PROJE TABANLI ÖĞRENME.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

Çocuğunun Koçu olarak Aile
4.ULUSLARARASI BİLİM ŞENLİĞİ
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
PROJEYE DAYALI FEN DERSİ Proje tabanlı öğrenme yöntemi, öğrencilere problem çözmeyi, karar vermeyi ve araştırmayı öğretir. Ayrıca öğrencilere belirlenen.
Similasyon (Benzetim)Tekniği
Eğitim Öğretimde Planlama
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
TÜBİTAK BİLİM PROJELERİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Sistemleri]
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Bilgisayar Destekli Eğitim
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
ÖDEV-BAŞARI Sevgili Öğrenciler;Ödevin eğitim hayatınızda çok önemlidir. Ödevin amaçları şunlardır Derse hazırlıklı gelmek Derste öğrenilen konuları pekiştirmek.
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALIYIZ
Araklı Anadolu Öğretmen Lisesi Rehberlik Servisi.
ÇEVRE DOSTU POŞET TASARLAYALIM
Çocuklarda zeka gelişiminin en yoğun olduğu dönem 3–11 yaş aralığı olup bu dönemlerde beyin gelişimine çok dikkat edilmelidir..
HANGİ DERSE NASIL ÇALIŞMALIYIM?
SANAT EĞİTİMİ.
Sistem Analizi Sistem Analisti
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Eğitim Yönetiminde Kuram ve Uygulamalar
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
7th International Congress of Research in Education
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Öğretim Programı Tasarım Soruları
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
2018 – 2019 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
21. YY BECERİLERİ.
STEM NEDİR? SUNU rehberlikservisim.com.
Sunum transkripti:

PROJE TABANLI ÖĞRENME

İÇERİK PROJE NEDİR? PROJE TABANLI EĞİTİM NEDİR? PROJE TABANLI EĞİTİMİN ÖNEMİ HANGİ ÖĞRENCİ PROJE ÜZERİNDE ÇALIŞIR? PROJE ÜRETECEK ÖĞRENCİNİN KEŞFİ ÖĞRENCİ HANGİ ALANDA PROJE YAPACAK? PROJE EĞİTİMİ YAPACAK ÖĞRETMENİN ÖZELLİKLERİ PROJE EĞİTİMİNDEN ÖNCE NELER YAPILMALI? PROJE TABANLI EĞİTİM NASIL YAPILIR? PROJE TABANLI EĞİTİM NİÇİN YAPILIR? PROJE TABANLI EĞİTİMİN FAYDALARI PROJE TABANLI EĞİTİM YAPAN KURUMLAR

PROJE NEDİR?  Bir tasarı, bir buluş, yapılacak etkinliğin tasarlanmasına proje denir. 

Bilimsel Proje : Bilimsel proje, bilimsel yöntem kullanarak bir deneyin, araştırmanın, koleksiyonun ya da bir buluşun sunuşudur. Bir öğrencinin, ilgilendiği bir konu hakkında araştırma yapmasını, araştırma sonuçlarını bir raporla düzenlemesini ve en sonunda tüm bulgularını sınıfta ya da bir yarışmada sunmasını içerir.

PROJE TABANLI EĞİTİM NEDİR? Her öğrencinin kendi ilgi alanında başarılı olması için o alana yönelmesi ve o alanda çalışmalar yapması gerekmektedir. Bu çalışmalar basitten karmaşığa doğru olmalı ve aşama aşama, basamak basamak olmalıdır. İşte bu üretkenliğe dayalı eğitime proje tabanlı eğitim diyoruz.

PROJE TABANLI EĞİTİMİN ÖNEMİ Proje tabanlı eğitim; Yaratıcılığı uyandırır Yaratıcı düşünmeye özendirir Kişiliği ve mantıksal düşünmeyi geliştirir Problem çözme ve iletişim yeteneğini geliştirir Bilimsel yöntemle gerçek yaşamı ilişkilendirmeyi öğretir Toplumdaki buluşçu ruhu ateşler.  

KISACA PROJE TABANLI EĞİTİM ÜLKEMİZİN İHTİYACI OLAN BİLİM ADAMLARININ YETİŞMESİNİ SAĞLAR.

Yıllara Göre TÜBİTAK Tarafından İlgili Yıl İçinde Desteklenmeye Başlanan Bilim İnsanı Sayısı

HANGİ ÖĞRENCİ PROJE ÜZERİNDE ÇALIŞIR? Eğitimde her öğrencinin yapısına uygun olan bir model vardır. Proje çalışması yapacak öğrencilerde de belli özellikler olmalıdır.   Proje üzerinde çalışacak öğrencilerin özellikleri Doğuştan gelen özellikler Sonradan kazanılan özellikler

DOĞUŞTAN GELEN YETENEKLER Mucitlik yeteneği   Farklı düşünme yeteneği   Öğrendiğini geliştirme yeteneği  Olaylara farklı bakma yeteneği   Yaşıtlarından farklı davranışlar gösterme   Gördüğü bir şeyi çabuk kavrama

SONRADAN KAZANILAN ÖZELLİKLER Bu özellikler planlı bir eğitimle kazandırılır  Bilimsel çalışma yöntemleri  İletişim becerileri             Araştırma yöntemleri   Öğrenme yöntemleri    

Bilgisayar   Yabancı dil  Sosyal etkinlikler   Dil becerisi   Bilgiye ulaşma  Bilgiyi bulma   Grupla çalışma teknikleri   Bilgiyi sunma

PROJE ÜRETECEK ÖĞRENCİNİN KEŞFİ Derslerde yapılacak küçük çaplı çalışmalar bütün öğrencilerle yapılmalı.   İleri proje çalışmaları, ilgisi olan öğrencilerle yapılmalı   Proje üretimi özellikle Fen Bilimleri derslerinde olmaktadır.  

Deney ve ders sIrasInda öğrencİde gözlenen özellİkler Bazen dersi dinlemiyor gibi görünür. Aslında dinliyordur.   Anlatılan konuyu çabuk kavrar. Aynı konu fazla tekrarlanırsa sıkılır.  Konu anlatılırken birden sözü keser ve soru sorar. Bu sorular bazen konuyla ilgisiz de olabilir.

Soruları ve fikirleri ayrıntılar üzerindedir.   Sorulara verdiği cevaplar enteresan ve yaşıtlarınınkinden farklıdır.   Meraklıdırlar, çok soru sorarlar. Dersleri deney yaparak işlemekten hoşlanırlar Bazen sorduğu soruyu kimse anlamaz .   Sorduğu sorular sıra dışıdır.

ÖĞRENCİ HANGİ ALANDA PROJE ÇALIŞMASI YAPACAK ? Proje çalışması yapacak öğrenci keşfedildikten sonra öğrencinin hangi alanda proje çalışması yapacağı tespit edilmelidir.  Bu çalışmalar çok dikkatli yapılmadır. Çünkü hangi öğrencinin proje çalışması yapması gerektiği kadar, öğrencinin hangi alanda çalışma yapacağı da önemlidir.

Öncelikle öğrencinin ilgi alanı keşfedilir. Tabloda belirtildiği gibi 3 ana grup vardır. Daha sonra ana gruplardan kendine uygun olan alt gruplara ayrılır. ÖĞRENCİ  FEN BİLİMLERİ  GÜZEL SANATLAR  SOSYAL BİLİMLER

ÖĞRENCİ  FEN BİLİMLERİ  GÜZEL SANATLAR  SOSYAL BİLİMLER MATEMATİK  RESİM  EDEBİYAT  FİZİK  MÜZİK  TARİH KİMYA COĞRAFYA BİYOLOJİ

Alt gruplara inildikçe proje konusuna yaklaşılır. Alanlardan hangisi seçildiyse öğrenci o alanda proje çalışmasına başlar.  DİKKAT: ÖĞRENCİYLE PROJE KONUSU ÇOK UYUMLU OLMALIDIR. ÇÜNKÜ DOĞRU ÖĞRENCİYLE DOĞRU ALAN, DAHA BAŞARILI BİR PROJE DEMEKTİR.

ÖĞRENCİ İLGİ ALANINDA BİR PROJE HAZIRLAMALI. ÖĞRENCİNİN İSTEĞİ YETENEK SONUÇ VAR  VAR  BAŞARILI YOK  YOK  BAŞARISIZ VAR  YOK  YARI BAŞARILI YOK  VAR  BAŞARISIZ

PROJE EĞİTİMİ YAPACAK ÖĞRETMENİNÖZELLİKLERİ Proje çalışmasa yapacak öğretmende belli özellikleri olmalı. Bu özellikler öğrencidekilerle aynı olmayabilir. Çünkü bir özelliğe sahip olmakla o özelliğin eğitimciliğini yapmak farklı şeylerdir.

Teknoloji imkanlarını iyi kullanabilmeli ve bunların kullanımını öğrencilere öğretmelidir.  İyi bir rehberlik bilgisine sahip olmalı   Gelişmeleri iyi takip etmeli öğrencilere gerekli durumlarda bilgi aktarmalıdır   Öğrenciden gelen her türlü fikre açık olmalı   İyi bir gözlemci olmalı.   İletişimi iyi olmalı. 

PROJE EĞİTİMİNDEN ÖNCE NELER YAPILMALI?   BAŞARILI BİR PROJE ÇALIŞMASI İÇİN GEREKENLER  BİLGİ MALZEME ÖĞRETMENDE ÖĞRENCİDE

PROJE TABANLI EĞİTİM NASIL YAPILIR? Dersler normal şekilde işlenir. Ders işlenirken proje çalışması yapacak öğrenciler tespit edilir. Proje çalışmaları dersin dışında yapılır. Çalışmayı öğrenci yapar öğretmen yol gösterici olur. Öğrenci beynindeki bilgileri yorumlar ve yeni bir ürün ortaya koyar.

PROJE TABANLI EĞİTİM NİÇİN YAPILIR? Öğrenci merkezli olduğu için öğretmenlerin işini kolaylaştırdığı için,   Her öğrenci kendisinden sonra gelecek öğrencilere bir ışık tutarak onlarında proje çalışmaları yapmasını sağladığı  için,   Genç beyinler ülkeye kazandırdığı  için,   Toplumda üretken bireylerin sayısı arttırdığı  için yapılır.

Talimatları izlemekten öğrenim aktivitelerine; Ezberlemekten ve tekrar etmekten, keşfetmeye, tümleştirmeye ve sunmaya; Dinleyip tepki vermekten iletişim kurmaya ve sorumluluk almaya; Gerçeklerin, terimlerin ve içeriğin oluşturduğu bilgiden,; işlemleri anlamaya Teoriden, teorinin uygulamalarına; Öğretmene bağlı olmaktan pratikte güçlü olmaya geçiştir.

PROJE TABANLI EĞİTİM YAPAN KURUMLAR Proje tabanlı eğitim yapmak için Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Bilim ve Sanat Merkezleri kurulmaya başlanmıştır. Bilim ve Sanat Merkezlerinde öğrenciler kendi ilgi alanlarında proje üretecek şekilde eğitim görmekteler. Sayıları ülkemizde 20 civarındadır.