İNTERNLERİN DİLİNDEN !!GRUP TUS!!.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

1EĞİTİM BİRİMİ DİYARBAKIR KHB 90 GÜN ÇALIŞMASI  ‘’Hedeflerle Yönetim İlkesine’’ dayanan bir proje çalışmasıdır.  Çalışma kapsamında 90 gün.
Ankara’da Öğretmenlerimizin Diyabet Konusundaki Bilgi ve Tutumları
Serbest İrade ile karar verme
“EĞİTİM ÇALIŞANLARININ SOSYO-EKONOMİK DURUMU” KONULU ANKET ÇALIŞMASI
İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
SAĞLIK PERSONELİ KORUYUCU HEKİMLİĞİ NE KADAR TANIYOR. Ömer Seylan
Uzelli D, Yörükbay S, Anıl M, Kara D, Helvacı M
HASTA HAKLARI BİRİM FAALİYETLERİ
Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu 2000 Genel cerrahi eğitiminin Ulusal cerrahi yeterliği Kurumları standartlarını belirlemek belgelendirmek eşyetkilendirmek.
SAĞLIK Sağlık Okuryazarlığı - Sağlık Çalışanları -
BİR UZMANLIK SEÇENEĞİ OLARAK AİLE HEKİMLİĞİ
ÖZEL SAĞLIK KURUMLARINDA ACİL HASTA NAKİLLERİ
GENEL İLKYARDIM BİLGİLERİ
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi TEOG Dönem 6 İntern Sunumu
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
GÜLOĞLU YAYIN GRUBU.
Sağlık Tesisleri Ek Ödeme Gelirleri 2014/Aylık-Üç Aylık ve Altı Aylık
SB EGE DOĞUMEVİ VE KADIN HASTALIKLARI EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ AİLE PLANLAMASI EĞİTİM MERKEZİ Op.Dr. Kenan Ertopçu.
SAĞLIK HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ GRUBU ÇALIŞTAY RAPORU Prof. Dr
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
TOKAT KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
GRUP TUSUBASA GRUP TUSUBASA GRUP TUSUBASA.
ÜNİVERSİTE HASTANESİNDE ÇALIŞMA KOŞULLARI VE UZMANLIK EĞİTİMİ
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
EVDE HASTA BAKIMI.
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
Mahmut AĞIRAĞAÇ Kalite Yönetim Birimi
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ NÖROLOJİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ BEYİN VE SİNİR CERRAHİSİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ DERİ VE ZÜHREVİ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖZ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İntörn Doktor Oryantasyon Programı
ERZURUM BÖLGE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ
Aile Hekimliğinin Temel Esasları
TOBB ETÜ HASTANESİ.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 9 Aralık 2015.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
KOU Tıp Fakültesi Eğitimini Nasıl İyileştirebiliriz? Dr. Hande SEZER Radyoloji ABD.
Kamu Hastaneleri Birliği
ÇEVREMİZDEKİ RESMİ KURUMLAR
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ Anabilim Dalı ismi eklenecektir.
DİYARBAKIR EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ GENEL BİLGİLER
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
YAZ STAJI BİLGİLENDİRMESİ
Dönem 6 Koordinatörlüğü Sunumu
KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Öğretim Yılı.
DÖNEM IV Dr. Özgür Mehtap.
Tatmin edilmemiş işgücü, tatmin edilmemiş müşterinin anahtarıdır
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
ÇOCUK YOĞUN BAKIMIN YAPILANDIRILMASI
HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI UYGULAMA MODÜLÜ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Ders Koordinatörleri Prof. Dr. Asiye AKYOL Prof. Dr. Gül ERTEM Ölçme.
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE TEMEL ÖZELLİKLERİ. AMAÇ Bu oturum sonunda katılımcıların; Aile Hekimi ve Aile Hekimliğinin tanımını yaparak bugünkü durumunu.
ONKOLOJİ HEMŞİRELİĞİNİN ÖZENDİRİLMESİ için STRATEJİLER
ACİL SAĞLIK HİZMETLE Rİ-1 GIRIŞ VE DERSİN TANITıMI ÖĞR. GÖR. YUSUF GÜNER.
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
NEDEN DOKTOR OLUYORUZ? GRUP BİLİMSE TODUP A2.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi TEOG Dönem 6 İntern Sunumu
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2018 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
KOÜ 11. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Çalıştayı DÖNEM IV
Sunum transkripti:

İNTERNLERİN DİLİNDEN !!GRUP TUS!!

EKİBİMİZİ TANIYALIM MUHAMMED MUSTAFA BOLAT FATİH GÜNER KÜBRA ŞAHİN YUNUS EMRE YELKENCİ MUSTAFA ÇETİN EMRAH ÖLEZ HATİCE DEMİR YUNUS ELMAS SAMET KOCADAYICIK ASLI KARAİBRAHİM AYÇA İREM HAYIR OĞUZHAN HACIOĞLU

AMAÇ İntern öğrenci arkadaşlarımızın öğrenciliklerinin son yılında yaşadıkları olumlu ve geliştirilmesi gereken konuları tespit edebilmek.

YÖNTEM Okulumuzun çeşitli mekanlarında bizimle görüşmeyi kabul eden 6.sınıftaki arkadaşlarımızdan ekip olarak hazırladığımız anketi doldurmalarını rica ettik.

BULGULAR Yaş 23,5±1,1 yıl

BULGULAR Öğrenim süresi 5,2±0,7 yıl

BULGULAR Nerede kalıyorsun uz?

BULGULAR Aylık geliriniz ihtiyaçları nızı karşılıyor mu?

BULGULAR Boş zamanlarda part time olarak herhangi bir işte çalışıyor musunuz?

BULGULAR Boş vakitleriniz oluyor mu? Ne gibi aktivitelerde bulunuyorsu nuz?

BULGULAR Boş vakitleriniz oluyor mu? Ne gibi aktivitelerde bulunuyorsu nuz?

BULGULAR İntern olmanın size kazandırdıkları KAZANIM SAYI Pratik yapma 31 Hasta ve yakınlarıyla iletişimi geliştirme Tecrübe Sabır İş disiplini Hasta görme Klinik beceri Uykusuzluk Yok Stres Cesaret Dosya işlemleri 15 14 12 8 5 4 3 2 İntern olmanın size kazandırdıkları

BULGULAR İntern olmanın size kaybettirdikleri KAYIP SAYI Zaman 52 Tus’a çalışmamı engelliyor. Ayak işleri yapmak İnsanlarla olan ilişkilerin zedelenmesi Sağlık Enerji Yaşama isteği Saygı görmemek Sosyal hayat 5 yıl boyunca öğrendiklerimiz Sabır Saçlarım Özgüven Gençlik Uyku 9 6 5 4 3 2

BULGULAR Diğerleri: Minimum 500 Maksimum 4000 İnternlük sürecinde yaptığınız işlerin maddi karşılığı sizce ne kadar olmalıdır? MİKTAR SAYI Asgari ücret (753,09 TL) 53 Diğerleri: Minimum 500 Maksimum 4000

BULGULAR İnternler arasında iş bölümü oluyor mu?

BULGULAR Antidepresa nlara başvurdunuz mu?

BULGULAR İnternlük sürecini siz düzenliyor olsanız ne tür değişiklikler yapardınız? DEĞİŞİKLİK Bu süreci dahiliye ve cerrahi olarak ikiye ayırır 6 aylık süreçlerle genel yaklaşım kazanmayı hedeflerdim.Sekreter ve hasta bakıcıların yapması gerekenler yerine(doktor gibi) hasta takibini hedeflerdim. Türkiye genelinde tek tip internlük uygulaması gerekir, en azından Tus sürecinde adalet için. Daha çok mesleksel deneyim kazandıran , ayak işlerinin yapılmadığı bir süreç uygulardım. İnternlerin iş tanımlamasını yapardım.Nasıl ve neleri yapacağımız tanımlanırsa biz de görevimiz olmayan şeyleri yapmayı reddebiliriz.

BULGULAR İnternlük sürecini siz düzenliyor olsanız ne tür değişiklikler yapardınız? DEĞİŞİKLİK İntern doktor adayıdır ve bir doktor ne yapıyorsa onu yapmalıdır. Kapıda hastaları dizmemeli,hastayı filme götürmemeli,hemşire varken tüm kanları almamalı. Hasta sorumluluğu almalı,kan şekeri takibi yapmamalı. İnternlük daha adil şartlarda yapılmalıdır.En azından böyle devam edecekse de maaşı artmalıdır.İnternlük 6.sınıfta değil de 5 ve 6 ya dağıtılabilir.

BULGULAR İnternlük sürecini siz düzenliyor olsanız ne tür değişiklikler yapardınız? DEĞİŞİKLİK Asistanlar, hemşireler, hasta bakıcıları intern ilişkilerine ciddi bir düzenleme şart. İntern dr. ne kimsenin altında ne de kimsenin üstünde bir çalışan misyonunda değil. Hasta başı eğitim istiyoruz. Hasta sunma değil,asistan gibi hasta takip etme değil, bunlar değil. Eğitim,hasta başında uzman deneyimi örnekleri istiyorum. Nöbet sayısını azaltırdım, internlere boş vakitlerinde ders çalışabileceği bir ortam sağlardım. Çoğu bölümdeki gibi sekreter olarak kullanılmasına, boşlukları dolduran bir personel olarak görülmesine engel olurdum.

BULGULAR İnternlük sürecini siz düzenliyor olsanız ne tür değişiklikler yapardınız? DEĞİŞİKLİK 15 günlük ara tatil..İntern görevleri tanımlanmalı.Personel ve sekreterlik görevi yaptırılmamalı.Okul servisinden yararlanılmalı. İntern poliklinikte, serviste daha aktif olmalı, hasta takibi, tedavi düzenlemelerine daha çok katılmalı.Yapılacak iş kalmadığında hastaneyi terk edebilmeli ki ders çalışabilsin. Sırf bir imza atacak diye akşama kadar boş boş durmasın.Gece kan şekeri takibini hemşireler yapmalı.

BULGULAR Tıp fakültesi kütüphan esi yeterli mi?

BULGULAR Öğrenci çalışma dersliği Tıp fakültesi kütüphanesi

BULGULAR Uzmanlık istiyor musunuz? Hangi alanda…

BULGULAR Psikiyatri 10 Kardiyoloji 8 Dermatoloji 7 Pediatri 5 Acil 4 Uzmanlık alanı SAYI Psikiyatri 10 Kardiyoloji 8 Dermatoloji 7 Pediatri 5 Acil 4 Plastik Cerrahi KBB Diğer 30 Uzmanlık istiyor musunuz? Hangi alanda…

BULGULAR TUS dersanesine ne zaman kayıt yaptırdınız?

BULGULAR TUS dersanesi sizce bir zorunluluk mu?

BULGULAR TUS’a hazırlanmak için yeterli süre kalıyor mu?

BULGULAR Mezun olduğunuzda kendinizi hekimlik mesleğini yapmak için yeterli hissediyor musunuz?

İş yükü ağır olan bölümler BULGULAR Sizce iş yükü ağır olan bölüm hangisidir? İş yükü ağır olan bölümler Öğrenci sayısı Kadın Doğum 32 Çocuk Cerrahisi 17 Genel Cerrahi 13 Beyin Cerrahisi 10 Kalp Damar Cerrahisi Acil 8 Diğer(dahiliye,ortopedi,kardiyoloji,halk sağlığı,histoloji,pediatri) 16

BULGULAR Çalışanlarla ilişkilerinizi değerlendi riniz….

ÖNERİLER İntern görev ve tanımları yapılmalıdır, İletişim konusunda öğrencilere eğitim verilmelidir, İntern ücretleri gözden geçirilmelidir, Özellikle internlük döneminde danışmanlık hizmetleri gözden geçirilmelidir, Ders çalışma ortamları hakkında bir çalışma yapılarak internlerin ihtiyaçlarına yönelik düzenleme yapılmalıdır.

Teşekkür ederiz!!!