Flipped Class / Ters-Yüz Sınıflar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
Advertisements

BBY 152 Bilginin Düzenlenmesi
Ders Hazırlama Şablonu
Bby 252 AraştIrma yöntemlerİ 2014 Bahar ders hakkINda Bİlgİ
Bby 252 AraştIrma yöntemlerİ ders hakkINda Bİlgİ
UZAKTAN EĞİTİM SİSTEMİ
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Yüz Yüze Eğitimin Dezavantajlarına Açık ve Uzaktan Eğitimin Katkısı
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
3D DEFTER VE SES.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
‘’Yasamak ve Yasatmak için Bilim ’’
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
HALİL DEMİRSOY SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
DERSLERİNİZDE NASIL BAŞARILI OLABİLİRSİNİZ ?
AkçanSA Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulu
Simülasyonların Kullanımı
KARİYER SAYFASI 12. SINIF-MEZUN PROGRAMLARI 11. SINIF PROGRAMLARI 10. SINIF PROGRAMLARI 9. SINIF PROGRAMLARI.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
İLKÖĞRETİMDE TEKNOLOJİNİN KULLANILMASI VE UYGULANMASI
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Bilgisayar Destekli Öğretim
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Hazırlayanlar Adnan Arıuçar İ ffet Torun Cahide Bayraktar.
Öğretim Durumlarını Planlama
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
HAZIRLAYAN: DİLEK BEZGAL
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Planlı Çalışma Nedir? Zamanı israf etmemek ve en sağlıklı şekilde değerlendirmek için her etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı çalışma.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
Probleme Dayalı Öğrenme Dr. Betül Kalender 3 Ocak 2009.
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
ÖĞRENME GALERİSİ.
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
EDS462 Okul Deneyimi Dersi
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
Girişimcilik ve Proje Yönetimi
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
PROBLEM ÇÖZME YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI Genel Hedef : Problem çözme becerisini kazanabilme. Düzey : İlköğretim ikinci kademe Üye sayısı : 12 Süre.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersi
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
SG501-Siber Güvenliğe Giriş
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
WEB ARAÇLARI KONYA 2017.
FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ
Verimli Ders Çalışma Semineri
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
DİNİ KAVRAMLAR VE ÖĞRENME ORTAMLARı Prof. Dr
FLİPPED CLASSROOM. Öğrencilerin en iyi şekilde öğrenmelerini amaçlayarak, derslere gelmeden önce, öğretim görevlileri tarafından kendilerine sağlanmış.
Sunum transkripti:

Flipped Class / Ters-Yüz Sınıflar Doç.Dr. Gülem ATABAY

Ters-Yüz Sınıf Geleneksel eğitim yöntemlerini tersine çeviren bir öğretme ve öğrenme yöntemidir. EVDE SINIFTA

Ters-Yüz Sınıf Öğretmen: Sürekli anlatan değil bilgiye ulaşmayı yöneten tasarımcı Öğrenci: Bilgiyi pasif bir biçimde alan değil aktif bir biçimde işleyen ve dönüştüren bireyler

SINIFTA KONU İLE İLK KARŞILAŞMA Klasik Yöntem SINIFTA KONU İLE İLK KARŞILAŞMA ÖDEVLER YARDIMIYLA KONUYU DAHA İYİ KAVRAMA

Ters-Yüz Sınıf Öğretmen DERSTEN ÖNCE KONU İLE VİDEO vb. MATERYALLER YARDIMI İLE İLK TANIŞMA SINIF İÇİ AKTİVİTELER İLE KONUYU DERİNLEMESİNE KAVRAMA KONU İLE İLGİLİ ÖDEVLER VE GELECEK KONUYA HAZIRLIK Öğretmen Geleneksel Ters-Yüz Sınıf

Kısaca, ders izlemenin evde, ödevin sınıfta gerçekleştiği

İşleyiş 1. Öğrenciler dersi evlerinde kendi istedikleri zamanda ve diledikleri süre içinde izliyorlar, 2. Sınıf arkadaşları ve/veya dersin hocası ile "çevirim içi"(online) olarak iletişime geçip, soru sorabiliyor ve tartışma başlatabiliyorlar, 3. Çevrim içi olarak sunulan mini quizler yardımı ile ders videosunun izlenip izlenmediğinin kontrolü yapılabiliyor.

Flipped Class Uygulama Örneği «BA 316 Liderlik ve Yönetişim dersinden bir hafta» Konu: Lider Kimdir? Liderlik Nedir?

Sınıf Dışında Lütfen 23.09.2014 tarihinde C-Blok 4. Kat C:402 No'lu derslikte başlayacak olan BA 316 Liderlik Dersine aşağıdaki videoyu izlemiş ve ilgili soruları cevaplamış olarak geliniz. Görüşmek Üzere, Doç. Dr. Gülem Atabay http://ed.ted.com/lessons/why-good-leaders-make-you-feel-safe-simon-sinek#discussion Video ya da ders içeriği ile ilgili sorularınızı 21.09.2014 tarihinde saat 20.00-21.00 arasında online olarak bana iletebilirsiniz. 1 saat boyunca sanal ortamda tartışma yapılacaktır.

Mini Test (Sınıf Dışında)

Ders Günü Sınıfta... İlk 45 dakikada... Öğrencilerin sınıf dışında izledikleri video üzerinden ilgili haftadaki konu hakkında soruların cevaplanması. Önceden cevaplanan mini test soruları üzerinde de tartışılacaktır. Bu şekilde sınıf dışında tanıştıkları "liderlik" kavramına ilişkin bazı temel bilgiler verilecek ve ögrenciler dersin kalanında yapacakları uygulamalar için hazırlanmış olacaklardır.

Liderlik=Durum+Takipciler+Tutumlar+Değerler+Motivasyon+Kişilik... Ders Günü Sınıfta... Sonraki 45 Dakika... Öğrencilerden konuya göre 3'er-5’er kişiden oluşan gruplar halinde "Liderlik" kavramını tanımlayan bir denklem yazmaları ve bu denklemi sınıf ile paylaşacak şekilde bir sunum hazırlamaları istenecektir. Liderlik=Durum+Takipciler+Tutumlar+Değerler+Motivasyon+Kişilik... Öğrenciler bu denklemi hazırlarken, dersin hocası onların arasında dolaşacaktır. Her grup ile ayrı ayrı ilgilenecek ve her grubun grup çalışmasını yakından izleyip değerlendirecektir.

“ortak bir liderlik denklemi” oluşturulacaktır. Son 45 dakika boyunca ise... Öğrenciler hazırladıkları “liderlik denklemlerini” sınıfta sunacaklardır. Grup sunumları hakkında sınıf tartışmaları yapılacak ve ders sonunda, tüm öğrenciler tarafından benimsenen “ortak bir liderlik denklemi” oluşturulacaktır. Gelecek haftanın ödevi olarak sınıfça tanımlanan liderlik denklemini, lider olarak kabul ettikleri bir kişiye uyarlamaları öğrencilerden istenecektir.

Böylelikle; BA 316 Liderlik ve Yönetişim dersinin ilk konusu tüm öğrencilerin aktif katılımı ile Lider Kimdir? sorusuna ortak bir cevap vererek tamamlanacak; Bir sonraki hafta için ise öğrencilere verilecek uygulama yardımı ile konu daha da pekiştirilecektir.

Avantajlar Öğrenciler Öğretmenler birbirinden öğrenme farklı sürelerde ögrenme olanağı birbirinden öğrenme iletişimin gelişmesi birebir ve küçük gruplarla çalışma bilgiyi önceden öğrenmesi yorum yapma yeteneği öğrenmede sorumluluk öğrenci davranış sorunlarının azalması uygulamalarda aktif bilgiye istediği zaman erişme zamandan tasarruf

Dezavantajlar kontrol zorluğu teknik altyapı ile ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar öğrenme sürecinde kopukluk bilginin yanlış öğrenilmesi

Teşekkürler...