsel stil

Bilişsel Stil Kuramı Modeli Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Bilişsel stil

Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Bilişsel Stil Bilişsel stilleri açıklamaya yönelik çalışmalar iki temel boyutta ele alınabilir: Bütüncül / Ayrıştırıcı Boyut Görsel / Sözel Boyut Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Bilişsel stil

Bilişsel Stil Örnekleri Witkin - Alan Bağımlı / Alan Bağımsız Güdüsel Hareket Edenler – Düşünerek Hareket Edenler Seviyelendirenler –Keskinleştirenler Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ

Bilişsel Stil Örnekleri Witkin alan bağımsız alan bağımlı Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Bilişsel stil

Bilişsel Stil Örnekleri Güdüsel Hareket Edenler x Düşünerek Hareket Edenler İhtimallere hızlıca göz attıktan sonra karara çok hızlı –ve çoğu zaman hatalı- varanlar Tepkide bulunmadan önce tüm durumları değerlendiren ve göreceli olarak daha az hata yapanlar Hızlı ama göreceli olarak az hata yaparak reaksiyon gösterenler İlk gruba göre daha yavaş ama onlar kadar hatalı tepkide bulunanlar Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Bilişsel stil

Bilişsel Stil Örnekleri 3. Seviyelendirenler –Keskinleştirenler Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Bilişsel stil

Bilişsel Stil ile Öğrenme Stili Arasındaki İlişki Öğrenme stilleri öğrenme sürecine odaklanır. pedagojiye dayalı olarak bireysel farklılıklarla ilgilenir. öğrenme stilleri kavramına yönelik yeni yapılar geliştirir. öğrenme erişisinin zenginleştirir. kuramsal temeli destekleyecek ölçekler geliştirir. Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Bilişsel stil – Öğrenme stili

Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Öğrenme Stili Nedir ? Öğrenme stili bir öğretim yöntemini bazıları için harika, diğerleri için korkunç kılan biyolojik ve gelişimsel özelliklerdir (Dunn). Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Öğrenme stili

Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Öğrenme Stili Nedir ? Öğrenme stili bireylerin karakteristik davranışlarının, öğrenme çevrelerini nasıl algıladıklarını, bu çevre ile nasıl etkileşime girdiklerini ve tepkide bulunduklarını açıklamaya hizmet eden nisbeten istikrarlı göstergeleridir (Keefe, NASSP). Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Öğrenme stili

Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Öğrenme Stili Nedir ? Öğrenme stili ruhun ve bazı zihinsel niteliklerin göstergesi olan dışsal davranış, özellikler ve haldir (Gregorc). Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Öğrenme stili

Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Öğrenme Stili Nedir ? Öğrenme stili her bireyde farklılık gösteren, bireyin yeni ve zor bilgi üzerine konsantre olması ile başlayıp bilgiyi alma ve zihne yerleştirme süreci ile devam eden bir yoldur (Dunn ve Dunn). Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Öğrenme stili

Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Öğrenme Stili Nedir ? Öğrenme stili bireyin bilgiyi algılamasında ve belli bir yolla veya yolları birleştirerek işlemesindeki tercih ya da eğilimidir (Sarasin). Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Öğrenme stili

Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Öğrenme Stili Öğrenme stillerinde bireyin dikkate alınabilecek özellikleri : Bilişsel boyut Duyuşsal boyut Fizyolojik boyut Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Öğrenme stili

Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Psikolojik Tip Kuramı Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Öğrenme stili

Öğrenme Stili Modelleri (Kolb) Kolb’e göre öğrenme aşamaları Somut Yaşantı Yansıtıcı Gözlem Soyut Kavramsallaştırma Aktif Yaşantı Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Öğrenme stili

Öğrenme Stili Modelleri (Kolb) Somut Yaşantı Yansıtıcı Gözlem Soyut Kavramsal-laştırma Aktif Yaşantı Yerleştirien (Accomodative) Değiştirien (Divergent) Ayrıştıran (Convergent) Özümseyen (Assimilative) Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Öğrenme stili

Öğrenme Stili Modelleri (Gregorc) Gregorg’a göre öğrenme sırasında Algılama (Soyut / Somut) Düzenleme (Ardışık / Rasgele) belirleyicidir. Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Öğrenme stili

Öğrenme Stili Modelleri (Gregorc) Gregorg’a göre Somut algılayan – Ardışık düzenleyenler Somut algılayan – Rasgele düzenleyenler Soyut algılayan – Ardışık düzenleyenler Soyut algılayan – Rasgele düzenleyenler Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Öğrenme stili

Öğrenme Stili Modelleri (McCarthy) Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Öğrenme stili

Öğrenme Stili Modelleri (McCarthy) Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Öğrenme stili

Öğrenme Stili Modelleri (Dunn ve Dunn) Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Öğrenme stili

Öğrenme Stili Modelleri (Dunn ve Dunn) Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Öğrenme stili

Öğrenme Stili Modelleri (Honey ve Mumford) Honey ve Mumford’a göre öğrenme stilleri Aktivistler (Harekete geçiciler) Yansıtıcılar (Analistler) Teorisyenler (sebep bulucular) Pragmatistler (uygulayıcılar) Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Öğrenme stili

Öğrenme Stili Modelleri (Sarasin) Sarasin’e göre öğrenme stilleri Görseller İşitseller Dokunsal / Kinestetikler Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Öğrenme stili

Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Sarasin (Görseller) Tertipli ve düzenlidirler. Kurallara uyarlar, disiplinlidirler. Ödevlerinin büyük bir özenle (itina) ile yaparlar. Sözlü verilen bilgileri anlamakta zorlanırlar. Sözlü bilgiler sınıflandırılarak ya da basamaklandırılarak küçük cümleler biçiminde verildiği zaman daha iyi öğrenirler. Gördüklerini daha iyi hatırlarlar. İyi birer gözlemcidirler. Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Öğrenme stili

Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Sarasin (İşitseller) Sesli düşünürler. Sesli okuduklarında daha iyi öğrenirler. Yabancı dil öğrenimine yatkındırlar. Güzel ve ahenkli konuşurlar. Geniş kelime bilgisine sahiptirler. Konuşmaktan zevk alırlar. Kolaylıkla şarkı sözlerini, şiirleri öğrenebilirler. Müzik ve ritim duyguları gelişmiştir ve duyarlıdırlar. Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Öğrenme stili

Sarasin (Kinestetikler) Sınıfta her zaman hareketlidirler. Uzun süre bir yerde sabit oturamazlar. Söz almadan, parmak kaldırmadan konuşurlar. Görsel ve işitsel mesajları algılamakta zorluk çekerler. Eşyalara dokunarak, yaparak öğrenmekten zevk alırlar. Özellikle küçük yaşlarda (1.,2.,3. sınıflarda) bir işin, mesajın öğretiminde öğretmen, öğrenci ile birlikte beraber uygulamasını yaptığı zaman daha iyi öğrenirler. Şaka yapmaktan hoşlanırlar. Öğretmenine, arkadaşlarına, çevresindekilere dokunarak iletişim kurmaktan zevk alırlar. Yaparak, dokunarak daha iyi öğrenirler. Yazmaktan hoşlanmazlar. Yazılı sunulan bilgiyi okumaktan sıkılır ve öğrenemezler. Yrd.Doç.Dr.M. Betül YILMAZ Öğrenme stili