FATİH İLKÖĞRETİM OKULU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI PROJELERİ
Advertisements

REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
HOŞ GELDİNİZ.
Çocuğunuza Dair Hayallerinize Değecek Bir Okul
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
Yapabildiklerimiz Yapabildiklerimiz
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
1. S ınıf içi süreçlerin geliştirilmesine ve zenginleştirilmesine yönelik olarak materyal geliştirme, ölçme değerlendirme, öğretim yöntemleri gibi alanlarda.
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
COMENIUS – LEONARDO DA VINCI - GRUNDTVIG PROJELERİ VE GENÇLİK PROGRAMLARI.
EŞKULEMATİK.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SBS SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
4+4+4 Kesintili Eğitim Yasasının yürürlüğe girmesiyle birlikte , Eğitim ve Öğretim yılından itibaren, ilköğretim kurumlarında okutulacak haftalık.
 SBS Artık Tek Sınav!  Yeni SBS Neler Getiriyor  Kendimi gerçekle Ş tiriyorum projesi  GRUP ÜYELER İ  MERYEM GÖK  MED İ NE TA Ş KIN  BÜ Ş RA ÖZDEM.
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
2013 SBS SİSTEMİ SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ. SINIF BAŞVURU VE ÜCRET YATIRMA TARİHİ SINAV GİRİŞ BELGELERİNİN İNTERNETTE YAYIM TARİHİ SINAV TARİHİ SINAV.
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
MOTİVASYONU VE BAŞARIYI ARTTIRMA PROJESİ
DEN İ ZL İ İ HRACATÇILAR B İ RL İĞİ GENÇ MUC İ TLER ARANIYOR İ NOVAT İ F F İ K İ RLER YARI Ş MASI inovatiffikirleryarismas iwww.denib.gov.tr.
 ZORUNLU EĞİTİM 12 YILA ÇIKARTILMASIYLA BİRLİKTE 5+3 OLARAK UYGULANAN EĞİTİM SİSTEMİ OLARAK UYGULANACAK.
7 Yönetim İlkemiz 1- Erişilebilir olmak,
MEHMET AKİF ERSOY SOSYAL BİLİMLER LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
YILDIZ TINAS İZMİROĞLU ANADOLU LİSESİ
HOŞGELDİNİZ… ALEV GÜVEN OKUL REHBER ÖĞRETMENİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
ATÇA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
HOŞGELDİNİZ ESKİŞEHİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
DAVUTLAR ŞÜKUFE CEMAL ÖZBAŞ ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
BENER CORDAN İLKÖĞRETİM OKULU
Sbs 2013 Yeni Seviye Belirleme Sınavı Bilgilendirme Sunusu.
ÇAPA İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ. 8 HAZİRAN 2013 CUMARTESİ GÜNÜ SAAT
YUSUFELİ DEREİÇİ İLKÖĞRETİM KURUMU 29/05/2013. GÜNDEM MADDELERİ 1-Okulumuz hakkında genel bilgiler 2-Okulumuzun ve çevresinin fiziki durumu hakkında bilgiler.
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SEMİNERİ KASIM 2012.
Tarihçemiz ; 1970 Gediz depreminde Gazikemal İlkokulu yıkılınca, Denizli’ li işadamı H.Fehmi ASHABOĞLU 5 derslikli ASHABOĞLU İLKOKULU’ nu yaptırmıştır.
BURAYA OKUL ADINIZI YAZINIZ.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES) YEŞİLGİRESUN İLKÖĞRETİM OKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ Psikolojik Danışman FİDAN YILDIZ.
2013 SBS ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıfta olacak öğrenciler, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıf öğrencileri, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
ÇAKIR ORTAOKULU Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
MATEMATİK GEOMETRİ EĞİTİM ÇALIŞMALARIMIZ  5. Sınıftan itibaren matematiğin günlük yaşamdaki önemi üzerinde duruyoruz.  Eğitim yılının başında 5.sınıftan.
DUYURULAR. ÖDÜLLÜ YARIŞMA 1.ÖDÜLLÜ VERGİ KONULU KOMPOZİSYON YARIŞMASI. Ödüller: 1.Notbook Bilgisayar 2.Fotoğraf Mak. 3.MP3 Çal. Son Başvuru Tarihi :
GAZ İ PA Ş A ORTAOKULU.  Milli Eğitim Bakanlığının Tebliğler Dergisinde yayınladığı genelgeye göre Yeni SBS Sistemiyle sadece 8. sınıflar sınava girecek.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıfta olacak öğrenciler, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
 AYIN EN ÇOK KİTAP OKUYAN ÖĞRENCİSİNİN ÖDÜLLENDİRİLMESİ  AYIN ÖĞRENCİSİNİN BELİRLENMESİ  AYIN EN TEMİZ SINIFI UYGULAMASI  KONFERANSLAR  KERMESLER.
SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ  Sosyal Bilimler Liseleri 2003 yılında, Edebiyat ve Sosyal Bilimler alanlarında ihtiyaç duyulan üstün nitelikli bilim insanlarının.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
SBS Artık Tek Sınav! Yeni SBS Neler Getiriyor? TOK İ MEHMET AK İ F ERSOY OKULU.
NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
.   Her geçen yıl başarısı artarak devam etmektedir. Özellikle Van’da yaşanılan depremden sonra diğer okulların şehir dışındaki alanlara inşa edilmesiyle.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
ORTAÖ Ğ RET İ M KURUMLARI BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN.
Deniz Lisesi Komutanlığı. -Yarışmaya 43 proje ile iştirak edilmiş, -İstanbul Asya Bölgesi çapında 7 proje sergilenmeye değer görülmüş, 3 dalda (Biyoloji,
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler SİNAN BERTAŞ
Gebze Anadolu İmam Hatip Lisesi Tanıtım Bilgileri İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 64 Öğrenci Sayısı : 951 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 34 Fen Laboratuarı.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
KANUNİ SOSYAL BİLİMLER LİSESİ
Hazırlayan:Ayşe Ulusoy
Cemal Artüz İmam Hatip Ortaokulu
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM
Ankara Üniversitesi Akademik Performans Çalışması:
Öğretmenlerin Bit Tutumları
Sunum transkripti:

FATİH İLKÖĞRETİM OKULU KÜTAHYA VALİLİĞİ FATİH İLKÖĞRETİM OKULU FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ BENCHMARKING KAPSAMINDA PROJE ÇALIŞMALARI Fatih BOZYİĞİT Eğitim Bilimleri Uzmanı Fen ve Teknoloji Öğretmeni TÜBİTAK Bilim ve Teknik Dergisi Makale Yazarı

YAPILMIŞ OLAN ÇALIŞMALAR 1. Rusya Tarafından 8 Ülke arasında düzenlenen “7. Bilim Temelleri Bilgi Yarışmasında” Fen dersi alanında Dünya 2.’liği ve 3.’lüğü derecesi kazanılmıştır. 2. Volvoks Ekibi Projesi 3. 4. ve 5. sınıflardan oluşan Proje Ekibi (6-7-8. sınıf Projeler ve Bu Benim Eserim yarışmasına 1 yıl önceden hazırlanmak için)

4. 9.Ulusal Fen ve Matematik Kongresine Kabul- Katılım (İZMİR) 5. I. Uluslar Arası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresine Kabul- Katılım (ESKİŞEHİR) 6. Öğrenci motivasyonunu arttırmak için her ay düzenli olarak verilen BAŞARI BELGESİ ve Rutin bir şekilde aylık motivasyonu arttırma amaçlı cep telefonu mesajları. 7. TÜBİTAK Ulusal Bilim Olimpiyatlarına Fen Dersi alanında katılım.

8. Yenilikçi Öğretmenler 2010 ve 2011 Forumlarına Katılım (ANTALYA) 9. 8. Sınıflar SBS günü öğrencileri sınava girecekleri okullarda sabah sınav öncesi karşılama ve sınava uğurlama. (Motivasyon amaçlı) 10. Mısır, Ürdün ve Çevre Bakanlığımızın fotoğraf yarışmasına katılım. 11. Fen’e ilgiyi arttırma amaçlı yaş hayvan koleksiyonu (yılan, akrep, yengeç, kurbağa, vb.)

YAPILMIŞ OLAN ÇALIŞMALARIN AÇIKLAMALARI 1. Rusya tarafından düzenlenen ve 8 ülke arasında yapılan bilgi yarışmasına fene ilgi duyan ve istekli öğrencilerimizle haftanın 3 günü (okul çıkışlarında) 2’şer saat 6 ay boyunca hazırlandık. Sonuçta dünya 2.’liği ve 3.’lüğü (bronz ve gümüş madalya) Rusya’dan gelen misafirlerimizce törenle öğrencilerimize ve okulumuza takdim edilmiştir.

RUS MİSAFİRLERİMİZİN ÖDÜL TÖRENİ

2. VOLVOKS EKİBİ PROJESİ Volvoks Ekibi'nin vizyonu; sosyal ve fen bilimlerinden, sanat ve spora kadar uzanan geniş bir alanda üretici faaliyetleri, topluma hizmeti, eğitim ve araştırmalarıyla ulusal ve uluslararası düzeyde saygın bir ekip haline gelmektir. Bu bağlamda; 1)    Bilimsel saygınlığı ve üretici faaliyetleri ile bilim, sanat ve spor alanında ulusal ve uluslararası düzeyde tanınan; 2)    Özgün düşünce ve çalışmaları ile kendi sahasında önder birey yetiştiren ve bu kişileri bünyesinde barındıran;

3)    Bilişimi kullanan, öğrencilerin kendi potansiyellerini ortaya koyduğu ve üreticiliğinin desteklendiği,  öğrenci merkezli, ulusal çıkar ve değerlerin bilinç ve sorumluluğunda üstün nitelikli öğrenci eğitimi veren; 4)    Toplumun hızlı gelişim, değişim sürecinde iletişim araçları ile halka hizmet ve yaşam boyu eğitim hedeflerini yayarak etkili rol alabilen; 5)    Paydaşları ile karşılıklı etkileşim içinde, geri bildirime dayalı istekler doğrultusunda değişime açık altyapıya sahip; 6)   Mensubu olmakla gurur duyulan; bir ekip olmaktır.  

VOLVOKS EKİBİ’NİN BAZI FAALİYETLERİ *Güvercin Diseksiyonu *Kurbağa Diseksiyonu *TRT “SON TANIKLAR” Tarihi Belgeselinin Yapımcısıyla Mektuplaşma *Kültür Bakanlığı’na “Hacivat ve Karagöz’e Sahip Çıkalım” Mektup Kampanyasını Başlatma *TÜBİTAK Gençlik Kitaplarının Temini *National Geographic Dergileri Yöneticileri ile İletişim ve Kütahya’ya Davet Edilmesi *Kütahya İli Altıntaş İlçesi Toy Kuşu Koruma Alanına ATLAS Dergisinin Davet Edilmesi

*Parfüm ve Viks Maddesinin Laboratuarda Yapılması *İlimizdeki Fen Lisesi ve Anadolu Öğretmen Lisesine Gezi Yapılması *Okul Adına Renkli Bülten Çıkarılması, Tüm Okullara ve Resmi Kurumlara Dağıtılması *Çamaşır Etiketi Bilgi Posterlerinin Okul Geneline Dağıtılması *Deve Kalbi Diseksiyonu *Cep Telefonu Uyarıları ve Dünyada Bazı İlkler Adlı Çalışmanın Afiş-El İlanı Olarak Dağıtılması *Balık Yaş Koleksiyonu *Topraksız Bitki Yetiştirme Proje Çalışmasının Yapılması

VOLVOKS EKİBİ DEVE KALBİ DİSEKSİYONU

VOLVOKS EKİBİ ÜYELERİ

VOLVOKS EKİBİ GAZETEDEN MUKAVVA YAPIMI

VOLVOKS EKİBİ ÖĞRENCİLERİNİN YAPTIĞI MUKAVVA

VOLVOKS EKİBİ 2 METRELİK YILANIMIZ

VOLVOKS EKİBİ VİKS İLACI YAPIMI

VOLVOKS EKİBİ GAZETELERİN HAMUR HALİ

VOLVOKS EKİBİ TAM MUKAVVA ELDE EDİLİŞİ

VOLVOKS EKİBİ ÖĞRENCİ DENEY TASARIMI

VOLVOKS EKİBİ ÖĞRENCİMİZİN BALIK DİSEKSİYONU

VOLVOKS EKİBİ YILANIMIZA İSTEYENLER DOKUNABİLİR

3. 5.SINIFLARDAN OLUŞAN PROJE EKİBİ Öğrencilerimizi 5. sınıftan itibaren Proje nedir? Nasıl yapılır? Bu Benim Eserim proje yarışması hakkında bilgilendiriyoruz. Böylece 6. sınıfa geçince 6.7.8. sınıfların girdiği proje yarışmasında proje bulma konusunda sıkıntı yaşamıyoruz. Geçen yıl öğrencilerimden 26, bu yıl 32 fen projesi çıkmıştır.

BU YIL YAPILMASI PLANLANAN ÇALIŞMA: “GELECEĞE YÖN VEREN BİLİM HİKAYELERİ” Açıklama: Öğrencilerimizden kendi oluşturdukları bir Türk Bilim İnsanı karakterinin AIDS, Kanser, H1N1, vb. bir hastalığa bulduğu çare veya bir keşif bir icat yapma konusunda hikaye yazma çalışması istenmiştir.

Amaç: Bu bağlamda öğrencilerimizde bilim dünyasında bizlerin de olduğu, kendilerini keşfetme konusunda üretkenliklerini arttırma hedeflenmiştir. Süreç: Öğrencilere projenin içeriği ve amacı açıklandıktan sonra özgün bir bilim hikayesi hazırlamaya özen göstermeleri istenmiştir. Gelen hikayeler taranmış ve uygun görülenler imla ve dil bakımından incelenmeye alınmıştır.

İşlevsel Yön ve Çalışmanın Önemi: Üzerinde çalıştığımız bu proje konusunda yapılmış veya yayınlanmış herhangi bir yapıt, çalışma bulunmamaktadır. Ülkemizde fen alanında ilk kez yapılan bir çalışmadır. Projenin Maliyeti: Öğrencilerimizin yazdığı eserlerin basımı yapılarak spiral yada cilt baskı yapılacaktır. Bu nedenle 1 adet cilt yada spiral ortalama 10 TL’ ye mal olacaktır. Daha sonra bu çalışmaların imkanlar ölçüsünde dağıtılması planlanmaktadır.

SONUÇ- DEĞERLENDİRME Yazılmış bu özgün eserlerin üniversite bazında dahi bir örnek çalışmasına literatür taramasında rastlanmamıştır. Dolayısıyla hem ilköğretim düzeyinde olması hem de çocuklarımızın hayal gücünü geliştirici olması ve gelecekte bir hedef, ideal tespitinin bu yaş düzeyinde aşılanması özgüven oluşturmayı ve bende yapabilirim duygusunu özümsemeleri ile topluma daha yararlı, üretken ve özgüveni yüksek bireyler yetiştirilmiş olacaktır.

SON SÖZ YÜRÜTÜLEN 32 PROJEDEN 2 ÖZEL PROJE YALDEDAY TUĞLA: YALITIMLI VE DEPREME DAYANIKLI TUĞLA( PATENT BAŞVURUSU AŞAMASINDA) ARIDAN PROPOLİSE, PROPOLİSTEN YALITIMA

TEŞEKKÜR EDERİM