TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Advertisements

Tam Öğrenme Modeli Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Benjamin BLOOM ( ).
ÖRNEK OLAY.
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Başlıca Öğrenme Stratejileri
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖĞRENME-ÖĞRETME MODELLERİ Nezahat Leblebiciler.
ÖĞRENME ÖĞRETME MODELLERİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
REHBERLİK.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğretim Durumlarını Planlama
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
YANSITICI DÜŞÜNME.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
CARROLL’UN OKULDA ÖGRENME MODELİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Bilgisayar Destekli Eğitimin Gelişimi ve Kuramsal Dayanakları
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
Öğrenme -Öğretme Modelleri
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
ÖĞRENCİNİN HAZIRBULUNUŞLUĞU VE OKULDA ÖĞRENME MODELİ HANDE ÖZÇALIŞAN
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
Öğrenme Öğretme Süreci
Hazırlayan Halil ÖZBAŞ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tıbbi Genetik
SINIF SINIF YÖNETİMİ YÖNETİMİ
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
SINIF YÖNETİMİ.
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİM MODELLERİ Uz. NÜKET GÜNDÜZ.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
MODELLER.
Tam Öğrenme Modeli’nin Ana Değişkenleri
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Programlı Öğretim.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
TAM ÖĞRENME MODELİ.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003

TAM ÖĞRENME MODELİ “Tam öğrenme modeli öğrencilerin aynı konuyu kavrama sürelerinin farklı olduğu gerçeğinden hareketle, yeterli zaman ve destek verildiğinde her öğrencinin öğrenebileceği temeline dayanır.”

Tam öğrenme modeli, Bloom tarafından, Carroll ‘un okulda öğrenme modelinden yararlanılarak geliştirilmiştir.

Bloom’a göre öğrenmenin başlangıcından itibaren tüm öğrenme koşulları ve ortamları tam olarak sağlanmış ise kimsenin öğrenemeyeceği bilgi yoktur. Hızlı öğrenebilen ve öğrenemeyen öğrenci vardır.

Tam Öğrenme Modelinin Öğeleri Öğrenci Nitelikleri Bilişsel Giriş Davranışları Duyuşsal Giriş Özellikleri Öğretim Hizmetinin Niteliği Öğrenme Ünitesi ya da Üniteleri Öğrenme Ürünleri Öğrencinin Başarısı Öğrenme Hızı Duyuşsal Ürünler

Öğrencilerin Başarısı Öğrenci Nitelikleri Öğretim Hizmetinin Niteliği Öğrenme Ürünleri Öğrenme Ünitesi ya da Üniteleri Öğrencilerin Başarısı Öğrenme Hızı Duyuşsal Ürünler Bilişsel Giriş Davranışları Duyuşsal Giriş Özellikleri

Bilişsel Giriş Davranışları Belli bir öğrenme ünitesinin öğrenilmesi için gerekli olan ön öğrenmelerdir. Bunlar: Sözlü anlatım yeteneği Okuduğunu anlama becerisi Mantıksal düşünme becerisi Öğrenme tarzı

Bilişsel giriş davranışlarının tam olması, dizilerde yer alan diğer ünitelerdeki davranışların öğrenilmesini ya olanaklı duruma getirir ya da kolaylaştırır. Bilişsel giriş davranışları, başarıdaki değişkenliğin % 50 ‘sini açıklama gücündedir.

Duyuşsal Giriş Özellikleri Öğrencinin öğrenme ünitesine karşı ilgisi, tutumu ve akademik benlik kavramını kapsar. Duyuşsal giriş özellikleri, başarıdaki değişkenliğin % 25 ‘ini açıklama gücündedir.

Akademik benlik kavramı, başarıyı belirlemede etkisi çok yüksek bir öğedir. Akademik benlik kavramı, öğrencinin öğrenme özgeçmişine dayalı olarak hedeflerle tutarlı öğrenmeyi başaracağına dair kendine olan güvenidir. Birbiri üzerine biriken başarı ve başarısızlıklar öğrencinin akademik benlik kavramlarının gelişmesinde çok etkilidir.

Öğretim Hizmetinin Niteliği Öğretim hizmetinin niteliğini 4 öğe belirler. İpuçları Öğrenci Katılımı Pekiştirme Dönüt ve Düzeltmeler

İpuçları: Öğretme sürecinde öğrenciye, neyi öğrenebileceğini, bunları öğrenirken ne yapacağını anlatmak için kullanılan mesajların tümü olarak tanımlanır. İpuçlarının öğrenmede etkili olabilmesi için , öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerine ve öğrenme yollarına uygun, anlamlı,güçlü olması gerekmektedir.

Öğrenci Katılımı: Öğrencinin istendik davranışı kazanması için kendisine sağlanan ipuçları ile belli bir düzeyde etkileşimde bulunmasıdır. Öğretim niteliğinin en iyi göstergesi öğrenci katılımıdır. Çünkü katılım olmadan öğrenme gerçekleşmez.

Pekiştireç: Bir davranışı izleyen ve verildiğinde organizmayı hoşnut eden ve bu sayede davranışın ortaya çıkmasını sağlayan uyarıcılardır.

Dönüt ve Düzeltmeler: Dönüt ve düzeltme işlemleri, öğrenmenin tam olarak gerçekleştirilmesini amaçlar. Öğrenme işi sonunda yapılan izleme testleriyle elde edilen dönütlerden öğrenciye eksiklerini ve yanlışlarını duyurmak için yararlanılır. Ayrıca bu testler öğretmene öğretme işinin etkililiği hakkında bilgi verir.

Öğrenme Ürünleri Öğrenme ürünleri; Öğrencilerin başarısı, Öğrenme hızı, Öğrencilerin duyuşsal özellikleridir.

Öğrencilerin giriş davranışları öğrenme-öğretim süresinin başında eşitlenmelidir. Her öğrenme ünitesinden sonra öğrencilerin eksiklikleri giderilmelidir. Öğrenciler için nitelikli öğrenme hizmetleri sunulmalıdır. Böyle olursa öğrenciler arasındaki bireysel farklılıklar azalır ve öğrencilerin başarısı artar.

Öğretim Koşulları Öğretim niteliğini ve öğrenci başarısını arttırmak için, belli çevresel koşulların hazırlanması zorunludur. Bir öğrencinin geçmiş yaşantısı ve içinde bulunduğu durum belirlenmelidir. Öğretimin hedefleri/öğrenme görevleri saptanmalıdır. Her öğrencinin neyi nasıl öğreneceği planlanmalıdır. Öğrenmedeki gelişmelere bakarak, her öğrenciye kendi gelişmesi konusunda, devamlı bilgi verilmelidir. Yetersiz gelişmeler için, tamamlayıcı öğretim yapılmalıdır.

Öğretime Uygulanması Öğretimin hedefleri ve onun göstergesi olan hedef davranışları, aşamalı bir şekilde belirlenmelidir. Öğrencinin hazır bulunuşluğu sağlanmalıdır. Öğretimin planı yapılmalıdır. Ölçme araçları hazırlanmalıdır. Öğrencinin öğretime katılımı sağlanmalıdır. Dönüt ve düzeltmelerden yararlanılmalıdır.

Tam Öğrenme Modelinin Yararları Her öğrenci kesin başarı kazandığı için, öğrencinin kendine güveni ve saygısı artmaktadır. Öğrencinin öğrenme ihtiyacını merkeze alan bireyselleştirilmiş öğrenme yaklaşımıdır. Her öğrenciye ihtiyacı olduğu kadar zaman tanıdığı için, eğitimde fırsat eşitliğinin uygulanmasına yardımcı olmaktadır. Öğrenme görevlerinin/öğretimin hedeflerinin ve uygulamanın ayrıntılı olarak planlanması, öğretmenin ne yapacağını önceden bilmesini sağlar. Bu nedenle de öğretmenin başarısı artar.

Tam Öğrenme Modelinin Sınırlılıkları Çocuklukta kazanılan tecrübenin okuldaki öğrenmeye olan etkisi, içinde bulunduğu koşullardan daha fazladır. Hedeflerin, hedef davranışların ve ölçme araçlarının hazırlanması, uzmanlık gerektir. Uygulama sırasında, her öğrenme biriminin sonunda düzeltme yapılmazsa, tüm sistem felce uğrar. Tüm öğrencilerin aynı düzeye gelmesi amaçlandığı için, öğrenme zaman almaktadır. Sınıflarda öğrenci sayısı fazladır. Öğretmenin zamanı ve enerjisi sayılıdır. Yavaş öğrenen öğrenciler, hızlı öğrenenlerin zamanını alarak, hızlı ilerlemelerini engelleyebilir.

TEŞEKKÜR EDERİM