EĞİTİMDE DRAMA ÖZCAN PALAVAN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEŞVİK ÖDÜLLERİ.
Advertisements

Eğitim İçeriğinin Sunumu
PYP'DE YARATICI DRAMA VE 5-6 YAŞ UYGULAMA ÖRNEKLERİ
Yaratıcı Drama Atölyesi
HAZIRLAYAN: TDE ÖĞRETMENİ BURCU ARICAN
10.HAFTA DRAMA TEKNİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
DRAMA 3.HAFTA EĞİTİCİ DRAMADA ROL OYNAMANIN EĞİTİM AÇISINDAN ÖNEMİ
DRAMA ÖĞRETMENİNİN ÖZELLİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ROL OYNAMA.
Müzede Yaratıcı Drama Prof. Dr. Ayşe Çakır İLHAN
Yaratıcı Drama.
ROL OYNAMA VE YARATICI DRAMA
OEE – Drama Dramanın Eğitiminin Avantajları
BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ÖĞRENME ÖĞRETME SÜRECİ
EĞİTİMDE DRAMA.
PARMAK OYUNLARI.
DRAMA Drama ;bireyler arasında dolaysız bir iletişim ve etkileşim sağlar. Drama bir olayı,oyunu,yaşantıyı tiyatro tekniklerinden yararlanarak,geliştirerek.
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
BÖLÜM 2: DRAMA NE DEĞİLDİR? DRAMANIN AMAÇLARI DRAMANIN GELİŞİMİ
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
Öğr. Gör.Dr. Berna CANTÜRK GÜNHAN
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM VE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
EĞİTİMDE DRAMA Meral KOCABAY.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
1-5 NİSAN GÖSTERMEYE BAĞLI EDEBİ METİNLER
TÜRKÇE / Olay Yazıları (Fabl-Fıkra-Tiyatro)
Öğretim Teknikleri - III
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
ROL OYNAMA ve DRAMA.
TİYATRO.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Hazırlayan:Görkem TOPAL Hazırlık-B
SANAT(ESTETİK)FELSEFESİ
GÖSTERMEYE BAĞLI DÜZYAZI TÜRLERİ
Oyunun Özellikleri ve Önemi
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
İÇİNDEKİLER Drama nedir? Dramanın Amacı Dramanın Ana Unsurları
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Hazırlayan Leyla DENİZ. Dilde biri nazım diğeri nesir olmak üzere iki anlatım biçimi vardır. Nazım, ölçülü ve uyaklı anlatım biçimidir. Manzume: Ölçü.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
NEDİR TİYATRO?.
DRAMA. Drama tiyatronun araçlarını kullanan bir sürecin adıdır. Tiyatronun araçları eğitsel amaçlarla kullanılır. Önemli olan sürecin yaşanmasıdır, sonucunda.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
DRAMA Drama;doğaçlama,rol oynama ve tiyatro tekniklerinden yararlanarak öğrencilerin yaşantıyı,bir olayı,bir fikri veya soyut bir kavramı oyunsu süreçlerle.
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİCİ DRAMA
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Sembolik Düşünce Nedir
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
DRAMANIN NORMAL ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
ÇOCUK VE DRAMA DRAMA İLE İLGİLİ TERİMLER, ÇOCUKLARDA DRAMA UYGULAMALARININ TARİHÇESİ Öğr. Gör. : Yasemin SU.
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMADA KULLANILACAK TEKNİKLER
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Yaratıcı Drama.
1. Seyirlik yer antik tiyatro Tiyatro sözcüğü Yunanca'da "seyirlik yeri" anlamına gelen "theatron"dan türetilmiş, dilimize İtalyanca'daki "teatro" sözcüğünden.
Dram sanatının özellikleri
Müzede Yaratıcı Drama.
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
YARATICI DRAMANIN ÖGELERİ 1.Lider/Öğretmen
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

EĞİTİMDE DRAMA ÖZCAN PALAVAN

KAVRAMLAR Drama, Dramatik, Dramatik Oyun, Dramatizasyon, Tiyatro, Yaratıcılık Yaratıcı Drama, Eğitici Drama, Doğaçlama, Rol Oynama, Canlandırma Oyun

DRAM VE DRAMA Dram, hem sahnede oynanmak üzere yazılmış konuşmalar ve devinimlerle gelişen, karşılıklı oluşların çatışmasıyla sonuçlanan oyun, yapıt olarak hem de mecazi anlamda da acıklı olay olarak Drama ise tiyatro yazını, oyun yazma sanatı, (televizyonda) oyun biçiminde oyun, yapIt olarak tanımlanmaktadır.

Drama sözcüğünün kökü, Yunanca “Dran” dır. Dran; itmek, çekmek, yapmak, etmek, Drama sözcüğü bugünkü anlamına yakın biçimde Yunanca Dromenon’daki “seyirlik olarak benzetme” anlamına daha yakındır ve eylem anlamını taşır.

Bu sözcüğün eski Yunancadaki başka bir anlamı da “oynamak” tır. Ancak, antik tiyatronun gelişmesinden bu yana, bu sözcük yalnızca” herhangi bir kimsenin herhangi bir şey yapması” değil, belli bir kimsenin, katılanlara anlamı olan bir şey yapmasıdır.

Dramatik Sahne oyununa özgü olan, içinde gerilim, çatışma, çeşitli olaylar ve karşıtlıklar bulunan, insanla ve insan ilişkileriyle gelişen yapıt ya da olay, mecazi olarak da duyguları kamçılayan, çoşku verici, gerilim yaratıcı olarak tanımlanır.

bunun adı dramatik ya da dramatik olandır. Dramada belirtilen çeşitli devinimler aynı zamanda çeşitli yarışmaları, çekişmeleri, çözülmesi gereken sorunları, gerilimleri içinde barındırır bunun adı dramatik ya da dramatik olandır.

DRAMATİK OYUN Dramatik oyun, daha çok çocukların keşfettikleri ve çevrelerindeki tüm karakterleri ve hareketleri taklit ettikleri özgür bir ortamda oynanan oyundur. Bu tür oyunlar bir kümeyi gerektirir, bireysel değildir, anlıktır, süresi kestirilemez, temel olarak öykünmeye (taklide) dayanır.

Çocukların oynadığı evcilik oyunları dramatik oyunların tipik örneğidir. Dramatik oyun, çocuklar arasında oluşan iletişim ve etkileşim içerisinde imgeleme dayalı oyun türlerini oluşturur.

Bu oyunlarda doğaç- lama rol oynama kendiliğin-denlik, konu, Yaşantı gibi eğitimde dramayı doğrudan ilgilendiren özellikler olmasına rağmen, canlandırmaların hemen hepsi doğrudan bir taklide dayalı olması nedeniyle eğitimde dramadan ayırt edici bir özellik taşırlar.

Bu tür oyunlarda çocuk bir rol üstlenir ve başka biriymiş gibi davranır. Bu süreç boyunca çocuk ilk elden ve ikinci elden yaşantIıarı farklı durumlarda insan, eylemleri ve konşmaları öykünerek (taklit ederek) başka bir insanla yaşar.

DRAMATİZASYON Dramatizasyon, günümüzde daha çok yazılı bir metne dayalı olarak bir konunun, öykünün, masalın ya da bir durumun canlandırılması anlamında kullanılır.

Söz gelimi öğretmen metni okur ya da anlatır. Rolleri dağıtır ve çocukların bu öyküyü canlandırmalarını ister.

TİYATRO Bu sözcüğün kökeni ise “seyretmek”, “görmek” Tiyatro sözcüğü eski Yunancada “seyir yeri” anlamına gelen theatron’dan kaynaklanmaktadır. Bu sözcüğün kökeni ise “seyretmek”, “görmek” anlamına gelen theaomai ve theasthai’dir

Oyuncu, tiyatronun en önemli ögelerinden biridir. Diğer bir öge ise seyircidir. Tiyatro, sahne, dekor, giysi, ışıklama, müzik, metin olmadan da var olabilir. Ama oyuncu olmadan var olmasına olanak yoktur. Yönetmen odaklı yapılan tiyatroda ise gerçek öge yönetmendir.

Yönetmen Sahne üzerindeki oyunun her açıdan tamamlanmasında belirleyici olan, yorumlayan, içerikli biçimi, biçimle tekniği uyumlu bir yolda bir araya getirerek bütünlüğü kazandıran kişidir.

Yaratıcılık Genel olarak yaratıcılık, daha önceden kurulmamış ilişkiler arasındaki ilişkileri kurabilme, böylece yeni bir düşünce şeması içinde, yeni yaşantılar, deneyimler, yeni düşünüler ve yeni ürünler ortaya koyma yetisidir

YARATICI DRAMA-EĞİTİCİ DRAMA Yaratıcı drama kavramı önceden yazılmış bir metin olmaksızın, katılımcıların kendi yaratıcı buluşları, özgün düşünceleri ve bilgilerine dayanarak oluşturdukları eylem durumları, doğaçlama ve canlandırmalar” yanını kapsar.

Alan yazında yer yer farklı adlandırmalar karşımıza çıksa da nitelik, amaç ve kapsam açısından yaratıcı drama, eğitimde drama ve eğitici drama kavramları öz olarak birbirinden farkılı değil aynıdır

Özetle eğitici olmayan bir dramadan söz edilemez. Çünkü, tüm drama yaşantıları eğitseldir, eğitimle ilgilidir. Bu yanıyla da tiyatrodan ayrılır.

Dramada, En Başta yaratıcılık olmak üzere, kendini tanıma, iletişim becerilerini artırma, demokratik tutum ve davranış geliştirme, empati becerisini, dil ve sözel ifade becerilerini geliştirme gelir.

Eğitimde drama, O Halde herhangi bir konuyu, doğaçlama, rol oynama gibi tekniklerden yararlanarak bir kümeyle ve küme üyelerinin birikimlerinden, yaşantılarından yola çıkarak canlandırmalar yapmaktır.