YURTDIŞINDA MARKALAŞMA ve ETKİN MARKA KORUMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SAİT FAİK GÜLŞEN Dış Ticaret Uzmanı
Advertisements

YATIRIM TEŞVİK BELGESİ
EKONOMİ BAKANLIĞI HİBE DESTEK PROGRAMLARI
İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI KERİM DOĞANAY UZMAN e-posta:
Tematik Proje Destek Programı
Tülay SÖZERİ AR-GE ve Devlet Yardımları Şubesi Tel: / İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI
AR-GE ve Devlet Yardımları Şubesi
Gündem Markalaşma ve Ar-Ge Destekleri Daire Başkanlığı Tarafından Uygulanan Destekler TURQUALITY®/Marka Desteği (2006/4 sayılı Tebliğ) Tasarım Desteği.
Türk Patent Enstitüsü Tarafından Düzenlenen Eğitim Programları
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
İhracata Yönelik Devlet Yardımları Kapsamında
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
Islahçı Kuruluş Olmanın Bedeli
İhracata Yönelik Devlet Yardımları
AR-GE, İNOVASYON ve ENDÜSTRİYEL UYGULAMA
YURTDIŞINDA OFİS-MAĞAZA AÇMA, İŞLETME VE MARKA TANITIM FAALİYETLERİNİN DESTEKLENMESİ (Tebliğ No: 2005/4)
ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİNİN DESTEKLENMESİ
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ MARKALAŞMA VE AR-GE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Ağustos 2011.
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
Ahmet ÖZBEKLER, KOSGEB Çankırı Hizmet Merkezi
EGE ÜNİVERSİTESİ «TPE BİLGİ VE DOKÜMANTASYON BİRİMİ» PATENT BİLGİ VE DOKÜMANTASYON MERKEZLERİNİN (PATLIB) YENİDEN YAPILANDIRILMASI PİLOT PROJESİ.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü
YURT DIŞI BİRİM, MARKA VE TANITIM FAALİYETLERİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ (Tebliğ No: 2010/6)
YURTDIŞINDA FİRMALARIMIZA SAĞLANAN DESTEKLER. İÇERİK 1. Ekonomi Bakanlığı Destekleri 1.1. Yurt Dışında Gerçekleştirilen Fuar Katılımı Desteği 1.2.Yurt.
KOBİ İşbirliği ve Kümelenme Projesi Ulusal Kıyaslama Sisteminin Oluşturulması Kümelerin İzlenme ve Değerlendirme Süreci 18 Ekim 2012 – Ankara.
ULUSLARARASI MARKA TESCİLİNE İLİŞKİN MADRİD PROTOKOLÜ UYGULAMALARI
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI DEVLET DESTEKLERİ.
İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARLAMA FAALİYETLERİ - İBGS 2009/5 YURTDIŞINDA DÜZENLENEN FUARLARA KATILIM - İBGS 97/5.
İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARLAMA FAALİYETLERİ - İBGS 2009/5 YURTDIŞINDA DÜZENLENEN FUARLARA KATILIM - İBGS 97/5.
İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARLAMA FAALİYETLERİ - İBGS 2009/5 YURTDIŞINDA DÜZENLENEN FUARLARA KATILIM - İBGS 97/5.
Tülay SÖZERİ AR-GE ve Devlet Yardımları Şubesi Tel: / İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI
MARKA Doç. Dr. Mustafa ÇEKER
Markalaşmanın yolu, doğru ‘den geçer.
LOGO TÜBİTAK Ulusal Yeni Fikirler ve Ürünler Araştırma Destek Programı Prof. Dr. Seydi DOĞAN Proje Koordinasyon Ofisi Birim Sorumlusu MSc. Gülşah.
ULULARARASI PATENT BAŞVURULARI
2023 HEDEFİ YOLUNDA İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI Dr. Yasemin GÖRÜM T.C. Ekonomi Bakanlığı Marmara Bölge Müdür Yrd.
İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARLAMA FAALİYETLERİ - İBGS 2009/5 YURTDIŞINDA DÜZENLENEN FUARLARA KATILIM - İBGS 97/5.
NANOMAM® a.ş MUSTAFA ÖZMETE.
NANOMAM® a. ş www. nanomam
MARKALARIN ULUSLARARASI TESCİLİNE İLİŞKİN MADRİD PROTOKOLÜ BOLU Serhat Kemal Hatipoğlu Marka Uzmanı.
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
Teknoloji Transferi ile İlişkili Türk Patent Enstitüsü Faaliyetleri
İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Teknik Müşavirlik Sektörünün Desteklenmesi 2014/10 sayılı Karar Kapsamlı müteahhitlik projelerinin yurtdışında üstlenilmesi; projelerin teknik şartnamesinin.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü 2010/6 SAYILI YURT DIŞI BİRİM, MARKA ve TANITIM FAALİYETLERİNİN DESTEKLENMESİ.
İHRACATA YÖNELİK DEVLET DESTEKLERİ ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ 2010/8 sayılı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi.
KOSGEB ve Kuruluş Amacı KOSGEB, 1990 yılında 3624 sayılı Kanun ile kuruldu. Düzce’de 2012 yılında faaliyete başlamıştır. Amacı; ülkenin ekonomik ve sosyal.
TEKNOPAZARDESTEĞİ HAZİRAN 2016 ANKARA. Teknolojik Ürün, Tanıtım ve Pazarlama (TEKNOPAZAR) Destek Programı Bakanlığımıza bağlı Bilim ve Teknoloji Genel.
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
Güncel Teşvik Bilgilendirme Sunumu İHRACAT DESTEKLERİ
Türkiye’de Teşvik Sistemleri.
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
SEMİNER TİM AKADEMİ 2023 – İNGİLTERE PAZARI 3 MAYIS GAZİANTEP
FİKRİ VE SINAİ HAKLARIN GÜMRÜKLERDE KORUNMASI
İHRACATA YÖNELİK DEVLET DESTEKLERİ.
Anlatmacı: Adnan Hadzimusiç
Kaynak göstererek kullanabilirsiniz.
2008/2 TASARIM DESTEĞİ TEBLİĞ VE GENELGE
Fikri Mülkiyet ve Gümrük Mevzuatı Masaları
Copyright © 2018 taludanismanlik.com ● Devlet Teşvikleri ●Turquality ●Ekipman Etkinliği ●Stratejik Planlama ●Stratejik İnsan Kaynakları ● 6 Sigma ●5S ●
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için
DESTEK VE TEŞVİK PROGRAMLARI
2008/2 TASARIM DESTEĞİ TEBLİĞ VE GENELGE
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET SEKTÖRLERİNE YÖNELİK DESTEKLER VE ÇALIŞMALAR
Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği Devlet Yardımları Şube Müdürlüğü 2019.
Sunum transkripti:

YURTDIŞINDA MARKALAŞMA ve ETKİN MARKA KORUMASI A. Furkan ÖZDEMİR Yurtdışı Marka Uzmanı

İÇERİK 1. Yurtdışı Marka Tescilinin Gerekliliği Gümrük Uygulamaları Tescilsiz Marka Kullanımı 2. Marka Oluşumu ve Müracaatı Marka Müracaatının Yapılması Yurtdışı Müracaat Kriterleri 3. Yurtdışı Marka Tescil Sistemleri a. Ülkesel Müracaatlar b. Topluluk Tescil Müracaatları I) WIPO – Madrid Protokolü II) CTM – Avrupa Topluluk Markası III) OAPI – Afrika Topluluk Markası IV) ARIPO – Afrika Bölgesel Fikri Haklar Org.

İÇERİK 4. Tescil Sonrası Marka Koruma Marka İzlemenin Önemi Kullanım ve Kullanılmama Nedeni ile Marka İptali Tescil yenileme 5. Markalaşmada Teşvik ve Destekler DTM (Dış Ticaret Müsteşarlığı) Destekleri KOSGEB Destekleri 3

1. Yurtdışı Marka Tescilinin Gerekliliği Gümrük Uygulamaları Tescilsiz Marka Kullanımı

YURTDIŞI MARKA TESCİL GEREKLİLİĞİ Öncelikle; Koruma için tescil şarttır Markalar tescil edildikleri ülkede korunurlar Size “prestij” kazandırır “Devlet desteği” imkanı sağlar

YURTDIŞI MARKA TESCİL GEREKLİLİĞİ Yurtdışı tescil ile; Gümrük ve ülke içinde ürünlerin toplatılması, Hizmetlerin engellenmesi, Sunum araçlarının toplatılması, Tazminat ve ceza davaları, gibi risklerin önüne geçilir.

YURTDIŞI MARKA TESCİL GEREKLİLİĞİ Tescilsiz marka kullanımı Fason üretim Distribütörlük – bayilik anlaşmaları İhracata rağmen markanın kayıt dışı kalması

2. Marka Oluşumu ve Müracaatı Marka Müracaatının Yapılması Yurtdışı Müracaat Kriterleri

MARKA OLUŞUMU ve MÜRACAATI Marka Tescili Ne Kazandırır? İhracatta marka Ulusal ve uluslararası pazarlara hakimiyet Prestij Yasal hakların kullanılması Dış piyasada tanıtım Hedef pazarlarda taklidi önleme Uluslararası anlaşmalar ve yaptırımlar

MARKA OLUŞUMU ve MÜRACAATI Yurtdışı tescil kriterleri Ülke kanunlarına dikkat edilmeli Redde sebep olabilecek unsurlar içermemeli Faaliyet alanına giren sınıf – emtia seçilmeli “Kullanım esası” göz ardı edilmemeli

MARKA OLUŞUMU ve MÜRACAATI Yurtdışı tescil kriterleri “İhtiyaç analizi” iyi yapılmalı En uygun tescil sistemi tercih edilmeli “Ön araştırma” yapılmalı Konusunda “UZMAN” kişiler ile çalışılmalı

3. Yurtdışı Marka Tescil Sistemleri a. Ülkesel Müracaatlar b. Topluluk Tescil Müracaatları i) WIPO – Madrid Protokolü ii) CTM – Avrupa Topluluk Markası iii) OAPI – Afrika Topluluk Markası iv) ARIPO – Afrika Bölgesel Fikri Haklar Org.

YURTDIŞI MARKA TESCİL SİSTEMLERİ Ülkesel Marka Tescili Ön araştırma yapılması Yurtdışı vekil ile çalışma zorunluluğu Ülkeye göre değişik prosedürler Koruma süresi genel olarak 10 yıl

YURTDIŞI MARKA TESCİL SİSTEMLERİ Ülkesel Marka Tescili Ne Zaman Tercih Edilmeli? Müracaat edilecek ülkenin durumuna göre Markanın Türkiye’deki durumuna göre Markanın özelliklerine göre (logo, renk, vs.)

YURTDIŞI MARKA TESCİL SİSTEMLERİ Ülkesel Marka Tescili Marka Ön Araştırması Ülkesel marka ön araştırması Bölgesel marka ön araştırması Avrupa Afrika & Ortadoğu Asya & Avustralya Amerika & Kanada

YURTDIŞI MARKA TESCİL SİSTEMLERİ Ülkesel Marka Tescili Başvuru yaparken; Marka logosuna dikkat etmeli,

YURTDIŞI MARKA TESCİL SİSTEMLERİ Ülkesel Marka Tescili Başvuru yaparken; Coğrafi yer adı içeren markalar,

YURTDIŞI MARKA TESCİL SİSTEMLERİ Ülkesel Marka Tescili Başvuru yaparken; Ürün veya hizmetler dikkatli belirlenmeli (faaliyet alanına giren veya ileride girebilecek)

YURTDIŞI MARKA TESCİL SİSTEMLERİ Topluluk Tescil Sistemleri WIPO – Madrid Protokolü CTM – Avrupa Topluluk Markası OAPI – Afrika Birliği Markası ARIPO – Afrika Bölgesel Fikri Haklar Org.

YURTDIŞI MARKA TESCİL SİSTEMLERİ WIPO – Madrid Protokolü WIPO (Dünya Fikri Haklar Örgütü) tarafından yürütülür Türkiye’nin protokole üyelik tarihi; 1976 Türkiye’den eşzamanlı 83 ülkeye müracaat (en son Kazakistan ve Tacikistan üye oldu)

YURTDIŞI MARKA TESCİL SİSTEMLERİ WIPO – Madrid Protokolü 18 aylık süre içerisinde dosya incelemesinin tamamlanması En çok tercih edilen uluslararası sistem Koruma ve yenileme süreleri 10 yıl

YURTDIŞI MARKA TESCİL SİSTEMLERİ WIPO – Madrid Protokolü Prosedür Başvurunun hazırlanması TPE’ye gönderim WIPO’ya gönderim İlgili ülke Resmi Ofislerine gönderim 18 aylık inceleme Değerlendirme sonucu bildirimi (ret, itiraz, kısmi kabul, tescil kararı vs.)

YURTDIŞI MARKA TESCİL SİSTEMLERİ WIPO – Madrid Protokolü Avantajları Birden fazla ülkeye tek seferde müracaat Yurtdışı vekil ile çalışma zorunluluğu olmaması Güncellemelerin tek merkezden yapılması (adres, unvan değişikliği, yenileme, vs.) Ek ülke müracaatı yapılabilmesi

YURTDIŞI MARKA TESCİL SİSTEMLERİ WIPO – Madrid Protokolü Dezavantajları Türkiye’de müracaat veya tescil şartı Baz alınan markaya bağlı kalınması şartı 5 yıl süreyle orijin ülkeye bağlı kalma şartı Her ülkeden ayrı “tescil belgesi” alınamaması (verilen belge sistem girişini gösterir)

YURTDIŞI MARKA TESCİL SİSTEMLERİ CTM – Avrupa Topluluk Markası OHIM (İç Pazarda Uyum Sağlama Ofisi) tarafından yürütülür (Merkez Alicante – İSPANYA) AB üye ülkeleri kapsar (toplam 27 ülke) Bir başvuru ile tüm üye ülkelerde marka tescili Tescile bağlanma süresi yaklaşık 1,5 yıl Koruma ve yenileme süreleri 10 yıl

YURTDIŞI MARKA TESCİL SİSTEMLERİ CTM – Avrupa Topluluk Markası Prosedür Başvurunun hazırlanması Yurtdışı vekile talimat OHIM’e müracaat İnceleme (şekilsel) (avantaj ve dezavantaj) Yayın Değerlendirme sonucu bildirimi(itiraz, tescil vs.)

YURTDIŞI MARKA TESCİL SİSTEMLERİ CTM – Avrupa Topluluk Markası Avantajları AB üyesi ülkelere tek elden müracaat yapılabilmesi Ülkesel sisteme göre ekonomik ve pratik olması Türkiye’deki markaya bağlı olmaması Kullanım kolaylığı (tek ülkede kullanım yeterli) Güncellemelerin tek merkezden yapılması (aynı zaman (adres, unvan değişikliği, yenileme, vs.)

YURTDIŞI MARKA TESCİL SİSTEMLERİ CTM – Avrupa Topluluk Markası Dezavantajı Hukuki ihtilaflarda tek uygulama olması (tek ülkede hukuki karar tüm tescili etkiler)

YURTDIŞI MARKA TESCİL SİSTEMLERİ OAPI – Afrika Birliği Markası Güney Afrika ülkelerini kapsar (toplam 16 ülke) Tescile bağlanma süresi yaklaşık 2 yıl Koruma ve yenileme süreleri 10 yıl

YURTDIŞI MARKA TESCİL SİSTEMLERİ OAPI – Afrika Birliği Markası Üye ülkeler Afrika Cumhuriyeti Benin Burkina Faso Çad Ekvator Ginesi Fildişi Sahilleri Gabon Gine Gine – Bisau Kamerun Kongo Mali Moritanya Nijer Senegal Togo

YURTDIŞI MARKA TESCİL SİSTEMLERİ ARIPO - Afrika Bölgesel Fikri Haklar Organizasyonu Bazı Afrika ülkelerini kapsar (8 ülkede marka müracaatı yapılabilir) Tescile bağlanma süresi yaklaşık 2 yıl Koruma ve yenileme süreleri 10 yıl

YURTDIŞI MARKA TESCİL SİSTEMLERİ ARIPO - Afrika Bölgesel Fikri Haklar Organizasyonu Üye ülkeler Bostvana Lesoto Malavi Namibya Swaziland Tanzanya Uganda Zimbabve

4. Tescil Sonrası Marka Koruma Marka İzlemenin Önemi Marka Kullanımı ve Kullanılmama Nedeni ile Marka İptali Tescil Yenileme

TESCİL SONRASI MARKA KORUMA Marka İzleme Nedir? Benzer olarak görülen markalara zamanında itiraz ederek gerçek hak sahibinin markasını koruma sistemi

TESCİL SONRASI MARKA KORUMA Marka İzlemenin Gerekliliği Benzerlik İncelemesi Olmayan Ülkelerde Hakların Korunması CTM (Topluluk Markası Tescili) başvurular benzerlik incelemesine tabi değil Avrupa ülkelerinin çoğunda benzerlik incelemesi yapılmıyor

TESCİL SONRASI MARKA KORUMA Tescil Sonrası Kullanım Gereği Ülke kanunları Marka prestiji Marka hakkının sürdürülmesi Kazanılmış haklardan yararlanma

TESCİL SONRASI MARKA KORUMA Kullanılmamaya Dayalı İptal GRACE PERIOD Genel olarak tescil sonrası 3 yıl 3. şahısların talebi Resmi Kurum veya Mahkeme kararı

TESCİL SONRASI MARKA KORUMA Kabul Edilebilir Kullanım Yöntemleri Fatura, broşür, reklam, gümrük dokümanı, vs. Fuar veya sergi katılımı Bayilik veya distribütörlük anlaşmaları

TESCİL SONRASI MARKA KORUMA Tescil Yenileme Genel olarak 10 yıl Ülkesel – Topluluk tescili 6 ay önce + 6 ay sonra (cezalı yenileme) Kazanılmış hakların kaybedilmemesi (kullanım hakkı, hukuki süreçte öncelik, vs.)

5. Markalaşmada Teşvik ve Destekler DTM (Dış Ticaret Müsteşarlığı) Destekleri KOSGEB Destekleri

MARKALAŞMADA TEŞVİK ve DESTEKLER DTM Destekleri 2003/3 sayılı "Türk Ürünlerinin Yurtdışında Markalaşması ve Türk Malı İmajının Yerleştirilmesine Yönelik Faaliyetlerin Desteklenmesi” hakkında tebliğ

MARKALAŞMADA TEŞVİK ve DESTEKLER DTM Destekleri Kimler yararlandırılır? İhracatçı Birlikleri Üretici Dernekleri Üretici Birlikleri Türkiye’de ticari ve/veya sınai faaliyette bulunan şirketler Türk moda tasarımcıları “TURQUALITY” mağaza işleticisi ve/veya işleticileri

MARKALAŞMADA TEŞVİK ve DESTEKLER DTM Destekleri Yurtdışı Marka Tescili (Avukatlık ve Danışmanlık Hizmetleri) Destek Oranı % 50 Destek Üst Limit 50.000 USD

MARKALAŞMADA TEŞVİK ve DESTEKLER KOSGEB Destekleri Genel Destek Programı kapsamındaki destekler Yurtiçi Fuar Enerji Verimliliği Yurtdışı İş Gezisi Tasarım Tanıtım Sınai Mülkiyet Hakları Eşleştirme Belgelendirme Danışmanlık Test, Analiz ve Kalibrasyon Eğitim Nitelikli Eleman İstihdam

MARKALAŞMADA TEŞVİK ve DESTEKLER KOSGEB Destekleri Sınai Mülkiyet Hakları Desteği Destek unsurları - Patent Belgesi - Faydalı Model Belgesi - Endüstriyel Tasarım Tescili Belgesi - Entegre Devre Topografyaları Tescil Belgesi - Marka Tescil Belgesi NOT: Yurtdışı marka tescil belgesi desteğine, sadece yurtiçi marka tescil belgesi sahibi işletmeler başvurabilir.

MARKALAŞMADA TEŞVİK ve DESTEKLER KOSGEB Destekleri YILLIK ÜST LİMİT 20.000 TL PROGRAM SÜRESİ 3 yıl

MARKALAŞMADA TEŞVİK ve DESTEKLER TURQUALITY Dünyanın devlet destekli ilk ve tek markalaşma programı (başlangıç 2003) Güçlü global markaları geliştirerek ülke ihracatını artırmak, “TÜRK MALI” imajı ve “Türkiye’nin itibarını” güçlendirmek,

MARKALAŞMADA TEŞVİK ve DESTEKLER TURQUALITY Destek Programı Dayanıklı Tüketim Ürünleri Endüstriyel Makine Hazır Giyim Hızlı Tüketim Ürünleri Kuyumculuk / Mücevherat Otomotiv Tekstil

SUNUMUMUZ SONA ERMİŞTİR TEŞEKKÜRLER SAYGILARIMIZLA A. Furkan ÖZDEMİR (Yurtdışı Marka Uzmanı) ahmet.furkan.ozdemir@destekpatent.com.tr 444 43 44 49