TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Tüketici Davranışlarına Giriş
Advertisements

TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Hazırlayan: Öğr.Gör. Funda YORULMAZ
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
Reklam Fotoğraflarında Görsel İleti Tasarımı
Davranış Bilimleri Hafta I.
ALGI NEDİR ? Duyusal uyarımların anlamlı deneyimlere çevrilme süreci. Bu deneyim, yani algı, uyarım ile sürecin ortak ürünüdür.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI MODELLERİ
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
TÜKETİCİ PAZARI ve TÜKETİCİ SATIN ALMA DAVRANIŞI
TÜKET İ C İ DAVRANIŞI TÜKET İ C İ SATIN ALMA SÜREC İ.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
 bireyin gelişimi ve olgunlaşma düzeyi  bireylerin yetenek düzeylerindeki farklılıklar  Güdülenme  yetişilen sosyo- kültürel çevre  alınan eğitim.
İNTERNET VE İNTERNET ÜZERİNDEN PAZARLAMA FAALİYETLERİNİN BAŞLAMASININ TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINA ETKİSİ BTEP 301 – KONU 6.
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
Pazarlama Yönetimi Süreci
GÖZ KULAK BURUN DİL DERİ
Kişilik Gelişimi.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
HUKUK: kişilerin birbirleriyle ve toplumla olan ilişkilerini düzenleyen ve devlet gücüyle uyulması zorunlu hale getirilmiş kurallardır . Kanunların esas.
Medya karması Eylem Ö.Tufan.
Yrd. Doç. Dr. Murat ÖZ Öğr. Gör. Seval MUCUK
ALGI YÖNETİMİ Thank you Richard and thank you Kevin for your valuable insight into what makes great brands and the pitfalls that lie in store for all of.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
İletişim Süreci ve Türleri
GÖZ KULAK BURUN DİL DERİ
Duymak. duymak görmek koklamak tatmak dokunmak.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:
PSİKOLOJİDE EKOLLER.
Pazarlama İletişimi.
TUTUM VE DAVRANIŞLAR Şifa Üniversitesi
TÜKETİM PSİKOLOJİSİ VE SATIN ALMA MOTİFLERİ
8 Pazar Bölümleri ve Hedeflerin Belirlenmesi
6 Tüketici Pazarlarının Analizi 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-2 Bölüm Soruları  Tüketici özellikleri satın.
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
Tüketici Davranışları
Tüketici Karar verme Süreci
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
PSİKOLOJİK TESTLER.
KÖY MANTALİTESİ = KÖY DÜŞÜNÜ
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
PAZARLAMA FİNANS İŞLETME FONKSİYONLARI ve PAZARLAMA PAZARLAMA ÜRETİM
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Tüketici Davranışı Modelleri-4 Howard-Sheth Modeli
TUTUMLAR: SOSYAL DÜNYAYI DEĞERLENDİRMEK
ALGILAMA Duyu organlarının uyarılması akabinde oluşan ani bir ayırt ediciliktir.
ALGILAMA.
İKNA SÜRECİ.
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
MAN 353 Tüketici Davranışının Temelleri
Sunum transkripti:

TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Hazırlayan: Öğr. Gör. Funda YORULMAZ

TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR? Tüketici Davranışı; kişinin özellikle ekonomik ürünleri ve hizmetleri satın alma ve kullanmadaki kararları ve bunlarla ilgili faaliyetleri olarak tanımlanabilir. Kişinin çevre ile olan etkileşim süreci olarak tanımlanabilen insan davranışı, temelde tüketici davranışının ana yapısını oluşturur. Her düşünce, duygu ya da eylem insan davranışlarının bir parçasıdır. O halde, tüketicinin Pazar ile ilgili davranışını insan davranışları içinde incelemek gerekir.

TÜKETİCİ DAVRANIŞLARININ ÖZELLİKLERİ Tüketici davranışı, tüketicilerin zaman, enerji, para v.b. kısıtlı kaynaklarını tüketime yönelik nasıl kullandığını inceler. Tüketici davranışlarının özelliklerine gelince 7 tanedir. Bunlar: Tüketici davranışları güdülenmiş bir davranıştır. Tüketici davranışları dinamik bir süreçtir. Tüketici davranışı çeşitli faaliyetlerden oluşur. Tüketici davranışı karmaştır ve zamanlama açısından farklılıklar gösterir. Tüketici davranışı farklı rollerle ilgilenir. Tüketici davranışı çevre faktörlerinden etkilemedir. Tüketici davranışları farklı kişiler için, farklılıklar gösterebilir.

Tüketici Davranışlarına Etki Eden Etmenler İç değişkenler ya da psikolojik etkiler olarak tanımlanan etmenler, Dış değişkenler ya da sosyo-kültürel belirleyiciler denilen etmenler, Demografik değişkenler, Pazarlama çalışmalarının etkileri olarak tanımlanan etmenler, Durumsal etkiler olarak adlandırılan etmenler.

Tüketici Davranışını Etkileyen Psikolojik Etmenler Öğrenme Güdülenme Algılama Tutum Kişilik

Öğrenme Öğrenme, davranışlarda meydana gelen kalıcı değişiklik olarak tanımlanabilinir. Öğrenmeyi çevre ile uyum sağlama olarak tanımlayanlar da vardır. Öğrenme, tüketici davranışları bakımından farklılık gösterir. Bu farklılık geçmiş deneyimlerden kaynaklanır, ürünler ve markalarla ilgili olarak algılamalarda, düşüncelerde ve eylemlerde değişikliği açıklar

Güdülenme Güdülenme, uyarılmış ihtiyaç olarak tanımlanabilinir. İhtiyaçlar tepki verme eğilimi yaratırken, güdüler belirli bir tepkiye yön verir. Çağdaş pazarlamanın bir boyutu tüketicilerin ihtiyaçlarını belirlemek ve bu ihtiyaçlara cevap vermek iken, diğer boyutu tüketicinin ihtiyaçlarını gidermeye güdülemektir.

Algılama Algılama, çevrenin, insanların, nesnelerin, kokuların, seslerin, hareketlerin, tatların ve renklerin gözlemlemesiyle ilgilidir. Algılama sürecini aşağıda olduğu gibi net bir şekilde gösterilebilinir: Çevreden gelen fiziksel uyarıcılar Görüntüler,sesler,tatlar,kokular, dokunmalar Maruz Kalma  Duyum Dikkat İlgilenim Yorum Tepki Uyarıcı Duyum Organları Dikkat Yorum Tepki Kişisel uyarıcılar (Beklentiler, güdüler, deneyimler) Dikkat kkKısa/ Uzun Süreli Bellek

Uyarıcı Uyarıcı, duyularımıza gelen girdilerden birisidir. Ürünler, reklamlar, markalar, ambalajlar, mağaza dizaynları, uyarıcı olarak görev yaparlar. Maruz kalma; tüketicinin uyarıcı ile fiziksel olarak kontak kurmasıdır. Girdilere ulaşmamıza, yani maruz kalmamıza, duyu organlarımız ( göz, kulak, burun, ağız ve deri) yardımcı olur. İki tür uyarıcının varlığından söz edilebilir: Çevreden gelen fiziksel uyarıcılar ve kişinin kendisi tarafından ortaya çıkarılan uyarıcılar. Her iki tür girdinin birlikteliği, algılanmanın kişinin kendine özgü olmasına yol açan ana nedenlerden birini oluşturmaktadır.

TUTUMLAR Tutum, bir bireye atfedilen ve onun psikolojik bir nesneye ilişkin düşünce, duygu ve muhtemelen davranışlarını organize eden bir eğilimdir. Bir bireyin tutumlarını gözle göremeyiz ama onun davranışlarına bakarak bir nesneye ilişkin tutumu hakkında bilgi sahibi olabiliriz. Kişilerin oluşturdukları tutumlar onların satın alma kararlarını doğrudan etkiler.

KİŞİLİK Kişilik, kişinin iç ve dış çevresi ile kurduğu, diğer kişilerden ayırt edici, tutarlı ve yapılaşmış bir ilişki biçimidir. Pazarlama açısından kişilik çok önemlidir. Kişilik bir reklamı sevmeyi, karar vermek için toplanılacak bilginin türlerini ve toplama yöntemlerini, toplanan bilgiyi işlemeyi ve ikna olunabilirliliği etkilemektedir.

Tüketici Davranışını etkileyen Demografik Etkiler Yaş Cinsiyet Eğitim Coğrafik yerleşim Meslek Gelir

Tüketici Davranışını Etkileyen Sosyo-Kültürel Etkiler Danışma Grupları Sosyal Sınıf Aile Kişisel Etkiler Kültür

Tüketici Davranışını Etkileyen Durumsal Etkiler Fiziksel Çevre Sosyal Çevre Zaman Satın Alma Nedeni Duygusal ve Finansal Durum

TÜKETİCİ SATIN ALMA SÜRECİ SORUNUN BELİRLENMESİ SEÇENEKLERİ ve BİLGİLERİ ARAMA SEÇENEKLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ SATIN ALMA KARARI SATIN ALMA SONRASI DEĞERLENDİRME TATMİN veya TATMİN OLMAMA