4/8/2017 XIX. Türkiye'de İnternet Konferansı 27-29 Kasım 2014

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinden Beklentiler ve Bu Öğretmenlerin Okuldaki Rolleri: FATİH Projesi Işığında Bir Analiz Hatice YILDIZ Doç. Dr. S. Sadi.
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Ankara Örneğinde Medya Okuryazarlığı Dersi Süreci ve Yaygınlaştırılması Çalışmaları İçin Öneriler 1.
Atatürk Üniversitesi - K. K. Eğitim Fakültesi - BOTE
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
‘‘21. Yüzyıl Eğitimine Doğru’’
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
Şabanözü Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
3D DEFTER VE SES.
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
EUROCHAMBRES 12’nci YAZ AKADEMİSİ
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
YENİLİK VE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
Y USIF M AMMAD - ZADA : ,000 okulmuzdaki 620,000 dersliğimizi BT ekipmanları ile donatarak eğitimde öğrenci ve öğretmenlerimiz için fırsatları.
TEGV PROJESİ GÖRÜŞME ANALİZİ DEMOGRAFİK BİLGİLER GÖNÜLLÜLER n= 15 Cinsiyet: 9 Kadın 6 Erkek Aldığı Eğitimler: Yaş Ortalaması: 29 İletişim.
İLKÖĞRETİMDE TEKNOLOJİNİN KULLANILMASI VE UYGULANMASI
Polonya(Kurucu)-Türkiye(Kurucu)-Makedonya(Üye)
Interaktif Akıllı Tahta Uygulamaları ve Matematik
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
FATİH PROJESİ BİLEŞENLERİ
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
TEGV PROJESİ GÖRÜŞME ANALİZİ DEMOGRAFİK BİLGİLER GÖNÜLLÜLER (n=15) n= 15 Cinsiyet: 9 Kadın 6 Erkek Aldığı Eğitimler: Yaş Ortalaması: 29 İletişim.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
TEGV PROJESİ GÖRÜŞME ANALİZİ DEMOGRAFİK BİLGİLER GÖNÜLLÜLER n= 15 Cinsiyet: 9 Kadın 6 Erkek Aldığı Eğitimler: Yaş Ortalaması: 29 İletişim.
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
(EBA) EĞİTİM BİLİŞİM AĞI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Eğitimde FATİH Projesi,
E-Müfredat Eğitim-Öğretim Programlarının Sayısallaştırılması Projesi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Eğitimde Engelsiz Bilişim. FATİH Projesi’nin temel amaçlarından biri, eğitim-öğretimde fırsat eşitliğini sağlamaktır. Bu amaçla okullarımız bilişim teknolojileri.
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
Fatih Projesi Bazı Öneriler Fatih Zirvesi akgul.web.tr/yazilar/sunum/
İLÇEFATİH EĞİTMENİBTR ÖĞRETMENİ Akseki 12 Aksu -3 Alanya 514 Demre 12 Döşemealtı 24 Elmalı -1 Finike 12 Gazipaşa 15 Gündoğmuş 11 İbradı 1- Kaş 17 Kemer.
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
EBA (Eğitim Bilişim Ağı) Portalının Tanıtım Semineri
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ BAŞLICA BİLEŞENLER
 Eğitimin geleceğe açılan kapısı olan Eğitim Bilişim Ağı, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen çevrimiçi bir sosyal eğitim.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
Eğitim-Bilişim Ağı (EBA)
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
İbrahim AYDIN Bilişim Teknolojileri İl Koordinatörü.
Fatih Projesi Etkileşimli Sınıf Yönetimi Kursu
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
Fatma GÖLPEK SARI Fırat KIZILTEPE Gülhan DÖNMEZ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
‘‘21. Yüzyıl Eğitimine Doğru’’
Öğretmenlerin Bit Tutumları
Sunum transkripti:

4/8/2017 XIX. Türkiye'de İnternet Konferansı 27-29 Kasım 2014 Yasar Üniversitesi  İzmir Fatih Projesi «Eğitimde Teknoloji Kullanım Kursunun « Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi Veysel Karani CEYLAN Milas İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü İlçe Fatih Projesi Eğitmeni

Eğitimde FATİH Projesi Nedir? 40.000 okulumuzdaki 620.000 dersliğimizi BT ekipmanları ile donatarak eğitimde öğrenci ve öğretmenlerimiz için fırsatları artırma ve okullarımızda teknolojiyi iyileştirme hareketidir.

Fatih projesi bileşenleri 4/8/2017 Fatih projesi bileşenleri Donanım ve Yazılım Altyapısı (Yaklaşık 40.000 Okul, 620.000 Sınıf ve Eğitim Ortamı) e-İçeriğin Sağlanması ve Yönetilmesi Öğretim Programlarında Etkin BT Kullanımı Bilinçli, Güvenli, Yönetilebilir ve Ölçülebilir BT ve İnternet Kullanımı Derslerde BT Kullanımı için Öğretmenlere Hizmetiçi Eğitim

Donanım ve Yazılım Altyapısı Bileşeni 4/8/2017 Donanım ve Yazılım Altyapısı Bileşeni

E-İÇERİKLERİN SAĞLANMASI VE YÖNETİLMESİ BİLEŞENİ 4/8/2017 E-İÇERİKLERİN SAĞLANMASI VE YÖNETİLMESİ BİLEŞENİ FATİH Projesi kapsamında eğitim – öğretimin hizmetine sunulacak e-İçerikler; Okullarımızdaki öğretmenlerimiz ve içerik sağlayıcı firmalar üretileceklerdir. Yardımcı birer ders materyali olarak sınıflarımızda öğretimi desteklemek amacıyla kullanılacaktır. Etkileşimli e-Kitap, animasyon, video, sunu, e-Sınav, eğitsel oyunlar, interaktif haritalar…vb türlerde bilgi nesneleri ve öğrenme nesnelerinden oluşacaktır.

4/8/2017 BİLİNÇLİ, GÜVENLİ, YÖNETİLEBİLİR VE ÖLÇÜLEBİLİR BT VE İNTERNET KULLANIMI BİLEŞENİ Örnek Erişim Altyapısı İntranet İnternet İnternet İntranet

ÖĞRETMENLERİN HİZMETİÇİ EĞİTİM BİLEŞENİ 4/8/2017 ÖĞRETMENLERİN HİZMETİÇİ EĞİTİM BİLEŞENİ Hizmetiçi Eğitim Bileşeninin Amacı bulduğu/hazırladığı materyali kullanarak BT destekli ders tasarımını yapabilmesi dersin amaçlarına uygun ürün hazırlayabilmesi dersin amaçlarına uygun e-İçerik ortamlarını bulup seçebilmesi Proje kapsamında sağlanacak olan donanımı etkin bir biçimde kullanabilmesi,

ÖĞRETMENLERİN HİZMETİÇİ EĞİTİM BİLEŞENİ 4/8/2017 ÖĞRETMENLERİN HİZMETİÇİ EĞİTİM BİLEŞENİ FATİH Projesi kapsamında eğitim – öğretimin hizmetine sunulacak e-İçerikler; Okullarımızdaki öğretmenlerimiz ve içerik sağlayıcı firmalar üretileceklerdir. Yardımcı birer ders materyali olarak sınıflarımızda öğretimi desteklemek amacıyla kullanılacaktır. Etkileşimli e-Kitap, animasyon, video, sunu, e-Sınav, eğitsel oyunlar, interaktif haritalar…vb türlerde bilgi nesneleri ve öğrenme nesnelerinden oluşacaktır.

Eğitimde teknoloji kullanım kursu 4/8/2017 Eğitimde teknoloji kullanım kursu Eğitim Süresi : 30 Saat Eğitim yöntemi : Yüz yüze eğitmen eğitimi, Yüz yüze, uzaktan ve karma yöntemle öğretmen eğitimi

Eğitimde teknoloji kullanım kursu 4/8/2017 Eğitimde teknoloji kullanım kursu Eğitimde Teknoloji Kullanımı Kursu Konu Başlıkları Konu Süre (saat) A Eğitimde FATİH Projesi 1 B BT Ekipmanları Kurma ve Kullanma 5 C Eğitimde Teknoloji Kullanımı ve Temel Kavramlar 2 D Öğretim Sürecinde Materyal Kullanımı E Materyal Arama, Bulma ve Seçme F Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma 7 G Etkileşimli Tahta Kullanılarak Ders Sunumu H Materyalin Etkililiğinin ve Verimliliğinin Öğretmen Tarafından Değerlendirilmesi Toplam 30

Eğitimde teknoloji kullanım kursu - AMAÇ 4/8/2017 Eğitimde teknoloji kullanım kursu - AMAÇ Öğretmenlerin Eğitim ve İletişim Teknolojileri kullanma becerileri ve teknolojiye karşı tutumları nasıldır? Öğretmenler Kurs sonrası süreçte dijital okuryazarlıklarını ve sınıf içi teknoloji kullanımı konusundaki yeterliliklerini nasıl değerlendiriyorlar? Öğretmenlerin Hizmet İçi Kurslara yönelik verimliliği arttıracak düşünce, eleştiri, tavsiyeleri ve kurs sürecine dair değerlendirmeleri nelerdir?

Eğitimde teknoloji kullanım kursu- KATILIMCI DAĞILIMI 4/8/2017 Eğitimde teknoloji kullanım kursu- KATILIMCI DAĞILIMI KATILIMCILARIN GÖREV YAPTIKLARI OKULLAR KATILIMCI SAYISI   BRANŞ DAĞILIMI CİNSİYET EDEBİYAT COĞRAFYA MÜZİK MATEMATİK BEDEN EĞT KİMYA TARİH İNGİLİZCE FELSEFE BAY BAYAN MİLAS AND. LİSESİ 6 1 3 4 2 MİLAS İMAM HATİP LİSESİ MİLAS AND. ÖĞRETMEN LİSESİ MİLAS CUMHURİYET AND. LİSESİ 5 TOPLAM 19 7 15 Kısaltmalar: Kullandığınız kısaltmaları tanımlayın!

Sınıf içerisinde teknoloji kullanımı 4/8/2017 Tema 1 - Öğretmenlerin Eğitim ve İletişim Teknolojileri kullanma becerileri ve teknolojiye karşı tutumları nasıldır? Sınıf içerisinde teknoloji kullanımı Öğretmen 2 :»Mutlaka kullanmak zorunda kalıyoruz . Çünkü branşım-Kimya- gereği bir çok konuyu örselleştirmem somutlaştırmam gerekiyor. Çocukları daha çok motive ediyorsunuz. Düz anlatımlar bir noktadan sonra karşınızdakini sıkıyor. İlgiyi daha çok çekiyor. Görsellik çok önemli. « Kurs Öncesi Süreç Konum Kişi adı/telefonu Öğretmen 3: «Diğer arkadaşlara nazaran daha iyi olduğumu söyleyebilirim. Daha önceden temel bilgilerim vardı, bu yönümü FATİH Projesindeki becerilere aktarmaya çalıştım. MS Paint’i çok etkin bir şekilde kullanabildiğimden derslerimde de bunu kullanıyorum. Çizim ve Boyamada Geometri de bunu kullanıyorum. Kendi kişisel ilgi ve alakamda vardır. « Öğretmen 7:»Yeterli olduğunu düşünmüyorum. Çünkü kendimde çok eksikler görüyorum. Konuyla ilgili daha çok HİE’lere ihtiyaç duyduğumu belirtmeliyim.» Tema Kodlar Kurs öncesi dönemde BDE kullanımı ve Becerilerinizi nasıl değerlendirirsiniz?   Hizmetiçi mi? Kişisel İlgi mi? Hazırlayıcı Eğitime Katıldınız mı? İlgili (f:12), İlerici (f:7), Endişeli (f:5), Açık (f:5), Yetersiz (f: 5), Kapalı (f:4), İlgisiz (f:3), Sınırlı (f:3), Muhafazakar (f:2), Geleneksel (f:2), Etkileşim isteyen (f:2), Uygulayıcı(f:2), Meraklı (f:1) Kişisel İlgim sayesinde (f:12), Hizmet içi (f:7), Akranlarım Sayesinde (f:3)    Hayır Katılmadım (19), gerek görmedim (f:16),Zamanım olmazdı (f:4) Tema Kodlar sınıf içerisinde teknoloji kullanımı ve önemi Yenilikçi(f:4), Zenginlik (f:4), zorunluluk (f:4), ayak uydurabilen (f:2), kullanmayan (f:2) , aktif (f:3), görsel (f:3), orta(f:2), deneyimli, sınırlı kullanım (f:2), istekli(f:2), geleneksel (f:2), gereklilik (f:2)

Kurs sonrasında e-içerik bulma, düzenleme, oluşturma işlemleri 4/8/2017 Tema 2 - Öğretmenler Kurs sonrası süreçte dijital okuryazarlıklarını ve sınıf içi teknoloji kullanımı konusundaki yeterliliklerini nasıl değerlendiriyorlar? Kurs sonrasında e-içerik bulma, düzenleme, oluşturma işlemleri Öğretmen 18: «Hayır bu konular hakkında fazla bir bilgim yok maalesef. Ama kursta öğrendiğim EBA portalına arada bir girip bakıyorum. Hoşuma giden bir içerik olursa bunu öğrencilerime sözlü olarak söyleyip o içeriğe erişmelerini istiyorum.» Etkileşimli tahta üzerinde gelen programları ne derece kullanabiliyorsunuz Öğretmen 14: «Kullanmıyorum. Kurs sonrası bir daha bu programlarla uğraşmadım. ET’leri de daha ziyade internet bağlantım olduğumda internet üzerinden her hangi bir görselin gösterimini yapıyorum, bazense öğrencilerime sunumlar yaptırıyorum.» Kurs sonrasında Etkileşimli tahtanın dersinizin değişmez bir parçası mı? Öğretmen 4: Çok . ama bazı konularda pek de ihtiyaç duymadık. O yüzden hiç kullanmadığımız derslerde oldu, bütün dersi tahtalar üzerinde işlediğimiz konularda oldu. Bazen ET’leri sadece Bilgisayar özelliklerinden faydalanmak amacıyla bazende içindeki yazılımı kullanmak amacıyla kullandık. Ama genelleme yapacak olursak tabii ki de günümüz sınıflarında ET’ler kesinlikle olmak zorundalar. Kodlar Zaman istiyor (f:8), Kullanmıyorum (f:6), EBA Yetersizliği (f:5), EBA (f:4), Somutlaştırma (f:3), Görselleştirme (f:3), Canlandırma (f:3), Sınırlı Kullanım (f:3) Kodlar Starboard yetersiz (f:4), Pratik Değil (f:4) starboard gereksiz (f:3), Kullanmıyorum (f:3), Kullanırım (f:3), sadece görsel sunum yapıyorum(f:3), internetsiz kullanılmıyor(f:2), olumsuz(f:2), Kodlar Henüz hayır(f:4), Kısmen (f:3), Gerekli bir araç (f:1), arada sırada (f:3), Gereksiz (f:3), Alışkanlık(f:3), Kesinlikle evet (f:2), Alışkanlık (f:2)

Kurs sürecini eğitmen içerik ve ortam açısından değerlendirme 4/8/2017 Tema 3.Öğretmenlerin Hizmet İçi Kurslara yönelik verimliliği arttıracak düşünce, eleştiri, tavsiyeleri ve kurs sürecine dair değerlendirmeleri nelerdir? Kurs sürecini eğitmen içerik ve ortam açısından değerlendirme Öğretmen 12: «Sıkıştırılmış, aceleye getirilmiş, zaman zaman mış gibi yapmış olmak için düzenlendiğini düşünüyorum. Yani amaçlananı tam hizmet etmiyor. Eğitmenin çabası zaman zaman göz ardı ediliyor, suistimal ediliyor. Öğretmenlerin 6 saat derse girdikten sonra birde bu öğretmeni HİE çağırıyorsunuz. Bunların çoğu 35-55 yaş arası insanlar bunlar doğal olarak çok yoruluyorlar. Yorgunluktan dersi dinlemeye takatlari kalmıyorlar. Bunun daha uygun zamanlarda yapılması hedeflenenlere varması açısından daha faydalı olacaktır.» Yeni Yapılacak HİE için görüşler Öğretmen 9: «Süre ve içerik olarak bence benim gibi altyapısı olan bireyleri için uygundu, ancak yeni başlayanlar ve temeli olmayanlar için sıkıntılı bir kurs oldu gibi, içeriği dolu ve bir çok şey oldu ama sonuçta birey öğrendiklerini kullanırsa öğreniyor yoksa unutulup gidiyor. « Öğretmen 14: Kurs saatleri çok yanlış, biz hepimiz bu tahtaları öğrencilerimiz kadar pratik kullanmak istiyoruz ama en yorgun olduğumuz saatlerde de kursun olması çok kötü bir zamanlama oldu bizim için. Bu saatlerde olunca hem eğitmenimiz hem de kendimiz açısından dolayı zor bir süreç oldu. Hiç kimse için verimli olmadı maalesef. HİE’lerin daha uygun zamanlarda olması kesinlikle gerekli. Eğitime açık olduğumuz saatlerde bu tip eğitimlerin olması daha iyi olacaktır. Böyle arada derede verilen eğitimlerin amacına ulaşmadığına inanıyorum. Kodlar Kalabalık (f:4), Süresi Yetersiz (f:4), pratik zayıf (f:3), Katılımcılar Kategorilendirilmeli (f:3), İçerik fazla (f:3), Verimli (f:2), Verimsiz (f:2), Faydalı (f:2), Aceleci(f:2), her yönden uygun (f:2), Kodlar Katılıcı sayısı azaltılmalı (f:9), zamanlaması (f:8), Süresi arttırılır (f:8), pratik arttırılmalı (f:6), Katılımcılar Kategorilendirilmeli (f:4), İçerik azaltılmalı (f:4), gönüllülük (f:3), yer seçimi (f:2),

Eğitimde teknoloji kullanım kursu – sonuç ve öneriler 4/8/2017 Eğitimde teknoloji kullanım kursu – sonuç ve öneriler - Yenilikçi Yaklaşanlar - Dijital Uyum -Muhafazakarlık- gelenekçilik -Sözel grup branşların isteksizliği

E-içerik kavramının çok boyutlu olması 4/8/2017 SONUÇ VE TARTIŞMA * Materyal Geliştirme * EBA E-içerik kavramının çok boyutlu olması

Önceki yapılan çalışmalar 4/8/2017 Önceki yapılan çalışmalar Hatice YILDIZ , Mustafa SARITEPECİ, Süleyman Sadi SEFEROĞLU- FATİH Projesi Kapsamında Düzenlenen Hizmet-İçi Eğitim Etkinliklerinin Öğretmenlerin Mesleki Gelişimine Katkılarının ISTE Öğretmen Standartları Açısından İncelenmesi Adile Aşkım Kurt1 Abdullah Kuzu Ö.Özgür Dursun Fuat Güllüpınar Mehmet Gültekin- FATİH Projesinin Pilot Uygulama Sürecinin Değerlendirilmesi Adıgüzel, T., Gürbulak, N. Ve Sarıçayır, S. (2011). Akıllı tahtalar ve öğretim uygulamaları.