MSF Microsoft Solutions Framework Microsoft Çözüm Çerçevesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Geçmişten Geleceğe: Elit Yazılım
Advertisements

Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Sistem Analizi ve Planlama
Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TEKNOLOJİ YÖNETİMİNE GİRİŞ HAFTA I-II
MODÜL 4 Organizasyon.
MODÜL 3 Ekipman Yönetimi.
G İ R İŞ VE GENEL KAVRAMLAR Tıp, İnşaat, Elektronik, Eğlence, Alışveriş gibi bir çok sektörde kullanılır Analiz, tasarım, geliştirme, test, canlı ortam.
Ender Topuz Ford Otosan - Yazılım mimarı
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
BELGELEME Ian Sommerville, “Software Documentation”,
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
Sanayi Ar-Ge Proje Destek Başurusu Hazırlama Becerileri Geliştirme Çalıştayı ArGe_Projesi_Hazirlama_Calistayi (061110)
Arş. Gör. Cevdet KIZIL Kadir Has Üniversitesi 21/02/2005
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
BBY Bilgi Teknolojisi ve Yönetimi
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
Yazılım Proje Yönetimi
PAZAR YÖNLÜLÜK.
Ar-Ge ve Teknoloji Geliştirme: Rekabet için stratejik yaklaşımlar
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
ELEKTRONİK ORTAMDA DENETİME GENEL BAKIŞ Prof. Dr
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
21. Yüzyıl becerileri.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
Chapter 11: Exception Handling
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
Stratejik Yönetim.
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Çevik Metodolojiler mi Geleneksel Metodolojiler mi?
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Fonksiyonel Bakış Açısıyla Sistemler
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
STRATEJİK PLANLAMA.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
I-coni-con Yazılım Mühendisliği 1 Bölüm 1 Projeler Neden Başarısız Olur.
Bilişim sistemlerinin türleri
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
(Proje Yönetimi ve Danışmanlık Metodları)
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Üniversiteler İçin Proje Yönetim Bilgi Sistemi
Proje Oluşturma ve Yönetimi
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
YONT 409 PROJE YÖNETİMİ.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
PROJE YÖNETİMİ. Şirket veya kurumların stratejik veya operasyonel hedeflerini gerçekleştirmek üzere tasarlayıp yürüttükleri faaliyetler bütünüdür. Proje.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
SAP SE, merkezi Walldorf, Almanya'da bulunan, Avrupa'nın en büyük yazılım şirketidir.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Yazılım Mühendisliği Temel Süreçler - Sistem Analizi
Sunum transkripti:

MSF Microsoft Solutions Framework Microsoft Çözüm Çerçevesi Derya Arıkan deryaarikan@solneo.com Temmuz.2008

İş Dünyası İş dünyası ve teknolojideki hızlı değişimler Ürünlerin kısa zamanda pazara çıkması Her geçen gün değişen ve karmaşıklaşan ürünler ve servisler Gelişen iş modelleri Hızla değişen ihtiyaçlar: yönetmelikler, yasalar, büyüyen tüketici ihtiyaçları Büyüyen rekabet baskısı Globalizasyon

BT İş Dünyasının Hedeflerini Nasıl Oluşturur? İş süreçlerinin verimli hale getirilmesi Tedarik Zincirinin kısaltılması Kişilerin günlük işlerde verimliliği ve etkinliğini artırmaya yardımcı olmak Zor ve basmakalıp işlerin yok edilmesi Bilgiyi ulaşabilir ve kullanılabilir yapmak Verinin gerçek zamanlı olarak işleyebilmek İşlerin gelişmesini sağlamak Yeni iş modelleri üretmek Yeni iş imkanları geliştirmek Yeni piyasalara ulaşabilmek

Başarı kolay olmadı !!! Başarısız Problemli Başarılı 2000 1998 1995 23% 49% 28% 2000 28% 46% 26% 1998 40% 33% 27% 1995 31% 53% 16% 1994 Bu grafik Amerika’da küçük orta ve büyük boydaki iş yerlerinde yapılan 30.000 projenin 1994 yılından beri toplanan datalarını içermektedir. Kaynak: The Standish Group International, Extreme Chaos, The Standish Group International, Inc., 2000

Problemler neydi? Hedef ve görevin birbirinden ayrı olması Yapılan iş ile teknolojinin ayrı olması Ortak dil ve süreçlerin olmaması Açık olmayan hedefler Kontrol edilemeyen kapsam değişiklikleri Takım gibi davranamamak ve iletişim kuramamak Değişikliklere ayak uyduramayan katı süreçler

Nasıl BT Bu Sorunları Yaşamaz? İş hedeflerini, imkânlarını ve değişen süreçlerini anlamalı BT hedefleri, iş hedeflerine hizmet edecek şekilde olmalı İş tarafındakilerle sürekli diyalog halinde olmalı Organizasyon yapısı gelişmeye açık bir şekilde düzenlenmeli Etkili ve verimli çalışma için takımları organize etmeli BT’nin ihtiyacı daha fazla, daha yeni teknoloji değildir– ileri teknoloji bilgisini kullanarak kişileri ve süreçleri geliştirerek organizasyonun daha iyiye gitmesini sağlamaktır.

Microsoft Çözüm Çerçevesi MSF BT çözümlerini başarılı bir şekilde yaratma, planlama ve kurma sırasında kişi ve süreçleri anlatan bir rehberdir

MSF Nasıl oluştu? İspatlanmış Tecrübeler Microsoft Ürün Grupları BT Grubu Microsoft Servis Grupları Microsoft İş Ortakları İspatlanmış Tecrübeler

MSF ve MOF Microsoft Solutions Framework Plan Operate Build Deploy Microsoft Operations Framework Microsoft Solutions Framework Operate Deploy Build Plan

Problemli Proje Belirtileri “Proje geç ve bütçesini aştı “Mutlu değiliz- Bu proje istediğimizi yapmıyor” “Yapılan, ihtiyacımız olan şey değildi” “Ne yapacağımız açık değildi” “İşi yapmak için gerekli bilgiye ulaşamadık” “Öbür takımların yaptıkları işlerin bizim projemize etkisini bilemedik” “Bizim ortamımızda iyi çalışmıyor” “Kullanması çok zor” “Bu sistem çok problemli- Hergün yeni problemler buluyoruz”

MSF Modelleri ve Disiplinler Takım Modeli Süreç Modeli Disiplinler Proje Yönetim Disiplini Risk Yönetim Disiplini Hazırlık Yönetim Disiplini

Kullanıcı Verim Yönetimi MSF Takım Modeli Projenin bütçe zaman ve işlev sınırlarında yapılması Program Yönetimi (Program Management) İstenen özelliklere göre yaratmak Müşteri memnuniyeti Ürün Yönetimi (Product Managment) Geliştirme (Development) İletişim Kullanıcı Verim Yönetimi (User Experience) Test Son kullanıcının verimini yükseltmek Bütün kalite sorunlarının belirlenmesi ve cevaplandırılmasından sonra sürümün onaylanması Sürüm Yönetimi (Release Management) Kolay kurulum ve devamlı işletme

Proje Takımı Dışındakiler Proje sponsoru – Projeyi finanse eden kişi(ler) Müşteri (veya işin sahibi) – Çözümün yarar sağlayacağı iş tarafındaki kişi(ler) Son Kullanıcı – Çözümün etkilediği sistem ve onu kullananlar İşletmen – Çözüm kurulduktan sonra işletmesini yapacak grup

MSF Team Role Clusters

Genişletilmiş Takım Modeli Son Kullanıcı İş odaklı bakış Destek Grubu Kullanıcı Verim Yönetimi Ürün Yönetimi Müşteri Test Proje Takımı İşletme ve destek Bölümleri Geliştirme Proje Sponsoru Sürüm Yönetimi Program Yönetimi Teknoloji Mimarları ve Komiteler Teknoloji bakışı

MSF Team Model : Sub-Teams

Örnek: Küçük Takımlar Küçük takımlar, birden fazla rol Kullanıcı Yönetimi Program Yönetimi Geliştirme Ürün Yönetimi Sürüm Yönetimi Test

MSF Ana Fikirleri ve Takım Modeli İş hedefleri konusunda yoğunlaşmalı Çevik kalmalı, değişikliğe hazır olmalı Ortak bir vizyon için çalışmalı Takım çalışanlarına karar verme yetkisi verilmeli Açık iletişim özendirilmeli Sorumluluklar paylaşılmalı ama sorumlular açık olarak belirtilmeli

Ana Fikirler ve Kanıtlanmış Süreçler Eşdeğerli takım rolleri Müşteri odaklı düşünme Ürün odaklı düşünme Hatasız üretimi hedefleme Öğrenme isteği Kanıtlanmış Süreçler Birbirine bağımlı küçük takımlar yaratmak Takımların bir yerde çalışmalarını sağlamak Tüm takımın katılımıyla çözüm yaratmak

Project Management Discipline Project management is the application of knowledge, skills, tools, and techniques to project activities to meet project requirements. (Project Management Institute) Does not equate to “being the boss” Is especially critical for scaled-up project teams

MSF MSF Süreçleri Kurulum Tamam Sürüm Hazırlığı Onayı Vizyon ve Kapsam Onayı MSF Kapsam Onayı Proje Planı Onayı

MSF süreçleri tekrar eder Projeleri küçük sürümlere bölerek riski azaltmak Zaman Özellikler Sürüm 1 Sürüm 2 Sürüm 3

MSF Süreçlerinin Avantajları Projenin çıktılarının düzenli çıkması Projenin sonuçlarının iş odaklı kalması Projenin beklenti ve organizasyondaki netliğinin görülmesi İşletme grubuna projenin kademeli olarak devredilmesi

Değişik Roller Değişik Süreçlere Liderlik Eder Süreçler MSF Rolleri Vizyon ve Kapsam Onayı Ürün Yönetimi Proje Planı Onayı Program Yönetimi Kapsam Onayı Geliştirme Kullanıcı Yönetimi Sürüm Hazırlığı Onayı Test Sürüm Yönetimi Kurulum Onayı Sürüm Yönetimi

MSF Vizyon Belirleme Fazı ve Çıktıları Vizyon ve Kapsam Dokümanı Proje Yapı Dokümanı İlk Risk Analiz Dokümanı

Hedef Belirlemek Alis: “Söyler misin ne yöne gitmeliyim?” Kedi: “Bu tamamen senin nereye gitmek istediğine bağlı.” Alis: “Fark etmez benim için…” Kedi: “O zaman ne yöne gittiğin de fark etmez.” Alis Harikalar Diyarında Lewis Carroll

Vizyon Her şeydir “İnanıyorum, ki bu ulus önümüzdeki on yıl içinde Ay’a bir insan indirip, güvenli olarak dünyaya geri getirmelidir… Başka hiçbir uzay projesi .. İnsanlık için bu kadar etkileyici ve gelecekteki uzay keşfi için bu kadar önemli olmayacaktır.” Başkan John F. Kennedy Kongreye konuşmasından Mayıs 25, 1961

Kapsam Kapsam – Sürümün kısıtlamalarıyla vizyonu oluşturabilecek kısımlar Çözüm Kapsamı – Bu sürümde verilecek toplam ürün ve servisler Proje Kapsamı – Çözüm Kapsamındaki bölümleri oluşturmak için takım tarafından yapılan işler Tüm çözümü oluşturmak için birden fazla proje yapmak gerekebilir

Sürümlerle Kapsamı Kontrol Altında Tutmak İşler Kapsamı bir seri sürümler haline getirmek Mevcut çözüm ve istenen gelecekteki çözümler Çok sürümlü plan yapılması Sürüm 1 için kapsam yapılması Zaman Özellikler Sürüm 1 Sürüm 2 Sürüm 3

Kapsam Yönetimi için Proje Karar Üçgeni Kaynaklar Takvim Özellikler

Kapsam Yönetiminde Karar Üçgeni ve Matrisi Takım ve Müşteri arasında onaylanması gereken Karar Matrisi Kesin Seçilmiş Değişken Kaynaklar Takvim Özellikler

Risk Anlamı Özellikleri Sözlük: Yaralanma veya kayba neden olacak her şey Genel: Problemler olur Özellikleri Her projede muhakkak vardır, İyi veya kötü değildir, Korkulacak bir şey değildir, yönetilmesi gereken bir şeydir.

MSF Risk Yönetimi Pro-aktif olarak Risk Tanımlama, Analiz ve Çözüm Geliştirme Problemleri önceden görmek vs. Problem çıktıkça çözmek Ana nedene çözüm üretmek vs. Semptomları düzeltmek Riskleri engellemek ve azaltmak vs. Sonuçlara tepki vermek Etkiyi azaltmak için vs. Kriz modunda çalışmak sonuçlara hazırlıklı olmak Bilinen ve düzenli süreç kullanmak vs. Gelişi güzel süreçler kullanmak

MSF Planlama Fazı ve Çıktıları Fonksiyonel Şartname Ana Proje Planı Ana Proje Takvimi

Kaynaklar Takvim Özellikler Vizyon oluşturma Takvim Özellikler Kaynaklar Takvim Planlama Özellikler

MSF’in Planlamaya Bakışı Planlama tekrar eden bir süreçtir Efektif planlama ana sorulara cevap verir Ne yapıcağız? Nasıl yapacağız? Ne zaman yapacağız? Yapmaya hazır mıyız?

Planlama Takım işidir Her rolün planlamaya katkısı vardır Tipik Planlar Ana Rol İletişim planı Ürün Yönetimi Geliştirme Planı Geliştirme Eğitim planı Kullanıcı Yönetimi Güvenlik Planı Sürüm Yönetimi Test planı Test Bütçe Program Yönetimi Kurulum planı Satın alma Planı Sürüm Yönetimi Program Yönetimi Pilot planı Sürüm yönetimi

Tasarım Süreci Kavramsal Tasarım Mantıksal Tasarım Fiziksel Tasarım Senaryolar Fiziksel Tasarım Nesneler ve Servisler Kullanıcı Arayüzleri Ve mantıksal veri düzeni Parçalar, Arayüzler ve Fiziksel veri düzeni

Kavramsaldan gerçeğe geçiş

Çözümün Tasarımı Vizyon ve Kapsam Onayı Planlama Kavramsal Tasarım Bazı Mantıksal Tasarım Bazı Proje Plan Onayı Kavramsal Tasarım Fiziksel Tasarım Bazı Mantıksal Tasarım Fiziksel Tasarım

MSF Geliştirme Fazı ve Çıktıları Çözümün kodu Build İmajları Eğitim Materyalleri Dokümanlar Kurulum Süreçleri İşletim Süreçleri Destek ve Sorun Çözme Pazarlama Materyalleri Güncelleştirilmiş plan, takvim ve risk dokümanları

MSF Kararlılık Fazı ve Çıktıları Pilot Raporu Kullanılabilir sürümler: Ana kod ve programlar Kurulum dokümanları ve talimatları Son kullanıcı yardım ve eğitim malzemeleri İşletme dokümanları Sürüm notları Test ve hata raporları Proje dokümanları

MSF Yaygınlaştırma Fazı ve Çıktıları Süreç ve destek bilgi sistemleri Kodlar, talimatlar, konfigürasyonlar, imajların toplu depolanması Proje sonuç raporu