İLİMİZDE UYGULANAN AB PROJELERİNDEN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
 1. Giden Öğrenci: Bu sene itibariyle 30 olan Erasmus giden öğrenci sayısını, akademik yılı sonunda 45’e çıkarmayı, önümüzdeki 4 yılda da yapılacak.
Advertisements

AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
DÖNEMİ ERASMUS YOĞUN DİL KURSLARI (EYDK) ERASMUS INTENSIVE LANGUAGE COURSES (EILC) Fidan BAYRAKTUTAN Öğrenci İletişim Sorumlusu
Yaşa – Hisset – Öğret Projesi; Kocaeli Disleksi Derneği’nin 2013 yılı teklif çağrısı döneminde Gençlik Programı çerçevesi altında başvurusunu yaptığı ve.
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMI’na GENEL BAKIŞ
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ERASMUS KOORDİNATÖRLÜĞÜ FAALİYETLERİ yılında Erasmus Programı’na üye olarak başlangıç hibesi olan Euro alarak faaliyetlerimize.
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
Comenius Okul Ortaklıkları
İKMEP / HRD-VET Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bileşeni Etkinlikleri
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
Eğitim alanında Topluluk eylem programı
Akademik Gelişim Birimi Etkinlikleri
E-Twinning Avrupa Okul Ortaklıkları Eşleştirme Projesi
AVRUPA BİRLİĞİ OFİSİ ERASMUS
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Tematik Izleme Toplantısı
Müdürlüğümüz AR-GE Birimi bünyesinde bulunan Proje Koordinasyon Ekibi koordinesinde Ulusal Ajans, Merkezi Finans ve İhale Birimi, Toplum Yararına Çalışma.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Sustainable Developement & International Perspective in School Bu proje T.C. Başbakanlık DPT AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı (
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
31 Ekim Dönemi: Erasmus+ Nedir? Erasmus+ Programı, Avrupa Komisyonu’nun eğitim, öğretim, gençlik ve spor için önerdiği yeni programdır.
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi (Ulusal Ajans)
HİBELER Mine MUT İstanbul Üniversitesi
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
PROGRAM GENEL TANITIMI PROGRAMI. T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI TÜRK ULUSAL AJANSI AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı HAYATBOYUÖĞRENME.
COMENIUS – LEONARDO DA VINCI - GRUNDTVIG PROJELERİ VE GENÇLİK PROGRAMLARI.
Erasmus’la Hayatınızda bir Fark Yaratın... Uluslararası İlişkiler Ofisi ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI COMENİUS PROGRAMI. Comenius Programı Nedir?  Öğrencilere ve eğitim personeline, Avrupa’daki farklı kültürleri, dilleri.
KARABÜK İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Comenius Regio Projesi Yerel Ortaklar Toplantısı.
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
«QUALITY ASSURANCE IN ECVET MOBILITY»
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
Görele Çok Programlı Lisesi LEONARDO DA VINCI (LdV) Ortaklık Projesi ( ) ÇPL İngilizce Öğretmeni-Proje Koordinatörü: Abdullah KORKMAZ.
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
Mesleki Eğitimde Stratejik Ortaklık
Mersİn İl Mİllİ EğİTİm Müdürülüğü EĞİTİMDE KALİTE yönetİm sİstemİ değerlendİrİcİ eğİtİmİ   MERSİN.
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
Erasmus ve Hibeler Mine MUT Erasmus Ofis Sorumlusu 29 Kasım 2007 Erasmus Koordinatörler Toplantısı.
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi. Life of Minorities with Us or Alongside Us ? Azınlıklara dair Comenius Projemiz 2012 Yılının Eylül ayında başlamıştır.
Life of minorities with us or alongside us?. KATILIMCI ÜLKELER ÇEK CUMHURİYETİ ( KOORDİNATÖR) TÜRKİYE (KATILIMCI ÜYE) POLONYA (KATILIMCI ÜYE) SLOVAKYA.
GREEN PEARLS-YEŞİL İNCİLER LdV Ortaklık Projesi T.C. GÖLBAŞI KAYMAKAMLIĞI Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü.
2013 Teklif Çağrısı Döneminde Hayatboyu Öğrenme (LLP)/ Comenius Programı Çok Taraflı Okul Ortaklıkları proje teklif sayısı 1647, kabul edilen proje sayısı.
Comenius Okul Ortaklıkları Projesi
HARMANCIK 75. YIL ÇOK PROGRAMLI LİSESİ Leonardo Da Vinci Hareketlilik Projesi 2012.
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
POLONYA OKUL ZİYARETİ İZLENİMLERİ
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
KONUTKENT İLKOKULU. Comenius, Avrupa Birliği Bakanlığı bünyesindeki Türkiye Ulusal Ajansı tarafından yürütülen ve finanse edilen bir programdır. Uluslararası.
BİLGİ VE DUYURU PANOSU. BİLGİ VE DUYURU PANOSU.
Hayatboyu Öğrenme Programı(LLP) Comenius Çok Taraflı Okul Ortaklığı Projemiz Celebrations and Ceremonies Identify and Unify Us (CELEBRIFY)
Bilgilendirme Toplantısı
- Önlisans ve Lisans öğrencileri için en az 2 ay -Üniversitemiz daha fazla öğrencinin yararlanması için herkese eşit olarak 2 aylık hibe vermektedir.
LdV Partnership Women Entrepreneurs and Mother União de Freguesias de Gondomar (São Cosme), Valbom e Jovim DIA-SPORT Association.
İMKB ŞEHİT UMUT SAMİ ŞENSOY ANADOLU LİSESİ
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. ÖZELLİKLE KIZ ÇOCUKLARININ OKULA DEVAM ORANLARININ ARTTIRILMASI HİBE PROGRAMI.
COMENİUS PROGRAMI OKUL ORTAKLIĞI PROJE BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Global Learning For Mind And Heart 2016/2019 Erasmus + Projeleri K219 Global Learning For Mind And Heart 2016/2019 Hibe Miktarı: Avro.
PROJE YAYGINLAŞTIRMA VE İLGİLENDİRME FAALİYETLERİ
ERASMUS
2018/2019 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
ETwinning Nedir?. Türkiye’de 81 ilin katılımıyla yürütülen 1.Projemiz.
Eurocert European Academy
Erasmus+ Değişim Programı 2018 Projesi Öğrenci Tanıtımı Mart 2019
Sunum transkripti:

İLİMİZDE UYGULANAN AB PROJELERİNDEN 2012-2015 İLİMİZDE UYGULANAN AB PROJELERİNDEN ÖRNEKLER

Tell Me About your Culture and I will Tell You About Mine 2011-1-BG1-COM06-04957-3 numaralı ve "Tell Me About your Culture and I will Tell You About Mine " isimli proje 2011-2013 yılları arasında kurumumuzca başarıyla yürütülmüştür. Bulgaristan koordinatörlüğünde gerçekleşen projenin ortakları Letonya, Türkiye, İtalya, İspanya ve Polonya olmuştur. 19 Mayıs İlköğretim Okulu 8 öğrencisi ve 16 öğretmeni ile toplam 24 hareketlilik gerçekleştirmiştir. Ayrıca okulumuz projenin websitesini düzenlemekle yükümlü olmuştur (www.ourculturalmeltingpot.com). The partnership develops into seven thematic stages: A. Traditional folk costumes. B. Traditional foods. Diet in the past and now. C. History and Geography of Regions. D. Traditional folk music and dance. E. Traditional jewelry, arts and crafts. F. Traditional folk festivals and holidays. G. Old houses(castles) and household. Way of life in the past and now.

Tell Me About your Culture and I will Tell You About Mine

Medieval Era Evolves Today’ M.E.E.T Atatürk İlkokulu/Toroslar 2013-2015 Dönemi Comenius Çok Taraflı Okul Ortaklığı Konu: ‘Bugünü geliştiren Ortaçağ dünyası’ Proje Koordinatörü: Aytaç Alkan Amaç: Projemizin amacı öğrencilerimizin karşısına tarihin tasvirini (imgesini) getirmek, onu yeniden canlandırmak, geçmişten kalanları araştırmak, tipik gelenekleri yeniden canlandırmak veya onların sanattaki ve günlük hayattaki teknikleri keşfederek ortaçağı yeniden yaşamak, sanat tarihi, resim, mimari, moda ve ortaçağ müziği dallarındaki becerilerini geliştirmektir. Koordinatör:Romanya Ortaklar:Türkiye,Polonya,Litvanya,Yunanistan Her ortak kendi okulunu,şehrini,ortaçağ mimarisini,geleneklerini,müziğini anlatan bir sunum yaptı.Burda her okul daha önceden tasarlamış olduğu logo ve marş çalışmalarını sundu,yapılan oylama sonucu proje logosu ve bizim tasarladığımız marş seçildi.Resim sergileri,okul gezileri,video gösterileri,atölye çalışmaları,eğitim kursu ve tarihi yerlere gezilere katıldık.Müze gezisi ve müzik konserlerine katılmanın yanısıra okulda e-twinning üzerinden sitemizi oluşturduk(1.proje ürünü),bu amaçla bir workshop yaptık. http://new-twinspace.etwinning.net/web/p98558/welcome;jsessionid=E5470007B96746915DFD5196E33C754C

Medieval Era Evolves Today’ M.E.E.T

Developing Empathy for Animals (Hayvanlar için Empati Geliştirme) Koordinatör Ülke: Türkiye Koordinatör Okul: Toroslar Anadolu Lisesi Proje adı: Developing Empathy for Animals (Hayvanlar için Empati Geliştirme) Ortaklar: Galler, Polonya, Litvanya, Almanya, Bulgaristan, Türkiye Hibe: 23.000 Euro Hareketlilik: 24 Süre: 2013-2015 Amaç: Bu proje ile ilk amacımız öğrencilerde hayvanlara karşı empati geliştirmek, onlara hayvan sevgisini aşılamak ve farkındalık kazanmalarına katkıda bulunmaktır. Diğer yandan ülkemizde ve ilimizde genel bir sorun olan sokak hayvanlarının ve barınakta yaşayan hayvanların zorlu yaşam koşullarına dikkat çekmek, bütçe ve sponsor yardımıyla bunların düzeltilmesine yardımcı olmaktır. www.ani-pathy.eu Ayrıca, bu proje sayesinde hareketliliklere katılan öğretmen ve öğrenciler, yabancı dillerini geliştirip, kültür ve eğitim farklılıklarını ve benzerliklerini yakından görme şansını yakalayacaklardır. Geçtiğimiz yıl Mersin hayvan barınağına bütçeden 10 köpek kulübesinden oluşan yavru köpekler için ayrı bir bölüm yaptırdık ve mama yardımında bulunduk. Bu yılki etkinlik hedefimiz ise, sponsorlar yardımcılığı ve belediye desteği ile sokak hayvanlarına yeme içme odakları yaptırmaktır.

Developing Empathy for Animals (Hayvanlar için Empati Geliştirme)

Acting Against Dropouts in VET (Mesleki Eğitim Kurumlarında Erken Okul Terki Önleme) Koordinatör Ülke: Finlandiya Koordinatör Okul: Toroslar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Proje adı: Acting Against Dropouts in VET (Mesleki Eğitim Kurumlarında Erken Okul Terki Önleme) Ortaklar: Finlandiya, Almanya, Hollanda, Türkiye Hibe: 24.000 Euro Hareketlilik: 12 Süre: 2012-2014 Amaç: Bu projenin temel amacı, okul terki öğrenci sayılarını azaltmak için öğrencilerin çalışma motivasyonunu artırmak ve daha destekleyici bir okul ortamları oluşturmak için yeni yöntemler bulmaktır. Proje, genç Avrupa vatandaşları arasında Hayat boyu Öğrenme için motivasyonu ve hazırlığı artırmayı hedeflemektedir. Öğrencilerin motivasyonunu nasıl artıracağımız konusunda yeni model etkinlikler, Avrupa'nın her yerinden deneyimlerini paylaşma temelinde her bir ortak kurumun ihtiyaçları için özel olarak geliştirilmiş olacaktır. www. http://brwin.square7.ch/dropouts/ Proje faaliyetleri, bilgi paylaşımı ve en iyi uygulama modellerini analiz, bunları karşılaştırarak ve her bir ortağın kendi etkinlikleri ve çevreye adapte olmayı içerecektir. Deneyimler ve yeni çözümler Avrupa Mesleki Eğitim sağlayıcıları arasında transfer edilecektir. Proje faaliyetleri, sadece Mesleki eğitim personelince uygulanmayacak, aynı zamanda öğrenciler ve kursiyerlere de uygulanacaktır. Öğrenciler ve kursiyerler okul terkini önleme konusu ile ilgili olarak kendi veya arkadaşlarının sorunlarına duyarlı alacak ve Mesleki Eğitim kurumlarındaki değerli akran desteğini sağlamak mümkün olacaktır.

Acting Against Dropouts in VET (Mesleki Eğitim Kurumlarında Erken Okul Terki Önleme)

Social Entrepreneurship – acting social in local economy Koordinatör Ülke: Romanya Koordinatör Okul: Akdeniz İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Proje adı: Social Entrepreneurship- acting social in local economy (Sosyal Girişimcilik- Yerel Ekonomide Girişimcilik Ortaklar: Romania, Estonia, Italy and Turkey Hibe: 16.000 Euro Hareketlilik: 12 Süre: 2013-2015 projemiz, Sivil Toplum Kuruluşları ile işbirliğini ve sosyal girişimciliği yerelde hareketlendirmeyi amaçlamaktadır. Çalışmalar kapsamında sosyal girişimciliğin geliştirilmesi ve yerelde daha aktif çalışmaların yapılabilmesi için bir dizi faaliyet planlanmıştır. Yerelde başarılı olmuş sosyal girişimlerin ziyaret edilerek faaliyetleri hakkında bilgi alınması ve kamuoyunda farkındalığın artırılması gibi faaliyetlerin ön planda olacağı projede Sosyal Girişimciliğin alternatif bir yatırım olması vurgusu da yapılmaktadır www. http://www.social-en.eu/about-project/ We focused on 4 main aspects: to develop an inclusive cooperation among persons interested in social entrepreneurship; to increase the impact of the learning process not only for the participants and for organizers, but for the community too; to increase the level of cooperation both at the local level, between the organization and the participants, as well as at an European level; to create a sustainable partnership in the field of social entrepreneurship by creating an online platform during the project.

Pediatry Practices in EU Dimension and Training of Nurses in Europe (AB Boyutunda Pediatri Uygulamaları ve Hemşirelerin Avrupa´da Stajı) Koordinatör Ülke: Türkiye Koordinatör Okul: Mersin İl Milli Eğitim Müdürlüğü Proje adı: AB Boyutunda Pediatri Uygulamaları ve Hemşirelerin Avrupa´da Stajı Ortaklar: İspanya, Türkiye Hibe: 75.000 Euro Hareketlilik: 32+5 Süre: 2013-2014 Amaç: Mersin İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanıp koordine edilen “AB Boyutunda Pediatri Uygulamaları ve Hemşirelerin Avrupa´da Stajı” adlı Erasmus+ LDV projesi son buldu. Projenin hareketliliği 1-28 Haziran 2014 tarihleri arasında İspanya’nın Madrid kentine yapılmıştı. http://mersin.meb.gov.tr/www/mersin-il-milli-egitim- mudurlugu-saglik-meslek-liselerindeki-hemsirelik-egitiminin- kalitesini-yukseltiyor/icerik/489 Proje kapsamında, AB ülkelerinde verilen pediatri alanındaki hemşirelik eğitimlerinin incelenerek, öğrencilerin daha kaliteli bir eğitim alması ve iş hayatına sahip olmasını sağlamak, iş dünyasının ihtiyaçları ile mesleki eğitimin ihtiyaçlarını karşılıklı gidermek, alanında tercih edilen öz güvenleri ve nitelikleri yüksek bireyler yetiştirmektir. Proje kapsamında, Anamur- Silifke-Erdemli-Mezitli İlçelerindeki Anadolu Sağlık Meslek Lisesi Hemşirelik Bölümünde eğitim görmekte olan 15-17 yaş aralığında olan 32 öğrenciye yurtdışında staj imkânı sunulmuştur. Öğrenciler yurtdışındaki hastanelerde gözlem ve staj yapmışlar, akademisyenlerden alanları ile ilgili kurslar almışlar bunların yanında Flamenko ve İspanyolca kursu gibi kültürel aktivitelere de katılmışlardır.

Let’s Help Students in Education and Career Guidance Koordinatör Ülke: Romanya Koordinatör Kurum: Mersin İl Milli Eğitim Müdürlüğü Proje adı: Kariyer Eğitimi ve Rehberlik Danışmanlık Eğitimi OrtaklarRomanya, Türkiye Hibe: 40.000 Euro Hareketlilik: 24 Süre: 2013-2015 Okullardaki kariyer planlanması ve rehberlik çalışmalarına yeni bir bakış açısı getirilmesinin amaçlandığı  ,sadece PDR veya sınıf öğretmeni değil tüm derslerin öğrencinin meslek seçimi ve kariyer planlama konularına katkıda bulunan yönlerinin özellikle geliştirilmesi öngörülmektedir.