Dr. Hasan Özder Hizmetiçi eğitim

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

A TEMASI OKUL HEYECANIM
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
İnsan İletişimine Giriş Human Communication [Bölüm 1]
İLETİŞİM ÖĞR. GÖR. EDİP KOŞAR
DRAMA ÖĞRETMENİNİN ÖZELLİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM VE KİTLE İLETİŞİM SÜREÇLERİ
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İ L E T İ Ş İ M Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
Yazışma Teknikleri Doç. Dr. Hüseyin Odabaş. Yönetimde Bilgi Üretim ögeleri, 3M [insan (men), para (money), hammadde-malzeme (materials)] olarak sınıflandırılırken,
Hazırlayan: HÜLYA KÜÇÜK
İletişimde Süreç Yaklaşımı
İLETİŞİM.
Hasta Memnuniyeti-İletişim
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
HAZIRLAYAN KEZBAN BİÇER
=>SES BİLGİSİ
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
PEER SUPPORT TEAM.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Sözlükte "iletişim" ne demek?
İletişim ve Empati.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Sosyal Bilgiler İletişim
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
İLETİŞİM VE İLETİŞİMİN ÖĞELELERİ Yrd. Doç. Dr. Bahadır KÖKSALAN
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
KİŞİLERARASI İLETİŞİMDE DİLİN KULLANIMI
ANLAMA TEKNİKLERİ I: OKUMA EĞİTİMİ
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
Probleme Dayalı Öğrenme
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
EĞİTİMDE İLETİŞİM Dr. Hasan Özder Atatürk Öğretmen Akademisi Öğretim Üyesi KKTC Milli Eğitim Bakanlığı Hizmetiçi eğitim.
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
DİN HİZMETLERİNDE İLETİŞİM VE REHBERLİK.
Ses eğitimine ilişkin fonksiyonlar
SINIF İÇİ İLETİŞİM VE ETKİLEŞİM
TERAPİSTİN ROLÜ Prof Dr Süheyla ÜNAL.
Teknoloji Nedir?.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR AÇISINDAN TEKNOLOJİ VE İLETİŞİM
ETKİN İLETİŞİM VE ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
İKNA VE TUTUM DEĞİŞİMİ.
İKNA SÜRECİ.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

Dr. Hasan Özder 8. 05. 2014 Hizmetiçi eğitim EĞİTİMDE İLETİŞİM Dr. Hasan Özder 8. 05. 2014 Hizmetiçi eğitim

İletişim Bilgi, fikir, duygu ve düşünceleri kapsayan anlamların, semboller yardımıyla insanlar arasında karşılıklı olarak aktarıldığı süreçtir. İyi bir iletişim içinde, konuşulanları anlama ve düşünülenleri söyleme vardır. İletişimin amacı: ANLAŞMAKTIR Bir fıkra Doktor hastanın karısıyla konuşuyormuş. “Kocanızın kesinlikle sessizliğe ihtiyacı var, alın şu uyku haplarını.” Kadın merakla sormuş. “Kaç saatte bir vereyim?” Doktor cevaplamış. “Ne vermesi? Uyku haplarını siz alacaksınız?...”

İletişimin Temel Özellikleri Bilinçli ya da bilinçsiz olarak gerçekleşebilir Kullanılan sembollere, alıcı ve kaynak farklı anlamlar verebilir Sözcüklerle ve beden diliyle gerçekleşir Sözel olmayan iletişim duyu organlarıyla algılanabilir Geribildirim çift yönlü bir eylemdir Meydana geldiği ortamdan etkilenir

EĞİTİM VE İLETİŞİM

Eğitim + İletişim = EĞİTİŞİM Eğitişim karşılıklı eğitim demek. İletişime açık olmayı gerektirir (İnam, 1999). Eğitişim olmadığı durumda öğütüşüm olur. “Benim öğretmenlerim öğrencilerimdir” (Veysel Sönmez). Kaynak tarafından gönderilen iletiye, alıcıdan herhangi bir tepki gelmeden iletişim süreci tamamlanmaz. Alıcı, kendisine gönderilen iletiyi algıladıktan sonra, bu iletiye bir anlam yükler ve yüklediği anlamı kaynağa ulaştırır.

Örtük Program Resmi programda yazılanların dışında öğrencilerin okul ortamında kazandığı davranışlar. Öğretmen ve yöneticilerin davranışları okul kültürünü oluşturur. (Ör. Beyin yıkama-algı oluşturma, politik bir görüş verme vb.) Takılarımız, rozetlerimiz, odamızdaki eşyalar ve yerleri, kullandığımız sözcükler, oturuş biçimimiz hep birilerine birşeyler (ileti-mesaj) iletmek içindir.

İyi bir yönetici Bir yöneticide bulunması gereken üç özellik vardır: 1. Yönetim bilgisi 2. Alana ilişkin teknik bilgi 3. İnsan İlişkileri becerisi Yöneticiliğin “insan mühendisliği” olduğu anımsanırsa, iletişim becerilerinin yönetici için önemi daha çoktur.

ÖRGÜTSEL İLETİŞİM Yönetici iletişim kanallarını çift yönlü açık tutmalıdır. Çok sayıda iletişim kaynağı kullanmalıdır. Öğretmen görüşlerini aldıktan sonra karar aşamasında kullanmalıdır. Yönetici Yönetici Yönetici Öğretmen Öğretmen Öğretmen

SINIFİÇİ ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ İLETİŞİMİ

SINIFİÇİ ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ İLETİŞİMİ Öğretim ortamında öğrenciler ve öğretmenler birbiriyle sözel ya da sözel olmayan yollarla iletişim veya etkileşimde bulunurlar. Özellikle; öğrenci – öğrenci iletişimi çok yoğun olup ve aynı anda bir çok duygu ve düşünce harekete geçtiği için bazen dersin akışını etkileyebilir. Sosyometri tekniği ile sınıfın sosyogramı ortaya çıkarılabilir.

Bir sınıfın sosyogramı

Öğretmen nelere dikkat etmelidir? Öğretmenin güçlü bir diksiyonu olmalı, ses tonu etkili, sözcük dağarcığı zengin olmalı Öğretmen temiz ve sade kıyafet giymeli Saç, yüz, diş ve el bakımına önem vermeli Derslere zamanında girerek disiplini elden kaçırmamalı Güleryüzlü, sevecen, demokrat, sabırlı ve hoş görülü olmalı Eleştirilere açık, şeffaf bir kişilik göstermeli Öğrenci fikirlerine saygılı olmalı Duruşu ile enerjik, canlı olmalı Öğrencinin dikkatini çekmek için mutlaka konuyla bağlantılı küçük anekdotlar anlatmalı Öğrencilere isimleriyle hitap etmeli

İLETİŞİMDE BEDEN DİLİ İnsanlar konuşarak anlaşmayı geliştirmeden önce, beden dilleri ile anlaşıyorlardı. İç dünyayı doğrudan yansıtma özelliğine sahiptir. İlk iletişim beden dili ile başlar. Eğitimde yeri çok önemlidir. Öğretmenin ve öğrencinin beden dili iletişimde önemli bir yer tutar. Beden dili daha güvenilir davranışlardır.

Bireyin İletişim Alanı

GÖZ TEMASI

Teşekkürler...