BEP-BÖP HAZIRLAMA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Öğretim Programı Geliştirme
Advertisements

BEP.
BEP NASIL HAZIRLANIR ?.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
BEP UYGULAMALARI.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
BEP.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
Çarpma İşlemi.
NEDEN BEP?.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
OKULLARDA ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
ERCİŞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Özel Eğitim nedir? Özel Eğitim; Özel eğitim gerektiren bireylerin eğitim ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI Hazırlama Komisyonu Zeliha ER Ü
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
BEP GELİŞTİRME BASAMAKLARI
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
HOŞ GELDİNİZ!.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ÖZEL EĞİTİM
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Kaynaştırma ve bep bilgilendirme toplantısı
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
BEP.
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KAYNAŞTIRMA NEDİR? BEP NASIL HAZIRLANIR?
Altındağ Mesleki Teknik Anadolu Lisesi BEP UYGULAMALARI 2015
Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PLANI (BEP)
EYYÜBİYE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP)
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ.
B EP HAZIRLIĞI VE UYGULAMASI AŞAMALARINDA REHBER ÖĞRETMENIN YIL BOYUNCA KATKI SAĞLAYACAĞI ÇALIŞMALAR.
BİREYSEL EĞİTİM PROĞRAMI GRUP EĞİTİM PROGRAMI
BEP-BÖP HAZIRLAMA BİTLİS/ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ÖZEL EĞİTİM BİRİMİ.
Ders 14 Matematik becerileri
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP) HAZIRLAMA BEP Nedir?
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI DOSYASI
BE BEP NEDİR ?.
BEP-BÖP HAZIRLAMA.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PLANI (BEP)
ÖZEL EĞİTİM İLE İLGİLİ GENEL BİLGİLER
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI (BEP)
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP) HAZIRLAMA BEP Nedir?
Sunum transkripti:

BEP-BÖP HAZIRLAMA

1. BEP GELİŞTİRME BİRİMİ BİRİM BAŞKANI: MÜDÜR/ MÜDÜR YARD. SINIF ÖĞRETMENİ BRANŞ ÖĞRETMENLERİ REHBER ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ VELİSİ ÖĞRENCİ

BEP, BEP GELİŞTİRME BİRİMİ TARAFINDAN HAZIRLANIR.

2. ÖĞRENCİNİN EĞİTSEL PERFORMANS DÜZEYİ ÖĞRENCİNİN HALİHAZIRDA YAPABİLDİKLERİNİ, SAHİP OLDUĞU BECERİLERİ YANSITIR.

Sırada kurallara uygun şekilde oturur Kalem tutar EĞİTSEL İŞLEVDE BULUNMA DÜZEYİ TÜRKÇEDE ( OKUMA- YAZMA) İŞLEVDE BULUNMA DÜZEYİ Sırada kurallara uygun şekilde oturur Kalem tutar Temel çizgi çalışmalarını yapar İki heceden oluşan kelimeleri bakarak yazar Sesli harfleri okuyamıyor. - Dinlediği bir metinle ilgili soruları cevaplayamıyor MATEMATİKDE İŞLEVDE BULUNMA DÜZEYİ 1erli ritmik 20’ ye kadar sayar 1 ile 9 arasındaki rakamları okur ve yazar Kare-daire şekillerini gösterir söyler Büyük- küçük kavramlarını sorulduğunda söyler Az-çok kavramlarını sorulduğunda söyler Ana renkleri ayırt eder. HAYAT BİLGİSİNDE İŞLEVDE BULUNMA DÜZEYİ Sınıf arkadaşlarını ve öğretmenini tanır Sınıf ve okul kurallarına uyar Aile bireylerini tanıtır Ev adresini, tel no sunu söyleyemiyor Meslekleri ayırt edemiyor BEDEN EĞİTİMİNDE İŞLEVDE BULUNMA DÜZEYİ Sıraya girer Sırasını bekler Gösterilen basit hareketleri yapar Serbest şekilde koşar - Minderden takla atamaz. - Top atıp tutamaz RESİMDE İŞLEVDE BULUNMA DÜZEYİ Renkleri ayırt eder Araç gereçlerin kullanımına özen gösterir Taşırmadan bir alanı boyar Nesneleri gerçek renklerine boyayamıyor. Makas kullanamıyor.

ÖĞRENCİNİN PERFORMANSI KABA DEĞERLENDİRME ARAÇLARI İLE ÖLÇÜLÜR.

3.UZUN DÖNEMLİ AMAÇLAR BİR DÖNEM VEYA BİR ÖĞRETİM YILI SONUNDA ÖĞRENCİNİN VAR OLAN EĞİTSEL PERFORMANS DÜZEYİ, ÖĞRENME HIZI VE ÖZELLİKLERİ DOĞRULTUSUNDA EDİNEBİLECEĞİ KAZANIMLARDIR.

U.D.A K.D.A K.D.A K.D.A ÖĞRENCİNİN PERFORMANS DÜZEYİ

UDA BELİRLENİRKEN, ÖĞRENCİNİN BULUNDUĞU SINIF DÜZEYİ VE YAŞINDAN ÇOK ÖĞRENCİNİN EĞİTSEL PERFORMANS DÜZEYİNE ODAKLANILMALIDIR.

4. KISA DÖNEMLİ AMÇLAR EĞİTSEL PERFORMANS DÜZEYİ İLE UDA ARASINDA ÖLÇÜLEBİLİR, ARA BASAMAKLAR OLARAK TANIMLANABİLİR.

EĞİTSEL PERFORMANS DÜZEYİ UZUN DÖNEMLİ AMAÇ KISA DÖNEMLİ AMAÇLAR KISA DÖNEMLİ AMAÇLAR KISA DÖNEMLİ AMAÇLAR EĞİTSEL PERFORMANS DÜZEYİ

KISA DÖNEMLİ AMAÇLAR; KOLAYDAN ZORA DOĞRU SIRALANIR. DEĞERLENDİRİLMESİ İÇİN ÖLÇÜT BELİRLENMELİDİR. HER BİRİNİN YAKLAŞIK GERÇEKLEŞME SÜRESİ PLANLANARAK BEP ÜZERİNDE BELİRTİLMELİDİR.

ÖRNEK BEP FORMU öğrencinin adı soyadı ÖRNEK BEP FORMU öğrencinin adı soyadı. sınıfı: Eğitim programını hazırlayanlar: bep hazırlama tarihi: UZUN DÖNEMLİ AMAÇLAR KISA DÖNEMLİ AMAÇLAR BAŞLANGIÇ- BİTİŞ TRİHİ SORUMLU KİŞİLER 1.Toplama ve çıkarma işlemi içeren problemleri çözer. 1.1. eldesiz toplama işlemi yapar.(10/8) 1.2. eldeli toplama işlemi yapar.(10/8) 1.3.onluk bozmayı gerektirmeyen çıkarma işlemi yapar.(10/8) 1.4. onluk, yüzlük, binlik bozmayı gerektiren çıkarma işlemi yapar(10/8) 1.5. çıkarma işlemi içeren problemleri çözer(10/8).

5.BÖP HAZIRLAMA Öğrencinin amaçları kazanması için, yapması gerekenleri ayrıntılı, belirgin ve açıkça ifade eden plandır. BÖP günlük, haftalık veya aylık olarak geliştirilebilir.

Örnek BÖP formu Ünite/Konu Öğrencinin Performans Düzeyi   Öğrencinin Performans Düzeyi Uzun Dönemli Amaç Kısa Dönemli Amaç Öğretimsel Amaçlar Öğretim Süreci A) Öğretimin yapıldığı yer B) Araç-gereçler C) Öğretimde kullanılan yöntemler/teknikler D) Süre E) Dersin işlenişi F) Değerlendirme

Öğrencinin Adı ve Soyadı : SENEM GÜMÜŞ Ders : MATEMATİK Öğrencinin Performans Düzeyi : Öğrenci sadece 1 ile 9 arasındaki rakamları bilmekte, nesneleri renklerine göre ve şekillerine göre eşlemektedir.Buna karşın ritmik saymaları yapamamakta, iki basamaklı sayıları okuyamamakta, eldesiz toplama, onluk bozarak çıkarma işlemlerini yapamamaktadır. Uzun Dönemli Amaç : İki basamaklı doğal sayıları kavrar KISA DÖNEMLİ AMAÇLAR ÖĞRETİMSEL AMAÇLAR YÖNTEM KAYNAKLAR AÇIKLAMALAR A. İki basamaklı doğal sayıları okur ve yazar. 1.Gösterilen iki basamaklı sayının kaç olduğunu söyler. 2. Söylenen iki basamaklı sayıyı yazar. 3. Verilen iki basamaklı sayının kaç onluk ve birlikten oluştuğunu söyler ve yazar. 4. İki basamaklı doğal sayıları sıralar. Anlatım , gösterim Yaparak yaşayarak öğrenme Dinleme Uygulama 1. Matematik 2.sınıf ders kitabı Öğretmenin seviyeye uygun hazırlayacağı konu kavrama kağıtları Seviyeye uygun yardımcı ders kitapları

6.DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİNİN BELİRLENMESİ Destek eğitim hizmetleri öğrencinin ihtiyaçlarına göre değişir ve her öğrencinin destek eğitime ihtiyacı olmayabilir. Destek eğitim verilecek öğrencileri bep birimi belirler.

Destek eğitim hizmetleri: Destek eğitim odası Kaynak oda Ulaşım Konuşma terapisi Fiziksel terapi Danışmanlık hizmetler vb.

7. BEP’İN UYGULANMASI, İZLENMESİ, DEĞERLENDİRİLMESİ BEP, aylık, üç aylık ve yıllık olarak değerlendirilebilir.

BEP DEĞERLENDİRME FORMU ÖĞRENCİNİN ADI-SOYADI: NO: SINIF: YIL EYLÜL EKİM KASIM ARALIK OCAK ŞUBAT MART NİSAN MAYIS HAZİRAN UZUN DÖNEMLİ AMAÇ: KISA DÖNEMLİ AMAÇ

BEP EKİBİ ÇALIŞMA SÜRECİ BEP birimini okul idaresi oluşturur. BEP ilk toplantısında öğrencinin BEP’e ihtiyaç duyup duymadığı,BEP toplantılarının hangi sıklıkla yapılacağı, BEP dosyasının oluşturulması, öğrencinin eğitsel performans düzeyinin ne kadar sürede belirleneceği, bir sonraki BEP toplantı tarihi konuşulur.

Öğrencinin dersine giren bütün öğretmenler eğitsel performans durumunu belirler ve formu sınıf rehber öğretmenine teslim eder. 2. BEP toplantısında öğrencinin hangi derslerden BEP’e ihtiyacı olduğu saptanır.

BEP dosyasının düzenlenmesi, saklanması, öğrenci nakil gittiğinde yeni kuruma gönderilmesi, toplantı tutanaklarının imzalanması, toplantı yerinin belirlenmesi, toplantıya katılacakların davet edilmesi konusunda BEP birimi başkanı ve sınıf rehber öğretmeni sorumludur.

BÖP HAZIRLANMANIN 2. YOLU Süre:40dk ders trafik kazanımlar Normal öğrenciler için olan kazanımlar Ahmet(kaynaştırma öğrencisi) taşıtları kullananları tanır. Yöntem-teknikler Araç ve gereç Öğrenme-öğretme süreci ..................... Ahmet, kara taşıtları kullananlara şöför ve makinist denildiğini söyler. Bireysel öğrenme etkinlikleri .................... Ahmet, resimli çalışma kağıdı üzerinde taşıt ile kullananları eşleştirir. özet .............. Ahmet, taşıtları kullananları öğrenir.

BEP DOSYASI Öğrenci tanıma kartı Bep geliştirme birimi üyeleri Bep toplantı tutanakları eğitsel performans Bep formu Böp formu

Eğitimde feda edilecek fert yoktur. K.ATATÜRK