İşçi Sağlı ve İş Güvenliği EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

Özel Güvenlik Görevlisi ve Hasta İlişkisini Düzenleyen Temel Kurallar
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ
TİGEM Atçılık Daire Başkanlığı At Yetiştiriciliğinde Sürü Yönetimi
İleti çubuğunda Düzenlemeyi Etkinleştir'i tıklatın,
Powerpoint 2003 – Uzantısı .ppt Powerpoint 2010 – Uzantısı .pptx
POWERPOİNT SUNU PROGRAMI DERSİ.
Zor insanla başa çıkma yolları
MERHABA.
Nasıl Öğreniriz?. Hepimiz vücudumuza dışarıdan gelen etkileri içsel olarak ifade etmek amacıyla kullandığımız beş duyuya sahibiz.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
Sunum Araçlarının Kullanımı
SUNUMA SES , VIDEO EKLEME SUNUM TASARIMI ANİMASYONLAR SLAYT GEÇİŞİ
POWERPOINT SUNUM İLKELERİ
Etkin Çalışma Yöntemleri.
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi (Microsoft Powerpoint)
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
POWERPOINT DE SES EKLEME VE KULLANMA
Öğretim Durumlarını Planlama
Dosya Adları ve Uzantıları
TOPLULUK KARŞISINDA KONUŞMADA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER Mahmut AÇIL Zirve Üniversitesi Öğretim Görevlisi
POWERPOİNT SUNU PROGRAMI DERSİ.
HOŞGELDİNİZ…. HOŞGELDİNİZ… POWERPOİNT İLE… PowerPoint genellikle iş ya da okul için sunumlar hazırken kullanılır. Ancak PowerPoint çok daha eğlenceli.
Bu slayda şirket ambleminizi eklemek için Ekle menüsünden "Resim" seçeneğini tıklatın. Amblem dosyanızı bulun Tamam'ı tıklatın. Amblemi boyutlandırmak.
POWER POİNT SUNU HAZIRLAMAK
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLARIN ÖNEMİ VE KULLANIMI
Brifing ve Sunum Hazırlama Teknikleri
ÜNİTE PLANI MESLEKLER.
EĞİTİCİLERİN EĞİTİMİ SEMİNERİ 08-10/12/2009
Hafta Rapor Hazırlamak Form aracılığı ile tablolara veri girişi yapıldıktan sonra, ekran çıktısı veya yazıcı çıktısı almak amacı ile rapor hazırlanmaktadır.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
.  -DEPREM AFETLER İNSANLARI NASIL ETKİLER?
ÖĞRETİMİN MATERYALLERLE DESTEKLENMESİ
© 2012 Microsoft Corporation. Tüm hakları saklıdır. Kişi ekleme Kişiler listeniz iletişiminizi basitleştirir ve sizin için en önemli kişilerin uygunluğunu.
AçIk oturum MÜRÜVVET KILINÇ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
HİKÂYE ANLATMA TEKNİKLERİ
Diksiyon nedir? Konuşmada, kelimenin seçilmesi, imlasına ve veznine göre söylenmesi ve ifadenin rahatlıkla anlatılması. Fesahat, belagat, telaffuz ve natıka kelimeleri.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
© TEMEL BİLGİSAYAR BİLİMLERİ – VERİ SUNUMU - I 1 / 32 Ünite 5 Veri Sunumu – I (Microsoft Powerpoint) Konya, 2012 Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi.
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ
TARTIŞMA *Tartışma Türleri.
DİL ANLATIM SLAYT SUNUM&SÖYLEV.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
SUNUM / SUNUŞ.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
ETKİLİ SUNUM. SUNUM NEDİR Bir konunun, bir bildirinin, bir araştırma sonucunun dinleyicilere aktarılmasına sunum denir. Sunumda bir çalışma sonucunu açıklama,
ETKİLİ SUNUM NASIL YAPILIR?
Sunum ile iilgil bilgiler. Sunumda Yapılması Gerekenler İnsan hayatı, bir toplumun içinde mevcuttur. Bu toplumda her an insanlarla iletişim içindeyiz.
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
Eğitim Sunusunun Başlığı
Yetişkin Eğitimi Ortamında Etkili İletişim
PowerPoint'e Hoş Geldiniz
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
ÖZGEÇMİŞ İŞ ARAMA MÜLAKAT İŞ HAYATI VİDEO KARİYER KAMPÜSTE ARA Ana SayfaAna Sayfa İş hayatı Etkili konuşmanın 7 yoluİş hayatı Etkili konuşmanın 7 yolu.
INTERNET nedir? Bu slayda şirket ambleminizi eklemek için
YETİŞKİN EĞİTİMİ ORTAMLARINDA YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM Dr. Serap KARABACAK Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü İzleme.
Oturma Düzeni Grafiği Oluşturma
Eğitim Sunusunun Başlığı
Bu slayda şirket ambleminizi eklemek için
Sosyal medya resim şablonu
Sunum transkripti:

İşçi Sağlı ve İş Güvenliği EĞİTİMİ Bu slayda şirket ambleminizi eklemek için Ekle menüsünden "Resim" seçeneğini tıklatın. Amblem dosyanızı bulun Tamam'ı tıklatın. Amblemi boyutlandırmak için Amblem içinde bir yeri tıklatın. Amblem dışında görünen kutulara "boyutlandırma tutamaçları" denir. Nesneyi boyutlandırmak için bunları kullanın. Boyutlandırma tutamaçlarını kullanmadan önce üst karakter tuşunu basılı tutarsanız, boyutlandırdığınız nesnede oranlarını korursunuz. İşçi Sağlı ve İş Güvenliği EĞİTİMİ Kibar ERTEN Şirket Amblemini Buraya Ekleyin

Eğitim Zamanımızda 2500 yıl önce Çinliler tarafından söylenen bu şiir bilginin ve eğitimin önemini vurgulaması açısından çok dikkat çekicidir: Bir yıl sonrasını düşündün, tohum ek Ağaç dik, on yıl sonrası ise tasarladığın. Ama düşünüyorsan yüz yıl ötesini, HALKI EĞİT O ZAMAN.

Eğitim Bir kez tohum ekersen, BİR KEZ ürün alısın, Bir kez ağaç dikersen ON KEZ ürün alırsın, YÜZ KEZ olur bu ürün, EĞİTİRSEN MİLLETİ. Birisine bir balık verirsen, doyar bir defalık. Balık tutmayı öğret, doysun ömür boyunca...

Eğitim Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu? İlmi Çin’de dahi olsa arayınız. Alim ilmiyle amil olandır.

Eğitim Meslek Hastalığı Tehlikeli Durum x Tehlikeli Davranış = İş Kazası Meslek Hastalığı

İŞYERLERİNDE YAPILAN EĞİTİM TÜRLERİ İş Başı Eğitimi (Usta-Çırak Metodu) Sınıf içi eğitim Gösterim yolu ile eğitim Uygulamalı eğitim (Denetim altında)

EĞİTİMDE NELERE ÖNEMLİDİR EĞİTİCİLER ÖNEMLİDİR, EĞİTİM ORTAMI ÖNEMLİDİR, KONULARIN SEÇİMİ ÖNEMLİDİR, EĞİTİLENLERİN MOTİVASYONU ÖNEMLİDİR, PLANLAMA,UYGULAMA, DEĞERLENDİRME VE GELİŞTİRME ÖNEMLİDİR

EĞİTİMDE NELERE ÖNEMLİDİR EN ÖNEMLİSİ; EĞİTİMCİ, BÜTÜN SORUMLULUĞU KENDİNDE GÖREREK, ÖĞRETEBİLMEK GAYRETİ İÇİNDE OLMALIDIR. KURSİYER DE, BÜTÜN SORUMLULUĞU KENDİNDE GÖREREK, ÖĞRENMEK GAYRETİ İÇİNDE OLMALIDIR.

EĞİTİM ORTAMINDA; Ortamın sıcaklığı Rutubeti Havalandırması Işıklandırması Sessizliği Kursiyerlerin oturma şekli Eğiticinin bulunduğu yer ÖNEMLİDİR.

EĞİTİCİLER; Konusuna iyi hazırlanmalı Önemli noktaları tespit etmeli ve vurgulamalı Kursiyerlerin ihtiyacı olan bilgileri vermeli Teknik gelişmelerden haberdar olmalı Tabii olmalı gösterişten sakınmalı Kendine özgü anlatım stili geliştirmeli Anlaşılır dil kullanmalı

EĞİTİCİLER; Açık ve yüksek sesle konuşmalı, canlı olmalı Gerekli yerlerde ses tonlaması yapmalı Uygun örnekler vererek konuyu açıklamalı Kursiyerleri tanımalı His ve duygularını anlamaya çalışmalı Kursiyerlerle iletişim ve bağ kurmaya çalışmalı Dinleyicilerle göz teması sağlamalı

EĞİTİCİLER; Derse katılımlarını sağlamalı Eğitici iyimser olmalı, Görünüşü temiz ve düzgün olmalı Kursiyerlere saygılı olmalı Doğru ve açık sözlü olmalı Söylediklerinde samimi olmalı, öncelikle kendisi inanmalı Amatör ruhlu olmalı, kendini devamlı geliştirmeli

EĞİTİMDE İLETİŞİM METOTLARI SORU SORMAK(Sorunun şekli ve zamanı uygun seçilmeli) SORULARI CEVAPLANDIRMAK SORULARI DİNLEMEK

SORUNLU KURSİYERLERLE UĞRAŞMAK Hevesli olanlar Uzman olanlar Münakaşacı olanlar Geveze olanlar Şikayetçi olanlar Kurtarıcı olanlar Geç kalanlar Sessiz olanlar Uykucu ve okuyucu olanlar İlgisiz olanlar

VÜCUT LİSANI KULLANMAK Göz teması Ses tonlaması El, kol vücut hareketleri

KONUŞMA TEKNİKLERİ Anlaşılır kelimeler kullanmak Esprili konuşmak Eskimiş esprileri yapmamak Küçültücü şakalar yapmamak Esprilere gülünmez ise moral bozmamak Klasik soruları sormamak(Anladın mı?Sorusu olan var mı?Tamam mı? Biliyormusunuz ? v.s.)

KONUŞMA TEKNİKLERİ KENDİNE GÜVENMEK Hazırlıklı olmak Fiziki kontrol sağlamak Mantıklı olmak Tecrübeli olmak Bilmiyorum demesini bilmek

DERS VERMENİN GENEL PRENSİPLERİ Dersi, Kursiyerlerle tartışacak şekilde planlamak Kursiyerlerle tanışmak, iyi intibah bırakmak Önce, konunun ana hatlarını vermek, sonra detay anlatmak Yeni bilgiler verilirken, bilinenlerle irtibat kurmak Gerekli yerlerde soru sormak

DERS VERMENİN GENEL PRENSİPLERİ Bir kursiyerin sorduğu sorunun herkes tarafından anlaşılmasını sağlamak. Vücut lisanını kullanmak Not tutulabilecek hızla anlatmak Dış görünüşe ve kıyafete dikkat etmek Kontrollü tartışmayı teşvik etmek Göz temasını sağlamak Gerektiğinde ses tonunu değiştirmek

EĞİTİMİN HIZINI AYARLAMAK

YARDIMCI ARAÇLAR KULLANMAK Tepegöz Gerçek Teçhizat ve Modeller Karatahta Büyük resim ve şemalar Kağıt panel Kaset ve teypler Slayt Bilgisayar Film Ders notları Video Laboratuar çalışması

EĞİTİM YERİNİN HAZIRLANMASI Sıra Sıra dizim Küme dizim U dizimi At nalı dizimi Kare dizim

DEĞERLENDİRME Kursiyerin değerlendirilmesi Eğiticinin “ Programın “ Eğitim yerinin “

Sonuç olarak İŞÇİ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ, İNSANA; KENDİNİ KONTROL EDEBİLME KABİLİYETİ KAZANDIRILMASI, MUSBET MANADA DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİ MEYDANA GELMESİNİ SAĞLAMALIDIR.

EĞİTİME İHTİYAÇ VARDIR. ÖYLEYSE İNSANIN KENDİ KENDİNİ DENETLEYEBİLMESİ İÇİN TOPLUMUN OTO KONTROL YAPABİLMESİ İÇİN İDARECİLERİN İŞYERİNİ DENETLEYEBİLMESİ İÇİN EĞİTİME İHTİYAÇ VARDIR.